C5 - OBD vikakoodin lukijat

Aloittaja ikiteekkari, lokakuu 18, 2006, 22:11:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

newis

mikä ois hyvä ja toimiva  vikakoodi lukija c5 2002 bensaan. Onko toi vielä hyvä valinta(U581 CAN OBDII MEMO SCANNER KOODILUKIJA) vai onko tullut joku uudempi malli? mitä kannattais harkita

Dsharrastelija

En ole mikään koodilnuku vempeleitten velho, mutta itse tuli hommattua "Car-Care CAN OBD2 Memoscanner u480". Luki ongelmitta -02 Xsaramme ja 02- C-5. Maksoiko posteineen 50e mikäli muistan oikein. Palstalta pitäis löytyy enemmän infoo....
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive -06 2,7 Hdi
Ex Citroënit: Bx 14Re ja 16 Trs, Xantia -96 2.0l, Xsara -03 Exlusive aut 2.0l, C5 Break -02 Sx ja -03 Business 2.0l, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 -75
Olen omistanut vain Citroën merkkisiä autoja, eikä muita tule.

anon4340

Itse olen ymmärtänyt että vikakoodin lukija ovat hyvin pitkälti neljää lajia. Ensimmäisenä on näitä OBDII lukijoita, joissa on sisällä ELM siru. Sitten on sellaisia joissa on lisätty valmistajakohtaisia koodeja runkoon, ABS:ään, airbag:iin jne. Kolmantena merkkikohtaiset kiinakopiot, joista täällä ei ilmeisesti puhuta. Neljäntenä sitten ammattilaitteet, jotka maksaa...

Tuollaisen ELM- pohjaisen saa muutamalla kympillä. Esim. BT liitannäiseen lukijaan softa voi olla vaikka kännykässä. Näihin on ihan laillista ilmaista softaa, joissa tavallisesti moottoripuoli toimii hyvin tai jotenkin. On kannettavia lukijoita tai tietokoneeseen tms. liitettäviä. Jos haluat sijoittaa n. 200€ niin sitten esim. Autel Maxidiag:n. Nuo pystyy lukemaan enemmän kuin halvat laitteet ja esim. korin vikakoodeja voi onnistua lukemaan.  Maxidiageja on periaatteessa neljää tyyppiä (EU, FR, US ja JP), eri maa-aluilta tuleviin autoihin. Sitikka menee tuohon FR ;). Kaikkien rauta on samallainen ja netistä löytyy ohjeet kuinka kaikkiin lukijoihin saa ladattua haluamansa autopaletin, muttei kaikkia yhtä aikaa kun muisti loppuu. Tätäkin vielä myydään useammalla nimellä, mutta esim huutonetistä löytyy ihan Maxidiag:na. Netissä on myös suomalaisia liikkeitä, jotka myyvät laitetta. Ilmeisesti Autel:inkalliimmassa mallissa olisi kaikki merkit.

Noilla 1- ja 2 ryhmän laitteilla ei koodata mitään. Vain luetaan livedataa (ei kaikissa),- vikakoodeja moottorista ja nollataan niitä. 3- ja 4- ryhmän laitteilla voi tehdä enemmän, jos osaa ja uskaltaa.

Eli itse sanoisin mahdollisimman halpa ELM- pohjainen USB-, BT tai näytöllinen esim ebaystä tai sitten tuo Maxidiag tai se mistä ei puhuta, jos vain sitikkaan tarvitsee.

Esim. halpa voisi olla:
http://www.dealextreme.com/p/elm327-wireless-obd-scan-tool-112586
Kannettava:
http://www.dealextreme.com/p/autel-maxiscan-ms300-1-5-lcd-can-obd-ii-scan-tool-dc-10-15-5v-106969
Ja tuo Maxidiag:
http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php -> FR704

edit: Paljon typoja ja vähän lisää...

