Kertokaa hyvät ja huonot kokemukset C5:sta, Kiitos!

Aloittaja ite2000, joulukuu 06, 2006, 15:41:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ite2000

Tänne vaan listaa ja kokemuksia sattumuksista ja vioista mitä on tapahtunut C5 :n omistamisen aikana. Kaikki kauhutarinat ja hyvät puolet myös. On nimittäin kohta päätettävä ostaako vai ei? Kaikki sukulaiset ja tuttavat pitäävät hullun hommana hankkia mitää ranskalaista varsinkaan C5:sta.... Kertokaa viisaammat meneekö rahat kankkulan kaivoon vai ei?  Mutta autoa koeajaneena ja kyydissä istuneena ei millään malttaisi olla ostamatta, on se niin "leppoisa" auto.  :)

TR
Kuopio

Seefemma

Vitosesta löytyy haulla juttua ihan mukavasti ja suosittelen käyttämään sitä.

Mitä noihin tuttaviin tulee, niin sellaista autoa ei ole vielä tehtykkään jolla voisit heidän ennakkoluulojaan muuttaa. C5:n kuten monen muunkin ranskalaisen auton pahin vika on se, että niihin ei sallita minkäänlaisia vikoja, kun taas esim. saksalaisissa autoissa vikoja saa olla lukuisia ilman, että auto olisi tuttavapiirin mielestä kelvoton. Ranskalaisilta autoilta vaaditaan siis yhä paljon enemmän kuin muilta ja jos sen kanssa ei voi elää, kannattaa mennä ostamaan hopeanharmaa karvahattu-Corolla, se on maailman paras auto  :angel:

Neuvo:

Mikäli olet ostamassa autoa itsellesi, niin hankit sen vitosen (*vaikka ihan pirullaksesi) tai sitten menet lakki kourassa pyytämään, että tuttavat käyvät ostamassa sinulle oman suosikkinsa.  ;)

kaselin

Eilen nelosella uusi Corolla oli yksi neljästä kiinnostavimmista uusista malleista. :) :) :) :) :) :)
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

janne h

Kyllä mullekkin keljuiltiin kun tuon xsaran hankin, mutta ei oo kukaan moittinu sen jälkeen kun on sen nähny tai kyydissä istunu. On se vaan niin mukava auto ajaa. niin ja olihan noita ennakkoluuloja itelläkin ja ehkä vieläkin vähän mutta eiköhän ne karise kun kilometrejä kertyy. nyt takana vasta n.2000.

Niin ja tuosta C5:stä. Enolla on sellainen HDI ollut nyt kolme vuotta ja sillä oli kanssa aluksi aika paljon ennakkoluuloja, mutta kun kyselin siltä kokemuksia ennenkun ostin omani niin ei sillä oo vikoja ollu ja 120 tkm on nyt takana. On kuulemma vähävikaisin auto mitä sillä on ollu carinan jälkeen, Carina vaan oli kuulemma muuten tylsä ja ajo-ominaisuuksiltaan ihan eri auto.

ite2000

Lainaus käyttäjältä: Seefemma - joulukuu 06, 2006, 16:22:33
Vitosesta löytyy haulla juttua ihan mukavasti ja suosittelen käyttämään sitä.

Mitä noihin tuttaviin tulee, niin sellaista autoa ei ole vielä tehtykkään jolla voisit heidän ennakkoluulojaan muuttaa. C5:n kuten monen muunkin ranskalaisen auton pahin vika on se, että niihin ei sallita minkäänlaisia vikoja, kun taas esim. saksalaisissa autoissa vikoja saa olla lukuisia ilman, että auto olisi tuttavapiirin mielestä kelvoton. Ranskalaisilta autoilta vaaditaan siis yhä paljon enemmän kuin muilta ja jos sen kanssa ei voi elää, kannattaa mennä ostamaan hopeanharmaa karvahattu-Corolla, se on maailman paras auto  :angel:

Neuvo:

