Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia DS4 mallista  (Luettu 23849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ali

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 102
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • DS4 So Chic -11
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #25 : Helmikuu 02, 2012, 22:28:14 »
Kun ei saa ajaa itte ja samalla tulee sijais auto..
Miks mennä neljällä kumilla hautaan, kun pääsee 250km/h pääedellä puuhun..

Poissa Ali

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 102
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • DS4 So Chic -11
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #26 : Maaliskuu 29, 2012, 13:55:54 »
12000km mittarissa ilman ongelmia.. Kulutus on tippunut vielä entisestä hitusen ja moottorikin on hieman hiljaisempi. Iso plussa alustalle ja käsiteltävyydelle!

Ajelin tuossa pikku maratoonin viikolla, 824km 12tuntiin ja viimeiset 3tuntia matkasta rupesi tulemaan räntää ja loskaa reilusti.. Tiellä sitä oli paikoitellen n.10cm autolla uskalsi ajella "vähän" turhankin reippaasti tuolla kelillä..

Tuli kokeiltu jarrutusmatkaakin 95km/h vauhdista ja melko pehmeästi ja tehokkaasti tappaa vauhdin. Miinuksena vois mainita huonot kaukovalot!

Milloin Suomessa saisi laittaa laillisesti kaukovaloille jälkiasennus ksenonit...? Voisi nuo hirvetkin havaita hieman aikaisemmin, jos kohdalle sattuu..
Miks mennä neljällä kumilla hautaan, kun pääsee 250km/h pääedellä puuhun..

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 360
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #27 : Marraskuu 16, 2012, 17:59:40 »
Olisiko jollakulla kokemusta sekä uusikorisesta C4:stä että DS4:stä? Haluaisin arvelujen lisäksi myös todellsia kokemuksia. Itselläni on C4 Vti120 Confort Business ja vähän on mietityttänyt vaihto DS4 So Chick Vti120:een. Eli teksinisesti autot ovat identtiset, mutta tietyn vaihtelunhalun lisäksi innostavat myös jotkin DS4:een saatavat lisävarusteet, joita ei ole saatavilla C4:een.

Itse olen mukavuushaluinen autoilija ja ennen kaikkea minua on arveluttanut DS4:n kovempi jousitus ja mahdollisesti leveämmän rengastuksen aiheuttama jyrinä. Mutta ovatko erot mukavuudessa merkittäviä? Toisaalta, onko DS4:ssä jotain sellaisia lisäarvoja mukavuuden saralla, missä se pesee C4:n. Tietty jämäkkyys tietenkin voi olla mukavuuslisä mutkaislla teillä. Onko esim. moottorimelu paremmin eristetty. Ovien tiivistyksessä näyttäisi olevan ulkorakojen tiivisteen jo tehtaalta tullessaan, joten suhinat saattavat olla vähäisemmät.

Lisäksi olen miettinyt kahta asiaa: Onko DS Vti120:ssä resonaattoriputki matkustamoon, jolla on tarkoitus korostaa moottorin tiettyjä murinoita? Luin jostain TM:n koeajosta, että 200 heppaisessa DS4:ssä sellainen on. Toinen juttu on, salliiko rekisteriote Vti120-koneisessa rengaskoon 205 55R16? Minulla kun olisi C4:n talvirenkaat ja mietin, kävisivätkö ne myös DS4:ään.

Kiitokset kokemuksista, ajatuksista ja kommenteista jo näin etukäteen! Pitänee tietenkin itsekin koeajaa auto, mutta tunnustelen aihetta jo näin lämmittelyksi etukäteen.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Ali

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 102
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • DS4 So Chic -11
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #28 : Marraskuu 20, 2012, 21:17:39 »
Mittarissa 28000km ja vesipumppu vaihtoon, kun rupesi hukkaamaan nesteitä..
Ilmeisesti laakerin välistä tihkutti välillä..
Auto on ollut tasan vuoden ja saldona on takuuseen menneitä osia:

-2Xlämpötilaanturi
-Maskin kromilista, kun pinnoitteet hilseili irti
-Vesipumppu.

Erittäin tyytyväinen olen edelleen ja kulutus kohtuu hyvä.
Ajoin viimetalvena Tampereelta Joensuuhun perheen kera (Emäntä ja tyttö+TAVARAA)
vakkarilla 90km/h kekinopeus oli muistaakseni 84km/h, niin kulutus oli 5,8L/100km.
Kesällä sama ja vakkarissa 110km/h, niin kulutus 6,2L/100km.

