C5 II-mallin etumatkustajan (oikea puoli) turvavyöstä

Aloittaja jk_85, marraskuu 23, 2010, 09:16:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jk_85

Terse!

Ihmettelin eilen, kun huomasin suht. tuoreen hankintani (siis C5 Break vm.2005) etumatkustajan turvavyön alimmaisen kiinnityspisteen olevan erilainen kuin kuskin penkissä. Kuskin jakkarassa vyö on kiinni auton lattiarajassa sellaisessa muistakin autosta tutulla näkyvällä metallikorvakkeella, mutta repsikan puolella lattiaverhoilun läpi menee joku vaijeri ja itse turvavyön päälläkin on joku muovisuikale siellä alhaalla....hankala kuvailla, mutta onko ihan normaalia? Esiintyykö muissakin autoissa samalla tavalla?

Autoni historiaan ei pitäisi sisältyä mitään "epänormaalia"... Liekö tämä joku EU-säädöshomma taas...?

Valvoline

Samaa olen ihmetellyt omassa autossani (C5 II vm.07).

Eli jos tuo ei ole normaalia, niin meillä on sitten yhdessä epänormaalit turvavyöt repsikalla..

jk_85

Hyvä, että löytyy kohtalotoveria.... :) Itse aloin heti funtsia, että onko jotain kolarihistoriaa, mutta kun en siihenkään jaksanu uskoa ja se vyön asennussysteemi näytti kumminkin hiukan "tehdasmaiselta"... Olisko maahantuojalla osuutta asiaan jollain tapaa? Jos joku tietää ko. asiaan faktaa niin olis kiva kuulla!

KariM

C5 II:ssa on apukuskin turvavyössä lantiovyön kiristin/voimanrajoitin, joka löytyy juuri sieltä oikean B-pilarin takaa lattiaverhoilun alta.

Kuva: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/ci/pics%5C6162M01A.gif