Xsara - Jarru ongelmaa

Aloittaja Ralle, marraskuu 08, 2010, 14:24:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ralle

Onkos kellään vinkkiä millä alkais Xsaran taka-akselissa olevaa kuormantunnistavaa jarruvoiman säädintä liottelemaan jotta sen sais toimimaan??? On ihan jumissa pitkästä seisomisesta  >:(
Samalla kysyisinkin, voiko tuo vaikuttaa siihen ,että käsijarru ei ota kunnolla ja on jäykkä? Eihän se musta ollu jäykkä  :)
Tuli korjauskehoituksen konttorilta niin tarttis tehrä jotain. Kuitenkin takajarrut on ok, eli niistä ei tullut mitään moitteita vaikka auto on pitkään seisonutkin. Kuukaushan tässä on aikaa mutta helpoin olis tehdä nopsaa kun tallissa on taivas kattona :D

PicassoHDI

Vaihda käsijarruvaijerit nyt ainaskin.

Ralle

Eli meinaat et vika olis vaijereissa eikä niinkään tuolla akselin päässä? No kokeillaan tuota nyt kun pakko se toimimaan on saada :D teho meinaan jäi alle 16% auton painosta..... kuka tota käsijarrua edes käyttää talvella  ???

Laittelin nyt Wurthin Rost offia muhimaan tossa kuorma paino venttiili hirviöön ajattelin ruikkia nyt viikolla aina iltaisin sitä ja jos lauantaina sais sitten päivän valossa naputeltua sen liikkeelle. Hope että alkaa liikehtimään.

everton

Aikanaan ykköskopasessa farkku-primerassa meni se säädin kanssa jumiin. Kontti täyteen painavaa romua, sitten vain voimakkaita jarrutuksia, silleen se aina aukes. Se meni sen takia jumiin kun ajo yleensä kevyellä kuormalla.

Ralle

Pidetään mielessä jos ei muuten aukea :D
Sentään kelpas toi muutos pakuksi, ainut etten ollut varannu siihen aikaa niin sano et katotaan kun käyn näyttää tota säädintä ja käkkäriä :D Sittenhän se on diisselöinti kesällä edessä. Joo olen tietoinen ja kuullut et niitä voi ostaa valmiina. Mutta sehän tunnetusti on liian helppoa ;) Jää se itse tekemisen ilo kokonaan pois!
Positiivista oli et olin voittanut jonkun arvonnan, ja sain ilmaisen katsastus+pakokaasut lahjakortin :) Ehkä toikin tuli säälistä kun tuntevat jo nimeltä kun aina tuolla ravaan eri kulkimien kanssa  :angel:

kappoa

Lainaus käyttäjältä: HOTHeaDFIN1 - marraskuu 08, 2010, 17:25:53kuka tota käsijarrua edes käyttää talvella  ???
käkkärihän nimenomaan on talvikäyttöön :D! ..ja ehkä vähän muillekin keleille ;)

Itse asiaan. Kuormantunnistin jumittaa, tuttua hommaa xsaran mulle saapuessa. Rostoffi, yms toimii ryönänirrottajana, kannattaa muistaa pariin kertaan vuodessa uusia käsittely. Sitten hyvät suojarasvat päälle (jotta lika tarttuu varmasti ;) ). muistaaksen meni niinpäi, että takapää ilmassa polkee polkimesta -> kuormantunnistavan pitäisi liikkua reilusti. Helpottaa hommaa, jos saa kaverin polkimelle.

Käsijarru ja kuormantunnistaja ei tietääkseni vaikuta toistensa toimintaan yhtään mitenkään. Olen samaa mieltä PicassoHDI:n kanssa, käsijarrunvaijerit vaihtoon. Jos siis satulan/rummun käsijarrunvaijerin liikkuvat ovat herkässä, vain jousi vastustaa liikettä.

Ralle

Uudet vaijerit pitäis saada huomenna ja rust offia laiteltu taas lisää :D

Ralle

Käsijarruvaijerit tuli tänään, viikonloppuna jos vaihtais ja sais on uusintaan .
Tänään illasta olikin niin kuiva ja lämmintä tossa ulkoilmatallissa ,et tuli uitettua tota kuorman tunnistinta ja naputeltua hiljalleen se liikkeelle. Nyt toimii, tietääpä voidella ja herkistää useammin ton :D

Ralle

Tulipahan purettua toi keskikonsoli tuossa sadepäivän ratoksi, aattelin et teen valmiiksi huomista varten kun kohta on lähettävä duuniin. No ei ole ihme kun ei käsijarru toimi kun on säädöt niin löysällä et sormin sai kiristettyä. Kunnon kiristys ja kyllä toi nyt toimii normisti :D
pitää vielä kokeilla kun pääsee kadulle tota, mut taitaa jäädä noi uudet vaijerit varalle ;) Harmi kun ei nyt oo sitä lunta  ;D

PicassoHDI

^ Palat ja levyt kuluneet ja siksi käsijarru löysällä.

Ralle

No toikin pitänee kattoa, ei toi kiristys mitään auttanut. mäessä ei pysynytkään paikoillaan :( Huomenna vaihdan vaijerit ja samalla katon palat ja levyt.
Ihme vaan kun ei sanonut konttorilla mitään paksuuksista? No pitää mitata ja vaihtaa tarvittaessa :D
Takajarrut oli muuten ok, mutta käsijarru ei pitänyt. Nyt kun kiristää niin ei pidä vieläkään.

PicassoHDI

Vaihda vaan suosiolla ne vaijeritkin samalla. Vanhat vaijerit tuppaa jäätymään talvella.

Ralle

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - marraskuu 13, 2010, 20:59:59
Vaihda vaan suosiolla ne vaijeritkin samalla. Vanhat vaijerit tuppaa jäätymään talvella.

Jep jep :)

Pakkohan se on vaihtaa.... Mut ku suomalainen ei usko vasta kun itse sen näkee ;)

Ralle

Nyt on homma tehty ja kyllä se käsijarru muuttui. Oli pelkääjän puoli ihan jumissa  :-\
Ei muuta kuin uusintaan ja kovaa ajoa.