Niin tohon edelliseen että C4 vai DS4, niin jälkimmäisessä on enemmän fiilistä..;))
Miks mennä neljällä kumilla hautaan, kun pääsee 250km/h pääedellä puuhun..

CitXsan97

  • Vieras
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #29 : Joulukuu 23, 2013, 14:16:56 »
Uuden C4n ja DS4n takamatkustajan tilojen verrailua, kiitos.
Ja takakontin tilavuus, kui paljon pienempi DS4ssa?

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 816
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #30 : Joulukuu 23, 2013, 14:57:34 »
Olisiko jollakulla kokemusta sekä uusikorisesta C4:stä että DS4:stä? Haluaisin arvelujen lisäksi myös todellsia kokemuksia. Itselläni on C4 Vti120 Confort Business ja vähän on mietityttänyt vaihto DS4 So Chick Vti120:een. Eli teksinisesti autot ovat identtiset, mutta tietyn vaihtelunhalun lisäksi innostavat myös jotkin DS4:een saatavat lisävarusteet, joita ei ole saatavilla C4:een.
Mitäs sellaiset lisävarusteet DS4:ssä on, joita ei saa C4:ään?
Aika reippaasti tuossa C4:ssäkin niitä tuntuu olevan. Korirakenteet ovat erilaiset, mutta ne saatavat lisävarusteet kiinnostaisi.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Ali

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 102
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • DS4 So Chic -11
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #31 : Toukokuu 11, 2014, 10:08:56 »
Perjantaina lähti ds4 kiertoon..
Ajaa kerkesin 58000km ja vm.2011.
yhteen vetona, että hyvä auto ja luotettava.

Isoja vikoja ei, mutta vesipumpun kanssa kolmesti pajalla,
lämpötilananturin takia kahdesti pajalla.

Black chrome listoja uusittiin puolenvuoden välein, ne on ihan p....!
Ja maksaa paljon, elkää ottako lisävarusteeksi.

Hinta oli 29 900€ ja hyvitys oli 14 700€, mutta vaihdoin netto hintaiseen autoon,
eli hyvitys olisi noin max.16 500-15 200€.

Eli myyntihinta on siinä 17 900€ +-500€.
Jos joku miettii rahan arvoja autoja ostellessa, niin tälläinen kannattaa
ostaa käytettynä.

Ja onhan tää parempi vaihtoehto ku c4, jos haluaa jotain pientä extraa autoonsa.
Eli pisteet 1-10... niin olisi 7pistettä! Hyvä pirssi jos ei osta uutena ja soppari kannattaa olla
tuosta huolenpidosta..;)

Itse halusin autolta enemmän tuota suorituskykyä ja tilaa, niin vaihtui sitten
A4 audiin 2.0tfsi 155kw qatroon 2010.

Ja onhan se ihan eri planeetalta, mutta on hintakin..
Ds4:ssä on hienompi sisusta ja paremmat penkit, paitsi reisituki ja onhan se
paremman näköinen..;)

Kiitos!





Miks mennä neljällä kumilla hautaan, kun pääsee 250km/h pääedellä puuhun..

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 816
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #32 : Toukokuu 11, 2014, 10:38:42 »
Ja onhan tää parempi vaihtoehto ku c4, jos haluaa jotain pientä extraa autoonsa.
Eli pisteet 1-10... niin olisi 7pistettä! Hyvä pirssi jos ei osta uutena ja soppari kannattaa olla
tuosta huolenpidosta..;)
Tuossa jo edellisessä viestissä kummastelin, jotta mitä pientä extraa siinä on enemmän, kuin C4 Exclusive mallissa.
Ulkonäkö toki on erilainen, mutta mitä varusteita? Onko multa jäänyt jotain huomaamatta?
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Ali

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 102
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • DS4 So Chic -11
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #33 : Toukokuu 11, 2014, 10:58:35 »
En tiedä mitä c4:ssä on...
mut ds4:stä löytyy näitä leluja..;)

"Hierovat" jakkarat
panorama tuulilasi
tummennukset
"Soittoäänet"
Led valot
musta kattoverhoilu
rengaskoko, joka on plussaa jos tykkää isoista asioista..;)) itellä kumit 245/45 R18..
black cromet lisävaruste, mutta todella hienot livenä ja epäpätevät..;)
Led valot sisällä/kuidut
alusta, ei niin mukavuuden haluiselle.

nää tuli mieleen, mitä ei saata olla c4:ssä??



Miks mennä neljällä kumilla hautaan, kun pääsee 250km/h pääedellä puuhun..

