Uuden auton osto edessä.

Aloittaja tero521, heinäkuu 16, 2010, 18:32:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tero521

Iskin silmäni tuollaiseen C1:een, mitä uutta autoa ostaessa kannattaa huomioda, itselle kun kerta on ensimmäinen. Alla pari juttua, mitä tuli itsellä mieleen:
-Säteilylämmitin+sisähaara, kannattaako tilata suoraan autoliikkestä, vai asennuttaa jossain muualla jälkikäteen? Miten takuu suhtautuu, kun tuota laittaessa joutuu todenäköisesti kuitenkin tekemään reikiä ainakin puskuriin ja mahdollisesti tulipeltiin?
-Talvikumit vissiin kannattaa hommata muualta kuin autoliikkeestä?
-Vakionopeudensäädin, tehtaalta ei käsittääkseni edes saa tuohon, mistä ja miten takuu suhtautuu, kun taas joudutaan autoa muokkaamaan?
-Huoltosopimusta olen kovasti pohtinut, ottaako vai ei, kilsat vuodessa noin. 10-11tkm. Sitähän ei saa kuin uuteen?
- Onko jotain mitä yleensä kannattaa tingata uutta ostaessa mukaan?(Fleeceä, lippistä, yms)

Saxo

Itse etsin vuosi taakse päin pientä työmatka-autoa. Päädyin C2 VTSään koska siinä oli vakiona ajonvakautus ja mukavan ripeä. Suosittelen sinullekkin harkitsemaan ESP:llä varustettua autoa jos työmatka ym on sillaisia että voi olla talvella haastavaa ajoa luvassa.

Itse olen tingannut hintaa aina jonkun verran alas päin.
Mukaan ovat yleensä antaneet uuden auton ostossa: kuraläpät, matot, lohkolämmitimen ja sisäpistokkeen asennettuna. Pikkuautoon on tosin varmaan vaikeampi saada hintaa tippumaan.

Huolenpitopalvelun otin myös kahteen viimeiseen autoon, vaikkei kilsoja tule kuin noin 20Tkm per auto.
C2:een oli myös hyvä talvirengas tarjous liikkeessä joten otin vanteet ja renkaat sieltä.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

tero521

Itselle tuo kesätarjous on se syy miksi C1:tä olen ostamassa, ja en kyllä koskaan ole oikein perustanut noista ESP:stä, airbageistä ja muista vimpaimista. ABSit on ihan kivat. Nuo roiskeläpät olisi kyllä unohtunut thanks.

Jouko

Lainaus käyttäjältä: Saxo - heinäkuu 16, 2010, 20:22:04
Itse etsin vuosi taakse päin pientä työmatka-autoa. Päädyin C2 VTSään koska siinä oli vakiona ajonvakautus ja mukavan ripeä. Suosittelen sinullekkin harkitsemaan ESP:llä varustettua autoa jos työmatka ym on sillaisia että voi olla talvella haastavaa ajoa luvassa.

Itse olen tingannut hintaa aina jonkun verran alas päin.
Mukaan ovat yleensä antaneet uuden auton ostossa: kuraläpät, matot, lohkolämmitimen ja sisäpistokkeen asennettuna. Pikkuautoon on tosin varmaan vaikeampi saada hintaa tippumaan.

Huolenpitopalvelun otin myös kahteen viimeiseen autoon, vaikkei kilsoja tule kuin noin 20Tkm per auto.
C2:een oli myös hyvä talvirengas tarjous liikkeessä joten otin vanteet ja renkaat sieltä.

Hieman off topic, mutta C2 on poistunut markkinoilta. Eli uutena tuon voi jo unohtaa.

Renee

Moi.
Ajattelee onko tämä kyseinen malli teille sopiva muuttuuko elämä sellaiseksi että vaikka tilava farmarin tarvitset kohta puoliin joten tähän suuntaa harkintaa kun se uuden auton hinta tippuu tosi paljon heti alkuun.
Renkaat jos ei tule tarjouksena liikkeestä niin silloin kannata ostaa rengasliikeestä.
Tämä lämmitys varustelu kysy liikkeestä asenuksen hinta tinkaa hintaa jos ei onnistu niin tilaa sieltä mistä halvimmalla saa ja ne takuu hommat jos  osa on kytketty asianmukaisesti niin ei kyllä takuut laukea, ja toinen seikkaa jos autoon ei saa vakionopeussäädintä vakiona niin kyllä silloin  kannatta vaihtaa mallia jossa sellainen on tehtaalla asennettu valmiiksi kun se on tällöin niin kuin auton arvoa nostava lisälaite jos joskus myyt autoasi.Ne tee itse ja säästän monesti vain laskee jälleen myyntiarvoa.Tähän on varoituksen sana luitte Luumäellä kun se pakettiauto törmäsi henkilöautoon äiti ja lapsi menehtyivät siinä kolarissa pikku Citikka oli uhrien autona siksi olen aina pessimistinen näihin.http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070511992427_uu.shtml

