Kirjoittaja Aihe: AL4 öljynvaihto  (Luettu 40364 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hessu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 411
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #25 : Heinäkuu 13, 2011, 07:59:50 »
Petro Canadalla ja Ravenolilla on täälläkin viime aikoina ajeltu menestyksekkäästi. Olen tilaillut viimeisimmät öljyni tuolta: http://www.motor-öl-günstig.de/
(on muuten ensimmäinen nettiosoite jossa olen havainnut umlautteja kirjaimissa, mutta se taas on sitten ihan toinen juttu)
DS 21 Pallas -66, ZX 1.9 -91, C6 3.0 -06

jk_single

  • Vieras
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #26 : Elokuu 05, 2011, 13:27:49 »
Teboilin Fluid Ässä tuli laitettu 100tkm ajettuun Picasson laatikkoon, vaihdot pehmeni hieman ja jos ajotietokoneeseen on uskomista niin polttoainekulutus pieneni. Moottoritiellä näyttää nyt paljon pienempiä lukemia kuin koskaan ennen, ja myös keskikulutus laskenut 3 dl :)

Poissa kariseija1

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 310
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #27 : Lokakuu 22, 2011, 16:58:22 »
Synti on nyt sitten tehty! Ravenolit tuli vaihdettua automaattilaatikkoon! Öljyä tuli ulos tasan 3 litraa, ei ollut kovin tummaakaan vaikka 75 000 km on edellisestä vaihdosta! Toki ero uuden ja vanhan öljyn värissä on selkeästi nähtävissä. Vaihto oli todella helppo, kiitos erinomaisten ohjeiden! Ravenolit toimivat erinomaisesti, vaihdot muuttuivat pehmeämmiksi ja laatikon äänikin hiljeni! Talvi saa tulla kaikessa rauhassa minun ja al4 puolesta! Kiitos vielä ohjeista "Hopolle"! :)

jupsu

  • Vieras
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #28 : Lokakuu 25, 2011, 10:59:30 »
Mitenhän toimis tämmöinen "huuhtelu"??

Lisäysroppu pois ja tilalle kiertäisi esimerkiksi tämän tyylisen letkuliittimen:

(Kierre ja halkaisia pitäs tietysti sopia laatikkoon) Jonka kautta letkun avulla valuttaisi uutta öljyä laatikkoon.

Tarkistusroppu laatikosta irti ja auto käyntiin.

Nyt kun yläkautta valutettaisiin uutta öljyä laatikkoon -> tarkistusropun kautta valuisi ylimääräiset ja likaiset öljyt pois.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #29 : Lokakuu 25, 2011, 13:28:16 »
Tuo edellyttäisi että likaliemi ilmaantuisi kierrosta öljytilan pinnalle, ei pohjalle mistä se ei tarkistusputkeen pääse. Saahan sitä öljyä laskettua noinkin vaihteiston kotelon läpi, mutta siitä ei oikein ole takuuta että puhdas öljy kiertäisi joka paikkaan? Tietty jos läpi laskee koko 200L tynnyrin, lienee melko todennäköistä että enin osa öljystä on vaihtunut :)

jupsu

  • Vieras
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #30 : Lokakuu 25, 2011, 14:07:37 »
Tuo edellyttäisi että likaliemi ilmaantuisi kierrosta öljytilan pinnalle, ei pohjalle mistä se ei tarkistusputkeen pääse.

Nii se voi olla et likainen öljy jäis enimmäkseen pohjalle....

Kunhan tässä rikastuu ni vois ostaa kokeilumielessä 20l öljyy josta 15l käyttäs tolla mun miettimällä tavalla. Muutama 100km ajoa ja tekis sen jälkee normaalin öljynvaihdon että näkis tuliko kirkkaammaks :)

Oisko kellään tietoa täyttöropun kierteestä ja halkasiajasta??
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2011, 15:15:50 kirjoittanut jupsu »

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #31 : Lokakuu 25, 2011, 19:36:51 »
Oisko kellään tietoa täyttöropun kierteestä ja halkasiajasta??

Service sanoo 16X150-12. Ulkohalkaisija on se 16mm, mutta onko nousu sitten 1,5 vai mitä.

