C5 - Mitä moottoriöljyä ?

Aloittaja rado, marraskuu 28, 2006, 10:15:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rado

Gulf GLV longlife olis aika edukasta 4L pönttö tasan 20e, mutta onko suositeltavaa kamaa HDI moottoriin?

Mitä olette siis käyttäneet ja millaisella vaihtovälillä?

KareJG

Huollossa laittavat Gastrolin öljyä. Tarkemmin en ole kysellyt tyyppiä. Öljyn vaihto 20tkm välein eli maaräaikashuoltojen yhteydessä. Ei ole ainakaan toistaiseksi tarvinnut lisätä huoltovälillä.
Mitsubishi Outlander PHEV vm 2013, C5 Tourer vm 2009

C5BA

Minä käytän Teboilin Diamond Dieseliä. Maksaa kympin pytyssä vähän yli kuusi euroa litra ja liiton jäsenkortilla saa 10 % alennusta. Olen C 5 Hdi:ssä noudattanut 20 tuhannen vaihtoväliä.
Edellisestä autostani ja vaimoni nykyisestä on yli 300 tuhannen kokemukset Diamond Dieselistä enkä löydä pahaa sanottavaa. TB:n öljyt menestyivät hyvin myös TM:n testissä.

danbomp

Ei sillä öljyn merkillä niinkään vaikutusta kuin viskositeetillä. Muistaakseni tehdas suosittelee HDI:ssä 5W30 öljyä.
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

rado

Eli Gulfin GLV Longlife olis myös kelpoöljy vaikkei purkissa olekaan Citroäänin suosituksia ?

danbomp

Mikä sen öljyn viskositeetti on?
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

marseli

Mitä moottoriöljyä olette käyttäneet C5:ssa? Tai suosittelette?
Hinnalla ei ole niin väliä kunhan on hyvää ja laadukasta.

Mobil 1 0W40 on joidenkin lähteiden mukaan paras vaihtoehto
C5:lle, pitääkö paikkaansa?

Omallani (1.8, 2001) on nyt ajettu 125 tkm ja öljynvaihto olisi kohta edessä...

C5BA

TB Diamond Dieseliä on tullut käytettyä, C5 HDI:ssä n. 200 tuhatta ja edellisessä 1,9 TD.ssä yli 400 tuhatta. Mutta kaikki tunnetut merkit ovat hyviä, ehkä öljynkulutuksessa voi olla eroja.
Jotkut väittävät että Shellin öljyt jäätävät huohottimen talvella.

Gubben

Mulle taas sanottiin 2006 keväällä Peugeotin huollossa ettei kannata muuta käyttää kuin Shellin öljyä, muuten nousis öljyn kulutus. No Citroënin huollossa sanoivat käyttävänsä juuri tuon huohottimen jäätymisen estämiseksi Mobil Synt S öljyä. Eli monen sortin tietoa on saatavilla, vaikka molemmissa autoissa on HDi 80kw kone.  ???

hamis

Itselläni ei ole C5:ttä vaan xantia, siinä ja aikaisemmissa peugeoteissani olen käyttänyt Valvoline MaxLife:a ja ainakin omasta mielestäni on toiminut ihan hyvin.
Ei ole yleensä 1l enempää tarvinut lisätä vaihtovälin aikana (15.000km) eikä ole putket ainakaan viellä jäätyneet.

Varmaan jokaisella henkilökohtainen käsitys "hyvästä" ja käytöllähän tuo selviää, bilteman öljyjä en kuitenkaan kokeile, peltoautot on sitten asia erikseen.

58Make

Lainaus käyttäjältä: hamis - joulukuu 21, 2007, 23:25:14
Itselläni ei ole C5:ttä vaan xantia, siinä ja aikaisemmissa peugeoteissani olen käyttänyt Valvoline MaxLife:a ja ainakin omasta mielestäni on toiminut ihan hyvin.
Ei ole yleensä 1l enempää tarvinut lisätä vaihtovälin aikana (15.000km) eikä ole putket ainakaan viellä jäätyneet.

