Huvittavaa...

Aloittaja C4 Lady, lokakuu 15, 2006, 16:13:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

C4 Lady

Kuulostan varmaan ihan teiniklopilta mutta...
Eilen yksissä liikennevaloissa joku corollakuski tahtoi selkeästi haastaa "kisaan". Kun vihreät vaihtui, lähti lämä tiskissä kone ulvoen matkaan. Siinä vaiheessa en viitsinyt lähteä leikkiin mukaan  :) Seuraavissa valoissa koki varmaan järkytyksen, kun ehti hädin tuskin saada tojotan liikkeelle, kun saikin jo ihailla ceenelosen perävaloja kaukana edellään... :) eikä tarvinnut kaksilitraista suuremmin edes polkaista...

Ei kannattaisi uskoa luulopuheita "surkeista" ranskalaisista autoista  :)

Joel

Moni ei usko, että nämäkin kulkee ihan kivasti. Kaveri yllättyi tuosta Saxostani, että sepä kulkee hyvin noin pikkumoottoriseksi autoksi. Aina näitä "revittelijöitä" noihin liikennevaloihin tulee, muttei itse tule kyllä kiihdyteltyä. No, nykyisellän ei kauheasti viitsikään :)

hamis

Itelläni 2,0i 16v break ja kyllä se ihan riittävän kivasti kulkee... :)
Itse asiassa viime viikolla ihan osittain testin takia liimasin takaluukkuun V6-merkin ja huomasin sen provosoivan muita aikalailla...
itse taidan olla hieman provosoituva persoona joten joskus on tullut vastattua kiusaukseen, mutta tyhmä en ole... ???

Ja eteenkin kun jälkikasvu takana niin ihan sama kuka haastaa kisaan en provosoidu.

Maalaisjärki ennenkaikkea!

Ja oon muuten itse hieman kuolanut 2,0 litraisen C4:n perään jo pidempään...pitäisi vaan käydä ekaksi pyytämässä lisää liksaa :-\

Aakku

Olen huomannut, että yleensä se kiihdytys hyytyy vaihteisiin ennen kuin tehoon.
Silloin kun tuli ensimmäiset Xsara 2.0 hdi koneilla, niin monet saattoivat ällistyä sen kiihtyvyyteen. Lähinnä se perustuu dieselissä tuohon vääntöön, eikä niinkään tehoon. Aikaa kuluu melko paljon vaihtamiseen moneltakin.

Mulla oli aikoinaan toisena autona Micra 1,3 cvt portaaton automaatti. Emäntä joskus ei voinut vastustaa kiusausta härnätä nuoria kolleja liikennevaloissa. Se tykitti ällistyttävästi sillä portaattomalla remmillä, mutta ainoastaan seuraaviin liikennevaloihin asti. Sehän tietty riitti harmittamaan niitä kolleja.
Kuvitelkaa itte, Nissan Micra ja keski-ikäinen muija rouva ratissa  ;D

edit: oli pakko muokata

Citroën 2CV AZ Berline -56

C4 Lady

En minäkään juuri viitsi leikkiä eikä isäntäkään, mutta joskus vaan iskee "teinivaihde" päälle...

marko

Lainaus käyttäjältä: Aakku - lokakuu 16, 2006, 09:20:42
Silloin kun tuli ensimmäiset Xsara 2.0 hdi koneilla, niin monet saattoivat ällistyä sen kiihtyvyyteen. Lähinnä se perustuu dieselissä tuohon vääntöön, eikä niinkään tehoon. Aikaa kuluu melko paljon vaihtamiseen moneltakin.

Itellänikin ällistys oli melkoin kun eka kertaa kävin HDi:tä koittamassa. Lähtee ku purkka tukasta oli ensimmäinen ajatus. Tuolla omalla autollani on kulutus tippunu noin 4 desiä ekasta tankillisesta kun uskoin ettei se mene vaikka miten polkee, sama vaikkei poljekaan. Ihan hienosti tällä kuitenkin muiden mukana kestää ja ohikin pääsee tarvittaessa. Kerran jopa kumi ulvaisi mutkassa kun vaihdoin 1->2.>:D

Mutta tuo on totta että kun kiihdyttää ilman sääliä niin sillä voittaa jo paljon. Lappu lattiaan ja sitä ei nosteta vaihtamisen aikana ylös. Siis jos oikeesti koitetaan. Omalla Xsaralla ei ees kehtaa, ei se niin paljoa pelasta   ;D Ja toisaalta, mikäs kiire tässä...
viimasuoja