Poissa Dsharrastelija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 68
  • Peukkuja: 2
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #32 : Marraskuu 09, 2011, 20:18:26 »
Xsarassa, 2,0l bensa vm. -2002 jossa ilmeni kesäkuun alkupuolella vaihteistossa nykimistä, kylmänä pitkiä "arpomisjaksoja" vaihdattaessa 1 -> 2:selle. Muutenkaan laatikko ei tuntunut tietävän pitääkö 3 vaihteelta vaihdattaessa 4:selle laittaa lukko päälle ja kytkeäkkin nelosvaihde, välillä tunti et veto loppuu kesken ja rundimittarin neula hyppäs kun mietittiin tätä vaihtamisjuttua kesken rekan ohituksen.... Loota vaihtoi muutenkin erittäin epämiellyttävästi rykien, varsinkin kylmänä. Kesästä asti on tullut silloin tällöin lumihiutale ja S-valon vilkunta maustettuna piippauksella ja automatic gear faultilla, jonka jälkeen semmonen rykäsy että meinaa paikat lähtee irti hampaista, mm. tuulilasi tais mennä halki tän takia.....  Tää kosla on käynyt ml. 115.000 km Ikaalisissa magneettiventtiilien vaihdossa ja 760 euron kuitissa myös merkintä 7 litrasta öljyä..... nyt kuitenkin 133.000 tkm mittarissa, joten aloin hieman miettimään tätä juttua ja päätin mennä Motonettiin, josta hommasin 4 litraa Valvoline MaxLife atf:fää. Näillä ohjeilla öljynvaihtoon Xsaraan meni about 35 min. Ulostullut öljy oli erittäin mustaa, mutta ei haissut palaneelle. Vaihtelin öljyt ihan ohjeitten mukaan, ulos tuli 4 litraa joten laitoin tilalle nyt 3,5 l. Koeajolenkillä päätin käydä uudestaan Motiksesta hakemassa muutaman mittarivalon, monitoiminäyttö kun oli mennyt pimeäksi. Vaihteisto on muuttunut TÄYSIN siitä mitä se oli ennen öljynvaihtoa. Poissa on kaikki arpomiset, moottorin kierrokset pysyy aisoissa ja vaihtaminen on erittäin sievää, varsin 1 -> 2 ja 2 -> 3. Kolmoselta neloselle ilmenee vielä pieni tusin havaittava nykäys, alemmista pykälistä nämä oireet hävisi täysin. Koeajo lenkillä tuli kerran "AT fault", ei muuta kun virrat pois ja päälle. Oletan kuitenkin, että Ikaalisissa on tehty lootaan vain "puolittainen" (3,5l) öljynvaihto, johtuen erittäin tummasta öljystä.  Olin myös täysin vaukuuttunut siitä, että olin oikeilla jäljillä, koska vaihteiston käyttäytyminen muuttui ratkaisevasti vain 3 litralla uutta öljyä, joten ostin 3 litraa lisää ja kävin vetämässä "putket kuumana", jonka jälkeen suoraan ajosta kuumat öljyt ulos, joten tein öljynvaihdon kahteen kertaan, eli öljyä meni yhteensä 7,5 l. Motonetti myi Valvolinea nyt 12,90€/L, eikä tuo minusta nyt niin älyvapaalta hinnalta vaikuttanut (90,30e)kun kalut oli jo omasta takaa, mikäli vertaa vaihtoaskin hintaan, olikos se +1500?? Näillä nyt mennään, minä ainakin olen tyytyväinen tuohon Valvolinen öljyyn. Ai niin, aikaa meni ekalla kerralla peräti 34 min, kun piti tehä ton täyttöropun avaustyökalu, sen saa tehtyä 9mm hylsystä, jonka sisään mahtuu ikkunan avaajasta lainattu neliötappi, joka käy hyvin tohon roppuun. Tokalla kerralla ei hommaan varmaan mennyt varttiakaan....
Tästä kaikesta "lumoutuneena" ja vakuuttuneena Xsara saa jäädä taloon, käväs meinaan jo mielessä koslan hävitys, tilalle meinasin Picassoa.

