Kirjoittaja Aihe: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??  (Luettu 8284 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AutoGona

  • Vieras
Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« : Toukokuu 19, 2011, 14:09:24 »
Noniin terve vaan kaikille foorumilaisille!

sain tuollaisen -00 mallisen xsara Hdi:n ilamiseksi.

vikana on ettei käynnisty itse en ole kokeillut vielä tehdä mitään autolle Ecu ja ajonesto boxi on irroitettuna entisen omistajan toimesta.

vika oli ollut kuulemma tälläinen: välillä auto lähti käymään. välillä ei nykimistä kuulemma myös esiintyi. eräänä aamuna sitten ei ollutkaan enää antanut mitään elonmerkkejä.

hän epäili ecua että olisi rikki. ja sanoi että ajonesto boxi ja ecu pitäisi vaihtaa samanvuotisesta samoilla numeroilla olevasta autosta että toimisi.

hän oli kokeillut uudella eculla toisesta autosta jolloin siirtopumppu oli käynyt tankin päässä mitään muuta ei vanhaan boxiin verrattuna ollut tapahtunut.

virrat vissiin tulee ihan normaalisti mutta tällä eculla ja ajesto boxilla ei tule kun virrat ei edes pumppu kuulemma käy.

itse ajattelin hilata nyt auton talliin kun sain sinne tilaa ja pitäisi ruveta katsomaan mitä sitä sitikalle tekisi.

joten jos jotain neuvoja olisi vian paikallistamiseen/korjaamiseen ottaisin ne ilomielin vastaan teiltä alan insinöörit.  :angel:

itse kun leikin Full Of Rusty Details merkkisten autojen kanssa niin näistä ei ole tuon taivaallista käsitystä. sen verran foorumia olen selaillut että avainten koodauksia ja ajonesto ongelmia näissä on jonkin verran. mutta en löytänyt tähän omaani viittaavaa oireilua ainakaan suoranaisesti foorumilta.  :-\
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2011, 16:55:30 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa patukka

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 257
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #1 : Toukokuu 20, 2011, 08:09:27 »
Ihan alkuun, alkuperäiset kamat kiinni ja vikakoodien lukuun, että olisi edes jotain mistä aloittaa.

Jos ajonestoyksikön, mikäli on vielä tässä vm. omana yksikkönään, aikoo vaihtaa on luovuttaja-autosta otettava vähintään myös avaimet ja virtalukko. Muussa tapauksessa tulee vanhat avaimet sovittaa, koodata, uuteen ajonestoyksikköön. Koskee tietysti myös bsi:tä mikäli ajonesto on sen kanssa yhdysrakenteinen. Bsi tuli xsaroihin, jos oikein muistan, loppuvuodesta 2000. Kulkineen valmistusajankohta selviää DAM-numerolla.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2011, 08:46:14 kirjoittanut patukka »

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #2 : Toukokuu 20, 2011, 08:58:47 »
Vanhat osat kiinni ja pa pumpun releen vaihto. Taisi olla akun alla tai takana. Kolarikytkin voi olla viallinen -> se punainen nappi konehuoneessa.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 312
  • Peukkuja: 24
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #3 : Toukokuu 20, 2011, 23:07:30 »
Bsi tuli xsaroihin, jos oikein muistan, loppuvuodesta 2000. Kulkineen valmistusajankohta selviää DAM-numerolla.

Vuoden 2000 alkupuolelta, RPO 8473 alkaen. Tosin servicessä löytyi jossakin dokkarissa parikymmentä päivää pienemmälläki lukemalla BSI:n esiintyminen.

Tuo numero DAM / RPO löytyy tarrasta A-pilarista.

AutoGona

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #4 : Toukokuu 24, 2011, 00:51:27 »
noniin tänään laitoin vanhat osat kiinni ja tulos oli autossa ei pala ajoneston valo vaan sammuu muutaman sekunnin jälkeen

P-ainepumppu ei lähde käymään suoraan kun laittoi virran pikku invertterillä niin pumppu pyörii. Pumpun relettä en vielä tarkastanut. huomenna koitan suoralla viralla suodattimelle että tuleeko sinne edes löpöä kun nyppää letkun pois.

auto starttaa ihan normaalisti eikä siis mitään vikavaloja pala mittaristossa.




PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #5 : Toukokuu 24, 2011, 07:34:56 »
Kolarikytkin viallinen tai polttoainepumpun rele.

