C3 - sateella vuotaa vesi sisälle

Aloittaja pake, syyskuu 06, 2010, 12:23:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pake

Ostin kuukausi sittne ensimmäisen Citroenini vm. 2008 ja olen ollut kovin tyytyväinen, paitsi että ...

Parin rankkasateen jälkeen pelkääjän jalkatila on lainehtinut vettä. Oven tiivisteet on kuivat ja mistään ei näy vesivanaa .... mistähän moinen vesi tulee?

Vähän jännittää, mitä talvi tuo tullessaan. ???

Megaman

En nyt tunne C3:sta, mutta veikkasin, että vedenpoistokanavat ovat tukkeutuneet lehdistä, neulasista yms. töhkästä. Siellä on varmaan joku kaukalo tuulilasin ja konehuoneen välimaastossa, josta vesi ei poistu niinkuin pitäisi, vaan ne tulee sisälle?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

pake

Ok, kuulostaisi järkevältä selitykseltä... pitää tsekata.

Jos joku tietää ko. kaukalon olemassaolon, sijainnin ja kuinka sen putsaa helpoimmin niin kaikki neuvot otetaan vastaan. Kiitos!

PicassoHDI

Oven sisällä on solumuovi irti liimauksesta ja vuotaa sitten oviverhoilun välistä tiivisteen päälle ja siitä valuu sitten lattialle.

Renee

Jos vesi tulee kojetaulun keskeltä niin vesisuihkulla ne valumareijät auki ei konepelti ylös ja vettä niin kaukalon nurkuissa ne reiät ja niistä pois ne havuneulat /koivulehdet  että vesivirtaa hyvin .Jos vesivaluu maahan vapaasti niin silloin ok
Toinen seikka katsokaa se raitisilmasuodattimen kansi että se kiinni ja sinne ilmanottoaukkoon ei vuoda eli onko se raitisilmasuodatin kuiva rankkasateen jälkeen.Tiivistäkää jos vuotaa se muovisuoja joka on 3 ruuvillaa kiinn tiivistetahnaa tai vastavaa.Ja ne tuulilasit on sitten hyvässä firmassa vaihdettu ettei siellä ole vuotoja.

Hammer

Itselläni on nähtävästi sama ongelma C3 Picasson kanssa.

Tänä aamuna huomasin, että vänkärin jalkotilaan oli viikonlopun aikana ilmestynyt lätäkkö vettä. Tarkemmin asiaa tutkittuani huomasin, että siellä moottoritilan takana olevassa "kaukalossa" on ihan reilusti vettä. Mikäli tukkeutuneet vedenpoistokanavat ovat siellä jossain, kuinka niihin pääsee käsiksi kun siinä edessä on ne ritilät? Saako niitä irti vai pitääkö yrittää ujutella jotain letkua sinne?

Renee

Eikö siinä autossa ole samaa systeemi kuin tuossa normi C3. Jos on ritilät edessä niin eikös ne pidä poistaa että pääsee katsomaan ne tyhjennysreiät

Hammer

Lainaus käyttäjältä: Renee - lokakuu 09, 2012, 08:18:32Jos on ritilät edessä niin eikös ne pidä poistaa että pääsee katsomaan ne tyhjennysreiät
Jep. Siinähän oli tosiaan ihan klipsit sitä varten, että sen ritilän saa pois ja sieltähän se tukkeutunut tyhjennysreikäkin löytyi. Ei vain ole tullut koskaan katsottua niitä itse ritilöitä niin tarkkaan, olen vain niiden edestä poistanut lehdet ja muut roskat.

Renee

Nostetaan tätä kohta tulee syksy ja vesisateet eli ne vesivaluma reiät puhtaaksi muistka hoitaa.Noita kun siellä merkkihuollossa ei paljon putsailla

Pasi A S

"Kohta tulee syksy".Eikä tule,mulla on kesäloma!Huomenna poljen sata km mökille ja nautin kesästä 4  vkoa,en syksystä.