Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat

Aloittaja rado, marraskuu 19, 2006, 14:51:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kuuraparta

Elm327 näyttäisi olevan paras vaihtoehto monen mielestä, eikö? Minun pitäisi päästä lukemaan depollution system faulty -ilmoituksen antama vikakoodi -07 Hdi:stä, onnistuneekohan tuolla? Entä vetokoukun ohjelmointi? Ja onko nyt ymmärrettävä, että nuo Kiinan Lexiat ovat jollakin tapaa laittomia? Houkuttelisi nimittäin hommata, ovat aika edullisia. Aika edullinen se alkuperäinen Lexiakin varmaan olisi, jos joku ei haluaisi pienellä panoksella hyvän tuoton.

KariM

Olettaen että kyseessä on 'rehti' klooni eikä mikään kuuma tavara, niin laittomuudet lienevät tuoteväärennöksen maahantuonnissa ja tekijänoikeuksien alaisen ohjelmiston kopion käytössä.

Useimmat ELM327:tkin muuten ovat klooneja.

Sitikkapuoskari

Eipä tuo oikea Lexia maksa kuin vähän toistakymmentä tonnia + vuosimaksut meille..  ???
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Kuuraparta

Korjaamoille testilaitteet ja vuosimaksut maksavat maltaita, mutta mitkä ovat valmistajan kustannukset? Kyllä autoissa pätee varmasti sama homma kuin tulostimissa: myydään laite halvalla, mutta muste kalliilla. Kuluttajan maksukyky tulee vain nopeasti vastaan, etenkin jos itse joutuu käyttämään paljon 'mustetta'. Autoihin tehdään vikaantuvia ja kallita laitteita: Hdi:ssä hihnapyörä, polttoainepumppu ja nyt uusimpana FAP lisäaineineen (mitähän tuokin aine on?) Olen itse tottunut tulemaan toimeen pienillä käyttökustannuksilla, jää rahaa muuhunkin kuin autoiluun ;). Arasta asiasta on ilmeisesti kysymys: kun kirjoittaa aixel, sana moderoidaan muotoon ai**l, mikä on varmaan viisasta. Ei minulla ole mitään tekijänoikeuksia vastaan silloin kun on vaihtoehtoja (vrt. Mi*****ft O***ce vs. O**n O***ce tai kuuntelenko Michael Jacksonia vai en), mutta kun on kyse pakkosyötöstä, silloin nousee karvat pystyyn. Jos jollakin pitäisi olla tekijänoikeus vikojen lukemiseen, niin auton omistajalla, jonka se vikakin on! Autokorjaamon hinnat ovat minusta ok silloin kun tuntiveloitus pyörii 60 euron nurkilla, pitäähän tekijän saada palkkansa ja sijoitetulle pääomallekin jokin tuotto.

KariM

Lainaus käyttäjältä: Kuuraparta - kesäkuu 06, 2010, 15:25:23
Jos jollakin pitäisi olla tekijänoikeus vikojen lukemiseen, niin auton omistajalla, jonka se vikakin on!

Olen ehdottomasti samaa mieltä. Jotakuta tuosta l***iakiinakopiosta keskustelu täällä kuitenkin ärsyttää, joten keskustellaan siitä sitten muilla foorumeilla, niitä kuitenkin riittää.

Edit: tarkennus

vlaspa

Olisko kellään kokemuksia vm-01 Xsara VTS:ään sopivasta kaapelista ja ohjelmasta. Kokeiltu on ELM 327+ scantool....  ei toiminu. näytti vain moottorin kierrosluvun. Enpä viittis sitä varten kaapelia ostaa kun kiekkamittarikin vielä toimii  :)

Laivamaa

Onko hyviä kokemuksia skannereista, joka tukee myös sitikkaa. Veljen e-skanneri ei osaa lukea koodeja. Auto on C8 2.2hdi.

Laivamaa

Riittääkö usb obd kaapeli ja läppäri, vai pitääkö hommata lukija väliin?

esim: http://www.e-ville.hk/fi/product/2728/obd2_kaapeli_elm_327 ja läppäri, jollain softalla?

KariM

Minulla oli juuri tuollainen, softana käytin Scantool.net. Ihan toimiva kokonaisuus, tosin OBD-liitin oli siinä kappaleessa turhankin tiukka. Moottorin yleiset OBD2-vikakoodit ja muutamat livedatat sillä yhdistelmällä näki -02 bensa-C5:stä. Ebaystä ostettuna hinta oli silloin toimituskuluineen 13e :)

Koita selata tästä topicista onko jollakulla kokemuksia tuosta 2.2HDI:n kohdalta.

Petro40

Minulla on tuo ELM327+scantool ja eipä toimi kunnolla ainakaan minun autossa C5 2.2 HDI-02. Lukee kyllä koodia mutta ei osaa antaa sille hälytysnumeroa, ilmoittaa vaan etta DTC hälytys on. Sitten ostin tuon Maxidiag FR704 ja toimii erittäin hyvin, ja sitä voi vielä kuljettaa mukana autossa. Aika kallis kyllä on mutta eipähän tarvitse leluilla leikkiä, suosittelen.

Laivamaa

Lainaus käyttäjältä: Petro40 - heinäkuu 06, 2010, 08:41:46
Minulla on tuo ELM327+scantool ja eipä toimi kunnolla ainakaan minun autossa C5 2.2 HDI-02.
No ei osannut minullakaan näköjään, eikä myöskään e-skanneri. Kokeilen tuota mainostamaasi. Ei ole halpa ostaa, mutta eiköhän se maksele ittensä takaisin ja jos ei maksa, niin onpahan yksi lelu lisää hyllyssä :)

vetu

Xsara vm.2000 1.6i. Löytyy tuo obd2- tökkeli ja pitäisi selvittää vikakoodeja. Mieluiten tolla obd2- läppäri johdolla, mutta millä niistä?

