Kertokaa hyvät ja huonot kokemukset C5:sta, Kiitos!

Aloittaja ite2000, joulukuu 06, 2006, 15:41:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jjjkkk

Lainaus käyttäjältä: Anders Citron - huhtikuu 22, 2008, 09:42:22
Sitikan imago taitaa olla se suurin huono puoli, mistä syystä myös huima arvonalennus. Itse myyn C5 -04 Hdi:tä jo alle 12000e (ks. Myynti) - dieselinä vasta sisäänajettu 200tkm. Tämä oli mun eka Sitikka, ja verrattuna omistamiini VW:n ja Fordin autoihini, Sitikka on kaikkein vähiten seissyt pajalla. Kuluvia osia vain vaihdettu. Jos -04 autoa hakee vastaavilla varusteilla, saksalaiset maksavat vähintään kymppitonnin enemmän. Miksi? Koska Sitikka on ranskis, ja niitähän ostetaan vain grillistä  ;D

AC

Mistään sijoituksesta ei sula tolleen arvo kuin C5

Hessu

No enpä nyt sanoisi ihan noinkaan, ainakaan jos tuijotetaan euroja eikä prosentteja. Prossiahan ei voi syödä kuten vanhastaan sanotaan. Pikainen tutkimus nettiautosta osoittaa seuraavaa, eli "arvonsa hyvin pitävillä" premium-autoilla ajelevat vasta raskaasti maksavatkin. Kaikki ovat dieselkäyttöisiä automaattivaihteisia farmareita, useimmissa hiukan isompi kone kuin hinnat-alkaen diesel. Käyttöönotto 04/05, ajettu alle 250tkm. Uuden hinta on katsottu tuon aikaisesta TM:stä, lisävarusteille en ole lähtenyt arvioimaan uushankintahintaa.

Auto                 jjjkkk:n c5      bmw 530dA tour.   mb 220cdiA farm   Audi A6 V6 TDI tiptr.
Hinta uutena 04/05    39200      70320                62000                65260
Pyyntihinta nyt         13500      39980                29900                24800
Arvon alennus €        25700      30340                32100                40460
DS 21 Pallas -66, ZX 1.9 -91, C6 3.0 -06

Pasis

C6 olisi ollut lähtöhinnaltaan sopivampi vertailukohde noiden kanssa. C5:sta pitäisi verrata Aveen, Mondeoon Vectraan jne...

Xari

Lainaus käyttäjältä: Maddis - huhtikuu 07, 2008, 11:06:41
Tähän mennessä kallein auto, joka minulla on ollut niin hankintahinnaltaan kuin korjauskuluissa.

Normaalien vuosihuoltojen lisäksi on korjattu jarrut. Automaatti syö jarruja manuaalia enemmän joten joka nurkkaan vaihdettiin levyt ja palat. Lisäksi taakse jouduttiin vaihtaan satulatkin, kun olivat menneet kieroon. Ehkä osaavampi tyyppi olis oikassut ne ilman vaihtoa.

Muualta kuultu tieto uudemman C5:n jarruremontin hinnasta.

1500€

Ei helvetti.

japa

Lainaus käyttäjältä: Xari - huhtikuu 25, 2008, 10:27:17
Tähän mennessä kallein auto, joka minulla on ollut niin hankintahinnaltaan kuin korjauskuluissa.

Normaalien vuosihuoltojen lisäksi on korjattu jarrut. Automaatti syö jarruja manuaalia enemmän joten joka nurkkaan vaihdettiin levyt ja palat. Lisäksi taakse jouduttiin vaihtaan satulatkin, kun olivat menneet kieroon. Ehkä osaavampi tyyppi olis oikassut ne ilman vaihtoa.

1500€

Ei helvetti.

Seuraavaksi voi sitten miettiä mitä erikoista C5:n jarruissa on vaikka Avensikseen verrattuna.... (vastaus: ei mitään)
Ei varmaan suurta eroa ole hinnassakaan...
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Pasis

Lainaus käyttäjältä: japa - huhtikuu 25, 2008, 11:34:57

1500€

Ei helvetti.

Seuraavaksi voi sitten miettiä mitä erikoista C5:n jarruissa on vaikka Avensikseen verrattuna.... (vastaus: ei mitään)
Ei varmaan suurta eroa ole hinnassakaan...

Toi takasatuloiden vinoonhapettuminen taitaa olla Sitikoiden vanhemmista malleista periytyvä erikoisominaisuus, joka on tuolla Pösö-palstallakin täysin tuntematon vika. Ehkä se on suurimpana erona myös Avensiksen jarruihin.