Mikäli olet ostamassa autoa itsellesi, niin hankit sen vitosen (*vaikka ihan pirullaksesi) tai sitten menet lakki kourassa pyytämään, että tuttavat käyvät ostamassa sinulle oman suosikkinsa.  ;)

Kyllä ihan itselle ostan, kaikki sukulaiset ovat vannoutuneita Skodan kannattajia jo 80-luvulta asti mutta en tiedä miksi(sen ajan lootat olit tosi hyviä, yeah right ;) ) Ei mutta kyllä sen ostan menipähän sitten sukulaissuhteet.... Niin ja toisella osalla sukua tietty corolla, harmaa, perusmalli....  ???

janne h

Lainaus käyttäjältä: ite2000 - joulukuu 06, 2006, 18:43:43

Kyllä ihan itselle ostan, kaikki sukulaiset ovat vannoutuneita Skodan kannattajia jo 80-luvulta asti mutta en tiedä miksi(sen ajan lootat olit tosi hyviä, yeah right ;) ) Ei mutta kyllä sen ostan menipähän sitten sukulaissuhteet.... Niin ja toisella osalla sukua tietty corolla, harmaa, perusmalli....  ???

Ei hitto meinasin muuten äsken tohon viestiin vielä lisätä että autothan voivat muuttua, hyvänä esimerkkinä skoda. 80-luvulla ladan luokkaa ja nyt ehkä vw-konsernin laadukkain peli. Eli kyllä noi ranskalaisetkin voi kai muuttua. Ei oo kyllä vanhan ajan skooda-miehillä sitroäänistä kettuilun aihetta :)

jmatti

Leasingyhtiöiden kokemukset ovat parantuneet, eli pientä murhetta on edelleen, mutta suurista ja pitkistä vikaketjuista on päästy eroon. Suurin ongelma lienee alihankinnan kirjavuus, pieniä muutoksia tehdään jatkuvasti ja sopivuutta pohjoisiin oloihin ei ole testattu tai mietitty.
Itse ajoin 2003:lla 2 vuotta ja yli 60 tkm. Yhdestäkään huollosta en päässyt yhdellä yrittämällä ja vikalista oli aina a4 luokkaa.Tosin auto ei jättänyt kertaakaan tielle !

Nykyinen Opeli on jättänyt tielle 2 kertaa ja 60 tkm ajettuun autoon vaihdettiin kaikki liikkuvat osat alustasta takuuna, koska auto ei mennyt suoraan.
Ja 60 tkm huolto vaati 3 käyntikertaa, ennenkuin kaikki asiat saatiin kuntoon.

Mitä pidemmällä auton pitää valtuutetusta huollosta sitä huolettomampia kilometrejä?

Pugfan

Ei mutta kyllä sen ostan menipähän sitten sukulaissuhteet....

Aika pinnallista touhua jos sukulaisten välit riippuvat siitä, ajaako jollain tietyllä automerkillä.  ???

Automerkit muuttuvat. Aikoinaan japanilaiset olivat epäluotettavan ja heikosti kestävän maineessa, nykyisin puolestaan laadukkaatkin saksalaisautot kärsivät sähkövioista ja ruostumisesta.

ite2000

Lainaus käyttäjältä: Pugfan - joulukuu 06, 2006, 19:38:15
Ei mutta kyllä sen ostan menipähän sitten sukulaissuhteet....

Aika pinnallista touhua jos sukulaisten välit riippuvat siitä, ajaako jollain tietyllä automerkillä.  ???

Automerkit muuttuvat. Aikoinaan japanilaiset olivat epäluotettavan ja heikosti kestävän maineessa, nykyisin puolestaan laadukkaatkin saksalaisautot kärsivät sähkövioista ja ruostumisesta.

No ei kait nyt ihan niin "vakavasti" kuitenkaan mutta kommentit oli vain että; "osta vaan, katsotaan sitten parin vuoden päästä paljon rahaa meenee sen "romun" ylläpitoon ja korjauksiin kun se seisoo koko ajan korjattavana...."  no tässä vaiheessa sanoin vaan joo ei kuulu teille pätkääkään minkä auton ostaan.... Meinas palaa käämit, prkl...