Varmaan jokaisella henkilökohtainen käsitys "hyvästä" ja käytöllähän tuo selviää, bilteman öljyjä en kuitenkaan kokeile, peltoautot on sitten asia erikseen.
C5 2.2 Hdi on pirssi jolla nyt ajettu 257000km ja tuota Valvolinea olen kolme kertaa siihen laitattanut.
Tiedä sitten mistä johtunee mutta nykimiset hävisivät, moottorin voima palautui ja muutenkin sen toiminta on
aivan toista kuin kilpailevilla rasvoilla ajellessa. Voihan tuo toki johtua jostakin ohjauyksikön omasta ja omalaatuisesta
"lastutuksesta" mutta huomattava tehon nousu tapahtui juuri ensimmäisen Valvoline öljynvaihdon jälkeen.
Oletettavasti tuo ei öljystä johdu vaan selitys löytynee moottorin ohjauksesta, polttoaineen kulutus kyllä
hieman nousi mutta eihän voimaa tule ilman polttoainetta.
Tutkimattomia ovat Citroenin aivoitukset,

C5BA

En ole omassa autossa koskaan käyttänyt Valvolinen Max Lifeä, mutta tyttären lähes 300 tuhatta ajettu 406 1,8 bensakoneella lopetti savutuksen ja öljynsyönnin kun vaihdoin siihen nuo öljyt. Auto pölläytti aina käynnistettäessä siniset savut, joka kertoo ventiiliohjureiden kumien kuluneisuudesta. Nyt on jo kolmannet Valvolinet menossa ja savunpöllähdykset on loppuneet. Öljyä on n. litra lisättävä 15 tuhannen vaihtovälillä aiemman 3 litran sijaan. Jotain taikaa sen lisäaineistuksessa täytyy olla.

marko

Vieläkö tuo MaxLife on 10W vai saako sitä notkeampana. Tuollasta jäykkää öljyä varmaan kuluukin vähemmän kuin notkeaa, oli merkki mikä tahansa. Omassa Japskissa Mobilia meni 10tkm välillä noin litra, Teboilin Diamondia (molemmat 5W-40) ei tartte lisätä ollenkaan.
viimasuoja

Petteri L

-01 bensa-1.8:iin olen laittanut Mobil 1 5W-50:ä (koska se on sopuhintaista ja päälärin saa ostettua miltei mistä vaan).

Taitaa sitä kyllä sitten hävitäkin suunnilleen 1.5 - 2 l / 10 000 km.
Citroen DS5 HDi 163 So Chic -13

KareJG

Käyttämäni merkkihuolto näyttää laittavan koslaani Gastrolin öljyä. Ei ole tarvinnut lisäillä huoltovälien aikana.
Mitsubishi Outlander PHEV vm 2013, C5 Tourer vm 2009

JoneTolppa

Itse olen nyt 2 kertaa laittanut 181000 ajettuun Xantiaan Total9000-öljyt. Joutunut lisäämään 10000 vaihtovälillä noin 2dl.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: JoneTolppa - joulukuu 28, 2007, 10:35:13
Itse olen nyt 2 kertaa laittanut 181000 ajettuun Xantiaan Total9000-öljyt. Joutunut lisäämään 10000 vaihtovälillä noin 2dl.
Mulla kanssa Totalin öljyt. 2.0 Hdi:llä ajettu nyt 350 tuhatta. Vaihtoväli 20 tuhatta suodattimineen. Öljyä ei ole kulunut vaihtovälillä, eikä siten lisättykään.
Citroën 2CV AZ Berline -56

ealab

Ei kait 2dl pidä lisätä. Riittää, kun on merkkien välillä.

JoneTolppa

n.20000km. aikana pari desiä yhteensä, 1dl / 10000km. eikä sitäkään kerralla. Ylitäyttöä en ole harrastanut :) Tullu vaan tarkastuksien yhteydessä täytettyä taso ylämerkkiin asti jos on ollu vajausta. Siitä 5l. pöntöstä kun jää aikas paljon käyttämättä.
Eiköhän tuo ole ihan ok. kulutus. Onhan autolla nyt ruuvattu jo 183500. Voisi tuo jollain toisella litkulla olla nollakin mutta tuntuu aikas hyvältä tuo Totali. Kovimmillakin pakkasilla on pelannu hyvin. Tosin kun putsasin huohotinputket niin mömmöähän siellä oli. Alkuperä vaan on vähän epäselvä. Lemmareista päätellen ei ihan vähään aikaan oltu putsattu, tuskin koskaan.

C5 Hdi 136 C

Hei

Luin huoltokirjasta että moottoriöljy suosituksena on total quartz ineo ecs 5w30 moottoriöljy kun auto on varustettu hiukkassuodattimella.

Olin koivuhaanhuollossa ja moottoriin laitettiin kuitenkin Mobil ESP 5W30 voiteluainetta.

Mistä kyseistä voiteluainetta (total quartz ineo ecs 5w30) saa? Jos maahantuonnissa eivät sitä autooni laita?