Ilmottelen miten tästä eteenpäin toi AL4 loota pelaa noilla Valviksen litkuilla ja ainakin huomion arvosta oli tää: Noissa Valviksen purkeissa on ulosvedettävä putki, joka käy suoraan mm. normaaliin bensaletkuun, jota pitkin sitten valuttelin öljyt lootaan. Käytin n. 0,2 dl bensaa tuon ropun ympärystän putsaamiseen ennen sen avaamista, pitkään ruuvariin vaan rättiä päähän niin hyvin pyyhki paskat pois.

Kiitos hyvistä ohjeista!
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive -06 2,7 Hdi
Ex Citroënit: Bx 14Re ja 16 Trs, Xantia -96 2.0l, Xsara -03 Exlusive aut 2.0l, C5 Break -02 Sx ja -03 Business 2.0l, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 -75
Olen omistanut vain Citroën merkkisiä autoja, eikä muita tule.

pasipicasso

  • Vieras
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #33 : Marraskuu 15, 2011, 21:35:27 »
Lyhyt historia: Nyt ajettu 100 000km, eka vaihto oikeilla öljyillä on mukamas tehty 60000:ssa (vaimolle luvattiin Veholla vaikkei tuolloin voimassa olleeseeseen huolenpitosopimukseen kuulukaan, tiedä sitten vaihtoivatko oikeasti), 90000:ssa vaihdatettu taas oikeat öljyt (näytti kuulema hyvin samealta, suositeltiin uutta vaihtoa suht pikaisesti)  muutaman vikatilaanmenon jälkeen ja 96000:ssa itse vaihtaen kahteen kertaan Ravenolilla (välissä jokunen sata km).
Sen jälkeen laatikko ei ole oikkuillut. Liekö sitten öljyistä kiinni vai siitä että kelit lämpeni.

Syksyllä vaihdan taas varmuuden vuoksi ja kun sitä öljyäkin tuli kerralla ostettua reilusti - oli mukamas niin edullista, alle kympin litra kun 20l ostin.

Ennen viimeistä öljynvaihtoa olin jo magneettiventtiilien vaihdatusta/vaihtoa suunnittelemassa mutta päätin sitten kokeilla "huuhteluvaihtoa" halpisratkaisuna. Kerron ensi talven jälkeen auttoiko oikeasti.

Blaah! Alkoipa sitten oikuttelu kun kelit viileni (tai kosteus lisääntyi tai aikaa kului tarpeeksi edellisestä vaihdosta tai jotain). Vaihdoin öljyt vielä kertaalleen, auttoi muutaman viikon ja taas alkoi. Kilometrejä noin 106000.
Vittuuntuneena vein veholle, ei tullut muita vaihtoehtoja Tampereen läheltä mieleen (jälkeenpäin tutkittuna Automaattihuolto Päivinen Hämeenlinnasta taitaa olla ainut täällä mainittu ja näillä keleillä ilman tallia ei oma uskallus enää riittänyt. Ripotelkaa nyt suolaa haavoihin ja kertokaa hyviä ja halpoja paikkoja johon olisi kannattanut viedä!).
"Vikakoodi 06 ==> linjapaine 0,05 bar ==> ohjepaineen ja staattisen paineen poikkeama 0,25 bar (yli 0,2 bar) ==> uusitaan EVM venttiili" sanoo lasku.
Rahaa meni 799,16 EUR.
Venttiili 162 EUR, itse vaihtotyö 308,72 EUR. Erikoisesti eriteltynä "automaattivaihteisto öljytason tarkistus autossa paikallaan" 52,48 EUR ja "automaattivaihteisto tyhjennys ja täyttö autossa paikallaan muut osat irroitett" 72,64 EUR. Olisin luullut että samaan vaiheeseen kuuluvat.
Öljy oli 17,60 kpl tarkoittaen kai litroja kun 4 kpl oli mennyt.
No jospa tuo vähän aikaa kestäisi. Nyt on öljyäkin valmiina ahkeraan vaihteluun (sikäli kun se oikeasti auttaa eikä kyse ole tuurista...).

Poissa joksa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 225
  • Peukkuja: 3
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #34 : Maaliskuu 28, 2012, 13:45:40 »
Talven pakkaset ovat taittumassa. Onko tullut murheita, huolia, turhia toiveita lootan toiminnan / tietyn öljyn suhteen? :) Vai joko kaikki ovat vaihtaneet muun pirssin alle ;D Sopivia öljyjä tuntuisi olevan AL4:seen vaikka ja kuinka. Mikäs se ois ollut hyvä?

