Citroën C3 Plurielin taru päättyi

Aloittaja PicassoHDI, elokuu 08, 2010, 13:17:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PicassoHDI

Citroën esitteli keväällä vuonna 2003 moneksi muuttuvan C3 Plurielin, jossa oli merkille ominaista persoonallisuutta.

Yksi viime vuosikymmenen mielenkiintoisimpia Citroëneja oli ehdottomasti C3 Pluriel, jonka tuotanto päättyi 109 682 kappaleen valmistuksen jälkeen. Erityispiirre oli auton muuneltavuus umpiautosta avoautoksi, ja monta välivaihetta. Valitettavasti katon muunneltavuus oli hankalaa, ja tiiviysongelmat häiritsivät.

Kaikesta huolimatta C3 Pluriel oli suosittu varsinkin Italiassa, jossa se oli avoautojen markkinajohtaja vuosina 2004-2006. Edes Peugeot 206 CC:n ja 207 CC:n metallikatto ei auttanut niitä kamppailussa C3 Plurielia vastaan. Suomessa C3 Pluriel ei saavuttanut suurempaa menestystä kuin yhtenä vuonna, ja mallin myynti loppuikin meillä jo vuosia sitten.

Citroënin mallistoon ei kuitenkaan jää avoauton kokoista aukkoa, vaan DS3 Convertible korvaa C3 Plurielin lähitulevaisuudessa.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/citroen-c3-plurielin-taru-paattyi

BX19GT

Avo DS3, whaaaat? Onko kenelläkään asiasta tarkempaa tietoa? Se on nimittäin ehkä pakko saada :laugh:
Hyvin kelluu;)

VTSBOY

mielestäni todella hieno :)

ainoa mikä vähän harmittaa noi takavalot. kai niin tottuu nopeesti.

fsol77m

minua taas juuri ärsyttää ne "hainevät" perus ds3sessa joten nyt olen iloinen kun tähän malliin niitä ei ole tungettu :)

tässä kuvassa tuo b-pilari... yök...
Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg

C3P

Noilla avo-DS3 kuvilla ei taida olla mitään yhteyttä tehtaan suunnitelmiin, jos sellaisia on olemassakaan avomallin suhteen. Kuvista löytyvässä nettiosoitteessa on esillä lukuisa joukko tämän harrastajan tekemiä photoshoppauksia erilaisista autohaaveista.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport 4WD 2020

BX19GT

Lainaus käyttäjältä: fsol77m - elokuu 09, 2010, 16:16:30
minua taas juuri ärsyttää ne "hainevät" perus ds3sessa

Onneks maailmaan mahtuu makuja, itseäni taas noi "evät" miellyttävät mutta muuten DS3:n ulkomuoto on vähän niin ja näin. Kävin tänään ajamassa DS3 automaattia ja täytyy sanoa että pirun hyvän auton on Citroen saanut kasattua kokoon, toi VTi-kone on aivan mahtava vehje. Siinä jäi muut liikennevaloissa peräpeiliin ihan yrittämättä.
Hyvin kelluu;)

Pasi A S

Pokkauksia ja särmää on muodoissa likkaa. Mini on minun silmään puhdaslinjaisena nätimmän näköinen.