jarmot

Minulla on ollut jo useamman vuoden käytössä http://www.dealextreme.com/p/elm327-usb-vehicle-obd-2-scanner-tool-28528 ELM-lukija. Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen ja se on toiminut -02 Xsara Picassossa, -05 C5:ssa ja on sillä tullut lueskeltua muitakin merkkejä. Yksinkertaisissa vikakoodinluvuissa ja mahdollisissa vikakoodien nollauksissa tuo on näppärämpi kuin kiinanlexia.
Perheen autot:
MeganeII 1.9 dci 2008, Grand Scenic 1.5 dci 2011, Pulsar 1.2 2017, C5 Aircross 1.6 2020, Corolla hybrid 2022

anon4340

Sen ehkä voi sanoa että noissa kaikkein halvimmissa ELM327 lukijoissa voi olla piraatti piiri. Noita ELM327 piirejä on eri versioita, uusimmat ovat yleisesti parhaita (1.3-> ok) ja ilmeisesti niistä ei ole (niin paljoa) piraatteja liikkeellä. Kannattaa lukea kommentteja mitä lukijoista sanotaan.

Tuollainen usb-liitannäinen vaatii melkein läppärin omistamista. Itsenäisesti toimiva laite on siinä mielessä kätevä että se voi olla vaikka aina autossa.

Itselläni on OBD-DIAG 4000 http://www.obd-shop.com/danila/product_details.php?id=90&lang=en , mutta en suosittele sitä koska kallis ominaisuuksiinsa nähden ja jo vanha. Sitten on perus USB VAG-COM- kaapeli, jonka olen modannut BMW:lle sopivaksi. Kaverilta olen lainaillut tuollaista US Maxidiag:ia, joka on löytänyt enemmän koodeja Chevroletistani, kuin olen saanut tuolla OBD-DIAG:lla.

Tuo OBD-DIAG toimii moottorin osalta C5-II:ssä niin kuin perus OBDII lukijat toimivat.

edit: Vielä sen verran että nuo OBDII lukijat toimivat vain autoissa, joissa ne toimivat eli periaatteessa bensa autoissa 2001 -> ja diesel 2004->. Poikkeuksia on paljon. Jos ei ole OBDII- yhteensopiva niin Maxidiag voi toimia (Valmistaja sanoo sopivuudeksi Citroenille 96-08) tai ammattailais vekottimet + merkkikohtaiset.

Sam79

Mulla on dealextremestä halvin elm327 bluetooth palikka ja Android-puhelimessa Torque niminen softa, ei ole ollut valittamista. Testattu -02 2.0 bensa C5 ja Xsara Picasso bensa, vuosimallia en muista. Hintaakaan en muista, yhteensä alle 25€ kuitenkin.

HiTec

Aikanaan hommasin ihan perus-mallin U480 lukijan ja sillä on hommat hoituneet siinä määrin kaikissa autoissani mitä olen tarvinnut. Jopa tuosta Fordista tuolla onnaa kaikki tarvittavat jutut koodilukuineen ja vikanollauksineen. No juuri mitään muutapa tuolla ei sitten tehdäkään ;) Mutta nyt viimeviikolla kun tuli tuo Pökö taloon, niin ehkäpä tuota tulee näiden PSA:n tuotteiden kanssa enempikin puuhasteltua (tuo Pökö on jo 3. patonkini) ja laitoin DiagBoxin tilaukseen. Tänä aamuna tuli DHL:ltä kuittaus jotta matkalla on, joten sitä ootellessa. Mutta tuolla pitäisi sitten kuulemma jo päästäkin PSA:laisten sielunelämään jo ihan kunnollakin käsiksi, asetuksiakin muuteltua jne. Saas nähdä 8)
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

pipeman

Lainaus käyttäjältä: Sam79 - tammikuu 19, 2012, 10:48:12
Mulla on dealextremestä halvin elm327 bluetooth palikka ja Android-puhelimessa Torque niminen softa, ei ole ollut valittamista. Testattu -02 2.0 bensa C5 ja Xsara Picasso bensa, vuosimallia en muista. Hintaakaan en muista, yhteensä alle 25€ kuitenkin.

saakohan tolla vekottimella nollattua vikavalon 05-mallisesta c5:sesta?? Vähä niinku alkaa jurppimaan se anti pollution fault-ilmoitus ja häiriö merkkivalo mittaristossa, ja merkkiliike kun ottaa vähintään 50€ siitä että se kertoo mulle että lambda-anturi on ehkä hajalla....
Omassa ajossa C5 -05 ja vaimolla Xsara Hdi -02 Ja Suzuki Bandit 1200 S kesämopona...