tero521

Siis lisäselvitykseksi taitaa tuo audin ISO farkku jäädä tuolle kaveriksi, kun ei sitä kukaan tahdo ostaakaan, eli tarpeen tullen sen voi sitten ottaa käyttöön jos tilan tarve kasvaa. Alunperin olin mopoa ostamassa työmatka autoksi (työmatka 10km suuntaansa), sitten idea kehittyi mopoauton suuntaan, mutta kun tuo irtoo halvemmalla :) ja kun uuden ostossa olisi pääideana, että loppuisi tuo rassaaminen näitten vehkeitten kanssa ainakin takuuajaksi. Turvallisuudesta taasen, saihan tuo c1:en sen oliko se nyt neljä tähteä, ja tulee se hirvi tuulilasista sisään isommassakin pelissä, jos rattijuoppo ei satu ajamaan jalkakäytävällä yli. :?

Renee

Vai  työautoa halajat mikä estää ostamasta jos se polkupyörä ei kiinnosta(onko lämmityslaite ja se sähköpuoli mitoitettu niihin -30 asteen pakkasiin tarkista myyjältä? ).Mitä minä näitä törmäystestejä olen tutkinut niin vanha intiaanisanontaa että iso uroshirvi konepellillä ja ovet aukeaa kivuttomasta niin se on 5 tähden paikka.

tero521

Kyllä tuo on jo tilausta vaille tulossa :) lähinnä vinkkejä kaipaale, kun ei koskaan uutta ole ostanut.
Mitenköhän autoliike mahtaa suhtautua, noihin ei suomen lisävarusteista löytyviin vempeleleisiin, esim. alkuperäinen takaspoileri himottaisi tilailla, ja pari muuta mitkä löytyy saksanmaahantuojan sivuilta, mutta ei suomen?

Sitikkapuoskari

Kyllä C1 on aivan hyvä ostos kysyjän tarpeisiin. Myös niihin on asiakkaat ottaneet huolenpidon, helppoa autoilua. Lisävarusteet voi asennuttaa missä tahansa asianmukaisessa korjaamossa. Lisävarusteiden takuuhan hoituu ko. maahantuojan toimesta. Toki Citroenin lisävarustehinnasto pitäisi olla ihan kilpailukykyinen.

ps. Miksi ostaa Toyota Yago käytettynä kun samalla rahalla saa uuden C1:sen  :)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Sitikkapuoskari - heinäkuu 17, 2010, 19:08:14

Vuosi pari käytetyssä kalleimmat kilsat jo takana ja halvempaa yhtä huoletonta ajoa? Toki vielä halvemmalla saa käytetyn C1:n samoilla eduilla, uuden ostollehan ei ole mitään järkiperustetta, mutta onhan se mukavempaa päästä valikoimaan juuri se omanlainen ;D

Muistelen, että joku ei C1 ylläpitoa toiste ottaisi, niin vähän kuulemma mitään tarvetta, kun normihuolloillakin pärjäsi, mutta siinä on aina se 'jos' pointti.

Sitikkapuoskari

HPP hinnat on sopeutettu C1:n tekniikkaan. Ja jatkuuhan samalla takuukin aina siihen asti kun maksat huolenpitoa. Tää on ihan henk.koht. valinta, toiset ottaa toiset ei.. Onpa meilläkin monta firmaa joilla Jumperissakin HPP.

Sam79

Jossain lehdessä, TM tai vastaava oli joku aika sitten jonkun sortin vertailu noista huolenpito yms. palveluista ja lopputulos oli että ne on aika kovaa rahastusta.
Siinä oli erilaisia laskelmia eri merkeiltä eikä muistaakseni kannattanut oikeastaan millään merkillä tuota palvelua ottaa. Täytyy kaivaa se lehti esille kun ei nyt tarkempia laskelmia muista.

Xari

Toi C1 on Toyota, myös ajo-omituisuuksiltaan :'(

Sitikkapuoskari

Lainaus käyttäjältä: Xari - heinäkuu 18, 2010, 10:20:44
Ei ihan niin paha- on kai PSA jotakin saanut vaikuttaa suunnitteluun..