KareJG

C5 HDi 2.2. automaatti lähtee valoista tosi rivakasti. Monasti on käynyt niin, että viereisella kaistalla olevat luulevat minun haluavan kisailla  :)
Mitsubishi Outlander PHEV vm 2013, C5 Tourer vm 2009

C4 Lady

Kakslitrainen ei hyytynyt edes vaihteisiin  :)
Vanha 205 Peugeotinikin osasi yllättää, se kiihtyi hienosti tuonne 90km/h vauhtiin ja yllätti monet "Pyh nainen pikkuautolla näytänpä sille" -heebot.
Joka tapauksessa, olen kyllä oikein tyytyväinen ceenelkkuun  :)

VTSBOY

terve....

itselläni on ollut tuo wrc siipi noin 3kuukautta ja lähes joka päivä joku roikkuu persees kiinni tai haluaa kisata liikennevaloista :-\

se on huvittavaa ja joskus ärsyttävää

Jasu

Lainaus käyttäjältä: VTSBOY - lokakuu 16, 2006, 13:37:29
terve....

itselläni on ollut tuo wrc siipi noin 3kuukautta ja lähes joka päivä joku roikkuu persees kiinni tai haluaa kisata liikennevaloista :-\

se on huvittavaa ja joskus ärsyttävää
Vastaava tarina toisinpäin. Ystäväni hankki muutama vuosi takaperin BX TRD Turbon, vastaavaa oireilua auton takana havaittavissa, kunnes leikkasimme luukun kyltistä tekstin Turbo pois. Kummasti liikenne auton takana rauhottui...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

Igor

Lainaus käyttäjältä: KareJG - lokakuu 16, 2006, 12:18:06
C5 HDi 2.2. automaatti lähtee valoista tosi rivakasti. Monasti on käynyt niin, että viereisella kaistalla olevat luulevat minun haluavan kisailla  :)

Automaatilla pääsee niin näppärästi liikennevaloista liikkeelle. Manualistit vasta yrittää saada ykköstä silmään kun automaattikuski on jo risteyksen toisella puolella. Ainoa mitä edellisestä autosta kaipaan päivä päivältä enemmän on nimenomaan tuo vaihteisto. Monesti sai seurata kun siinä viereisellä kaistalla oleva auto tempoi meikäläisen näkökulmasta eteen-taakse samassa tahdissa kun sisällä oleva kuski heilui kuin heinämies vaihteita arpoessaan. ;D Nykyään sitä joutuu heilumaan itse. :(

- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Igor - lokakuu 16, 2006, 14:06:55
Lainaus käyttäjältä: KareJG - lokakuu 16, 2006, 12:18:06

Automaatilla pääsee niin näppärästi liikennevaloista liikkeelle. Manualistit vasta yrittää saada ykköstä silmään kun automaattikuski on jo risteyksen toisella puolella.

Juu, täytyy myöntää että 2.1TD automaatin jatkeena on ihan rivakka liikkumaan, reilusta 1½tonnin omapainostaan huolimatta... Onneksi ei nykyisessä asuinkaupungissa ole liikennevalotyyppisiä kilvanajopaikkoja...

Taas kerran, ne Newtonmetrit, ei hevosvoimat...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

marko

Lainaus käyttäjältä: Jasu - lokakuu 16, 2006, 14:27:44

tsot tsot, älä vaan alota ;D
viimasuoja

sevä

Lainaus käyttäjältä: Jasu - lokakuu 16, 2006, 13:56:45
leikkasimme luukun kyltistä tekstin Turbo pois. Kummasti liikenne auton takana rauhottui...

Myös merkkien puuttuminen saa teinit yrittämään :)

Mielestäni C4:ssä on hieman turhan lyhyt 1. vaihde ja koneessakin saisi olla kierroksia enemmän... Pari kertaa on hyvät liikennevalo lähdöt menneet pilalle kun rajottaja tulee liian nopeasti vastaan. :(

Igor

Lainaus käyttäjältä: Jasu - lokakuu 16, 2006, 14:27:44

Ei ne newtonmetrit, vaan se miten ne asettuvat kierrosalueelle. Sen takia öljypolttimet on niin laiskoja... ;)

Johannes Vitku

Ainakin mun volcanessa huippuvääntö (katalysaattori paikallaan) on siinä 3-4 tonnin välillä. Kun otin katalysaattorin pois niin paras vääntöalue siirtyi hiemän "ylemmäs". Yllättävän suuri ero.

