Xsara - Oven aukeamisen rajoittimen vaihto / Kuskinoven purku?

Aloittaja juhalaht, marraskuu 13, 2011, 08:38:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhalaht

Moro Ostin Citroselta käytettynä sen jutun, joka rajoittaa oven liikkeitä pykälittäin. "Ketku" väitti että sen saa vaihdettua ilman oven purkua.. ja paskat! Eli onko se purkaminen paha homma ja tuleeko pahaa jälkeä eli vaurioita muoviosiin ???  - kiitos tiedoista!

Ralle

Joo taitaahan se verhoilun purattaa jos en väärin muista. Muoviosiin ei tuu jälkiä kun se peilin suoja ja suoja joka on sisäkahvan päällä lähtee nykäisemällä irti. samoiten kajarin verkko lähtee kun vähän varovasti auttaa meisselillä.
Muutama thorx auki ja voikin alkaa repiä verkoilua pois, jos niitä nastoja hajoaa eivät maksa paljoa marmoritiskillä.
Tais se jarru tai miksi nyt haluat kutsua olla parilla 10mm mutterilla kiinni ulkopuolelta.

rasmus

Jouduin purkamaan ovesta sisäverhoilun kun katsastusmieheltä jäi ikkuna auki, ikkunan nostimen moottori oli laitettu ruuvit
ulkopuolelta päin joten jouduin poraamaan ruuvit pois,näin jäljestäpäin harmittaa että nostimen moottoori sattoi olla ehjä
ja oli vain jumiutunut ala-asentoon,koko hoito olis maksanut 280 euroa,mutta moottori on vieläkin vaihtamata, kiristin vaan vaijerit yläasentoon että ikkuna pysyy kiinni,sisäverhoilu lähti kyllä hyvin auki,muistaakseni muutama ruuvi, tämä oli 02 xsara

agentti86

Eihän tuo oviverhoilun purkaminen ole juurikaan kummoinen homma. Pari minuuttia siinä saa aikaa tuhraantumaan. Sisäkahvan kehys pois, 2 ruuvia kahvassa, pari kaiuttimen alla ja muutama nasta. Puukkoa tms väliin ja napsuttelet ne nastat auki niin se onkin jo kädessä. 10 min menee koko hommaan.

juhalaht

Aha. Kiitos tiedoista! Olen kyllä muista autoista ovia purkanut..

Ihan pakko vielä lisätä siitä Sitrosen "ketkusta", että kävin itse paikan päällä hakemassa purkupelistä irroitetun osan (paikka on hirveä läävä, anteeksi!). Kysyin, että pitääkö ovi purkaa. Sanoi ettei tarvitse vaikka hän oli itse sen juuri irrottanut (varmaan rälläkällä?). Sitten kysyin, että voinko maksaa kortilla kun ei kellään ole nykyään käteistä. Äijä vastasi, että "kyllä meidän kylällä on". Puolestani saa myydä kylän Sitikoille tästä lähtien osiansa, ei ainakaan mulle !