Automaatin öljynvaihto

Aloittaja marx, heinäkuu 10, 2011, 12:53:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

marx

Huolto lähestyy. n.80 tkm mittarissa. Ihmettelen tuon automaattilaatikon öljynvaihdon tarpeellisuutta. Tällä palstalla vannotetaan vaihtamaan noin 60 tkm välein, mutta kun viime vuonna Vehossa asiasta sanoin, niin vastasivat, ettei öljyjä vaihdeta! Ei kuulu huolto-ohjelmaan. Onko merkkihuolto väärässä? Pitäisikö minun mennä muualle, huoltoon, jossa suostuisivat öljyn vaihtamaan? Ymmälläni olen. Pitävät näköjään kirjaa tehdyistä huolloista Vehossa, käynkö heiltä salaa vaihdattamassa öljyt, enkä kerro asiasta?
PS Jotkut ovat asennelleet rasvanippoja taka-akselille. Tuskinpa Veho näitäkään tekee. Pitäisikö minun ottaa huoltovastuu itselleni ja teettää huoltoja teidän ohjeittenne mukaan jollain pikkupajalla. Itse en ole 20 vuoteen auton alle ryöminyt.
ex Xsara 1,6 16V  XWagon A -05 (perhepiirissä edelleen)

Suutari

Veho ei vaihda öljyjä.... Ne myi sulle uuden laatikon, kun vanha rupee kiukuttelemaan (tuhansilla €!!)! Pösöön merkkipajalta kannattaa öljynvaihtoa kysellä, jos Veho on paikkakunnan ainut Citikka paja... Varmaan jo tiedät, että laatikkoon ei passaa laittaa muuta öljyä, kun mitä ohjekirjassa lukee! Vaihtaa ne öljyt silti kannattaa... Rasvanipat pajalla asennettuna ei kyllä omaisuuksia maksa, itse en jaksanut nähdä vaivaa, vaan vein pajalle...

Ps. Onneksi tuolla Sitikkapuoskarin firmassa tehdään autolle ne asiat, mitä asiakas tilaa... Veholla ilmeisesti halutaan aina myydä melkein koko auto  kerralla, sitten kun ei enää pelaa.... On sekin HUOLTOA!!

Esben

Niin, eihän niitä muistaakseni manuaalivaihteiseenkaan käsketä huoltokirjan mukaan vahtaa, vain tarkastaa.

Mäkin kun vein cee nelkun talvella Auto-Sunille ja sanoin että taka iskarit on varmaan sököt ja pitäis vaihtaa kun alkoivat pakkasten tultua kolisemaan, niin eivät vaihtaneet kun sanoivat että testeri näytti niiden olevan kunnossa?
Jumaleisson kun taas seuraavana päivänä ajoin niin sama kolina oli ja vein samantien tutun kaverin pajalle iskarin vaihtoon
ja molemmat olivat kuin vanhat pyöränpumput, siihen loppu kolinat.

Taka-akselin nipoista joita mäkin olen kyllä omiin xsaroihin laittanut, niin tietääköhän niiden antamasta hyödystä kukaan oikeesti?
Ainakin siellä X-Partsin sivuilla sanottiin ettei xsaran akseliin laitettavista ole paljon hyötyä, päin vastoin enemmän haittaa jos panee liikaa rasvaa ja kaverin 405 pösöönkin vaihdettiin
aikanaan rasvanipallinen uusi akseli joka sekin leipo muutaman kymmenen tuhannen jälkeen joten ota näistä nyt selvää?

pasipicasso

Lainaus käyttäjältä: marx - heinäkuu 10, 2011, 12:53:05
Tällä palstalla vannotetaan vaihtamaan noin 60 tkm välein, mutta kun viime vuonna Vehossa asiasta sanoin, niin vastasivat, ettei öljyjä vaihdeta!

Outo vastaus jos kokonaan kieltäytyvät. Kun pari vuotta sitten asiaa maahantuojalle ihmettelin, vastasivat
"Vaikka siis huolto-ohjelmaan sisältyy vain manuaalivaihteistojen öljynvaihto 60 tkm välein, olemme kuitenkin sitä suositelleet varsinkin paljon ajaville asiakkaille ja takseille. ".
Ymmärsin että tekevät kyllä jos asiakas maksaa. Ja vaimolle antoivat veholla ymmärtää että olisivat meidän autoon vaihtaneet vaikkei huolenpitosopimus sitä katakaan, en kyllä oikein usko että vaihtoivat (ongelmat alkoi 90000 km:ssa).
Olisiko vaihtohaluttomuuden syy sitten siinä että tietävät ettei se vaihtokaan ongelmatonta toimintaa takaa (kerralla saa vaihdettua vain puolet öljyistä) ja jos menevät vaihtamaan, saa asiakas siitä ikävän perusteen syytellä heitä ongelmista.