Poissa Ali

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 102
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • DS4 So Chic -11
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #34 : Toukokuu 11, 2014, 11:04:39 »
Jos joku on hankkimassa kyseistä katiskaa, niin Joensuun laakkoselta löytyy meikän entinen,
Varmaan ens viikolla myynnissä.

Ja autossa ollut huolenpito soppari! Muutenkin melko timantti!
Pieni mainos..;)

Ainut vika, että on 120vti.. eli sais olla pirtsakampi.
Mutta halpaa ajoa.
Miks mennä neljällä kumilla hautaan, kun pääsee 250km/h pääedellä puuhun..

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 816
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #35 : Toukokuu 11, 2014, 11:26:41 »
En tiedä mitä c4:ssä on...
mut ds4:stä löytyy näitä leluja..;)

"Hierovat" jakkarat
panorama tuulilasi
tummennukset
"Soittoäänet"
Led valot
musta kattoverhoilu
rengaskoko, joka on plussaa jos tykkää isoista asioista..;)) itellä kumit 245/45 R18..
black cromet lisävaruste, mutta todella hienot livenä ja epäpätevät..;)
Led valot sisällä/kuidut
alusta, ei niin mukavuuden haluiselle.

nää tuli mieleen, mitä ei saata olla c4:ssä??
No onhan siinä...
Nuo tekniset jutut, kuten hierovat jakkarat, akustinen tuulilasi, soittoäänet, parkkitutkat, pysäköintiavustaja, kaistavahti, sähköinen käsijarru, jalkatilan valo, invertteri, ym. löytyvät kyllä tavallisestakin C4:stä.
Sen sijaan nuo stailaukset tuovat eroa. Makuasia, mutta tuo perus C4:n sämpylän näköinen muotoilu on hieman käyttäjäystävällisempi. Varsinkin tuo takaovien ahtaus menee ulkonäön kustannuksella. Aukesiko siinä muuten nuo takaikkunat? Renkaat ovat hyvä olla normaalit Suomen teillä. Samoin nuo ledit eivät sovi tällaisen vanhemman autoilijan silmään. Päivävalotkin ovat ihan yksinkertaiset 5/21W.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 707
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #36 : Toukokuu 11, 2014, 11:28:25 »
Kertokaa miksi joku haluaisi aukaista takaikkunat, kun en itse ole sitä tarvetta koskaan kohdannut? Poispilattu ilmastoinnilla? :P

Poissa Ali

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 102
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • DS4 So Chic -11
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #37 : Toukokuu 11, 2014, 11:40:00 »
Niin nuo ikkunat ovat mallia kiinteä.
Ja en itse ole tarvinnut isompia takaoviakaan..
Hyvin on anoppi mahtunu, mikäli on aina kahvan löytänyt..:D

Toki maavara on ihan jees, varsinkin talvella.
Ite joutuu aina mitä kummallisempiin paikkoihin ajella työn puolesta.

Mutta mutta.. ei kahta samanlaista autoa, eikä kahta samanlaista mielipidettä..:)
Ite oon sen verran pinnallista sorttia, että renkaittenkin pitää olla mallia traktori,
koska ne näyttää hyvältä.
Miks mennä neljällä kumilla hautaan, kun pääsee 250km/h pääedellä puuhun..

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 816
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #38 : Toukokuu 11, 2014, 11:41:12 »
Kertokaa miksi joku haluaisi aukaista takaikkunat, kun en itse ole sitä tarvetta koskaan kohdannut? Poispilattu ilmastoinnilla? :P
Takana istuva... :)
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 816
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #39 : Toukokuu 11, 2014, 11:45:08 »
Mutta mutta.. ei kahta samanlaista autoa, eikä kahta samanlaista mielipidettä..:)
Ite oon sen verran pinnallista sorttia, että renkaittenkin pitää olla mallia traktori,
koska ne näyttää hyvältä.
Onhan se paremman näköinen minunkin silmääni, kuin perus C4.
Minua vain kiinnosti nuo lisävarusteet, josko siinä olisi jotain poikkeavaa, josta minulla ei olisi tietoa.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Harmonica

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #40 : Tammikuu 01, 2015, 18:21:18 »
Hello,

