Xantia -96, 270t, pidänkö vai vaihdanko?

Aloittaja VDK590, elokuu 16, 2010, 09:13:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VDK590

Terve

Eli mulla on Xantia Break -96/7 ja ajettu n. 270t Km. Siinä 16v 2.0 mosa. Alkaa olla seitsämäs kohjtuullisen huoleton vuosi takanapäin, mutta nyt karma on tavoittanut mut:

* keväällä vaihdoin ohjausvaihteen ja käytin linjaamassa

Viikonloppuna alkoi levitä käsiin (kävin n. 400 km suuntansa reissulla):
* Apparin ikkuna alkoi temppuilla - ilmeisesti haitarin sisällä olevat pari kymmentä johtoa
* puhallin ei lähtenyt käyntiin kerran - ehkä sattuma, mutta täältä löytyy haulla paljon asiaa
* Kuskin ovi rupes "repsottamaan", näytti murtuneen hienokseltaan hitsaus alimasta saranasta!
* Oikean etusen alapallonivelestä löytyi välystä (ja ääntä)
* Samalla huomasin että käppärin vaijerit vois vaihtaa piakkoin, näytti olevan kuori puhki.
* Kuuluu karhea rohina/rallatus vaudissa, luulisin että oikea etunen, voimistuu oikealle kaarrettaessa, loppuu vasemmalle kaarrettaessa.
* Pakoputki vaihdettu muutama vuosi sitten, mutta alkaa jo näkyä ruostetta takapöntössä!

Ehkä sattumaa vai alkaako alamäki tästä?

Tosta tuskin saa vaihdossa 5-9 tonnin autoon kovinkaan runsaskätisesti. Ilmeisesti liikkeet kuitenkin ronttaa autot jobbareille tai vievät "igorin huvaan suomiautoon" korjattavaksi ennen myyntiä, tämä ehkä menee paalattavaksi. Jos myyn auton, niin mielellään en mene myymään näin puolivalmista suoraan normikuluttajalle vaan ostajan pitää tietää mitä on saamassa. Onko näillä juuri tarvetta vai kierrätykseen vaan?

Kiitos,
VDK

lisäälhm

Jos harkitset vaihtamista; olis Xsara -99 Hdi pakettiautorekisteröity. Kirkkaansininen toimiva mittarissa 390tkm. o4oo-97o795. V.K.

ealab

Jos et omalle vaivalle laske tuntipalkkoja, niin kaipa tuosta saa mukavasti vielä käyttöarvoa. Jos vertaa vaihtovaihdokkiin, johon siihenkin saisi tehdä yhtä, sun toista.

VDK590

Mulla on aika vähän ajamista vuodessa, mutta joskus on kiva viedä traikulla risut kierrätykseen ja isotkin kamat mahtuu breikin konttorin puolelle. Mutta kun mulle auto ei ole harrastus, niin mielellään en hirveesti lähde korjaamaan. Tämän takia ei tule hankittua juuri erikoistyökaluja, joten kaikkee ei pysty itse korjaamaan. Toki mielenkiintoista se on välillä ropata jotain ja saada se lopulta toimimaan hyvin ja huomata joku 200t km. myöhemmin että korjattu kohta kesi ja viereisetkin osat.

Kuitenkin ipana lähti juuri kouluun ja olisi tässä muutakin tekemsitä, joten taidan ruveta kuikuilemaan "käyttöautoa" jolla todennäköisesti (mutta ei varmasti) selviis muutman vuoden ilman isompia remppoja. Vaikka se olis sitten hieman pienempi.

VDK