Ajatko Citroenin lisäksi myös Saabilla?

Aloittaja Jussi, marraskuu 11, 2006, 13:04:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ajatko Citroenin lisäksi myös Saabilla?

Kyllä
En vielä
En ikinä
En vielä, mutta ehkä joskus

Jussi

Citroenisteistä paljastuu yllättäviä piirteitä. Ihmeteltävän monella on toisena autona Saab.

Mikäli joku ihmettelee kysymystä niin vastaava kysely päinvastaisella kysymyksen asettelulla on käynnissä myös Saab-clubin foorumilla.

Joel

make206

Både och.
Varsinaista harrasteautoa ei oikein olekaan kun kummatkin pelaa käyttöautoina normaalisti. Sitikka on kylläkin vaimokkeella työmatka-ajossa enimmäkseen, mie vaan tankkailen sitä..
Vaimoke taas ei saabin rattiin halua/pääse.
Sitikalla tulee reippaat 20tkm vuodessa, saabilla jotain 5-7tkm.

Jar

Aikoinaan oli saab 99, ja mielelläni näin toista autoa katsellessa saabin hankkisin.
Citroen 1.8x Break -97, RIP 29.12.2006, odottaa lunastustarjousta
Citroen 2.0 16v sx break - 96

danbomp

Puuttui se neljäs vaihtoehto että olen ajanut Saabilla. 3 ysiysiä ja yksi ysisatanen on ollut aikoinaan viime vuosituhannella.
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

Xanteri

Meinasin vajaa vuosi sitten ostaa Saabin, mutta ostin sittenkin C5:sen. Ehkä seuraava auto on Saab. Tai sitten se on edelleen Citikka :)

Gusse

Tekisi kyllä mieli hankkia 9-3 tai 9-5, mutta hinnat ovat vain karrannet aika koviksi.
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

make206

Eiköhän meillä säily ikäsuhteet samanlaisina tulevaisuudessakin, uudempi sitikka ja vanhempi saappi. Itte kuolaillu enemmän c5:n puoleen dieselinä kuin vaikka 9-3 tai 9-5. Ei sen puolen että pankin setää olisin edes hätyytelly mutta kuvitelmissa.. ;D

MEr74

Saabia ei ole tullut ajettua mutta toista ruotsalaista kylläkin, takana yksi Volvo Amazon -67  ja 2 kpl 240-sarjalaisia

KareJG

Kakkosautona (ent. ykkösauto) edelleen Saab 900. Sitä ennen 2 kpl Saab 99 ja 4 kpl Saab 900. Yksi Talbot Horizon on myös ollut.  C femma on perheen ensimmäinen Citikka. 
Mitsubishi Outlander PHEV vm 2013, C5 Tourer vm 2009

Joel

Lainaus käyttäjältä: xs2jammu - marraskuu 11, 2006, 16:15:13
Puuttui se neljäs vaihtoehto että olen ajanut Saabilla. 3 ysiysiä ja yksi ysisatanen on ollut aikoinaan viime vuosituhannella.

Minä en ole edes ajanut, kyydissä olen joskus jonkun matkan kulkenut 90:ssä...

Johannes Vitku

Olen suht avoin uusia merkkejä kohtaan. Saabia ei ole vielä ollut joten ehkä sellainen tulee vielä joskus. FORD on mun suosikki merkki (etuveto mallit ovat kylläkin hanurista). Ranskalaiset tulevat kakkosena ajettavuuden ja mukavuuden ansiosta. Luotettavuus on sitten ihan oma lukunsa. Zx:sään tilattiin juuri ruotsista asti uusi ruiskun ohjaus boxi.

KariM

En, mutta sitikan avaimenperässä lukee SAAB  8)

Edittiä: On minulla ollut turbosatku, eikä siitä jäänyt mitään patoumia merkkiä kohtaan.

Patonki85

C4 Lady

En ole, mutta miehellä on joooskus ollut Saab. Ja Volvo ja Volkkari ja Chevrolet ja Peugeot ja...

Gangsterisitikka

"Never say never", mutta tuskinpa Saab-merkkistä kulkuneuvoa tulee hankittua, ellei meikäläinen sitten jonakin kauniina päivänä perusta lentoyhtiötä. Ja sen päivän kun näkisi...

Saabin ajamisesta minulla on pari hyvinkin toisistaan eroavaa kokemusta. Mieluiten kyllä unohtaisin kokonaan sen Ysisatasen, jolla jouduin tekemään töitä muutaman vuoron 1980-90 lukujen taitteessa. Saabien ergonomiaa ja ajettavuuttahan on aina kehuttu, mutta minun mielestäni se oli ahdas ja epämukava auto, jonka ajo-ominaisuudet olivat suoraan sanoen ihan hanurista.

Surkeutta lisäsi vielä se, että kyse oli oikein maanantaikappaleiden malliyksilöstä. En tiedä minkä kunniaksi Trollhättanissa oli sinä viikonloppuna ryypätty, mutta Yngve, Svante & kompisar ovat kyllä kärsineet kaikkien aikojen mandoliinikrapulaa ko. Saabia kasatessaan. Olisi helpompi luetella mitä vikoja siinä autossa ei ollut.

Toisaalta, minulla oli noihin samoihin aikoihin suuri ilo ja kunnia päästä ajamaan vähän pitempi edestakainen reissu kaverin Ysikutosella V-4 Saabilla. Sitä autoa ajaessa ei taas ollut mitään ongelmia ymmärtää miksi sitä ergonomiaa ja ajettavuutta on kehuttu. Voi tietysti olla, että aika kultaa muistot, mutta sellaisen Saabin ottaisin kyllä itselleni milloin tahansa.

Seefemma

Saab on ollut harkinnassa useastikkin, mutta tahän mennessä aina joku muu automerkki on vienyt voiton. Ehkä ensikerralla sitten... :P

Pugfan

Vajaatahtinen Saab 96 on mutta ei kilvissä. :)

Pessi

Muutama vuosikymmen sitten Saabissa (tai Saabin suunnittelijoilla) oli vielä jotain saman tyyppistä ennakkoluulottomuutta/edistyksellisyyttä kuin Sitikassa, mutta valitettavasti GM on yrittänyt puristaa Saabin Opelin kanssa samaan muottiin. Toivottavsati eivät onnistu siinä.

Kotona oli useita 96:sia ja 99:jä... ::)

Patonki85

aikansa kutakin, esim. Focus ST ja muut +200HP vehkeet kiinnostaa;) ahdetut autot on kyl mukavii kun tullut ajeltua:) Oma on sellanen mopoauto jos vertaa tehoissa.

mch42

Mieluummin ottaisin >200 hp Saabin kuin Ford Focuksen..

Patonki85

Ei mitään kokemusta saabista:) mutsilla uus 120i bmw 1-sarjalainen ja täytyy sanoa että on eri luokan moottori tehoiltaan vaikka omassani ja bemussa on sama litranen kone. Outoa, tosin on hinnassakin. Biimerit hyviä pelejä pakko myöntää.
Focus mahtava peli ajaa ja T5 Volvon 5 sylineterinen turbo kone antaa kulkupuolta kiitettävästi...

make206

Lainaus käyttäjältä: Wildchild - marraskuu 16, 2006, 15:18:43
Hauskaa luettavaa  ;D
Osa meistä tuolla toisella puolella on enemmän ennakkoluuloisia ja fanaattisempia "oman merkin" suhteen kuin jengi täällä.