C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen

Aloittaja C5power, kesäkuu 19, 2010, 13:44:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

IgNIs

Mitä mieltä e-HDi koneesta? Kulutus nyt ei kamalasti laske, mutta vaikuttaa se kuitenkin vähän ja verot ovat pienemmät. Onko havaittu haavoittuvuuksia esim. Star&Stop toiminnassa? Näitä on myynnissä melko vähän.

Uskaltaako ostaa yli 200tkm ajettua?

Olen katsellut näitä 1.6 litraisella diesel koneella olevia ajokkeja. Riittää varsin hyvin omaan menoon ja alan lehdissäkin sai eniten kehuja.

kahe

C4GP myös kiikarissa nyt toiseksi autoksi. Kyseessä 2.0HDi+bmp ja 200tkm ajettuna. Hihnat ja jarruosat vaihdettu, mutta eolys täytöstä tai hiukkassuodattimen vaihdosta ei ollut ainakaan merkintöjä muuten hyvässä huoltokirjassa. Pystyykö tuon eolys säiliön tarkistamaan auton alta?

Joitakin videoita katselin ja ainakin 308:ssa näkyi selkeästi säiliön tilanne kunnon valon kanssakin. Entä itse hiukkassuodatin, vaatiiko tuon vaihto muuta kuin itse osan vaihtaa vai onko siinä paljon muutakin tehtävä? Näytti hinta pyörivän jossain 400E:n kieppeillä nyt, joten sinänsä en pidä pahana tuota vaihtaa ja huoltaa itsekin jatkossa. Tuntuu vähän turhalta pelottelulta dpf+eolys ongelmat, kun puhdistukset ja vaihdot voi hoitaa ehkä itsekin vai kuinka tosiasiassa tuo on?

Ignisille, niin itseä ainakin "pelottaa" turbo ja muut ongelmat tuon 1.6HDin kanssa, että itse ainakin katselen vain 2.0HDi koneella olevia. Sinänsä 1.6e-Hdi+uusi automaatti uudella mallilla kyllä tuntui todella hyvältä yhdistelmältä.

KariM

Lainaus käyttäjältä: kahe - syyskuu 05, 2015, 22:19:54
Ignisille, niin itseä ainakin "pelottaa" turbo ja muut ongelmat tuon 1.6HDin kanssa

Niin, 1,6HDI:n ahdin taitaa erikoisen herkästi ottaa itseensä huonoista öljyistä. Eipä kai siinä välttämättä ongelmaa jos öljynvaihdot on tehty hyvissä ajoin ja hiukkaspoltot on annettu mennä keskeyttämättä läpi (=ei ylimääräistä dieseliä öljyn sekaan)?

Kommenttini perustuu foorumiessonbaareiluun :)

Joerkka

Lainaus käyttäjältä: kahe - syyskuu 05, 2015, 22:19:54
C4GP myös kiikarissa nyt toiseksi autoksi. Kyseessä 2.0HDi+bmp ja 200tkm ajettuna. Hihnat ja jarruosat vaihdettu, mutta eolys täytöstä tai hiukkassuodattimen vaihdosta ei ollut ainakaan merkintöjä muuten hyvässä huoltokirjassa. Pystyykö tuon eolys säiliön tarkistamaan auton alta?

Joitakin videoita katselin ja ainakin 308:ssa näkyi selkeästi säiliön tilanne kunnon valon kanssakin. Entä itse hiukkassuodatin, vaatiiko tuon vaihto muuta kuin itse osan vaihtaa vai onko siinä paljon muutakin tehtävä? Näytti hinta pyörivän jossain 400E:n kieppeillä nyt, joten sinänsä en pidä pahana tuota vaihtaa ja huoltaa itsekin jatkossa. Tuntuu vähän turhalta pelottelulta dpf+eolys ongelmat, kun puhdistukset ja vaihdot voi hoitaa ehkä itsekin vai kuinka tosiasiassa tuo on?

