Oppiva tihkukytkimen rele ???

Aloittaja tippa77, marraskuu 03, 2010, 19:38:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tippa77

Morjensta
Ootteko kuulleet moisesta releestä? Toimii kuulemma niin että rimpautetaan viiksestä tihku päälle ja heti pois ja kun lasissa on omasta mielestä tarpeeksi pisaroita. niin uudestaan päälle ja rele jatkaa tuota samaa tahtia. Ilmeisesti VAG konsernin juttuja?
Toi olis hyvä omassa saarassa kun toi nopeuden mukaan säätyvä tihku ei koskaan satu sateen mukaan  >:(

Lexa

Ooppeileissakin ollut...Volvon kuorma-autossakin, millä nyt ajelen on sama systeemi. On aivan näppärä verme.
...Hilijaa ja matalalla...
Ex-C6 2007 2.7HDI

Kaapelimies

Adaptiivinen tihkukytkin joo. Sadetunnistin on ajanut siitä ohi uusissa autoissa?

Megaman

Ilolla vaihtaisin ton murheellisen sadetunnistimen ihan yksinkertaisimpaankin toimivaan tihkukytkimeen...tällähetkellä tihkukytkin olen MINÄ!
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Teuski

Lainaus käyttäjältä: Megaman - marraskuu 04, 2010, 00:47:00
Ilolla vaihtaisin ton murheellisen sadetunnistimen ihan yksinkertaisimpaankin toimivaan tihkukytkimeen...tällähetkellä tihkukytkin olen MINÄ!

Mulla on kokemusta tasan kahdesta sitikan sadetunnistimesta, C5:ssä ja omassa Xantussa, ja kyllä Xantiassa vaan toimii hienosti, harvemmin tarvii korjailla jos ihan vaan vettä sataa.
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

Bordeaux

Samaa mieltä, Xantiassa toimii kuin ajatus! C5 II:ssa on systeemiä selvästi "kehitetty" ;)

PicassoHDI

Autopesuloissa käytettävä ruiskutettava "kuumavaha" aiheuttaa ongelmia sadetunnistimille -> tulee kalvomainen pinta lasiin ja tunnistin menee siitä sekaisin. Siinä onkin tekeminen millä sen kalvomaisen pinnan saat lasista pois  >:(  Kaikenlaista myrkkyä kokeiltu ja ei se vaha lasista irtoa. Jos tuulilasiin tehty joku viissateesta tai vastaava käsittely niin paha virhe sadetunnistimelle.

maximi

Xsarassa sadetunnistin toimii ihan OK, mutta talvella olisi normaali tihkukytkin poikaa. Tuppaa etulasissa olevat vesipisarat ehtiä jäätymään ennen kuin tunnistin pyyhkäisee, varsinkin jos sadetta/lunta tulee harvakseltaan. Muuten toimii oikein hyvin.
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

jtbo

VW Golfissa on moinen, saa varaosaliikkeestä, eikä maksa paljoa, pitäisi käydä suoraan ZX:n orkkiksen tilalle ainakin mitä huhua olen kuullut, harmi kun se vaihtaminen on työlästä.

Noi tihkureleet on muuten melkein kaikissa autoissa samoja, aika tolkuton lista automalleja joihin sama osa käy, kun tutkii varaosapuljun listoja, joten tuollaisen lisäominaisuuden saaminen kärryyn ei ole likikään mahdotonta, vaan miksi ihmeessä niitä releitä pitää piilotella jonnekkin kojetaulun uumeniin tehtaan toimesta ???

Teuski

Mulle ei kyllä oikein aukea ton oppivan releen hienous. Kuullostaa työläältä :) Saa koko ajan olla hämmentämässä sitä vipstaakia.
Mulla oli tojotassa sellanen viiksestä säädettävä tihku ja se oli ihan kätevä...
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Teuski - marraskuu 05, 2010, 07:32:04
Mulle ei kyllä oikein aukea ton oppivan releen hienous. Kuullostaa työläältä :) Saa koko ajan olla hämmentämässä sitä vipstaakia.
Mulla oli tojotassa sellanen viiksestä säädettävä tihku ja se oli ihan kätevä...

Ei sellaista oikeastaan koko aikaa tartte olla säätämässä, säätää johonkin ja antaa olla siinä, helpottaisi kummasti elämää, tosin mulla helpottaisi elämää jos tihkurele ylipäätään toimisi, tosi harvoin sitä jatkuvaa pyyhkimistä tarvitsee, mutta jonkinasteista tihkusäätöä kaipaisi.

Tuo oppiva rele olisi helpoin tapa saada jotain säätöä, ei tarvitse tehdä viiksivirityksiä jne.

vko

Moi

Minulla oli C:n sadetunnistimen kanssa aikaisemmin ongelmia. Se oli lähes käyttökelvoton. Pyyhki toisinaan lähes kuivaa lasia kuin vimmattu. Piti sitten taukoa ja eiku uudelleen viuhtomaan.
Huomasin tässä yhtenä päivänä että on aika vaihtaa pyyhkimien sulat. Ja kas, tunnistin alkoi toimia lähes niinkuin pitääkin.

Muuten taitaa olla citikan pyyhkimien suunnittelija olla joku ulkopuolinen taho. Niin yksinkertaista ja naurettavan helppoa niiden vaihtaminen on. Ei kyllä Citroenin suunnitteluinsinöörit pysty vastaavaan. Jos sama periaate olisi puoliksikaan käytössä auton kaikissa muissa teknisissä ratkaisuissa, olisi huoltotoimenpiteitä suorastaan ilo tehdä. Ehkä vähän liiankin ilo. Loppuisi näet huoltokorjaamoilta työt.  :-\

whitejack

Oli aikoinaan BX:sään laitettuna moinen Boshin valmiste , ja oli kyllä aivan helkkarin hyvä. Automaattisesti asettui just sopiva tihkujakso tarpeen mukaan.
A-vectraan kävin sitten joitain vuosia sitten kysymässä samaa relettä boshilta ja hintaa olisi ollut 170mk tai euroa ja jätin tiskiin.
Voisi kyllä nyt investoida xaraan jos kohtuuhinnalla rele löytyisi jostain.