Seuraava jatkoi; "Se on vain niin että kun minä tojotalla olen ajanut niin ei 2 vuoteen ole tarvinnut kun leimalle viedä, kyllä se tojota on hyvä..." Noh opinpahan jotain ei pidä puhua auto hankinnoista ennenkuin on jo ostanut ko. auton.... Hoh hoijjaa...  Autot on arka paikka ja kaikkien oma auto on paras, näinhän se menee.

Noh, parin viikon päästä mennään kattomaan paria vm. -03  seevitosta, 1.8 16v ajettu 62tkm ja 51tkm, saapi nähä kumpi lähtee?

Kaitzu

Jos ongelmaton auto olis keksitty, niin kyllä kaikki siitä tietäisivät. Otit ihan minkä merkin tahansa, niin tuurista se on kiinni saatko hyvän vai huonon yksilön. Jopa ihkauusi auto voi olla susi, kun taas käytetystä voi saada hyvän menopelin - ja sama pätee päinvastoin (Noh, uudessa on takuu josta päsee vääntämään kättä myyjän tai maahantuojan kanssa).

Ainoa asia mihin itse voit ottaa kantaa on se, minkälaista autoa haluat ajaa, ja mitä asioita haluat priorisoida.

Mulla on alla eka C5 (edelliset olivat 4 kpl Mondeota, helkkarin hyviä olivatkin - tuuria, en tiedä?), nyt 10 tkm takana ja mittarissa 160 tkm, HDi, automaatti, farmari ja "sähköherkkuja" sitikan tyyliin vaikka muille jakaa. Ongelmia tähän mennessä ei lainkaan, mutta tulevaisuus näyttää.

Tämä on myös ajokulttuurikysymys. Jos, kuten minä itse joskus muinoin, vannot saksalaisten nimeen ja haluat vankan auton joka kulkee kuin juna, niin ehkä C5 on hieman "lötkö"  ;) Tuntuma on pikemminkin kuin Cadillaccia ajais, heiluu ja huojuu - minä olen jo tottunut siihen, ja seuraavakin auto sattais hyvinkin olla Citroën ...

Lykkyä tykö, sitä voi tarvita ;)

Xanteri

Lainaus käyttäjältä: ite2000 - joulukuu 06, 2006, 20:36:58
Seuraava jatkoi; "Se on vain niin että kun minä tojotalla olen ajanut niin ei 2 vuoteen ole tarvinnut kun leimalle viedä, kyllä se tojota on hyvä..." Noh opinpahan jotain ei pidä puhua auto hankinnoista ennenkuin on jo ostanut ko. auton.... Hoh hoijjaa...  Autot on arka paikka ja kaikkien oma auto on paras, näinhän se menee.

Tuossa osuit oikeaan, että autot ovat arka paikka monelle. Omaa autoa puollustetaan ja kehutaan viimeiseen asti, vaikka se olis kuinka paska. Eihän sitä voi myöntää, että omassa kulkineessa olisi jotain vikaa.

Itse sain osakseni pilkkaa ja ivaamista sekä Xantian että C5:sen ostettuani. Suhtauduin molemmilla kerroilla pilkkaajiin omalla tavallani: yhdyin päivittelijöiden ja naureskelijoiden joukkoon ja haukuin kaikkein kovimmalla äänellä "kuinka joku ääliö voikaan ostaa tollasen vikapesäkkeen ranskalaisen ruosteläjän...varmaan hajoo yön aikana itekseen tohon ruutuun!! Kyllä vaan ihmisten pitäis ostaa kaikkien jonossa tollanen Tojota mikä sullakin on...ne on tosi viattomia, ja hyviä ajaakin, mä en sitten tajua noita pellejä jotka sortuu ranskikseen, paitsi nakkikioskilla, hohohooo!" Tätä kun jatkoin joka kerta kun ivailevat naapurit ja kylänmiehet tapasin, niin se Citikan pilkkaaminen loppui. Ilmeisesti piilov*ttuilu meni perille, ja mulla oli avoimesti hauskaa "tojo-miesten" kustannuksella ;D

Ei tää niin vakavaa ole. Autot on autoja, ja Toyota on auto siinä kuin Citikkakin. Jokainen voi ihan vapaasti valita, millä autolla ajaa. Jos jollakin on hirveä tarve perustella oman autonta hyvyyttä ja toisten automerkkien huonoutta, niin jostainhan se kertoo.