Tepi

1500€

Ei helvetti.

Oliko kyseessä tämä 2004-2008 C5-malli vai meinaatko tätä tulevaa kohta virallisesti Suomessa esiteltävää? En kyllä tajua mitä tuossa olisi mitään kalliimpaa kuin pikaisesti esim Sitrosen hinnastosta katsottuna levyt ja palat on jopa halvemmat kuin Xantiassa. 80 egeä jarrulevyt ja viitisenkymppiä jarrupalat. Nuohan on ne kuluvat osat, satuloita tuskin tarvitsee kovin usein ja kalliimpien etusatuloiden hinta näyttäisi olevan B-osana 120€/kpl.

Että siihen 1500 euroon on varmaan vaihdettu pariin muuhunkin autoon jarrut? ;)
BX Sport
ex C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22, C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Xari

Tulevaan tuskin on vielä paljoa jarruja korjailtu,toivottavasti ainakaan.

Hajuakaan ei ole mistä tuo hinta kertyy,tuota satulojen vaihdon hintaa on kyselty,ei ole vastattu.

Tuollaisilla korjauslaskuilla noi vehkeet saa vaan lyödä 10 vuotisena paaliin,pari isompaa vikaa kerralla ja kulut on yli käyvän arvon.

Tepi

Lainaus käyttäjältä: Xari - huhtikuu 25, 2008, 23:10:45
Tuollaisilla korjauslaskuilla noi vehkeet saa vaan lyödä 10 vuotisena paaliin,pari isompaa vikaa kerralla ja kulut on yli käyvän arvon.

Ilman sen kummempaa faktaa tästä asiasta en huolestuisi "ongelmasta." :)
BX Sport
ex C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22, C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Sitikkapuoskari

No jos me huolletaan abt. 230 Citroen autoa kuukaudessa niin noita C5:n takasatuloita on laitettu 2 kpl. Iso ongelma on se...
C5:n huollot edustaa ehkäpä 30% kaikista. hold your horses men..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

jmatti

Sain aikoinaan c5:n työsuhdeautoksi. Kahden vuoden huoltamoreissujen jälkeen vaihdoin sen Saksalaiseen laatuautoon. Laatuauto jätti minut tielle kolmen vuoden aikana 4 kertaa, C5 ei kertaankaan. Huomasin sattumalta, että C5 oli käytettynä myynnissä, kilometrit tuplaantuneena, mutta siistissä ja päällisin puolin toimivassa kunnossa ja varsinkin edullisesti.

En voinut vastustaa kiusausta ja kävin ostamassa auton pois. Nyt työsuhdeauto ajan viat ovat muuttuneet ominaisuuksiksi. Eli kun maksan itse niin korjauskynnyskin on hieman korkeampi. Turvallinen, iso, vähän kuluttava ja ruosteeton auto pikkurahalla. Vaihtoehtona samalla rahalla ruosteessa oleva, turvaton, pieni 90-luvun puolivälin japanilaimem tai saksalainen, jonka korjaus maksaa ihan yhtä paljon silloin kun vaihdetaan kuluvia osia.

"tiivisteiden natina hukkuu riittävän lujaa soitetun soulin alle"

skiman

Perhe kasvaa ja 307 farkku pösö pitänee vaihtaa leveämpään autoon jotta saadan koko perhe kerralla mukaan. Perhee koko siis muutaman kuukauden kuluttua 2 aikuista ja lapset 5v, 3v ja vastasyntynyt. Olen  miettinyt välillä, että sopisimmekohan C5:een? No se selviää kokeilemalla.

Mitä kannattaa ottaa huomioon/mihin kiinnittää huomio kun tuommoista HDI C5:sta menee katsomaan. Tällaista esim. olen harkinnut:
http://www.nettiauto.com/1639095

Kaitzu

Lainaus käyttäjältä: skiman - toukokuu 06, 2008, 09:48:26
Perhe kasvaa ja 307 farkku pösö pitänee vaihtaa leveämpään autoon jotta saadan koko perhe kerralla mukaan. Perhee koko siis muutaman kuukauden kuluttua 2 aikuista ja lapset 5v, 3v ja vastasyntynyt. Olen  miettinyt välillä, että sopisimmekohan C5:een? No se selviää kokeilemalla.

Nimimerkillä "kokemusta on" - 3 lastenistuinta menee taakse C5:een aivan mainiosti. Esim. VW Passatkin on kapeampi, ja tiukkaa teki.