Ignisille, niin itseä ainakin "pelottaa" turbo ja muut ongelmat tuon 1.6HDin kanssa, että itse ainakin katselen vain 2.0HDi koneella olevia. Sinänsä 1.6e-Hdi+uusi automaatti uudella mallilla kyllä tuntui todella hyvältä yhdistelmältä.

minu ex GC4P:ssa Eolysneste loppui n 168 tkm hujakoilla, viimeiset 5 tkm valitti auto satunnaisesti vähäisestä nesteestä. 2,0 Hdi+automaatti
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

JuhaM

Laitoin tämän saman tuonne sitruunapatonki foorumille ja kysytään myös täältä mielipidettä ja kokemuksia kyseisestä autosta olis niinku harkinnassa vahvalla mielenkiinnolla tollanen C4 picasso. siellä sain vastaukseksi ainakin sen että talvella hirvittävä ajaa, onko näin?? tosin, muutaman kk päästä se selviää kun menee koeajamaan. Kiinnostais tollanen hdi 1,6 tai 2,0. Vähäsen noissa vaan mietityttää noi hiukkassuodatin hommat sun muut nesteet mitä siihen kuuluu, onko noissa kaikissa C4 hdi malleissa hiukkassuodatin? Tarviiko se ylipäänsä mitään huoltoa? Ilmeisesti on kallis laittaa kuntoon jos tukkoon menee. Vähän esimerkkejä paljoko ootte tollasella ajelleet ennenku kyseisen systeemin kans on ongelmia tullu, jos nyt niitä yleensäkkää on tullu. Hdi koneet on ilmeisesti muuten luotettavia ja hyviä koneita? ainakaan näillä sitikka forumeilla ei kovin paljoa ole keskustelua ongelmista (HDI) moottoreissa. Toki itellä ollu 4 sitruunaa jo ennemminki eikä niissäkään ole moottorin kans mitään ongelmia ollu bensa versioissakaan.
Vaihteistopuoli, onko noi bmp vaihteistot toimiviksi testatut ja havaitut vai onko ongelmia? Vikoja? Mitenkäs tuossa Grand mallissa noi kaksi lisäistuinta takana onko ns. Vakio tavaraa joka kuuluu jokaiseen grand mallin picassoon vai onko ne ollu lisävarusteena, jotka on pitäny uutena erikseen ostaa? Käytetyn kun ostaa voi siis olettaa että kyseiset jakkarat kuuluu jokaiseen grand c4 picassoon?
jos ostaa auton yksilön jolla on mittarissa 130-160 tuhatta, mitä kannattaa ottaa huomioon? jakopään remmin vaihtoväli? muuta noilla kilometreillä pian "työnalle" mahdollisesti tulevaa?

Hujane

Pistetääs nyt vähäsen apuja....grandeissa on yleensä aina 7 paikkaa ja myös takaistuimet pohjan alla...HDI mallit taitaa olla suomessa kaikki hiukkasloukulla,sen saa myös pois ohjelmoitua tai voi myös pestä kun alkaa tukkeentumaan,vaihtoväli on 120-180tkm,jakohihnalle sama,eolys lisäaine loukulle lisäys 120tkm. Minusta auto on kiva ajaa,itsellä tosin nyt 2.0 bensa ja robotti,robotin kanssa pitää vaan opetella ajelee,se voi olla alkuunsa omintakeinen mutta dieselissä se toimii jouheammin kuin bensassa,ainakin minun mielestä...siinäpä nyt alkuun tarinaa...

