C5 - ESP/ASR -merkkivalo?

Aloittaja Pugfan, joulukuu 01, 2006, 17:17:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pugfan

Milloin C5:een tuli ESP vakiovarusteeksi - tuliko ennen faceliftiä? Useissa 2003-mallisissa ja sitä uudemmissa ESP näyttäisi jo kuitenkin olevan.

Entä Xsarassa?

Maddis

Lainaus käyttäjältä: Pugfan - joulukuu 01, 2006, 17:17:22
Milloin C5:een tuli ESP vakiovarusteeksi - tuliko ennen faceliftiä? Useissa 2003-mallisissa ja sitä uudemmissa ESP näyttäisi jo kuitenkin olevan.

Entä Xsarassa?
Mulla on -02 C5 rekisteröity lokakuun alkupuolella -02 eikä oo espiä siinä, mutta meno on vakaata siitäkin huolimatta. ;)

Gusse

Sysksyllä/loppuvuodesta -03 tuli ESP vakiovarusteeksi Business Packiin ainakin kaksi litraisiin. 
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

Xanteri

Lainaus käyttäjältä: Gusse - joulukuu 01, 2006, 19:13:37
Sysksyllä/loppuvuodesta -03 tuli ESP vakiovarusteeksi Business Packiin ainakin kaksi litraisiin. 

Mulla on juuri tuollainen Gussen mainitsema kulkine, mutta ei ole ESPiä. Rekisteröity elokuussa -03. Eli ilmeisesti vasta aivan loppuvuoden -03 malleissa oli ESP vakiona (riippuen ehkä moottorikoosta).

Käsittääkseni kaikissa -04 malleissa ESP on vakiona...korjatkoon joku jos olen väärässä.

rado

Mistä tietää onko tuota espiä vaiko ei?
Siitä "liukkaankelin" merkkilampusta?

Gusse

Lainaus käyttäjältä: Xanteri - joulukuu 01, 2006, 21:21:36
Lainaus käyttäjältä: Gusse - joulukuu 01, 2006, 19:13:37

Mulla on juuri tuollainen Gussen mainitsema kulkine, mutta ei ole ESPiä. Rekisteröity elokuussa -03. Eli ilmeisesti vasta aivan loppuvuoden -03 malleissa oli ESP vakiona (riippuen ehkä moottorikoosta).

Käsittääkseni kaikissa -04 malleissa ESP on vakiona...korjatkoon joku jos olen väärässä.

Ei ole myöskään faijan femmassa ESP:tä ja on rekisteröity syyskuussa -03, mutta just vähän (ehkä kuukausi) sen jälkeen kun faija oli saannu femmansa tuli ESP vakioks Business Packiin. Hieman harmitti silloin, vaikka ei se kait kuitenkaan olis kuulunu 1.8:siin.

exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

Xanteri

Lainaus käyttäjältä: rado - joulukuu 01, 2006, 22:42:03

ESP-nappula löytyy vaihdekepista katsottuna etuvasemmalta, siis jos löytyy.

janne h

Lainaus käyttäjältä: rado - joulukuu 01, 2006, 22:42:03

Se "liukkaan kelin" lamppu on ABS:n merkkivalo.

Edit: eipä tuo välttämättä C5:ssä olekaan abs:n valo. Xsarassa näin kuitenkin on.

Kane80

Juu, mulla on rekisteröity marraskuussa -03 Business Pack:lla, ja ESP löytyy.

Kaj Nordling

Onko myös automaattilaatikkoisten ceevitosten business packissa ESP?

Kane80

Katsoppa minun Avattaren alla olevaa tietoa autosta  ;D

Kaj Nordling

Pugfan

Mallivuosi 2003:

- vakiona 2.2 HDi 16v ja Exclusive
- lisävarusteena muut paitsi ei 1.8 16v Autom.

Kaitzu

Omasta C5:sta löytyy mittaristosta espiä muistuttava valo liukastelevasta autosta. Ko . valo syttyy kun virrat laittaa päälle ja sammuu normaalisti sen jälkeen. Mitään erillistä esp-nappia on/off autossa ei ole, enkä ikinä ole nähnyt että ko. valo vilkkuisi esim. liukkaalla tai sudittaessa ...

