XM tyhjäkäyntisäätimen numero?

Aloittaja Eihveli, syyskuu 15, 2011, 11:05:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Eihveli

Moron kaikille  :)

Nyt pitää vähän kysellä tyhmiä. Auto on XM Break 2.0i ja vm. 1992. Tyhjäkäyntisäädin temppuilee, taas kerran ja uutta olen metsästämässä netin kautta.

Tyhjäkäyntisäädin on tällä hetkellä mallia Bosch "se mustapantainen mötikkä". Mikä mahtaa olla sen alkuperäinen varaosakoodi - onko se 0280140501?

Tuota numerosarjaa tyrkyttää moni sivusto. Jotkut mainitsee sen sopivan em. malliin ja toiset ei. Ulkoisesti, kuvan perusteella on aivan sama osa kyseessä.

Eihveli

Itse itselleni vastaten ja muille tiedoksi, joilla on sama ongelma:

Löysin alkuperäisen numeron säätimelle peilin avulla säätimen alapuolelta ja se oli 0280140530.
Muutaman vastaavan säätimen löysin tämän maan rajojen sisäpuolelta varaosaliikkeistä, mutta hintapyynnöt olivat 250-300 euroa, uudesta. Käytetty ei tullut kysymykseen - tässä mitään pullakahvisitikkaa olla saattohoitamassa...  :)

Citroenin alkuperäisen korjaamomanuaalin mukaan tähän malliin sopii myös aiemmin mainittu säädin Bosch 0280140501 ja sellainen olikin Motonetin hyllyssä, hintaan 159 euroa. Vuoden takuu.

Säädin on ollut nyt käytössä kuukauden ja muuttuihan käytös  :)
Sammuilua risteyksiin tai ailahtelua tyhjäkäynnissä ei ole enää. Tyhjäkäynti menee niin kuin sen olettaakin tilanteessa kuin tilanteessa menevän. Myös muita positiivisia puolia on ilmennyt, joita ei voi mittarein kenties todeta, mutta emotionaalisesti... eli korvakuulolla ja perstuntumalla.

Taas jaksaa olla Citroenin ystävä ja hän minun  :)

JKiiski

Koetitko ensin puhdistaa säätimen luistia vai oliko se tosiaan niin sökö että piti vaihtaa?
-02 C5 Break 2.0
-04 Xsara Picasso "Moottorimuna"