kahe

Kuukauden ollut tuo alla ja ihan ajettava peli. Takaiskarit ovat vaihto kunnossa, kun kärryä vetäessä on jo todella löysä ja saman osoitti katsastus raportti. Loota tai jokin ääntää nelosella hieman ja kylmänä nytkyttää kytkin liikkeille lähdöissä, muttei enää lämmettyään. Eolys pussin vaihdoin itse juuri. Maksaa 224€ uusi pussi ja helppo vaihtaa ja lopuksi koodaus pussin vaihdosta. Mittarissa kohta 200tkm. Kuluvia osia kannattaa katsoa näillä kilpailla. Jarrut, nivelet, pyöränlaakerit, nokka hihnan vaihto, takaluukun kytkin, kuskin penkinlämmitin, puhallin. Nuo on tullut eteen, mutta kaikki ovat korjattavissa ja taas kilsoja alle. Exclusivessa takana ilmajousitus ja siinä pussit varmaan vaihdettava useammin, vaan olisi sekin kelvannut itsellekin. Robotti vaatii totuttelua, mutta mukavampi se on kuin hämmentää keppiä. Kärryn vedossakin mukava ajaa manuaalina ja vaihtaa vaihteita läpysköistä.

JuhaM

Eli tuota hiukkassuodatinta/loukkua voi myös pestä aika-ajoin? Ei siis välttämättä tarvitse vaihtaa, jos putasailee tyyliin kerran vuodessa(riippuu varmaan myös paljoko tulee mittariin)? Teeseitse tyypille putsaus ns. Helpponakki? Mitenkäs toi eolys neste pussin vaihto tai oikeastaan se koodaaminen että auto tietää että on vaihdettu, vaatii käynnin merkkihuollossa että nollaavat sen ja maksaa 200€? Vai saako itse koodattua sen? Noi nyt kuullosta pahalta, jarrut nivelet yms. On kuluvaa kamaa joka autossa ja tuommoset oon itse vaihtanu sitikoihin ja muihinki autoihin mitä on ollu, ihan pikku juttujen takia en rupea rahojani korjaamoihin jakamaan, jakopään remmi on tietty jo sellanen mitä en itse enää rupea vaihtamaan, xsara picassossa joka tällä hetkellä on ns. Ykkösauto meni kumpiki etupyöränlaakeri jo 120000 km

Zego

Jos lyhyttä ajoa niin hiukkassuodattimen puhdistus 80tkm välein näin mutuna, jos tulee pitempiä ajoja välillä niin vielä harvemmin? Mutuna ja "kokemuksella" heitän. Kirjoittiko joku että Volvo muuttanut tuon 120tkm välein vaihtosuositusta nyt sellaiseksi että luetaan tilanne ja toimitaan vasta jos on jotain todellista.

Eolysia minulla 125tkm ajetussa edelleen 2/3 jäljellä, autona 2l. Koodauksesta ei merkkiliikkeetkään hirvittäviä summia kehtaa veloittaa, jos, niin toiseen liikkeeseen koska nollaus on triviaali toimenpide.

kahe

Omalla ajattelin ajella siihen asti kun tulee ilmoitus tai pesen ensi vuonna tuon loukun. 30€ olis ottanut huolto nollauksesta, mutta apuja löytyi foorumiltakin. 180tkm on huoltokirjassa merkitty loukun vaihto.

JuhaM

kuullostaa ihan hyvälle, tosiaan 6-7 seitsemän paikkainen auto pitäis täs kattella, aikataululla "ei kiirettä, katotaan kun sopiva tulee kohdalle" olis muuten tollanen -96 mallin Saxo joka pistetään sitte vanhempana autona ja muutenkin pienehkönä "sivuun" sinänsä harmi koska toi ollu hyvin toimiva peli, koskaa ollu yhtäkään "oikeaa" vikaa, toki jarrut on uusittu lähes tulkoon kokonaan ja samoin pakoputkisto, jopa kaikki nesteet pysyy tuvassa joka tuntuu ihmeelliseltä kun joskus omistanut muutaman italialaisenki johon sai koko ajan olla lisäilemässä milloin mitäkin nestettä, tosin eipä noi muutkaa sitikat nesteitä oo pahemmin tiputellu. Sen takia tollasta C4 picassoa lähdin harkitsemaankaan koska on merkistä jo kokemusta ja hyvin on aina pelannu, yhden kerran on ollu Xsara Picassossa ajon estävä vika kun starttimoottori teki tenän, muuten ei olla korjaamolla viihdytty, toisin kun muutamat tuttavat jotka ihmettelevät kovasti kuinka tollasella citroenilla viittii ajella, yhdenki japsiin vaihdettu koko moottori alle 150 000km ajettu ja vielä diesel jonka pitäis kestää ns. ajasta iäsyyteen, kuulemma tyyppi vika kun lohkoon tulee halkeamia, puhumattakaa pahamaineisista kirjain yhdistelmistä TSI & DSG, noitaki sais suht edullisesti.. ehkä siihen on syykin