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Sam79 - heinäkuu 18, 2010, 10:17:57
Jossain lehdessä, TM tai vastaava oli joku aika sitten jonkun sortin vertailu noista huolenpito yms. palveluista ja lopputulos oli että ne on aika kovaa rahastusta.
Siinä oli erilaisia laskelmia eri merkeiltä eikä muistaakseni kannattanut oikeastaan millään merkillä tuota palvelua ottaa. Täytyy kaivaa se lehti esille kun ei nyt tarkempia laskelmia muista.

Eihän se kannatakkaan jos normihuoltoihin vertaa, sillähän myydään lisäksi turvallisuudentunnetta ja palvelualttiutta, rahalla ajateltuna se on toki huoltofirmalle/kaupalle erityisen kannattavaa, tulee paljon enemmän rahaa niistä kuin auton myynnistä.

Joskus tietsikkapuolella noitakin tuli kaupattua ja tehtyä, lähinnä sellainen automaattinen rahasampohan se oli ko. firmalle, koska niin harvoin mitään normaalin rutiinin ulkopuolella olevia juttuja kuitenkin oli.

Saxo

Oma huolenpitopalvelu maksoi itsensä heti 2 vuoden takuun loputtua.
Moottorin merkkivalo syttyi ja piti käyttää veholla 2 kertaa... uskon että nuo käynit maksaisivat sen verran mitä huolenpitopalvelun 3. vuosi oli.

Jos sen laskee näin:
20Tkm/vuosi
36kk X 34EUR=1224EUR
Normaali huollot 3 vuoden aikana on
3 X 350EUR?= 1050EUR

Vehon huoltohinta 350 oli ihan hatusta heitetty, pitääköhän lähellekkään paikkansa?

Tolla laskelmalla vuoden pidemmälle takuu ajalle jää hintaa 174EUR.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

Jallu

Talouspuolta jos ajattelee, niin uusi "kannattaa" ostaa vain, jos meinaa sitten ajaa sen lähes paaliin saakka. Jos uskoo, ettei hermo pidä 3 vuotta enempää, niin takkiin tulee ja rutkasti vaihtaessa.

KariM

Niinkö suuri hintaero noilla on? Olen hiljaa mielessäni pohtinut, että mitä järkeä ostaa C1, jos samalla rahalla saa saman kärryn Toyotan merkeillä ja jälleenmyyntiarvolla, mutta jos lähtöhinnoissakin on jo eroa, niin sittenhän laskelmat menee uusiksi.

tero521

Tuota hintapolitiikkaa sotkee aika pahasti tämä kesätarjous, joka ainakin itsellä vei halut katsella käytettyjä, kun pari sataa kun laittaa lisää käytetyn hintaan saa uuden alle.
Sehän nyt on selvä, että uuden osto on aina taloudellisesti aika huono rasti, mutta itselle pääasia on kuitenkin tuo uuden auton huolettumuus, ja samasta syystä meinaan ottaa myös tuon HPP:n. Lisävaruste hinnat ainakin oulun veholla tuntuvat todella olevan kilpailukykyisiä, että itse taidan kääntyä myös näissä liikkeen puoleen. Tosin tehtaan takaspoileri taitaa jäädä listasta pois tällä erää, se näyttäisi olevan helppo lisätä jälkikäteenkin, samoin ilman cruisea täytyy ilmeisesti selvitä ainakin aluksi.
Ainoa mikä hieman mietityttää on tuo säteilylämmitin, että miten tehokkaasti se saa tuon padan lämpimäksi, kun itsellä on nykyisessä letkulämmitin ja sillä saa ainakin paahtaa ihan reilusti vähintään nelisentuntia, tosin onhan tuossa citikassa sitten sen 3.2 litraa pienempi patakin, että luulisi lämpiävän helpommalla.

Pasis

Kyllä C1 on aivan hyvä ostos kysyjän tarpeisiin. Myös niihin on asiakkaat ottaneet huolenpidon, helppoa autoilua. Lisävarusteet voi asennuttaa missä tahansa asianmukaisessa korjaamossa. Lisävarusteiden takuuhan hoituu ko. maahantuojan toimesta. Toki Citroenin lisävarustehinnasto pitäisi olla ihan kilpailukykyinen.

Alle vuoden vanhassa Aygossa on enemmän takuuta jäljellä kuin C1:ssä uutena ja jälleenmyyntiarvokin on parempi...