AC

PicassoHDI

Vähän on myynnissä noita II koppasia C5 diesel farkkuja.

skiman

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - toukokuu 06, 2008, 15:00:48
Nyt tulee kolme vuotta täyteen, joten eiköhän niitä ala enenevissä määrin ilmestymään. 15000€ olisi semmoinen jonka voisi sellaisesta reilu 100tkm ajetusta maksaa.
Tuo esimerkin auto sillä varmaan lähtisikin, mutta katellaan..

Kaitzu

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - toukokuu 06, 2008, 15:00:48

Nyt kun taas tulee markkinoille uusi C5 malli, tietää se sitä että II-koppainenkin tulee olemaan vanha malliltaan kun niitä rupeaa käytettyinä ilmestymään ... puhumattakaan I-koppaisesta joka on jo antiikkia ;-)

http://www.c5.citroen.com/fi/

AC

Gitikka

Lainaa... puhumattakaan I-koppaisesta joka on jo antiikkia ;-)

pitäneekin viedä Wenzelille arvioituttaan oma biili jos niin antiikkia antiikkia.... jos arvo ois noussu ;)

ainakin Europcar aika korkealle arvostaa nimittäin C5 -04 2.0i A kun pajalle meni, VASTAAVA kokoluokka/ajoneuvo oli Audi A4 2.0T A Quattro Avant, eli ei se sitikka kovin huono oo ;)

kolome päivää audilla pätkyttelin, oli kyllä kiva hypätä omaan Femmaan, alkuun katto et mihin ammeeseen sitä nyt pulahti kun oli tilaa, ajossa kans eroo, mielestäni sitikan eduksi... mukavuus NIIN omaa luokkaansa, kyllähän se Audi lähti, varsinkin sport-asennossa, mutta kyyti oli kovaa ja kulutuskin mun kaasulla sen 2l/100km enempi, tosin näin vähällä ajolla ei välii, mut anyway... minä olen silti sitikkamies!!! kyllähän sitä tollasella audillakin VOIS ajaa, varsinkin talvella kun quattro... toi femma kun meinaa yhdes tietys kiertoliittymässä märällä kelillä lähtä sladiin, ja lähteekin... tosin silloin mennään nop.rajoituksen rajoilla... mutta ei xantia sitä tehny.... ja olise audi vähän pienen oloinenkin, varsinkin kun viis aikuista kyydissä.. tai ylipäänsä aikuinen takapenkillä... eikä noita mun mielestä kyl vois samankokoluokan autoksi verrata, ei millään... ei oo paljoo A4 avantia näkynyt pirsseinä, tilat niin ahtaat...

että sellasta femmasta

kaselin

Pitää sijoittaa rahat osakkeisiin ja ajaa mopolla eihän autonkottoset ole sijoituksia? ???
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

citikkaukkeli

Täytyy sanoa että autoa jossa enemmän vikoja kuin C5:ssä saa etsiä. Olen omistanut kaksi ceevitosta (2002 ja 2005) Molempien kestävyys täysin ala-arvoista ja ainoa varma asia on että kolmatta ei meidän taloon tule, vaikka tätä Passatin näköistä kuinka mukavaksi ja "laadukkaaaksi" kehutaan. Laadun voi arvioida VASTA parin vuoden päästä.

Muuten pidän citikkaa yhtenä parhaista merkeistä ( olen omistanut pari Dyanea, Bx, XM, Zx:ää ja 6 Xantiaa, näistä varsinkin Xm ja Xantia tosi lujia ja luotettavia, eikä osakkaan edes alkuperäisinä mitään kiskurihintaisia)

Nykyinen autoni Citroen C5 HDI 136 hp vm 2005 ajettu 195000 on todellinen laadun pohjanoteeraus . Viimeisen 25000 kilometrin aikana uusittu. Jarrulevyt ja palat eteen, Webasto, kytkin, vauhtipyörä, jarrupääsylinteri, muutamia niveliä, koiranluut, 5 parkkitutkan anturia, moottorista joku kaasunpoistoanturi, erg-venttiili (vai mikäseoli), kesärenkaat kahdesti ! + tietenkin normaalit huollot.

