Jälkiasennus lämpömittari

Aloittaja Putkimies22, maaliskuu 11, 2011, 11:54:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Putkimies22

Marketit ovat täynnä noita auton ulkolämpötilamittari/kelloyhdistelmiä. Niissä on vain kaksi perustavanlaatuista virhettä; ne toimivat patterein ja taustavalo palaa (siitä syystä) vain kun erikseen nappia painaa.
Onko vaihtoehtoja jossa jännite otettaisiin autosta niin että jatkuva syöttö pitää kellon hengissä ja taustavalo syttyy kun autonkin valot syttyy? Vai voiko noista patteripettereistä modata sellaisen?
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Putkimies22 - maaliskuu 11, 2011, 11:54:12
Marketit ovat täynnä noita auton ulkolämpötilamittari/kelloyhdistelmiä. Niissä on vain kaksi perustavanlaatuista virhettä; ne toimivat patterein ja taustavalo palaa (siitä syystä) vain kun erikseen nappia painaa.
Onko vaihtoehtoja jossa jännite otettaisiin autosta niin että jatkuva syöttö pitää kellon hengissä ja taustavalo syttyy kun autonkin valot syttyy? Vai voiko noista patteripettereistä modata sellaisen?

Kyllä on, hankin joskus aikaa sitten moisen.
http://www.tunique.in/tuning-kauppa/sisusta/mittarit/sisa-ja-ulkolampomittari-thermo-mini-12v-308051020.html

Toimii tup syt pistokkeesta, tai kun isket piuhan poikki ja liität sopivaan paikkaan, niin pelaa kuten alkuperäisetkin, eli toimii ainoastaan kun on virrat päällä.

Anturin piuhaakin on riittävästi ainakin ZX:n tarpeisiin, sai siihen ZX:n kellon alle tuon näppärästi laitettua, tai no, mulla on tuon isoveli, jota ei saa Suomesta enää, siinä on lisänä jännitenäyttö, mutta siis samasta tuotteesta isompi versio, toimivat ihan samoin.

edit: Itse olen hyvinkin jo pari vuotta etsinyt viisarinäyttöistä ulkolämpötilamittaria joka olisi tuollainen lisämittari, noita oli joskus 90 luvulla vielä vaikka kuinka, mutta nykyään ei ole kuin yksi valmistaja (VDO) ja hinta about 300 euroa.

Putkimies22

Sellainen! Kiitos :)

Kello pitää vielä hommata erikseen, vollen orkkis jätättää tunnun päivässä

KariM

Ostin 12V-toimisia (vain ulko-)lämpömittareita joskus toistakymmentä vuotta sitten biltemasta muutaman. Vieläköhän on myynnissä?

INikki

Putkimies22

Lainaus käyttäjältä: INikki - maaliskuu 11, 2011, 17:44:23
Kiinteämpään asennukseen vaikka tällainen.

Tilattu, katsotaan mitä saapuu :D Tosin tuo toinen olisi ehkä ollut kokonsa puolesta sopivampi.

.:WildFinn:.

[offtopic]
tunique.in ei oikein herättänyt luottamusta. Tuon lämpömittarin sivullahan lukee "HUOM! Tuote on loppunut myös tukusta ja lisää tulee huhtikuussa 2010. Huomioi tämä tilatessasi tätä tuotetta!"
[/offtopic]
>>C4GP HDi 136 Exclusive Vision BMP6 2008 210tkm<<

ealab

Aina ei ole tuota ilmoitusta. Olen jo kolmesta firmasta tilannut, muuta krääsää, nettisivut antavat ymmärtää, että tilattavissa on ja olen tilannut, maksanut. Saksalainen firma ilmoitti tuotteen olevan loppu ja palautti summan samantein, ranskalaiselta firmalta piti erikseen pyytää palautusta! Jenkkifirma ilmoitti, ettei ole ollut pitkään aikaa, eikä siten veloittanut ja myös muutti nettivunsa päteväksi. Ne firmat, missä tuotetta on, Budapestissa, eivät myy ulkomaille, tai myyvät vain yhden, jenkkilästä, eri firmasta. 6-7kpl olen tilaillut. Joten, jos on Budapestissä kävijää, niin yv:tä vaan.

jtbo

Kun oman tuollaisen tilasin juurikin tuosta puodista, niin palvelu pelasi ja toimitus oli oikein nopea.

Toinen tuollainen tuote on http://www.diytrade.com/china/4/products/7895250/Multifunction_12V_Car_Auto_Voltage_Temperature_Clock_Meter.html vaan tuossa taisi olla patterin tarve, DealExtremestä kannattaa selata läpi jos sattuu jotain tuollaista olevan.

Noitahan on miljoonalla merkillä samaa tavaraa, sinne lähteille kun pääsee kuka oikeasti mokomaa valmistaa, niin voisi alkaa Kiinasta löytymään huomattavasti paremmillakin ominaisuuksilla varustettuja.

Alibabasta tjms voisi kanssa löytää, jos osaisi, en koskaan sieltä löydä muuta kuin parkkitutkia.