C5 Shadow

Vaihdoin reilu vuosi sitten Audi A6:sta C5 2,0 VTR:ään.
Audia kun pidettiin "rikkaan"miehen autona ja siitä sitten jotkut vittuilikin. Kun C5 tuli pihaan niin enää ei päätä auottu vaan pidettiin tyhmänä/hulluna. Kellään naapureista ei ole ollut kumpaakaan ym. automallia, mutta kas kun kyllä vaan tietävät molemmista kaiken...

Asiaan. C5:ssä on vikaakin ollut, kaiken maailman pikku juttuja 99%. Autossa 2v. takuu joten en ota asioista paineita. Varusteisiin nähden autohan on edullinen.
Tässä vähän sitä vikalistaa:

- täristää kiihdytettäessä kun lähdetään liikkeelle kylmänä
30.10.2006 vaihdettu vas.vetoakseli takuuseen.
(veikkaan että pojat huollossa liioitteli)

- käännettäessä renkaita reilusti liikkeelle lähdettäessä kuuluu "klonk klonk klonk"
(käsijarruvivusto ?) Pikahuoltoon 13.09.06 - "ei löytynyt vikaa"
30.10.2006 huollossa todettu aiheuttajaksi käsijarruvivusto ja korjattu

- kerran päivässä kaasupoljin jättää toimimatta > ei vikailmoituksia
Pikahuoltoon 13.09.06 - moottorinohjausyksikkö päivitetty
30.10.2006 opetettu moottorinohjausyksikkö
(loppui vika siihen)

- radion kuuluvuus heikennyt huomattavasti > antennin maadoitus ?
30.10.2006 ei löytynyt vikaa (eivät varmaan edes katsoneet)

- tuulilasi "sumuinen" vaikka pesty sisältä ja ulkoa
30.10.2006 eo voitu todeta (ei kuulemma paistanut aurinko ulkona..)

- apumiehen oven säilytyslokero ei pysy kiinni ovea suljettaessa
Ei mainittu (en enää jaksanut)

- edelleen vääntö matalilla kierroksilla olematon > puutuu
30.10.2006 opetettu moottorinohjausyksikkö
(parani heti. Tuokin täytyy tehdä oikein sillä jos fuskaa tässä niin
ei kuulemma tee muuta kuin hallaa)

- kuljettajan sekä matkustajan etuikkuna alkanut taas kitistä > rasvaus ?
Ei mainittu (kun hiljeni 2 vkoa ennen huoltoa ja on hiljaa vieläkin)

- Jarrut vinkuu taas
Uudet palat vaihdettu (hoh hoijjaa, taas)

- Etupää tod.näk.oikea puoli kolisee terävissä töyssyissä. 30.10.2006
Vaihdettu molemmat raidetangonpäät kun oli väljät (hiljeni kyllä, mutta auto alle vuoden...)

AUTO HUOLTOON 30.10.2006 yllä mainittujen vikojen lisäksi 20 tkm huoltoon.
Saatu huollosta 01.11.2006. koska kulmiensäätökone rikki.

Silti olen autooni tyytyväinen. Täysin mahdollista että seuraava on saman merkkinen.

EDIT: Huollot tehty Koivuhaan Vehossa. Ei enää ikinä. Viime huollon jälkeen auto alkoi kolisemaan
takapäästä.... Onkos kokemuksia Pitäjänmäen Vehosta ?