AutoGona

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #6 : Toukokuu 24, 2011, 09:52:28 »
Kolarikytkin viallinen tai polttoainepumpun rele.

voiko tuon viallisen kytkimen ohittaa.? ja minkä näköinen P-ainepumpun rele on ja saako ilman akun irroitusta käsiinsä?


EDIT: repisin akun sun muuta irti ja ne pyöreät liittimet sieltä akun takaa ja laitoin kontakti spreitä sinne. mikkä se juttu oli kun joku releen juttu kipinöi itsensä pilalle?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2011, 12:15:28 kirjoittanut AutoGona »

AutoGona

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #7 : Toukokuu 25, 2011, 17:23:15 »
vika ei ole kolari kytkimessä sen avasin ja tutkin sen toiminnan niin ei siinä kyllä mikään ole.

suoraan kun laitoin akun siirtopumpulle niin sylki kyllä komiasti polttoainetta liittimestä konehuoneessa minkä olin ottanut auki.

onkos se P-ainepumpun rele sellanen ruskea mihin menee melkosen monta johtoakin siinä sulakerasian ja etu umpion välissä?

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #8 : Toukokuu 25, 2011, 17:42:09 »
Tuossa hdi hehkutus


AutoGona

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #9 : Toukokuu 28, 2011, 20:53:14 »
vikaa ei ole löytynyt. varasin ens keskiviikoks ajan vikakoodien lukuun katsotaan sen jälkeen uudelleen.  :)

resakarione

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #10 : Kesäkuu 15, 2011, 21:08:56 »
Pyöreä liitin rintapellin lähellä, akun vasemmalla puolen. Liikuttele sitä kädellä, saattaa alkaa polttainepumppu toimimaan. Mutta jos ei, niin joudut ohittamaan johdolla yhden lämmenneen pinnin siitä liittimestä. Minulle kävi niin, eikä ole enää ollut ongelmia.

AutoGona

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #11 : Kesäkuu 16, 2011, 23:38:51 »
joo autosta ei saatu vikakoodeja pihalle. perus nyrkkipaja 3luku laitteella kokeilivat löys boksin mutta ei yhistäny.. 2viikkoa auto seissy niitten pihalla haen sen pois ja rupeen taas ite arpomaan vikaa. :D

täytyy kattoa se liitin, avannut ne olen mutten oo kokeillu heilutella sillon ku virrat päällä kiitos vinkistä!

sais rueta toimiin pikku hiljaa ku pitäis toisesta autosta motti pudottaa ja swapata uus tilalle.

AutoGona

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #12 : Kesäkuu 29, 2011, 17:37:48 »
noniin taas tänään pitkästä aikaa kokeiltu vähän jotain kikkoja..

kaksoisrele pois ja hyppylangalla 5ja8 nastan väli niin sillä saa tulemaan virran siirtopumpulle siten että pumppu käy koko ajan.

eli siinä välissä liittimissä ei varmaan ole vikaa. startata en viitsinyt ku muutamia sekunteja

mikä avaa suuttimet kun kerta korkeapaine putkiin saakka tulee joka suuttimelle.? pystyykö nääs avamaan suuttimia jostai manuaalisesti vai miten se toimii että tietäis lähteeekö sitenkään käymään.? ???

EDIT: aivan kun starttasin niin silloin siirtopumppu sammuu mutta kun startin lopettaa jatkaa taas pumppausta.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2011, 17:53:35 kirjoittanut AutoGona »

Poissa jkaija

  • Administrator
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
  • C6
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #13 : Kesäkuu 29, 2011, 18:59:25 »
...mikä avaa suuttimet kun kerta korkeapaine putkiin saakka tulee joka suuttimelle.? pystyykö nääs avamaan suuttimia jostai manuaalisesti vai miten se toimii että tietäis lähteeekö sitenkään käymään.? ???
Tuon http://www.scribd.com/doc/38679400/4/FUNCTION-HDI-DIRECT-INJECTION-SYSTEM
kirjasen mukaan sivulla 83 ohjausyksikkö syöttää suuttimille 80voltin avausjännitteen ja sen jälkeen 50voltin pitojännitteen, en sitten tiedä miten paikkansa pitävä kirjanen on.

