Kirjoittaja Aihe: Cexi ei käynnisty  (Luettu 6258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 326
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Cexi ei käynnisty
« : Lokakuu 11, 2006, 21:30:00 »
Nyt on kaikki ideat tervetulleita...

Ensin pohjustus. Cexiä käytetty viimeeksi pari kuukautta sitten. Silloin käynnistyi niinkuin aina ennenkin. Heti laakista ja hyvin kävi. Sitten sammui. Aivan kuten bensa olisi loppunut. No nyt sitten myöhemmin bensaa lisättynä ei enään käynnisty...

Tarkistettu on jo: sulakkeet on ehjät. Tulpat iskee kipunaa. Bensa tulee suuttimien kiskolle asti. Tulpat ei kastu ? Eli suuttimet eivät kait aukea... Ohjaako ecu suoraan suuttimia vain onko välissä rele tai jokin muu aparaatti mikä olisi lopettanut nyt toiminnan?

Niin ja lisäksi... Akku on käytetty irti ja lisävirtaa on annettu. Eli mitäs seuraavaksi kokeillaan.

JA Cexi on tosissaan serie 1 2.5 Gti Turbo
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Poissa Cituning

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 711
  • Peukkuja: 4
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #1 : Lokakuu 11, 2006, 23:49:10 »
Toinen pyörintänopeusanturi pimeänä vaihdelootan päältä? Eikös ykkössarjalaisissa ollut kaksi, toinen kipunalle ja toinen ruiskulle.
C6 3.0 Exclusive + C5 2.2HDi Tourer Exclusive 204 + BX 16Valve

exät - Dsuper, C5 2.2 HDi Break, GS Break, Berlingo 1.9D, XM 2.1TD,  BX VAN, C5 2.0 HDi, BX 16Valve mk2, XM TCT, CX 25 GTi Turbo2 Break, CX 25 GTi, BX 16GTi

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 326
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #2 : Lokakuu 12, 2006, 08:31:45 »
Onko tota pyörintänopeusanturia mahdollista testata jotenkin, esim. vastusta mittaamalla?
Tämä siis varmaankin estää suuttimien avautumisen ennen kun startti pyörittää konetta tietyllä kierrosnopeudella.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Poissa Harba

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #3 : Lokakuu 12, 2006, 14:21:04 »
Kävin mittaamassa noiden antureiden vastukset: etummainen 72,7ohm ja taempi 73,5ohm. Oletko tarkastanu ettei ole ilmaletkuja irti tai rikki?
Vikakoodien luku

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 326
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #4 : Lokakuu 12, 2006, 15:16:29 »
En oo tarkistanut, sillä tilanne on kokonaisuudessaan se, että Cexi seisoo isukin luona maaseudulla enkä ole itse sinne vielä kerennyt. Pitäsi vaan saada pikkasen sitä siirrettyä että saa harrastevehkeet talvisäilöön.

Kiitos vastusarvoista, pitää pyytää mittaaman ne, jos vaikka jotain vinkkiä saisi näistä.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Poissa sittismies

  • postikuski
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 122
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #5 : Marraskuu 03, 2006, 19:15:18 »
Moi! Oletkos saanut Cexsin käyntiin? Tuli mieleen oman Bexsin samanlainen vika, syy löytyi suihkutus venttiilin releestä, joka oli kärvähtänyt, eli polttoainetta tuli suuttimille, mutta eivät ventiiliit auenneet.
C5 BREAK 2,0 AT -07, ID 1959,   Peugeot 407 SW -09 Ja Peugeot 208 -16.

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 326
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #6 : Marraskuu 03, 2006, 19:20:55 »
No ei oo jaksanut lähteä vielä ihmettelemään... Tuota relettä on aikaisemmin joutunut heiluttelemaan kun oli samanlaista oireilua. Voihan se olla että se on nyt kärvähtänyt lopullisesti. Hitto sentään kun kaikki releet on tossa samassa nipussa eikä oo haisuakaan mikä rele on se oikea.

Nyt pitäisi lähteä hakemaan kyllä puukuormaa cexin läheltä että samalla vois käydä vähän testailemassa...
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 326
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #7 : Marraskuu 14, 2006, 09:54:48 »
Tulipa nyt käytyä ihmettelemässä käynnistysongelmaista CX:ää... Nyt on mukana pari relettä jotka olisi tarkoitus vaihtaa uusiin. Aiemmista havainnoista poiketen bensaa EI tule kunnolla edes kiskolle. Bensaa saa tulemaan hieman kun irroittelee ja laittaa paikalleen besapumpun relettä... Pumppu ei edes pyörähdä enää kun laittaa virta-avaimesta virrat, mutta pyörähtää kun laittaa releen kantaan kiinni hieman vinottain ;D.