KareJG

C 5 Shadow:

- apumiehen oven säilytyslokero ei pysy kiinni ovea suljettaessa
Ei mainittu (en enää jaksanut)

- Jarrut vinkuu taas
Uudet palat vaihdettu (hoh hoijjaa, taas)

Minulla oli sama vika. Säilytyslokeroa pitää kiinni kaksi jousta. Toinen oli pudonnut. Löytyi auton lattialta. Laiton paikalleen, ja nyt pysyy kiinni. Tai no niin, jos oven paiskaa voimakkaasti kiinni, niin lokero avautuu. Luultavasti jouset ovat "kuoleentuneet".  Uudet jouset ostoslistalla. Helppo asentaa itsekin.

Jarrut (takajarrut) alkoivat vinkua mun koslassa noin 30 tkm ajon jälkeen. Kuinka kauan edellinen omistaja oli niillä ajanut, siitä mulla ei ole tietoa. Huollossa sanoivat, että jarrusysteemi voidaan puhdistaa. Palat ovat kuulemma tavallaan "liian kovat". Jos jarruja ei käytä riittävästi, palat "lasittuvat". Aikaisemmissa keskusteluissa aiheesta joku kertoi, että ongelma häviää, kun vaihtaa orggispalojen tilalle pehmeämmät tarvikepalat. Itse olen nyt koettanut aina joskus jarrutella rivakammin, ja se näyttää auttavan. Vinkuu aika harvoin. 

Ja sitten C5 HDi 2.2 automaatin vm. 2001 vikalista 30 tkm ajojen aikana. Kilometrejä oli ostohetkellä 226 tkm.
- webasto korjattu
- hehkutulpat vaihdettu
- moottorin lämpötila-anturi vaihdettu
- ulkoilman lämpötila-anturi vaihdettu
- 1kpl parkkipoltimia vaihdettu
- pissapojan moottori vaihdettu
- toinen ajovalopesureiden kansilevyistä irtosi. Uusi tilalle.

Kuluvia osia seuraavasti:
- jarrulevyt ja palat  eteen
- takalasin pyyhkijän sulka

Määräaikashuolto tehty 240 tkm kohdalla. Huollon yhteydessä vaihdettiin jarrunesteet (vaihtoväli 2 vuotta) ja automaattivaihteen öljyt. Hyde-nesteet vaihdatin pikahuollossa viime kesänä, kun 5 vuotta tuli täyteen (Hydenesteiden vaihtoväli 200 tkm/5v).

Toinen etujarrujen jäähdytyksen ojausslevyistä (pieni muovihärpäke) on irronnut. En ole vielä asentanut. 

Tässä nämä, mitä nyt muistista tulee äkkiseltään esille. Mitään olennaista tuskin olen unohtanut.

Kaiken kaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen autooni. Eka Citikka, mutta ei  viimeinen. Erityisesti pitkillä matkoilla verraton peli.  Ennakkoluulot olivat kovat, se täytyy myöntää. Puolivahingossa koeajoin yhden C femman, ja olin välittömästi koukussa  :)

Mitsubishi Outlander PHEV vm 2013, C5 Tourer vm 2009

Cituning

2.0 HDi -02 ja kilometrejä oli ostettaessa n. 269tkm nyt mennään jossain 285tkm tietämillä. Tehtyjä remontteja:

-etulevyt ja palat
-takajarrujen putsaus (ennaltaehkäisevää huoltoa)
-takavilkun polttimo
-takaparkin polttimo
-lähivalon polttimo
-kys. polttimon kanta
-kaukovalojen polttimot
-ajotietokoneen näytön polttimot (oli yksi pimeänä)
-käsijarruvaijerit ja niiden ohjausputket
-öljyntäyttökorkin tiiviste ja konehuoneen pesu (yllättävää että näillä on yhteys toisiinsa :) )
-pari muovinappulaa konehuoneeseen ja alustan päreisiin
-kampiakselin hihnapyörä (oli vaihdettu jossain välissä kiinteään)
-normihuollot
-pyöränkulmien tarkistus
-pissapojanmoottorin vaihto (oli niin näppärästi käsillä kun oli puskuri pois että piti vaihtaa)
-pissapojansuuttimien vaihto
-pyyhkijänsulat
-alustan pesu muovipäreiden alta ja ruostesuojauksen parantaminen
-kuskin penkinlämmitin ei toimi (ei sinällään tullut yllätyksenä...)