Olen harkitsemassa ensimmäisen Sitikan (sekä samalla ensimmäisen diesel autoni) hankintaa....mallina DS4. Käytettynä, jolloin se suurin arvonlasku on takana.... :) Kys. autossa on lohkolämmitin ja sisäpistoke. Mutta onko niin, että DS4:ssa (dieselit) ei ole valmiiksi suoraan mitään polttoaineen lisälämmitintä  :-\? Ainakaan mallin esitteessä semmoisesta ei ole mainittu mitään, ja sitä vastoin esim. DS5:n esitteen mukaan semmoinen näkyisi olevan ihan jokaisessa diesel-versiossa. Ja jos mitään erillistä lisälämmitintä ei ole, niin kuinkahan tuommoinen auto lämpiää sisältä kovimmilla talvipakkasilla, ja tuottaako moottori ylipäätään riittävästi lämpöä, jotta auto toimisi hyvin, ja riskittömästi kylmimmilläkin talvisäillä? Kotoa, ja töistäkin löytyy tolppa/sähköä (sekä jo entuudestaan löytyy sähköinen sisätilan lämmitin). Maskiin suojapeite auttaneen talvisaikaa jotain, mutta olisiko todellisuudessa jonkin sortin lisälämmittimen (Webaston/Eberin) jälkiasennus lähes pakkohomma?

Poissa Jussiboy

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 0

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 360
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #42 : Tammikuu 02, 2015, 06:04:07 »
Minäkin voin vahvistaa sen, mitä Jussiboykin jo sanoi: kyllä tarkenee, lasit pysyvät sulina ja diesel on muutenkin toimintavarma pakkasilla. Itselläni ollut diesel-C4, joka on teknisesti identtinen auto kuin DS4. Lämpimämpää autoa minulla ei ole ollutkaan (Kokemusta myös VW-puolelta tullut pakosta monien Sitikoiden lisäksi). Myös ilmastointiautomatiikka toimii kuin ajatus.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Harmonica

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #43 : Tammikuu 02, 2015, 18:42:43 »
Kiitos vastauksista. Harkinnassa oleva DS4 olisi sillä isommalla dieselillä, mutta kaipa tuossa lämmitysasiassa ei ole hirmuisesti eroa? Jonkin Webaston jälkiasennus kirpaisisi kai noin pari tonnia, joten ihan hyvä jos siihen ei olisi pakkotarvetta. Ja varsinkin kun kunnolla toimiakseen nuo polttoainekäyttöiset lisälämmittimet vaativan itsessään huoltoa. Maskin eteen mallikohtainen peitesuoja maksaa vain 40euroa, joten semmoisen voisi kyllä helpostikin ostaa ihan pahimpien päivien varalle (vaikkei se toki ole esteettisesti mikään komistus). Ja Sitikan lisäksi harkinnassa on vielä kyllä 2 muutakin autoa, joista molemmista löytyy Webasto. Asetelma: Tunne vastaan järki. Päätöksen teen lähipäivien aikana.

Yhdellä tutulla oli muutama vuosi sitten työsuhdeautona Skodan Ocun diesel-farkku, ja ainakin hänen mukaan se ei meinannut puskea kunnolla lämmintä ilmaa kovimmilla pakkasilla koko n.  40km maantietyyppisen työmatkan aikana (autossa ei ollut mitään lisälämmitintä).

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 707
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #44 : Tammikuu 02, 2015, 18:46:45 »
Eikö näissä PSA-vekottimissa edelleen ole suht "järeät" vastukset ilmakanavissa joten niidenkin ansiosta tarkenee (miltei heti tulee lämpimämpää ilmaa)? Vai onko asia muuttunut?

Poissa Harmonica

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #45 : Tammikuu 10, 2015, 18:16:19 »
Kiitoksia vastauksista. Jos/kun lämpöä riittää sisään tarpeeksi, niin se on hyvä (en muuten mitään lisälämmittimiä kaipaa).

Ja nyt sitten pitkän harkinnan (ja myyjän kanssa käytyjen erinäisten hintakeskustelujen) jälkeen rohkaisin mieleni, ja olen nyt sitten varannut auton (= varausmaksu maksettu). Se toimitetaan lähialueelleni ensi viikon loppupuolella, jolloin olisi tarkoitus edetä kauppoihin.

Hieman kyllä jänskättää (ja eri tavalla kuin aiemmin), kun ei ole mitään aikaisempaa kokemusta yhdestäkään Citroeneista, ja merkin maine ei kyllä ole kehuttavin täällä Suomessa. Auto on myös diesel, eikä itsellä ole ollut myöskään diesel autoa aiemmin. Nyt vain ajomäärät ovat vuositasolla sitä luokkaa, että tehokkaalla, mutta bensasyöppöautolla ei vain ole järkeä ajaa. Parista ''ranskattaresta'' on kyllä aikaisempaa kokemusta...eli omat auton vanhimmasta nykyiseen (kun lista on vielä aika lyhyt):