-Pertti-

Aakku

Lainaus käyttäjältä: C5 Hdi 136 C - tammikuu 03, 2009, 22:18:13
Hei

Luin huoltokirjasta että moottoriöljy suosituksena on total quartz ineo ecs 5w30 moottoriöljy kun auto on varustettu hiukkassuodattimella.

Olin koivuhaanhuollossa ja moottoriin laitettiin kuitenkin Mobil ESP 5W30 voiteluainetta.

Mistä kyseistä voiteluainetta (total quartz ineo ecs 5w30) saa? Jos maahantuonnissa eivät sitä autooni laita?

-Pertti-

Käytän Mobilin ESP:tä, koska sitä myydään joka paikassa.
Jopa Totalin maahantuoja Örum kehui Mobilin ESP:tä, joten käytän sitten sitä.
Citroën 2CV AZ Berline -56

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: Aakku - tammikuu 03, 2009, 22:59:13
Lainaus käyttäjältä: C5 Hdi 136 C - tammikuu 03, 2009, 22:18:13
Hei

-Pertti-

Ja vinkkinä niille, jotka asuvat pääkaupunkiseudulla; tämä Mobilin huippuöljyä (ESP) saa kaikkein huokeimmillaan Puuilosta ( vanha Tauno Korhonen/ Motonet). Siellä 4 litraa maksaa jotain 40 euron paikkeilla.

Käytän Mobilin ESP:tä, koska sitä myydään joka paikassa.
Jopa Totalin maahantuoja Örum kehui Mobilin ESP:tä, joten käytän sitten sitä.

C5 Hdi 136 C

Hei

Soitin maahantuojalle (örum) ja tiedustelin asiaa Total quartz ineo ECS 5W30 öljystä. Kertoivat sitä löytyvän Vianoreista ja Autoasi (?) varaosaliikkeistä sekä joistain Citroen-huoltoliikkeistä ympäri Suomen.

Mobilista kertoivat että suositukset löytyy siitäkin öljystä, mutta ineo ECS 5W30 on kehitetty vain Citroen ja Peugeot ajoneuvoihin jotka on varustettu hiukkassuodatimella ja että siten se tuottaa vähemmän haitallisia "karstoja" hiukkassuodattimelle kuin vastaavat "monimerkkiöljyt", joten siten varmistaa hiukkassuodattimen pidemmän käyttöajan.

Sitä ei kuulemma oikein kahdessa vuodessa huomaa, mutta pidemmän ajan päästä kyllä.

Toisaaltaan jos itse ajattelen niin miksi ne kehittäisi vain kahteen automerkkiin sopivan öljyn? Onko järjestelmissä sittenkin joitakin eroja, kun on niin montaa eri autonvalmistajan suositusta? Sitä en puhelun aikana kysynyt kun ei tullut mieleen.

-Pertti-

tjs

Paljollako on porukka saanut ostettua Mobil 1 ESP Formula 5W30 -öljyä viime aikoina? Kävin AD-liikkeestä katsomassa ja meinasi mennä dieselin lisäaineet väärään kurkkuun, 4l purkki maksoi 67 EUR.. Saako tuota suuremmissa pöntöissä mistään, jotta saisi vähän litrahintaa alaspäin?

Kaizu71

Lainaus käyttäjältä: tjs - maaliskuu 12, 2009, 12:14:44
Paljollako on porukka saanut ostettua Mobil 1 ESP Formula 5W30 -öljyä viime aikoina? Kävin AD-liikkeestä katsomassa ja meinasi mennä dieselin lisäaineet väärään kurkkuun, 4l purkki maksoi 67 EUR.. Saako tuota suuremmissa pöntöissä mistään, jotta saisi vähän litrahintaa alaspäin?

Herra siunaa mikä hinta. Olen ajellut Pösöllä 406 hdi 110hp itse noin 130tkm kokonais kilsat nyt 380tkm ja toisena autona nyt C5 hdi 110hp itse ajellut 40tkm kokonaismäärä 180tkm ja aina olen laittanut Helixin diesel öljyä, visko muistaakseni 5-40 tai 10-40 nyt en muista. Ei mitään ongelmia talvella eikä kesällä. Ei tarvi lisäillä välillä. jne. maksaa 4l pönttö Hongkongissa ja minimanissa 18.90e.

Joskus tuntuu että aika kusetusta nämä öljyjen hinnat..... Batmanin kuva purkkiin ja hinta 60e/4 litraa....