C4-Missä paikka akkulaturin miinus piuhalle?

Aloittaja SitruunaJogi, helmikuu 19, 2011, 12:01:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SitruunaJogi

On talvi ja en rohkene repiä akun ympäriltä muoveja, hajoaa vielä.. Näyttäisi että + navalle on ihan hieno oma luukku kotelossa mutta miinuksen paikka uupuu.. manuskassa oli pieni tihru kuva siitä mihin apukäynnistyksessä pitäisi - napa tunkea mutta kuvasta ei tosiaa saa selvää.. eli missäs se - paikka luuraa??

2008, 110hp diiseli siis..

fsol77m

Lainaus käyttäjältä: SitruunaJogi - helmikuu 19, 2011, 12:01:39
On talvi ja en rohkene repiä akun ympäriltä muoveja, hajoaa vielä.. Näyttäisi että + navalle on ihan hieno oma luukku kotelossa mutta miinuksen paikka uupuu.. manuskassa oli pieni tihru kuva siitä mihin apukäynnistyksessä pitäisi - napa tunkea mutta kuvasta ei tosiaa saa selvää.. eli missäs se - paikka luuraa??

2008, 110hp diiseli siis..
miinushan on sama kuin auton runko... toki akustakin se miinus löytyy iha sieltä tulipellin/tuulilasin alapuolelta saakka mutta käsittääkseni jos tekee apukäynnistyksen niin miinusta ei saisi koskaan laittaa suoraan napaan tms vaan aina runkoon jonnekkin sopivaan kohtaan missä näkyy esim paljas mutteri tms.

edit jep..
esim siis apukäynnistyksessä plussat plussiin ja miinukset esim moottorin korvakkeeseen tms kiinni molemmissa autoissa.

Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg

Saxo

Itse käytän kuvassa olevaa nappulaa. (punainen ympyrä)
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

SitruunaJogi

Lainaus käyttäjältä: Saxo - helmikuu 19, 2011, 13:05:29
Itse käytän kuvassa olevaa nappulaa. (punainen ympyrä)

Tanks, tuon tyylinen kuva olikin manuskassa mutta siitä ei saanut mitään selvää.. tuohon nipukkaan tarjoan piuhaa siis (muut maadotuskohteen on hiukan niukassa näköjään tässä mallissa :) )

PicassoHDI

Näkyyhän tuossa kuvassa tuo akun miinus napakin. Vihreä akunkenkä piuhan pikakiinnitys. Ei tarvi mitään muoveja irroitella.

fsol77m

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - helmikuu 19, 2011, 21:21:38
Näkyyhän tuossa kuvassa tuo akun miinus napakin. Vihreä akunkenkä piuhan pikakiinnitys. Ei tarvi mitään muoveja irroitella.
minulla on akku c4sessa toisinpäin... ko kohdassa siis minulla punainen virtajohto ja akun plusnapaan se menee :)
Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg

PicassoHDI

Tuossa kuvassa näkyy punainen + (akun etuosassa avattava luukku) ja vihreä - Toi miinus (vihreä näkyy tuolla jarrunestesäiliön lähellä) Akkukotelon sivussa on kolo josta saa laturin johdon kytkettyä.

SitruunaJogi

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - helmikuu 20, 2011, 00:18:08
Tuossa kuvassa näkyy punainen + (akun etuosassa avattava luukku) ja vihreä - Toi miinus (vihreä näkyy tuolla jarrunestesäiliön lähellä) Akkukotelon sivussa on kolo josta saa laturin johdon kytkettyä.

Omassa 2008 110hp diiselissä ei moista ole, ei ainakaan näkyvillä... akun miinus puoleinen pääty jatkuu melko syvälle piiloon.