Hujane

Jos DSG pelottaa niin ei tuo robotti lie yhtään helpompi,itsellä ei ole kokemusta kuin 15tkm dsg laatikolla eikä mitään pahaa sanottavaa siltä ajalta,mittarissa oli saman verran kuin nyt tuon robotin eli 240tkm.....katotaan miten yhteistyö jatkuu....

JuhaM

No ei niinkään DSG tai BMP ainahan kummaski vikoja voi olla mutta nois TSI vehkeis on ilmeisesti ollu ongelmia ihan huolella, taitaa toi touran olla muutenki ahtaampi kuin gc4p, touran diesel koneella olis moottorinsa puolesta OK mutta poskettoman kallis jos ei halua yli 300000 ajettua.

kahe

Käytetyn hinta ja varaosahinnoissa on iso etu citikan osaksi. Juuri tuli kiinasta uusi kaken runko kolmella eurolla. Laatikkoa varmaan korjaa myös halvemmalla kuin dsg lootaa, kun on kuitenkin tavallinen loota.

olli__o

Lainaus käyttäjältä: JuhaM - lokakuu 02, 2015, 21:44:21
Laitoin tämän saman tuonne sitruunapatonki foorumille ja kysytään myös täältä mielipidettä ja kokemuksia kyseisestä autosta olis niinku harkinnassa vahvalla mielenkiinnolla tollanen C4 picasso. siellä sain vastaukseksi ainakin sen että talvella hirvittävä ajaa, onko näin??...
Katselin kanssa tuota samaa kommenttia, mutta arviossa ihmetytti se että "Talvikelillä järkyttävän huono ajaa", mutta perusteluna oli se että ESP- valo vilkkui paljon enemmän kuin tavallisessa C4:ssa - ei se että ajotuntumassa oli jotain mäihää? Toki kojetaulun valojen vilkkumiset äkkiä alkaa ärsyttää, eikä minulla ei kokemusta kummastakaan.

[Edit: aiheet yhdistetty]

Joerkka

Lainaus käyttäjältä: olli__o - lokakuu 04, 2015, 16:07:19
Lainaus käyttäjältä: JuhaM - lokakuu 02, 2015, 21:44:21
Laitoin tämän saman tuonne sitruunapatonki foorumille ja kysytään myös täältä mielipidettä ja kokemuksia kyseisestä autosta olis niinku harkinnassa vahvalla mielenkiinnolla tollanen C4 picasso. siellä sain vastaukseksi ainakin sen että talvella hirvittävä ajaa, onko näin??...
Katselin kanssa tuota samaa kommenttia, mutta arviossa ihmetytti se että "Talvikelillä järkyttävän huono ajaa", mutta perusteluna oli se että ESP- valo vilkkui paljon enemmän kuin tavallisessa C4:ssa - ei se että ajotuntumassa oli jotain mäihää? Toki kojetaulun valojen vilkkumiset äkkiä alkaa ärsyttää, eikä minulla ei kokemusta kummastakaan.