Mitä valo siis tahtoo sanoa  ???

janne h

Se on ABS:n valo (ainakin xsarassa). Sen vastasin jo tuonne edelliseenkin ketjuun.

http://www.citroen-foorumi.com/forum/index.php?topic=1643.0

Strombi

Mulla myös joskus syttyy tuo ESP merkkivalo kun kytkee virrat (mittarissa vasemmalla) vaikka ei sitä ole. ABS:n merkkivalo on oikealla ja se syttyy aina kun virrat kytkee. Ei ole kylläkään ESP:n katkaisijaakaan.

Kaitzu

Lainaus käyttäjältä: janne h - joulukuu 05, 2006, 15:51:45
Se on ABS:n valo (ainakin xsarassa). Sen vastasin jo tuonne edelliseenkin ketjuun.

http://www.citroen-foorumi.com/forum/index.php?topic=1643.0

Mielestäni ABS -valo on eri paikassa, oikealla, kun taas tämä ihmevalo on vasemmalla ...

janne h

Joo no se on sitten siinä c5:ssä vissiin erilailla. Mä aattelin että kaikissa sitikoissa tuo on abs:n valo. Xsarassa tuo on kyllä abs:n valo ainakin ohjekirjan mukaan. Minkälainen c5:ssä on sit se abs:n valo?

Kaitzu

Lainaus käyttäjältä: janne h - joulukuu 05, 2006, 17:59:09
Minkälainen c5:ssä on sit se abs:n valo?

Vasemmalla oleva valo on kolmion sisällä liukasteleva auto, oikealla oleva valo (ABS) taas pyöreä jonka sisällä liukasteleva auto ...

powerage

Varoitusvalo on saman näköinen kuin ABS-järjestelmä valo, mutta ympyrän tilalla on kolmio. Mikä on tämä varoitusvalo?

Autossani on muutaman kerran käynnistäessä tämä valo palanut muutaman sekunnin, ei tule mitään herjauksia ajotietokoneelle yms. Vai olenko ollut niin sokea 2.5 vuotta että en ole huomannut valon palamista? kuuluuko asiaan?

Omistajan käsikirja ei tunne tätä valoa.
C5 II 2.0 HDI Berline AM6
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C5 II 2.0 16V Berline man.
C4 1.6 16v Berline man.
ex C5  I 2.0 16V SX Berline, C5 I 2.0 16V Break,  Xantia 1.8 16V

CitikasC4

Eikös tuo ole ASR luistoneston-merkkivalo?Joissakin hipohipomalleissa ilmeisesti lisävarusteena...?

tomi_k

Moi,

Manuaalissa oli maininta "ESP/ASR -merkkivalo"....Sivu 48.

/Tomi

powerage

Sehän tässä vähän ihmetyttää kun autossani ei ole ESP/ASR:ää!!  Onks näitä omistajan käsikirjojakin erillaisia sivulla 48 kerrotaan pelkästään yövalaistuksen ohjauksesta yms.
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C4 1.6 16v Berline man.

tomi_k

Moi,

Piti käydä kattoo omastakin kiesistä - kyllä taulussa sellainen logo on mutta ei ole koskaan (vielä) syttynyt eikä syty kun pistää virrat päälle. ABS -logo palaa hetken ja sen jälkeen sammui... Nyt meneekin vaikeeksi, koska ei mullakaan pitäisi olla ESP/ASP:tä :).... Voiskohan tuo logo olla siellä jos sellainen tulisi jossakin mallissa mukana, niin ei tartteis tehdä niin montaa versiota kojetaulustakaan... :) ? Koska dieselin hehkun -merkkivalon logo löytyy mun kojetaulusta ja bensa kone on - varmasti :) ! Mutta jos tietää, ettei ESP/ARP:tä ei ole mutta logo syttyy, niin sitten on taas paketti sekaisin :)...

/Tomi

powerage

Joo ei se valo syty minunkaan autossa yleensä kun virrat laittaa päälle... Kumma homma että yleensä on poltin siinä varoitusvalossa kun kerran koslassa ei ole ESP:tä yms. Jos Vitonen pitää vielä jatkossa Valoshowta niin Pitää varmaan ottaa joku päivä akunkengät irti.
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C4 1.6 16v Berline man.