Poissa Hopo

  • Mies vailla verta
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 352
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #35 : Maaliskuu 28, 2012, 21:43:27 »
Valvolinen öljyillä mennään. Edullista ja saatavuus hyvä.
C5 Break 2.0 Hdi automatique

--Viritys on onnistunut, kun teho ei ole laskenut yli 20%--

S_a_m_i

  • Vieras
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #36 : Maaliskuu 29, 2012, 08:47:36 »
Mulla taas alkoi ongelmat kelien lämmettyä ja gearbox fault on joka päiväinen ilmiö kylmillä laatikkoöljyillä. Pakkaskaudella ei ollut juurikaan ongelmia mutta nyt plussakeleillä ongelmia on kokoajan luistamisen takia. Vaihdoin tammikuussa öljyjä ja ulos tuli tyhjennyspropusta noin 3,5 litraa ja takaisin laitoin sen mitä sinne meni (~3,5 litraa) tarkistustulpan ollessa auki ja auto käynnissä + ½-litraa päälle jne ohjeistuksen mukaan.

Öljyt haisi kyllä aika palaneelle johtuen varmaan siitä, että edellinen omistaja oli ajellut jonkun aikaa laatikko vikatilassa. Väriltään ne oli kuitenkin sellaista, että öljyksi tunnisti helposti. Edellinen omistaja luuli, että laatikko on kypsä mutta eipä siellä ollut kuin laatikon ecun kammassa kontaktivikaa. Oma veikkaus on, että pitäisi noi pari venttiiliä vaihtaa kun laatikosta pukkaa vikakoodiksi modulaatioventtiilin toimintaa tasaisesti kokoajan.

Hain eilen 4 litraa marmoritiskilta Mobilin LT 71141:stä ja purkin listahinta oli 17e - alennukset. Josko se laatikko lähtisi toimimaan nyt tuolla "orkkisöljyllä".

EDIT: Kyseessä siis naapurimerkin katiska

Poissa joksa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 225
  • Peukkuja: 3
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #37 : Toukokuu 22, 2012, 22:12:21 »
Saako jauhaa automaattilodjun öljyistä kun moottoriöljyistäkin varmaan on joskus peistä taitettu ;D Soppelia Febiä näytti olevan Motonetissäkin, jätin kuitenkin vielä hyllyyn. Teboilia kiinnostaisi kokeilla mutta hinta on melko hurja verrattuna Valvolineen ja Febiin. Oulussa näytti olevan hinta n. 65€ / 4L. Onko tuo teppanan öljy nyt oikeasti jotenkin parempaa vai maksatetaanko siinä vain merkistä? Yhden positiivisen jutun löysin tästä topikista ko. öljystä. Toisaalta, eihän se ole loppujen lopuksi kuin reippaan kympin  kalliimpaa kun tuo Valvolinekin maksaa jo 12,90 litra...

Poissa joksa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 225
  • Peukkuja: 3
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #38 : Toukokuu 27, 2012, 21:29:50 »
No jatketaan vielä aiheesta... Valvolinet lurahti lootaan tänään ja kivasti pellaa, aavistuksen pehmeni vaihdot. Autosta löytyneiden kuittien mukaan lootaan on reipas 10 000 km sitten vaihdettu venttiilejä ja 4 litraa jotain ATF:ää. Kellertävän tummaa oli öljy pois tullessaan ja punaistahan sinne tilalle meni. Pois tuli noin 3 litraa ja saman verran tilalle, loota lämpimäksi ja tarkistusropusta noin 1 dl ulos. Vanhaa oli jonkun verran enemmän joten selittyisikö nykäisevät vaihdot sillä? Juhannuksena uusiksi ja lisää Valvolinea kehiin.

Oululaisille tiedoksi että Tarviketorilla Valvoline alle 12€ / litra ja Esso alle 13€ / litra. Halavempaa ku Motonetissä...