Josko uudet releet auttaisivat asiaa ja saisi CX:n pitkästä aikaa tulille.. Jos ei auta niin täytyy varmaankin tutkia onko bensansuodatin kuinka tukossa...
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Poissa Harba

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #8 : Marraskuu 14, 2006, 13:26:18 »

Pitäiskö bensapumpun lähteä käyntiin, kun laittaa virrat päälle. Minulla lähtee vasta startatessa bensapumppu pyörimään. Oliko se niin, että ilmamäärämittari (ja startti) käynnistää bensapumpun vai muistanko ihan väärin.

Tuossa minun turbossa irtoaa ilmamäärämittarilta turbolle menevä putki helposti turbon päästä. Ei pääse bensa silloin tulpille asti. Muutkin ilmavuodot aiheuttaa sen, ettei suuttimet aukea (ainakaan tarpeeksi).
Vikakoodien luku

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 326
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #9 : Marraskuu 14, 2006, 14:19:44 »
Voihan se olla että bensapumppu pyörähtää vasta startatessa, mutta cexi ei tee tällä hetkellä sitäkään :( Ainoa tapa millä bensaa saa järjestelmään on ton releen räplääminen. Käyn hakemassa uuden releen (kunhan sellaisen löydän) ja lähden varmaan viikonloppuna taas kokeilemaan...
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Poissa cxtb2

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
  • CX25 TRD Turbo2 Break, CX25 GTI Turbo2, XM V6 A
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #10 : Marraskuu 16, 2006, 18:37:23 »
ittellä oli viimevuonna vähän samanlainen tilanne, GTI Turbo2 oli käynnistynyt nätisti, ja ajettu lepopaikalleen, sitten muutaman viikonpäästä ei enää lähtenyt tulille,

vika oli loppujenlopuksi akulta bensapumpun releelle lähtevien (sinisten?) paksuhkojen johtimien liittimissä, antoivat kyllä kuormittamattomina ok jännitteen, mutta siten kuormitettuna ei virta mennytkään läpi ja pumppu oli vaiti.

kun nuo liittimet (taisi olla leveät lattaliittimet) putsasi hapettumista ym. mähnistä, on pelannut hienosti.
TurboCeXillä minnevaan :)
Ja muualle MustaKuukalla ;)
Kesällä GSA:lla...

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 326
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #11 : Marraskuu 16, 2006, 21:28:37 »
Juu, nuo liittimet tuli kaikki männä viikonloppuna putsattua... Ei apua... Toivomme että vika on releissä
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 326
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #12 : Marraskuu 21, 2006, 13:27:54 »
Ompa kivan hintasia nuo bensapumpun releet...
Alkuperäinen bochilainen olis ollu 96€... Päädyin tarvike releeseen joka maksoi 39€.
Kohta selviää käynnistyykö :)
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 326
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #13 : Marraskuu 22, 2006, 22:54:41 »
Juu ei juu ei... Ei vaikuttanut releiden vaihto mihinkään..
Täytyy siis harkita ylös tunkkaamista ja bensapumpun ettimistä :(
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

laakeri

  • Vieras
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #14 : Marraskuu 23, 2006, 00:06:15 »
Juu ei juu ei... Ei vaikuttanut releiden vaihto mihinkään..
Täytyy siis harkita ylös tunkkaamista ja bensapumpun ettimistä :(

Niin eikö tuo kannattaisi nyt järjestelmällisesti tutkia, ennen kuin monella sadalla eurolla ostaa ehjien osien tilalle toisia ehjiä ja vaihtaa niitä? Eli tosiaan bensapumpulle suoraan sähköä -> pyöriikö, jos pyörii, niin pumpun releen lähtöön sähköä ->pyöriikö, jos pyörii, niin releen ohjaukseen sähköä -> pyöriikö, jos _ei_ pyöri niin selvitetään vetääkö rele, pääseekö sähkö läpi ja tuleeko releelle asti sähköä (paksua sähköä siis), jos pyörii niin etsimään kadonnutta releen ohjausta jne... kyllä tuon parissa yhdessä illassa varmaan aika pitkälle pääsee, kun malttaa vaan edetä rauhallisesti.

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 326
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Cexi ei käynnisty
« Vastaus #15 : Toukokuu 20, 2007, 18:17:12 »
Ihmeiden aika ei ole ohi !!! CX käynistyi kuulemma kuin palmun alta. :) Mitään ei ole viimeiseen kuukauteen tehty. Nyt se vaan pelaa. Isä oli huvikseen käynyt kokeilemassa virta-avaimesta niin laakista käyntiin. Akkua ei ole ladattu sitten viime kesän ja ollut kiinni koko ajan. On tainnut olla hieman jäätä jossain ja nyt kaikki taas pelaa. Ilon päivä :) Täytyy varmaan ottaa itseään niskasta kiinni, ettiä kuskin penkki ja fiksata kuskin ovi ja ajaa  katsastukseen tänä kesänä...
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye