C4 - Istuinverhoilun likaantuminen

Aloittaja Aakku, joulukuu 06, 2006, 17:41:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Mulla on -05 mallisessa C4:ssä sellaiset harmaat ja aika liukaspintaiset istuinverhoilut. Selaisia ei kai uudemmissa enää ole.

Ongelmana on likaherkkyys. Jos penkille tulee vettä esimerkiksi märistä vaatteista tai vettä taivaalta, niin verhoiluun jää aina läiskät. Viimeksi kun auto tuli huollosta, niin näytti siltä kuin huoltomieheltä olisi päässyt vahinko.

Mikä avuksi? Verhoilu ei siis siedä edes puhdasta vettä likaantumatta.

Kunnon kauttaaltaan pesua on ehdotettu ja sitten sumutetaan jonkinlainen suojakalvo, mutta on kaiketi kallis. Toimiikohan?

Tää verhoilu on mielestäni täyttä sutta ja sekundaa ja siksi sitä ei kaiketi uudemmissa enää olekaan.

Kysyisin vielä, jos kellä olisi ongelmia ollut, niin miten maahantuoja suhtautuu asiaan?
Citroën 2CV AZ Berline -56

Sitikkapuoskari

Ota yhteyttä paikkakuntasi merkkikorjaamoon, verhoilut vaihdetaan takuuseen. Tunnettu ongelma- korjaantuu uusilla verhouksilla.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Sitikkapuoskari - joulukuu 08, 2006, 22:07:17
Ota yhteyttä paikkakuntasi merkkikorjaamoon, verhoilut vaihdetaan takuuseen. Tunnettu ongelma- korjaantuu uusilla verhouksilla.

Missäs tällainen merkkikorjaamo on? Omassani vain leviteltiin käsiä >:(

Sitikkapuoskari

Lainaus käyttäjältä: Aakku - joulukuu 08, 2006, 22:19:05
Lainaus käyttäjältä: Sitikkapuoskari - joulukuu 08, 2006, 22:07:17

Missäs tällainen merkkikorjaamo on? Omassani vain leviteltiin käsiä >:(
Kaikki valtuutetut Citroen huollot ovat valvoitettu hoitamaan takuutyöt. Pyydä kysymään takuuosastolta neuvoa jos eivät tiedä. Itse vaikutan Seinäjoella..

sittiäinen

ei lika voi olla valmistus tai materiaalivirhe!!! penkit täyty pestä liasta pölystä ja kuivata. ei takuu korvaa pesuja!!!!!

Aakku

Lainaus käyttäjältä: sittiäinen - joulukuu 15, 2006, 19:35:26
ei lika voi olla valmistus tai materiaalivirhe!!! penkit täyty pestä liasta pölystä ja kuivata. ei takuu korvaa pesuja!!!!!

Ootellaan rauhassa. Homma on sillai kun Sitikkapuoskari sanoi.

Kysymys on siitä, jotta voiko penkki tahraantua, jos siihen kaataa esim. puhdasta vettä

Aakku

Vastaus tuli. Istuinverhoilut vaihdetaan takuuna.

Sitikkapuoskari

aatu

Tämän keskustelun luettuani kävin kysymässä asiaa korjaamolta(mega-auto Porvoo)
Pistivät heti uudet penkit tilaukseen.
Hyvää palvelua. :)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: aatu - tammikuu 01, 2007, 10:04:50

Juu kaikki hyvin. Ainoa arveluttava asia on se että jos uudet päälliset ovat samaa laatua, kuin vanhat niin ompi lyhytaikainen ilo. Lisäksi vaihtoon menee mulla vain etupenkkien päälliset. mikähän lienee takapenkin kohtalo, kun sinne vettä roiskuu esim. märistä vaatteista?

aatu

Sanottiin että samanlaiset mutta eri materiaalia.
Mulla ainkin lupasvat vaihtaa kaikki,takapenkit likaantuvat aivan samalla tavalla.
Menee viikonpäästä korjaamolle katotaan sen jälkeen miltä vaikuttaa

Sitikkapuoskari

Lainaus käyttäjältä: Aakku - tammikuu 01, 2007, 10:28:22
Lainaus käyttäjältä: aatu - tammikuu 01, 2007, 10:04:50

Juu kaikki hyvin. Ainoa arveluttava asia on se että jos uudet päälliset ovat samaa laatua, kuin vanhat niin ompi lyhytaikainen ilo. Lisäksi vaihtoon menee mulla vain etupenkkien päälliset. mikähän lienee takapenkin kohtalo, kun sinne vettä roiskuu esim. märistä vaatteista?
Kaiki verhoukset vaihdetaan ja materiaali on muuttunut joten ongelma poistuu sillä.

drakomorphos

Minulla oli samoja ongelmia ja sain omani juuri huollosta. Siihen oli vaihdettu verhoilut ilmeisesti etuistuinten istuinosiin ja selkänojiin, sekä takapenkin istuinosaan ja selkänojaan (ovien ja takapenkin "kyynärtuet" sekä niskatuet ovat entiset). Äkkisältään kangasmateriaali tuntui kyllä samalta kuin se vanhakin, mutta en ehtinyt tarkempaa analyysiä tekemään (ja vanhoja kun ei enää ole niin ei voi oikein tarkemmin verrata...)

C5 Shadow

Onkohan tätä ongelmaa esiintynyt C5:ssä ?

Vuosikerta

Minkä ikäisiä autoja nuo ovat joihin kangas on vaihdettu, ilmeisesti -05 jotakin? Oma autoni rekisteröity 12/05 ja en ole ko. ongelmaa havainnut, en ole kyllä tutkinutkaan.

Jos teillä on kuvia ennen-jälkeen niin olisi mukava nähdä.

drakomorphos

Tuosta saanee jonkunlaista ideaa miltä penkki näytti ennen. Tosin normaalisti läiskät ei ihan noin selvästi erottunut kuten tuossa kuvassa, kun tuo kuva on otettu sadepäivänä. Uudet verhoilut näyttävät samoilta, ehkä hieman killtävämmät (tai sitten se johtuu vaan uutuudesta ;))

en1toku

Mitenkähän mun citikan sisustan kanssa on, kun se on jo -05 vuonna ostettu? Takuuhan on kai jo ohi, mutta toisinaanhan takuuajan jo umpeuduttuakin on tiettyjä osia vaihdettu takuuseen... Onko kokemuksia?

drakomorphos

Lainaus käyttäjältä: en1toku - tammikuu 21, 2009, 15:40:45
Mitenkähän mun citikan sisustan kanssa on, kun se on jo -05 vuonna ostettu? Takuuhan on kai jo ohi, mutta toisinaanhan takuuajan jo umpeuduttuakin on tiettyjä osia vaihdettu takuuseen... Onko kokemuksia?

En tiedä mutta eipä tuo näköjään vaihtamalla parantunut. Apukuskin penkissä on taas läikkiä.

jjk

Kertokaas nyt "tyhmälle" vaimolla C4 -05 coupe ja toi penkki ongelma tullut tutuksi. Siis voimmeko saada ne penkit vielä maahantuojan piikkiin vai emme. Auton ostimme pääsiäsenä -08

Sitikkapuoskari

Ei varmaankaan vaihdeta takuuna- toki jos teidän merkkipaja viitsii tehdä tehtaalle kyselyn niin voisi ainakin osaa ottaa. Huoltohistoria pitää olla merkkiliikkeessä aukoton kun kysellään.

en1toku

Pestin penkit Ison Omenan parkkipesussa! Maksoi 120€!!! Puhtaaksi ne kyllä tuli...