Pienellä on vielä päässyt, vetarin sisäpäissä alkavaa kulumaa kun hemputtaa vedättäessä isolla vaihteella ja kääntäessä (ei aiheuta toimenpiteitä vielä) sekä se isompi tuleva murhe on kytkin, joka menee uusiksi jossain välissä, luistaa.
Extrana oli webaston muuttaminen taukolämmittimeksi.
C5 Aircross Hybrid + C6 3.0 Exclusive + Jumper 1.9TD + BX 16Valve

exät - C5 204 Exclusive Break, DSuper, C5 2.2 HDi Break, GS Break, Berlingo 1.9D, XM 2.1TD,  BX VAN, C5 2.0 HDi, BX 16Valve mk2, XM TCT, CX 25 GTi Turbo2 Break, CX 25 GTi, BX 16GTi

Ego

02-mallinen C5 2.0 SX, jolla nyt ajettu 93tkm. Itselläni ollut nyt reilun vuoden ja 33tkm, seuraavassa vikalista:

-Penkinlämmittimet sekä toisen penkin korkeussäätövipu eivät toimineet (Korjattiin myyjän takuuseen, ostettaessa)
-Etupyöränlaakeri (Turha vaihto koska melu tuli autoon soveltumattomista renkaista, maahantuojan takuuseen)
-Takatukivarren laakeri kolahteli, vaihdettu omaan piikkiin

Ihan hyvinhän tuo on pelannut, sähkövikoja (penkinlämmittimien lisäksi) ei ole ollut vaikka niistä on kovasti juttua näillä palstoilla. Suurin harmi oli tuo takapään kolina jonka aiheuttajaa ei tahtonut löytyä millään, mutta lopulta kuitenkin löytyi. Siinä kolinaa etsiessä tuli vaihdettua myös taakse pehmeämmät pallot, mikä ei ollut ollenkaan huono juttu.

Le Citroën

C5 2,2 Hdi AT -02 Berline

Hyvät puolet:
*erittäin hiljainen
*ylellinen kyyti ja ylelliset tilat
*vääntävä ja tehokas moottori
* automaatti pelaa hyvin ja sopii C5:een tosi hyvin
* hieman keinuva, pehmeä jousitus
* ei mikään kirppu, vaan kookas auto
* hyvä vakionopeuden säädin
* toimiva automatiikka tuulilasin pyyhkimissä
* lämmin auto talvella, ilmastointi pelaa kesällä
* erittäin hyvin toimiva soitin/radio, varsinkin CD-soitin
* kulutus on suureksi autoksi pieni, jos malttaa ajaa alle 100 km/h (5,5-6,5)
* loppujen lopuksi ihan ok ulkonäkö, vaikka väittävät sitä läskin näköiseksi
* dominoiva olemukseltaan muihin autoihin verrattuna

Huonoja puolia:
*vähän kankea käännneltävä
* pientä citikkamaista korjattavaa
* joskus kuuluu pientä särinää

ace

Lainaus käyttäjältä: Le Citroën - joulukuu 12, 2006, 08:41:01

En kyllä allekirjoittaisi tuota. C5:sta koittaessani meinasin vääntää iteltä kädet vahingossa solmuun (tuntui niin kevyeltä) ratin kanssa parkkipaikalla, kun oon tuohon Xantia Activan ohjaukseen tottunut  ;)
C5 Aircross Hybrid/2021, C5 240 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

Xanteri

Lainaus käyttäjältä: ace - joulukuu 12, 2006, 18:06:30
Lainaus käyttäjältä: Le Citroën - joulukuu 12, 2006, 08:41:01

En kyllä allekirjoittaisi tuota. C5:sta koittaessani meinasin vääntää iteltä kädet vahingossa solmuun (tuntui niin kevyeltä) ratin kanssa parkkipaikalla, kun oon tuohon Xantia Activan ohjaukseen tottunut  ;)