Sam79

^ Kyllä onnistuu vikakoodien ja merkkivalojen nollaus ainakin tuossa omassa -02:ssa.

wesku

pipeman

Mä sitten tuollaisen tilasin silloin helmikuussa, kun asiaa viimeksi täällä olin pohtinut, ja kyllä se pari kertaa on jo kuitannut vikavalon pois, ja pari kertaa on kuittaantunut itsestään ennenkuin olen saanut aikaiseksi alkaa tuohon valtavaan hommaan  :-\ , juu, ei siinä tosiaan mene viittä minuuttia enempää kun on vikavalo poissa ja taas ajoonlähtö on yhtä piipitystä vähemmän... :)
http://dx.com/p/u380-1-5-lcd-obd2-eobd-car-diagnostic-scanner-tester-35185

huomiseen mennessä pitäisi auto katsastusukkelille mennä näyttämään ja etuparkit on ainakin palaneet, ei tässä mikään kiire tule...ledejä meinasin kokeilla mutta en taida nyt alkaa sellaisia miettimään, vaan vien auton lähihuoltikselle jossa ottavat 5€ polttimen vaihdosta, mielestäni se on niin edullista että olen oman Femman ja vaimon xsaran käyttänyt siellä aina kun on poltin pimeänä, vrt. siihen että itse saa tahia tunnin yhden polttimen kanssa... :(
Omassa ajossa C5 -05 ja vaimolla Xsara Hdi -02 Ja Suzuki Bandit 1200 S kesämopona...

1000f

Minulla on Memoscan U581, jolla luen C5:n ja C4:n koodeja. Laite lukee geneeristä OBD-dataa ja toimii oikein hyvin. Freeze frame ja live data toimii. Ilmeisesti vain Lexialla pääsee PSA:n omien järjestelmien tietoihin, joten tässä suhteessa toista parempaa geneeristä lukijaa ei löydy. Useimmista vikakoodeista U581 kertoo suoraan myös koodien selitykset. Kiinasta tilattuna hinta oli postikuluineen n. 40 EUR, eli hinnan kiroissa se ei ole.
Kalusto: C5 Berline Exclusive 2.0 16v A -06, C4 HDI110 Exclusive -07, Honda CBR1000F -94

TEN

XM 2.0i, XM2.1D, C5HDI2.0, C51.8i

c5sella

missä sijaisee obd luku portti C5 1.8i 2003/03 käyttöönotto?

powerage

Portti sijaitsee ratin vieressä (vasemmalla) olevan luukun alla. Aukaise tavaransäilytys lokero ja purista luukkua takareunasta silloin luukku tulee alemmaksi ja obd pistoke on esillä.
C5 II 2.0 HDI Berline AM6
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C5 II 2.0 16V Berline man.
C4 1.6 16v Berline man.
ex C5  I 2.0 16V SX Berline, C5 I 2.0 16V Break,  Xantia 1.8 16V

c5sella

kiitos löyty :)

ai niin ja lukija jonka ostin toimii hyvin ja maksoi 4:sen kymppiä,ala järkiautoiljan ostospaikka :)

Magirus

Lainaus käyttäjältä: anon4340 - tammikuu 18, 2012, 14:28:49
Itse olen ymmärtänyt että vikakoodin lukija ovat hyvin pitkälti neljää lajia. Ensimmäisenä on näitä OBDII lukijoita, joissa on sisällä ELM siru. Sitten on sellaisia joissa on lisätty valmistajakohtaisia koodeja runkoon, ABS:ään, airbag:iin jne. Kolmantena merkkikohtaiset kiinakopiot, joista täällä ei ilmeisesti puhuta. Neljäntenä sitten ammattilaitteet, jotka maksaa...

Tämä oli hyvä luonnehdinta. Tilasin juuri ensimmäisen kategorian elm327 obd2 wifi palikan, jotta skannaus onnistuisi iPadilla. Myyjä suosittelee DashCommand sovellusta, joka maksaa kuitenkin 9,99€. Onko vaihtoehtoja? Myös PC löytyy.
Nykyinen: C5 THP 156 Exclusive Tourer A 2010
Entiset: C5 2,0 16V Exclusive Break A 2007, Xantia II Break 2000, Xantia I 1995