Poissa Joni2402

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 318
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #39 : Kesäkuu 25, 2012, 12:30:39 »
Liekkö 2korisessa (vm.05) samalla paikalla tuo vaihteistoöljyn lisäysroppu, kuin Hopo:n kuvaamassa 1korisessa?
Nykyiset: c5 x7 tourer 2.0hdi ja volvo v50 2.0d Entiset:C5 break -05`, Xantia 99`exclusive break

Poissa joksa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 225
  • Peukkuja: 3
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #40 : Kesäkuu 28, 2012, 16:29:30 »
Eiköhän AL4:ssa ole samassa paikassa täyttöproppu.

Poissa Joni2402

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 318
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #41 : Kesäkuu 28, 2012, 16:56:33 »
Jep, siinä se oli laatikon päällä ja melkein suoraan alapuolella tyhjennysroppu, joka lähti kuusiokoloavaimellakiertämällä pois.. Itsessään täyttö- ja tyhjennysroppu aukesivat lukkopihtien avulla ikkunanavaimella.
Vähän on tullut autojen kanssa ikänään pelailtua, mutta silti sain reiluun tuntiin kaikkine päänraapimisineen homman hoidettua, seuraava kerta meneekin jo puolen tunnin kieppeille kun tietää miten tehdään.

Öljyni olivat aivan tummat, pitää nyt kesän aikana pari kolme kertaa vaihtaa öljyt, jos vaikka säästyisi isommilta remonteilta.

Autona C5 -05
Nykyiset: c5 x7 tourer 2.0hdi ja volvo v50 2.0d Entiset:C5 break -05`, Xantia 99`exclusive break

Poissa Nipper

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #42 : Syyskuu 12, 2012, 10:52:33 »
Kysyppä öljynvaihto erikseen niin menee kahvit väärään kurkkuun. Jonku muun huollon yhteydessähän ne ilman muuta kannattaa tehdä.
Tampereella France Moteurissa AL4:sen öljynvaihto kaikkineen 84 € ja 30 minuuttia.
C5-II 2,0 aut. farmari vm. 2004

Poissa karilauri

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 II v.2007 2.0 aut.
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #43 : Syyskuu 21, 2012, 09:46:34 »
Samalla lailla, AL4 tuossakin on? Sen verran muutosta konstruktiossa on, että poistoputki on kokonaan tarkastusropun takana piilossa. Tarkastamisessa ei ole proseduurissa mitään eroa, vain tyhjennyksessä.

Eilen ajattelin säästää ja siis vaihtaa öljyt itse :) Nämä edelliset ja muutkin ohjeet, joita olen täältä löytänyt, vahintäänkin hämmensivät öljynvaihdon tekniikkaa. Tein näin: irrotin ilmanputsarin ja alta paljastui tässä viestiketjussa olevan kuvan kaltainen laatikon sisään menevä nivel (ilmeisesti vaidevipumekanismi), sen etupuolella, osittain päällä jonkinlainen muovinen klubi 77-askin kokoinen harmaa sähkölaatikko. Irrotin siitä kiinnitysruuvin ja alta paljastui torx T55 pultti. No, avasin sen, nostin pois ja havaitsin, että siinä on sellainen 5-7 sentin tappi. Reiästä näkyi jonkinlainen vaihteensiirtotanko, jossa oli reikä tämän pultin pitkälle tapille. Oletin, että tämä on kuitenkin se reikä josta öljyt kaadetaan sisään. Kun en saanut laatikon pohjasta ikkuna-avaimella auto neliökolokantaista mutteria, niin aloin laittamaan takaisin tuota pitkää tappimutteria. Se reikä ei ollut ihan kohdalla joten ruuvarilla kohdistelin sitä. Alkoi surina ja tuo tanko muljahteli sinne sun tänne, mutta lopulta sain sen reiän niin keskelle, että tappi meni sinne ja kiristin pultin. Ilmanputsari takaisin ja starttaus. No, nyt ei löytynyt minkäänlaisia vaihteita ja vaihdenäyttö näytti mitä sattui kun laittoi jonkun vaihdeasennon päälle. Yli kaksi tuntia sovitin tappia uudelleen eri vaihdeasennoissa ja naksuttelin sitä tankoa sinne sun tänne ja tappi taas reikään ja kokeilu. Tulos aina sama: pysyy aina vapaalla, eikä tunnista mitään vaihdetta, joskus vikavalot palaa tai vilkkuu mutta käynnistyy kyllä N-asennossa. Mitä tuolle voisi tehdä? Tiedän, että täältä löytyy asiantuntijoita, pliis auttakaa miestä mäen alla. Auto on siis C5 II aut. käyt. otto 17.11.2007.