Xari

Lainaus käyttäjältä: Pasis - heinäkuu 22, 2010, 21:15:46
Alle vuoden vanhassa Aygossa on enemmän takuuta jäljellä kuin C1:ssä uutena ja jälleenmyyntiarvokin on parempi...

Kyllä varmaan, C1 9900€ ja ensimmäinen Aigo jossa tulee edes ilmastointi mukana on Red 13500€ ;D

danbomp

Lainaus käyttäjältä: Sitikkapuoskari - heinäkuu 18, 2010, 12:25:52
Lainaus käyttäjältä: Xari - heinäkuu 18, 2010, 10:20:44
Ei ihan niin paha- on kai PSA jotakin saanut vaikuttaa suunnitteluun..

No ei se ainakaan toteutuksessa näy  ;D
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

tero521

Tässä kun on tullut jonkun verran kommentteja uuden oston järkevyydestä, niin mites foorumin se väki joka ostelee ja ajelee uusilla autoilla teidän kommentteja ja perusteluita kaipailisin?
Itse olen puoltavia keksinyt muutaman.
-Takuu
-Huolenpito sopimus
-Saa juuri sellaisen biilin kun tahtoo
-No uusi on aina uusi, onhan se kiva tietää että sitä ei ole muut polettanut, mitä nyt legendojen mukaan kaikki jotka koskevat tuohon tehtaan kokoonpano linjan ja auton luovutuksen välillä :D

jtbo

Lainaus käyttäjältä: tero521 - heinäkuu 25, 2010, 16:38:17
Tässä kun on tullut jonkun verran kommentteja uuden oston järkevyydestä, niin mites foorumin se väki joka ostelee ja ajelee uusilla autoilla teidän kommentteja ja perusteluita kaipailisin?
Itse olen puoltavia keksinyt muutaman.
-Takuu
-Huolenpito sopimus
-Saa juuri sellaisen biilin kun tahtoo
-No uusi on aina uusi, onhan se kiva tietää että sitä ei ole muut polettanut, mitä nyt legendojen mukaan kaikki jotka koskevat tuohon tehtaan kokoonpano linjan ja auton luovutuksen välillä :D

Tuttava on satamassa ahtaajana ja jos sen kertomat jutut on tosia eikä legendaa, niin on se kohtelu aikamoista.
Ja sattuuhan siellä joskus jotain pientä paikkauksen tarvettakin, jotka hoidetaan kuntoon maahantuojalla asiakkaan koskaan saamatta tietää, kukas muistaa sen Lotus Omegan, jonka ahtaajat romuttivat?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=24&t=10855&sid=f4fc71841d97968be0c9769809146053
Muistelen myös, että jollain oli kummasti alkanut auto perästä ruostumaan ja syyksi paljastui huonosti tehty korjaus, oli kuljetuksessa perä mennyt kasaan.
Sehän se vasta harmittaisikin, jos ostaisi uuden tuotteen ja se olisi kuljetuksen aikana jo kolhittu ja 'kustannustehokkaasti' korjailtu.

Vaan onhan uudessa monia hyviä puolia, saa päättää onko autossa koskaan tupakoitu, maalipinnan voi pitää sellaisessa kunnossa kuin tahtoo (ja tietty jokainen jälki harmittaa moninverroin  ;D ), huollot voi tehdä kuten parhaaksi näkee, eli saa pidettyä hyvinkin paremmassa kunnossa kuin keskiarvona noita autoja pidetään.
Samoin siinä tuetaan työllisyyttä useassa maassa ja lukuisilla aloilla.

Xari

Lainaus käyttäjältä: jtbo - heinäkuu 25, 2010, 17:09:18
Tuttava on satamassa ahtaajana ja jos sen kertomat jutut on tosia eikä legendaa, niin on se kohtelu aikamoista.

Voihan ne uusia rumpasta mut kaikkihan ne on ollut joskus uusia ;D

LainaaTässä kun on tullut jonkun verran kommentteja uuden oston järkevyydestä,

Uuden jos saa vaatehuoneen hintaan ja vaikka laskee toimituskulut ja vähän tarvikkeita päälle niin arvonalenema olis tonnin vuodessa jos verrataan vaikka tuohon.
http://www.nettiauto.com/citroen/c1/3268210

Että halvalla pääsee, kyyti on vähän karua mut jos se riittää niin aika järkevä ostos, vanhaa saa äkkiä korjata sillä tonnilla vuodessa.