JÄÄTYMISONGELMA

Aloittaja myrkynkeittäjä, heinäkuu 21, 2011, 21:48:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myrkynkeittäjä

Olisko jollakin tuhannen taalan neuvoa, mistä johtuu ja mitä vois tehdä, kun mulla oli viime talvena ongelmana se, että tuo koppakuoriainen, C4 WTR, 2.0i - vaikka oli roikassa varmasti riittävän pitkän ajan  (tallia mulla ei ole) - suostui kyllä käynnistymään, mutta ei ottanut kierroksia ollenkaan. Aikansa kun värkkäsin ja annoin käydä, tokeni senverran, että pääsin töihin. Kerrattain saman ongelman takia vein huoltoon ja "ylkä" haki pois; -ei oikein selvää vastausta/ratkaisua ongelmaan. Johtuuko tämä vain siitä, että en saa autoa kovimmilla pakkasilla suojaan, vai voiko ongelmaa jotenkin korjata? Minähän, naisena, en autoista mitään  ymmärrä, kyselen vain tyhmiä ja ajan. Nyt tilasin viimasuojan keulaan, mutta lieneekö mitään apua.
Kärry ollut mulla vuodenpäivät, vähän hirvittää tuleva talvi.
Samoin bensanhajua on ollut, kuten joillakin muillakin, lieneekö niin yleinen ongelma, että huollossa tietävät mitä tehdä sille ongelmalle?
Entinen auto oli xsara, johon olin näillä kokemuksilla tyytyväisempi, kuin nykyiseen, joka kuitenkin on ihan näppärä pirssi lukuunottamatta noita kahta ongelmaa. Summa summarum.

vibes

Oma C4 ei ainakaan pakkasesta juuri välittänyt viime talvena, tai siis kohmeessahan tuo reppana oli töistä lähtiessä kun ei liekaan siellä pääse, mutta lämmettyään kyllä toimi ihan moitteettomasti. Eli siis jotain vikaa sun kärryssä on. Luulis sen olevan korjattavissa kun on kerran hajonnutkin.

Viimasuoja kannattaa olla.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: vibes - heinäkuu 21, 2011, 21:55:14Viimasuoja kannattaa olla.

Ensi juhannuksena aloitan sitten muuten foorumilla viimasuoja-bongausthreadin. Katotaan kuinka monta viimasuojahavaintoa kerkiän tekemään kesän aikana. Työmatkalla 16km suuntaan näkyy lähes joka päivä vähintään yksi varman päälle pelaaja...

ealab

Bensaletkujen liitokset moottorin tienoilla on syytä tarkistaa. Ehkä alkuperäisten klemmarien tilalle ruuvikiristeiset letkunkiristimet. Näin mm. Xantiassani.

vibes

^^Toi on muuten totta. Käsittämätömän välinpitämätöntä porukkaa ku kumminkin auto on yleensä vähintäänkin toiseksi arvokkain omaisuus.

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: ealab - heinäkuu 22, 2011, 15:40:08
Bensaletkujen liitokset moottorin tienoilla on syytä tarkistaa. Ehkä alkuperäisten klemmarien tilalle ruuvikiristeiset letkunkiristimet. Näin mm. Xantiassani.

Ei voi laittaa klemmareita. Pikakiinnitys mekanismi. Ehkä vain tiivisteen vaihto.

myrkynkeittäjä

???
Tarvinnee käyttää sitikan huollossa, sekin vaan tieten maksaa penteleesti...olen huomannu, että kaarteissa ja mm. risteyksissä käännyttäessä bensan haju tuntuu selvimmin. Onkohan se vaarallista ja mihin vaikuttaa???

vibes

Elä sitten ihan suoraan Vehon tiskille mene, ota ensin selvää onko lähistöllä mitään muuta ranskis-pajaa.

myrkynkeittäjä

Suzu-autohan se täällä raahen alueella on varsinainen sitikan huoltaja ja myyjä, joten maksaa, niinkun kaikki - auton, sen välttämättömän paheen - ylläpito on kallista, eikähän noista peltilehmistä ostaessaan tiedä, mitä ylläreitä löytyy.