Volkswagen Polo Sedan  vm 1985
Renault Megane 2ov coupe 1,6 vm 1996
Renault Megane 2ov Coupe 2,0 16v vm 1997
Volvo V40 T4 farkku vm 1998
Volvo V50 T5 farkku vm 2004
Chrysler PT Cruiser GT vm 2006

...ja nyt siis olisi tulossa Citroen DS4 vm 2011. Tuon 2,0l 140hp ''vapari'' Meganen jälkeisissä viimeisissä kolmessa (turbo)bensakoneessa on ollut tehoja 200hp, 220hp ja 223hp. Osaksi tuon takia päädyin DS4:ssa siihen suurempaa dieseliin (HDi 163hp). Saa nähdä miltä se tuntuu ajossa, ja toki auto kokonaisuutena (liian korkealla ei oman riman pitäisi olla..:D). Citikassa on kitkat alla (pintaa 5mm). Niistäkään ei ole aikaisempaa kokemusta talvirenkaina; voipi olla että nastarenkaat menee ostoon aikas nopeasti...:D).



Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 707
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #46 : Tammikuu 10, 2015, 19:25:55 »
HDi 163 on omasta mielestäni juuri oikea kone jos PSA konsernin auton hankkii! Mielikuvat rapeista ranskalaisista ei tule ikinä(?) täällä Suomessa muuttumaan, itse ostan PSA autoja myös luotettavuuden takia. Onnea lopullisiin kauppoihin ja uskon että kitkoihin tulet tykästymään (onhan ne aika uudet?). ;)

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #47 : Tammikuu 10, 2015, 20:12:50 »
Noilla kitkoilla on ajettu ilmeisesti 3 talvea? Paras pito on ihan varmasti tiessään, joten uusien hankinta on suositeltavaa lähitulevaisuudessa. Viemättä tätä kesksutelua muuten kitka vs. nasta väittelyksi sen verran totean, että itsellä on elämäni ekat kitkat alla tänä talvena eikä ensimmäisen 3000tkm:n jälkeen paluuta nastoihin ole. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että normaaleilla ajomäärillä kitkat alkavat kolmen talven jälkeen olla melko liukkaat. Toki niin ovat omaan kokemukseen perustuen nastarenkaatkin.

Onnea muuten uudesta autosta! Tuo HDI 163:n luulisi kuljettavan DS4:stä melko kepeästi ja vaivattomasti kun se tekee sitä isommissakin autoissa.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 707
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #48 : Tammikuu 10, 2015, 21:17:20 »
Pakko sanoa vielä että Teknikens Värld teki testin käytetyillä nastoilla vs käytetyillä kitkoilla ja kitkat veivät selvän voiton. Uutena nastat olivat jäällä paremmat. Tämä saanee jäädä tähän, jatketaan väittelyketjussa jos tulee lisää mielipiteitä (itse en silti jatka keskustelua).

EDIT: Löysin jutun jossa käytettyjä verrattiin: http://teknikensvarld.se/gamla-dubbdack-ar-farliga-126172/
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2015, 21:51:06 kirjoittanut Zego »

Poissa Harmonica

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia DS4 mallista
« Vastaus #49 : Tammikuu 10, 2015, 21:42:47 »
Noilla kitkoilla on ajettu ilmeisesti 3 talvea? Paras pito on ihan varmasti tiessään, joten uusien hankinta on suositeltavaa lähitulevaisuudessa. 

Juurikin näin, varsinkin kun auto oli rekisteröity 12/2011 (eli vuoden lopussa). Olin jo tinkaamassa ''nastarenkaita'' sopuhintaan mukaan, mutta silloin ostopäätös olisi ns. ''sinetöity'' jo varausmaksua tehdessä (autoa näkemättä tai kokeilematta). Ja sain kauppahinnan muutenkin ihan ok tasolle, joten ostan uudet nastarenkaat jälkiperästä (kunhan olen auton testannut ja ostanut), ja jos noilla ajo tuntuu liian epävarmalta.

Pakko sanoa vielä että Teknikens Värld teki testin käytetyillä nastoilla vs käytetyillä kitkoilla ja kitkat veivät selvän voiton. Uutena nastat olivat jäällä paremmat.

Jep...ei mitään tarvetta itselläkään tätä sivujuonnetta lähteä korostamaan. Kokeilen noita kitkoja (kun nyt ovat alla), ja tilanteen mukaan hommaan uudet renkaat. Itse suosin nastoja. Tuulilasi on kai katsonut samaa asiaa joskus aiemmin....
http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/tuulilasi-lehti-ja-wwwtuulilasifi/romahtaako-pito