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 574
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #44 : Syyskuu 21, 2012, 10:06:09 »
Tuli sitten vähän säästettyä, se ei ollut sitten oikea se Thorx vaan 8mm neliö öljyproppu mikä olisi pitänyt avata. Viisaammat kertokoot, mutta lootaremppa tais tulla eteen...
Ainakaan Picasso Xsarassa tuo 8mm kuusiokolo ei ole ilmanputsarin alla, vaan taaempana laatikon päällä. Aikalailla laatikon kiinnityskohdan (runkoon) paikkeilla.

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 574
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #45 : Syyskuu 21, 2012, 10:08:56 »

Tuonne ohjeeseen voisi lisätä ettei nyt enää kukaan avaa tuota Thorxia kun sen tekeevät pösö puolellakin!!!

Poissa karilauri

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 II v.2007 2.0 aut.
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #46 : Syyskuu 21, 2012, 10:48:42 »

Tuonne ohjeeseen voisi lisätä ettei nyt enää kukaan avaa tuota Thorxia kun sen tekeevät pösö puolellakin!!!

Onko joku muukin availlut sen Torxin, ja, että laatikkoremppa edessä? Ajattelin, että sen saa jotenkin oikealla asettamistavalla taas oikealle paikalle, koska mitään ei irronnut tai osia pudonnut laatikkoon.

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 574
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #47 : Syyskuu 21, 2012, 10:55:30 »

Tuonne ohjeeseen voisi lisätä ettei nyt enää kukaan avaa tuota Thorxia kun sen tekeevät pösö puolellakin!!!

Onko joku muukin availlut sen Torxin, ja, että laatikkoremppa edessä? Ajattelin, että sen saa jotenkin oikealla asettamistavalla taas oikealle paikalle, koska mitään ei irronnut tai osia pudonnut laatikkoon.

Peugeot-foorumilla joku oli avannut, ja ainakin merkkiliikekeikka tais tulla. Enempää en tiedä asiasta :-\

Poissa karilauri

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 II v.2007 2.0 aut.
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #48 : Syyskuu 21, 2012, 11:29:29 »

Tuonne ohjeeseen voisi lisätä ettei nyt enää kukaan avaa tuota Thorxia kun sen tekeevät pösö puolellakin!!!

Onko joku muukin availlut sen Torxin, ja, että laatikkoremppa edessä? Ajattelin, että sen saa jotenkin oikealla asettamistavalla taas oikealle paikalle, koska mitään ei irronnut tai osia pudonnut laatikkoon.

Peugeot-foorumilla joku oli avannut, ja ainakin merkkiliikekeikka tais tulla. Enempää en tiedä asiasta :-\

Kävin lukemassa tuon toisen onnettoman Torx-availijan tarinan. Se Pösön laatikko on kyllä ihan eri vehje kun mun autossa ja tuo Torx-ruuvi oli hänellä vain jonkun siirtäjän kiinnitysruuvi, ei se mennyt laatikon sisälle asti. Mun tapauksessa taas näkyi laatikon sisus ja siellä jokin tanko jonka reikään Torx-ruuvin pitäis mennä.

Poissa Nipper

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 öljynvaihto
« Vastaus #49 : Syyskuu 21, 2012, 13:17:30 »
En ole itse vaihtanut öljyjä, mutta olen kahtena kertana seurannut vierestä, kun Francen ammattilaiset sen tekevät.
Omani on myös II-koppanen ja kuten tääläkin on muistaakseni todettu, ei II-koppasessa tarvi mitään ilmanputsareita ottaa edestä pois. Sivusta seuranneena laatikon täyttöreiän saa auki ihan vain pitkävartisella räikällä ja siihen letkuppa varustettu tratti päälle. Samoin tyhjennys proppu on suoraa käsillä auton alla...

Eli niin sanotusti "vihkoon meni" heti alusta alkaen ilmeisesti...
C5-II 2,0 aut. farmari vm. 2004