Olen lukenut paljon että 90 luvun vehkeissä ei ole toimivaa obd2-liitintä ja 2001-> olisi, mutta mites tää 2000 johon oma autoni sijoittuu?  >:(

renkimikko

Voiko joku varmasti sanoa että onko tuo 2.0l HDi picasso vuosimallia -03 OBD2 yhteensopiva.Koitin saada yhteyttä kyseiseen autoon ELM327:lla mutta vaikuttaa siltä ettei kyseinen härpäke autoa löydä.

Tapanino

Onko kokemusta Bilteman lukijasta? Voiko noilla lukijoilla/ohjelmilla nollata huoltomuistutuksen mittarin eli sen kiintoavaimen kuvan matkamittarissa. Saako avaimen kuvan häipymään jotenkin muuten? Auto on Xsara 1,6 bensa, vm. 2004

Tapanino

Tyhmä minä, huoltomuistutuksen saa nollattua ihan käsikirjan ohjeilla. Mutta niitä kokemuksia Bilteman OBD-laitteesta. Onko hyvä tai edes toimiva?

rasev

Mikä liitin Xantia 1995 vikajohdossa?

aksila

Lainaus käyttäjältä: renkimikko - heinäkuu 17, 2010, 21:45:40
Voiko joku varmasti sanoa että onko tuo 2.0l HDi picasso vuosimallia -03 OBD2 yhteensopiva.Koitin saada yhteyttä kyseiseen autoon ELM327:lla mutta vaikuttaa siltä ettei kyseinen härpäke autoa löydä.

Yritin tänään samaa yhdistelmää tutustuttaa toisiinsa. -samoin tuloksin. Jos sinua tai jotain muuta onnistaa jonkin toisen laitteen kanssa, olisin kiitollinen vinkistä.

gs5

Patongin puolelta löytyy linkki laitteeseen josta täällä ei saa keskustella,toimii hienosti ,eikä ole kallis

turboapc

Lainaus käyttäjältä: vetu - heinäkuu 14, 2010, 12:28:14
Xsara vm.2000 1.6i. Löytyy tuo obd2- tökkeli ja pitäisi selvittää vikakoodeja. Mieluiten tolla obd2- läppäri johdolla, mutta millä niistä?

Olen lukenut paljon että 90 luvun vehkeissä ei ole toimivaa obd2-liitintä ja 2001-> olisi, mutta mites tää 2000 johon oma autoni sijoittuu?  >:(

Sama vika rahikaisella. auto tosin 2.0 mutta vuosimalli sama ja bensa myös.
eikös tuossa ole väylätekniikkaakin ohjailemassa sisätilojen toimintoja.
Luulisi että tuohon -00 vuosimalliin kävisi lukulaite kun standardiksi tullut ilmeisesti -01.

paras ratkaisu olisi jos vain löytyisi tosiaan tuo piuha millä läppäriin kiinni ja sitten ilmainen ohjelma, tällä konstilla ilmeisesti saisi luettua koodia muistakin kuin citikasta?

Reverend

Lainaus käyttäjältä: Laivamaa - kesäkuu 26, 2010, 22:28:10
Riittääkö usb obd kaapeli ja läppäri, vai pitääkö hommata lukija väliin?

esim: http://www.e-ville.hk/fi/product/2728/obd2_kaapeli_elm_327 ja läppäri, jollain softalla?

Tilailin samanlaisen mutta bluetoothilla http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120688093726&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT

Hintaa jäi vaivaiset 17e kotiovelle.. saas nähdä miten pelaa :) Autona 2000 Hdi.

Sitikkapuoskari

Kovasti houkuttelisi iPadiin ja iPhoneen tämä: http://www.devtoaster.com/products/rev/ Vaatii vaan palikan autoon joka maksaa abt. 200e
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

kappoa

Nyt kävi laiskottamaan, joten ajattelin tehdä helpomman kautta ja kysyä :D
Elikkäs 98 xsaraan olis kiva saada jokin juttu, millä vois kattella ja ihmetellä. Mitäs ja mites tietoja tästä autosta saa irti? Joku töpseli siinä sulaketaulun kupeessa muistaakseni on..

Puoskarin linkki innotti tutkailemaan androidmarkettia, kivannäkösiä sieltäkin löytyy :) oliskohan usb läppärille ja bt luurille sopivat siirtotiet.. sarjaportillista läppäriä ei nyt ole ;)

kappoa

Voi moro mikä soppa tää aihe on! Löytyy niin pirusti kaikkea, mut toimintavarmuutta tiettyihin malleihin ei. Tai sitten tosi nihkeilla ominaisuuksilla. Tässä illan verran lueskellut ja pläräillyt aihetta, ei oikeen hyvältä vaikuta.

Homman ku ei tarttis olla näin hankala, joku bt tai johto auton ja läppärin/luurin välille, yhteyden luonti ja kelposa softa ymmärtämään simppeliä anturidataa. Noin se pelittäis, mut ilmeisesti sen hankaluuden tekee auton nihkeähkö tapa tarjoilla tietoa ulospäin?

Pasi A S

Mun mielestä pitäisi olla nappula autossa jonka ominaisuus olisi " OBD resetti, paina tästä ennen katsastusta" :)

coad

Onko kukaan kokeillut tuollaista softaa kun http://www.obdautodoctor.com. Näyttäis olevan ilmainenkin versio ladattavissa, jolla voi kokeilla yhteyttä autoon ja testata auton OBD2/EOBD-tukea.