EDIT: vilkases muuten venttilikopan sisälle, itse meinaa vilkasin ...  :'(  http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,15281.msg104349.html#msg104349
C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #14 : Kesäkuu 29, 2011, 19:11:24 »
Ei kannata mennä avaamaan suuttimille meneviä putkia. Voi tulla kallis paukku. Putket kun avataan, niin niistä irtoaa metallia. Nyt jos samat putket laitetaan takaisin kiinni, niin metallin palaset menee suuttimiin ja sitten on suuttimet tukossa ja pitää uusia suuttimet n. 300-500 euroa kpl.

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 835
  • Peukkuja: 1
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #15 : Kesäkuu 29, 2011, 19:23:35 »
Arvoonpa minäkin,painetunnistimen johto hinkkautunut jostain puhki ja ottaa maihin tai sit se on sulanu jostain....näin oli n.vuosi sit yhessä saarassa,että eikun tutkimaan johtosarjaa....

AutoGona

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #16 : Heinäkuu 01, 2011, 20:29:43 »
tässä nyt tullut johtosarjoja tutkittua ja mittailtua kaikenlaista autodata:n ohjeiden mukaan..

sitten tuli sellanen kuningas idea muutaman oluen jälkeen että ecu irti ja katotaa mitä sanoo noh eiku starttaamaan ja autohan starttaa ei käy oikeen mun järkeeni? onko normaalia/mahdollista ??? ;D

Poissa jkaija

  • Administrator
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
  • C6
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #17 : Heinäkuu 01, 2011, 23:53:57 »
tässä nyt tullut johtosarjoja tutkittua ja mittailtua kaikenlaista autodata:n ohjeiden mukaan..

sitten tuli sellanen kuningas idea muutaman oluen jälkeen että ecu irti ja katotaa mitä sanoo noh eiku starttaamaan ja autohan starttaa ei käy oikeen mun järkeeni? onko normaalia/mahdollista ??? ;D
Jeps, niinhän se pitää startatakin, ecu:a ei ole kytketty mitenkään tuohon starttaus linjaan ainoastaan automaattivaihteisto kyseesä ollessa (pitää vaihde olla vapaalla). Muita starttaus estoja ei kai ole. Mutta jos saat auton käyntiin ilman ecu:a niin sitten kannattaa olla ihmeissään.  8)
C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

AutoGona

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #18 : Heinäkuu 13, 2011, 10:56:13 »
valoa näkyy jo hieman tunnelin päässä!  :)

Uudessakaupungissa yksi korjaamo pääsi boxiin koneellaan ja auto ilmoittaa virrat päällä että auto kävisi koko ajan.

kaverit lähettivät ecun johonkin huoltoon sanoivat vaan että yleensä on kaikki tullut toimivina takaisin  :laugh:

AutoGona

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko?? VIKA LÖYTYNYT
« Vastaus #19 : Elokuu 17, 2011, 15:45:38 »
Jees pox! citoren käy ja kukkuu..


Vikana oli ecu täysin sekaisin boxi kävi saksassa uudelleen ohjelmoinnissa remontille hintaa kertyi 650e


550e boxin ohjelmointi+ työt

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 312
  • Peukkuja: 24
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #20 : Elokuu 22, 2011, 21:24:28 »
Ei ollut sekään aivan ilmainen vika :(

AutoGona

  • Vieras
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #21 : Elokuu 22, 2011, 21:37:33 »
Ei ollut sekään aivan ilmainen vika :(


no ei, mutta halpa auto silti koska auton sain ilmaiseksi  :) leimastakin meni heittämällä läpi vaikka parivuotta melkein oli seissyt

Poissa CitVia

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #22 : Huhtikuu 05, 2014, 12:06:38 »
Minulla on samanlaisia ongelmia Xsaran käynnisyksen kanssa . Nyt pitäisi löytää taho joka osaa hoitaa Citikan ECU laatikoiden ohjelmointi. Mikä on korjaamon nimi Uudessakaupungissa. Yritän löytää tuon saksalaisen tahon jonne laatikon voisin lähettää

Poissa leikhan

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 56
  • Peukkuja: 1
Vs: Xsara - HDi ei käynnisty. Ecu,ajonesto,virtalukko??
« Vastaus #23 : Huhtikuu 25, 2019, 01:23:27 »
Mites tuon 1.6:sen systeemi toimii, kun vaihdettiin yhden suuttimen pohjarikka, niin sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin . Onko noissa -05 malleissa se punanen nappi jossain konepellin alla, jos niin missä, ennen sitä rikan vaihtoa pelas ihan hyvin, vuoti vaan siitä välistä.