Ikinä millään autolla ei ole ollut näin kallista liikkua, mutta eniten jurppii maahantuojan asenne jolla osat vielä hinnoitellaan käsittämättömälle tasolle

Megaman

Kirjoitampa tähän ketjuun minäkin lyhyen kokemukseni omasta C5:sta...eli helmikkuussa tuli C5 Break alle ja reilu 10 tkm ajetun kilometrin jälkeen vasta yksi ajotietokoneen polttimo (0,80 €) uusittu,joten ei voi kustannuspuolta ainakaan moittia.Autolla on nyt ajettu yht. 105 tkm.

Kevättalvella pikkupakkasilla ilmaantui muutama vikakoodi kylmällä koneella ajotietokoneelle, jotka kuittasin pois omalla pikku OBD-lukijallani.Kesäaikana ei ole tullut yhtään herjaa,joten ei liene syytä huoleen.

Ikkunoiden natinat olen saanut haltuun,samoin taka-akselin ärsyttävät narinat olen saanut vihdoin loppumaan.

Paljon pahempaan olin alunperin varautunut,joten C5 on yllättänyt kaikenkaikkiaan positiivisesti.Öljyt ja suodattimet olen toki vaihtanut normaalisti.

+ Tilat
+ Turvallisuus
+ Runsas ja toimiva varustelu
+ Jousitus ja ajomukavuus
+ Taloudellinen
+ Lämmin
+ Valot sisällä ja ulkona

- Sadetunnistimen ärsyttävä toiminta
- Rengasäänet kuuluu selkeästi esim. NRHi renkailla
- Herkkä sivutuulille
- Economic mode (vai mikä se oli)
- Aavistuksenomaista nypytystä cruise päällä isommissa ylämäissä
- Tuntui "mopolta" V6 Sonatan jälkeen...  ;D
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: citikkaukkeli - elokuu 28, 2008, 10:43:25
Täytyy sanoa että autoa jossa enemmän vikoja kuin C5:ssä saa etsiä. Olen omistanut kaksi ceevitosta (2002 ja 2005) Molempien kestävyys täysin ala-arvoista ja ainoa varma asia on että kolmatta ei meidän taloon tule, vaikka tätä Passatin näköistä kuinka mukavaksi ja "laadukkaaaksi" kehutaan. Laadun voi arvioida VASTA parin vuoden päästä.

Muuten pidän citikkaa yhtenä parhaista merkeistä ( olen omistanut pari Dyanea, Bx, XM, Zx:ää ja 6 Xantiaa, näistä varsinkin Xm ja Xantia tosi lujia ja luotettavia, eikä osakkaan edes alkuperäisinä mitään kiskurihintaisia)

Nykyinen autoni Citroen C5 HDI 136 hp vm 2005 ajettu 195000 on todellinen laadun pohjanoteeraus . Viimeisen 25000 kilometrin aikana uusittu. Jarrulevyt ja palat eteen, Webasto, kytkin, vauhtipyörä, jarrupääsylinteri, muutamia niveliä, koiranluut, 5 parkkitutkan anturia, moottorista joku kaasunpoistoanturi, erg-venttiili (vai mikäseoli), kesärenkaat kahdesti ! + tietenkin normaalit huollot.

Ikinä millään autolla ei ole ollut näin kallista liikkua, mutta eniten jurppii maahantuojan asenne jolla osat vielä hinnoitellaan käsittämättömälle tasolle
Sulla ei ole huonosta laadusta vielä kokemusta. Autosi vikalista on todella lyhyt. Siskon vw:stä levahti esim. kytkin + vauhtipyörä + turbo ja kun turbo hajosi katosi koneesta öljyt. jatkoa... + pakosarja + kat, ohjausyksikkö, abs, ym pientä ja kaikki tämä alle 40tkm ajettuna ja takuu oli päättynyt 3kk sitten kun tuo pommi levisi käsiin.

Velmanteri

Tähänkin on hyvä lisätä se, että autotKIN ovat yksilöllisiä!
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

Sitikkapuoskari

Ja huomatkaa että volkkarissa ja citikkaukkelin C5:ssä p..skat osat on made in germany! Luk vauhtipyörä- bosch jarrupääsylinteri yms.. :)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Gubben

Vuoden Citrorën kokemuksella ja neljän vuoden PSA tuotteiden kokemuksella voin sanoa, ainakin omien kokemusten mukaan, jutut PSA-ryhmän tuotteiden vika-alttiudesta olevan perimätietoa. Ja perimätietohan ei aina nykyään ole paikkansa pitävää.

c52007

Parkkitutkia ja rikottua ovenkahvaa lukuunottamatta hienosti pelaa.Auto on viimevuotinen automaatti berline exl.