Nestevuoto xantian takapäässä

Aloittaja mileh, marraskuu 25, 2010, 14:01:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mileh

Xantiassani (farmari-mallinen 1.8, vm. 2000) on takapäässä jokin nestevuoto. Kun auto on seissyt yön parkkiruudussa, takapään alle on muodostunut kaksi pientä läikkää. Ne ovat suunnilleen oikean takajousipallon ja sen keskellä olevan vihreän pallon (vajoamisenestopallo?) takana. Vuoto ei ole kovin suurta, läikät ovat vain halkaisijaltaan muutaman sentin kokoisia.

Talvirenkaita vaihatessa huomasin myös, että oikeassa takajousipallossa on selviä valumajälkiä.

Mikä neste siellä mahdollisesti vuotaa? kannattaako asialle tehdä jotain hyvinkin pikaisesti, vai ehtiiköhän sen hoitaa muutaman kuukauden päästä katsastushuollon yhteydessä?

Takajousipallot ovat vain alle 2 vuotta vanhat, eli tuskin ne vielä vanhuuttaan vuotavat. Muuten jousitus tuntuu toimivan hyvin, samoin korkeudensäätö, joskin se toimii välillä etenkin takapuolen osalta selvästi etupäätä hitaammin (eli takapää reagoi korkeudensäätimeen selkeällä viiveellä etupäähän verraten). Myös LHM-säiliössä näyttäisi olevan tarpeeksi nestettä.

Teuski

Eipä siellä takana muuta kulje kuin LHMää ja bensaa. LHM:stä todennäköisimmin jää kirkkaanvihreät läikät.
Eipä sitä pienistä tipoista kannata liika huolestua mutta ei kannata fiksaamattakaan jättää :)

Oman xantun alla oli kerran läikkä keskellä takapuskurin alla. No, eihän se ole mun autosta voinut tulla... kotona parkkiruudussa samanlainen läikkä. Ei kun tutkimaan. Oli Motonetin öljykannuun tullut parin millin reikä takakopassa ja vajaa lira öljyä valunut mattoon. Se vaimennusmassa ja  matto olivat imaisseet sitä aika hyvin ja liiat valui vararenkaan kiinityshässäkän rei'istä maahan...
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

Seppo

Oikean takapallon kierteestä (siis siitä liitoskohdasta) tihkuu minulla
myös vähän, en tiedä miten sitä voisi tiukata. Maahan asti sentään
ei tipu, muuten tulee katsastuksessa hylky.

Xari

Lainaus käyttäjältä: Seppo - marraskuu 25, 2010, 14:49:31

Tiiviste välistä vaihtoon, laitettu varmaan huonosti tiiviste paikoilleen kun palloille pitäisi riittää kiristys sormitiukkuuteen.

Jankos

Lainaus käyttäjältä: Xari - marraskuu 25, 2010, 15:28:52
Lainaus käyttäjältä: Seppo - marraskuu 25, 2010, 14:49:31

Tiiviste välistä vaihtoon, laitettu varmaan huonosti tiiviste paikoilleen kun palloille pitäisi riittää kiristys sormitiukkuuteen.

Mun jo myymässä xantussa vuoti myös takapallon kierteen juuresta, kuvittelin myös että kyseessä tiivisteen asennusongelma. Ei vaan ollut, sylinteri oli niin syöpynyt että tiiviste alkoi antamaan periksi ja aiheutti vuodon. Uusi sylinteri merkkiliikkeestä ja homma hoitui. Ja auto oli tässä vaiheessa 6-7 vuotias...
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/