Olihan sitä pakko kokeilla kun kaverini osti 1.6 vm 97 corollan. Volcaneni kiihtyi paremmin vaikka töpeksin kakkoselta  kolmoselle vaihtamisen. Sen jälkeen kaverini hankki vapaavirtaus-suodattimen, Lastun ja tilasi peltisarjan.... ja teki itse 2" putkiston... ;D. Tojotamies henkeen ja vereen ei sulattanut sitä että hävisi ranskikselle ;D.Ei olla vielä kokeiltu uudestaan kiihtyvyyttä koska sitikkani on korjaamolla sähkövikojen takia...  >:(

Huomasin että kyllä moponkin saa kiihtymään rivakasti. Kaverini vm 92 1.6 (efi) Lancer hävisi kiihdytyksessä viritetylle mopolle (vähän enduro mallinen). ;D nopeuden turvin pääsi ohi.... mopo meni reilusti yli satasta ennen kun päästiin ohi....

Myötäkää pois että jokaisessa ihmisessä asuu pieni teini.....

Nimierkillä: Ikuinen teini....

laakeri

Voihan newtonmetrit... pitääköhän vaihtaa erikokoiset renkaat xantiaan alle, niin tulee eri määrä newtonmetrejä eri kierroksille kuin nykyisin... kilowatit sentään pysyvät samoina välityksestä riippumatta... on se fysiikka mielenkiintoista...

Tepi

Ei ne liikennevalolähdöt, mutta ne "jyrkät" mutkat mihin pitää löysäillä... :)
BX Sport
ex C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22, C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

marko

Lainaus käyttäjältä: laakeri - lokakuu 16, 2006, 17:40:40
Voihan newtonmetrit... pitääköhän vaihtaa erikokoiset renkaat xantiaan alle, niin tulee eri määrä newtonmetrejä eri kierroksille kuin nykyisin... kilowatit sentään pysyvät samoina välityksestä riippumatta... on se fysiikka mielenkiintoista...

Ei siihen renkaiden vaihtoa tarvita. Tuota varten autossa on vaihteet.
viimasuoja

Igor

Lainaus käyttäjältä: marko - lokakuu 17, 2006, 07:12:51
Lainaus käyttäjältä: laakeri - lokakuu 16, 2006, 17:40:40

Ei siihen renkaiden vaihtoa tarvita. Tuota varten autossa on vaihteet.

Näino. :)

Zygi

Lainaus käyttäjältä: Aakku - lokakuu 16, 2006, 09:20:42

Mulla oli aikoinaan toisena autona Micra 1,3 cvt portaaton automaatti. Emäntä joskus ei voinut vastustaa kiusausta härnätä nuoria kolleja liikennevaloissa. Se tykitti ällistyttävästi sillä portaattomalla remmillä, mutta ainoastaan seuraaviin liikennevaloihin asti. Sehän tietty riitti harmittamaan niitä kolleja.
Kuvitelkaa itte, Nissan Micra ja keski-ikäinen muija rouva ratissa  ;D

edit: oli pakko muokata

Sama homma, merkitön neliovinen uuno ja tyttö ratissa on kiusannut monta penari ja märsykuskia... niitä NIIN harmittaa kun tuommoisesta kopista ei pääse näkemään kuin takavalot... tosin itsekin tulee helposti provosoitua tuolla autolla kun se on niin kivaa kiusata :)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Zygi - lokakuu 17, 2006, 13:23:58

Sama homma, merkitön neliovinen uuno ja tyttö ratissa on kiusannut monta penari ja märsykuskia... niitä NIIN harmittaa kun tuommoisesta kopista ei pääse näkemään kuin takavalot... tosin itsekin tulee helposti provosoitua tuolla autolla kun se on niin kivaa kiusata :)

Oliko mahdollisesti Uno Turbo ilman merkkejä?

C4 Lady

Heeh, mistähän sais ostaa jonkun "turbo"-tarran tai jonkun muun vastaavaan "ärsyttimen"  :) ??

Zygi

Lainaus käyttäjältä: Aakku - lokakuu 17, 2006, 13:34:02
Lainaus käyttäjältä: Zygi - lokakuu 17, 2006, 13:23:58

Oliko mahdollisesti Uno Turbo ilman merkkejä?
mahdollisesti ;)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: C4 Lady - lokakuu 17, 2006, 14:25:16
Heeh, mistähän sais ostaa jonkun "turbo"-tarran tai jonkun muun vastaavaan "ärsyttimen"  :) ??

Piilteemasta, mut samalla reissulla vois hommata arpanopatkin. Mulla oli aikoinaan hienot kuutiot ite tehdyt, mutta emäntä myi ne kirpparilla >:(

Hajukuuset sentään on vakiovarusteena :)

Mulle sopis kyllä auton taakse paremmin teksti "Urpo"