Oliskohan tuossa tarkoitettu tuolla kankeudella suurehkoa kääntösädettä. Ceeviitosellahan ei ihan pikkutiellä u-käännöstä suorita, tosin sama piirre oli muistaakseni Xantiassakin.

ite2000

Kiitos kaikille vastanneille, autoa mennään katsomaan ensi lauantaina ja 99,9% auto ostetaan... :)

KareJG

[/quote]

Oliskohan tuossa tarkoitettu tuolla kankeudella suurehkoa kääntösädettä. Ceeviitosellahan ei ihan pikkutiellä u-käännöstä suorita, tosin sama piirre oli muistaakseni Xantiassakin.
[/quote]

Varmaankin kirjoittaja tarkoitti kääntöympyrää. Kääntöympyrät  ovat seuraavat ainakin ykköskoppaisissa:

- V6 ja HDi 2.2  12,46 m

- muut vehkeet 11,39 m

Ja alkuperäisellä kirjoittajalla on C5 HDi 2.2.
Mitsubishi Outlander PHEV vm 2013, C5 Tourer vm 2009

Petteri L

C5 1.8 -01 farmarilla on nyt ajettu 138 tkm -> 156 tkm.

Huolia tänä aikana:

- suurin oli kansiremppa pari kuukautta ostosta (myyjäliike onneksi maksoi) - pari pyttyä menetti puristukset (venttiilinnostajat jumittivat?).
- samalla paukkui kat p-skaksi, "uusi" löytyi sopuhintaan AVK:sta
- myyjän piikkin vaihdettiin heti lähdössä takaovien lukot
- ohjaustehostajan paluuputki (?) - vaihdettiin huollon yhteydessä niin, että myyjäliike maksoi puolet
- ohjaus vähän kolisee paikalla pyöritellessä, mutta koliskoon (ei sellaisia väljiä että ei olisi mennyt läpi katsastuksesta)
- orkkissoitin ei soittanut (juuri mitään) CD:itä - vaihtui sopuhintaan tosi paljon paremmin soivaan Pioneeriin

pienempiä:
- kerran jämähti ajotietokoneen näyttö näyttämään pelkkää himmeää valoa koko ajan - hoitui akun kengän irrotuksella
- AGR-anturi oli löystynyt niin, että piti häijyä resonointiääntä - luulin jo pakoputken menneen...

Yleisesti ottaen auto toimii mainiosti: automaatti-ilmastoinnin ja sadetunnistimen toiminnassa ei moitteen sijaa, lukot pelaavat jne. Paras autoni tähän mennessä.

Takalasin aukeamisesta en tiedä, kun en ole viitsinyt kokeilla (turha ominaisuus, ja kun on kerran kiinni, niin pysyköön).
Citroen DS5 HDi 163 So Chic -13

knockout

itse ostin c5 1.8 i breakin kesällä.Kyllä se paremmat kuudit antaa ku mamma :)nooh..asiaan.
ON todella mukava ajaa ja kaikin puolin muutenkin mukava.edessä olevista jalkatiloista olen kuullut kehuja kaikilta,jotka kyydissä ovat olleet ja onhan toi takaboxikin aikas muhken kokoinen.
Ford sierran jälkeen ehkä hieman ison oloinen mutta hyvin olen tottunut.
Muista katsoa toimiiko vilkun viiksi moitteettomasti.omassani alkoi temppuilla ja nyt kun viiksen laittaa lukitus asentoon ei vilkku vilkuta.
Noh auton toinen leima oli n.1,5vkoa sitten ja mitään muuta mainittavaa ei ollut kun tuo em viiksi..ja yllätys yllätys tättärätää  VEHOLLA UUSI MAKSAA 550e!
olis niillekkin rahoille muutakin

ite2000

No niin tuli sitten ostettua seevitonen 1.8 16v Business -04. Oli ilo ajella pois helsingistä "uudella" pirssillä tänne savoon.... :)

jarmo65

ite2000

Kiitos, hyvin mennyt 5pv, mitä nyt "airback fault" vilahti pakkasaamuna kerran ;)