[Edit: aiheet yhdistetty]

Neljän talven kokemuksella (auto toki nyt on myyty) => GrandC4Picasso excl 2,0 hDi + Aisin 6-pykäläinen perinteinen automaatti(eli ilmapalkeet takana)
- jos rengaspaineet ovat kohdillaan, ei huolen hätää
- jos on kunnolliset talvirenkaat alla, ei huolen häivää (tosin alla aina ollut nastarenkaat)
- kerran huomasin,kun talviajo-ominaisuudet muuttuivat talviajo-omituisuuteen, tosin silloin oli ajarata jäätynyt kauttaaltaan, ja minä liukastuin, kun astuin autosta ulos
- jos ESP-valo vilkkuu aina, oln ajotavoissa parannettavaa
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

JuhaM

joo.. näinhän se taitaa olla että paras ESP(ja ABS) on omassa nilkassa, ei taida mitkään elektroniset apuvälineet pelastaa jos yritystä mennä eteenpäin ja vauhtia on yksinkertaisesti liikaa keliin nähden.
en ole vielä koskaan itse omistanu autoa jossa olisi ollut ESP, mutta joka autossa mitä olen ajanut/istunut kyytissä joka on varustettu kyseisellä järjestelmällä, niin tosi talvella sen valon saa kyllä vilkkumaan kun nilkkaa suoristaa, oli auton valmistaja mikä tahansa.

jukkanen

Oma vaatimaton mielipiteeni on että esp on aivan loistava. Ainakin semmoisissa PSA-kulkineissa joilla olen enemmän ajanut. Ei se järjen käytön tarvetta poista,  mutta saattaa auttaa ratkaisevasti monessa sellaisessa tilanteessa jossa ilman sitä kävisi huonosti.

kahe

Oliskohan niin, että tuon Picasson tai ainakin GP:n keula on aika kevyt ja siitä tulee ESPin helppo vilkkuminen. Nimittäin sutaisee aika kevyesti omalla (2.0HDi) jopa märällä kesäkelilläkin. Renkaat tietysti osatekijä, mutta myös kärryä vetäessä tuntui keula kevyeltä, vaikka kärryn paino ei ollut aisapainoinen. Talviajosta ei ole itselläkään vielä kokemusta.

mortti

Ajelen tällä hetkellä l-sarjan c5:lla. Joskushan tuostakin pitää luopua. Kakkossarjalainen tai kolmossarjalainen ei oikein kiinnosta monistakin eri syistä, mm. rengaskoko, lämmityslaitteen viat (ll-sarja), parkkitutkat, kolmosen etutolpat ym. pikku vaivat ja ennen kaikkea ainakin 2-litraisessa oleva säätyvä imunokka, joka on paholaisen keksintö. Ilmeisesti VVT-pyörä pitäisi vaihtaa aina hihnanvaihdon yhteydessä. Moniko sen tekee, koska on aika hintava. Monissakin ilmoituksissa lukee, että hihna on vaihdettu, mutta tästä pyörästä kukaan ei puhu mitään ja kuitenkin se tuntuu olevan melkoinen ongelma pahaksi päästessään, ainakin muilla merkeillä.

Kysynkin, onko 1,8-koneessa vastaava systeemi. Ilmeisesti Picassojen koneet ovat samoja kuin vitosissa. Picassohan muutoin on yllättävän hyvä kyytinen ja kai suhteellisen vähävikainen. Tätä palstaa lukiessa saa sen käsityksen, että ei nyt kovin suuria vaivoja ole ilmennyt. Esim. lämmityslaitevioista ei kukaan puhu mitään.

Kun kilometrejä tulee vuodessa vajaa 15t, ei tiisseli omine vaivoineen oikein kiinnosta.

KariM

Näkyy olevan sama imunokan käyttöpyörä sekä 1,8- että 2-litraisessa. Hinnakas on, yli neljä sataa.

Minulle oli hieman yllätys että noissa olisi vikoja..?

mortti

Lainaus käyttäjältä: KariM - lokakuu 31, 2015, 15:42:09
Näkyy olevan sama imunokan käyttöpyörä sekä 1,8- että 2-litraisessa. Hinnakas on, yli neljä sataa.

Minulle oli hieman yllätys että noissa olisi vikoja..?

No olikohan Rellu-palstalla kun väitettiin, että olisi jopa kone tuhoutunut tuon takia. Yyy-tuupista voi katsella ja kuunnella kuinka rellujen ja vulvien ynnä tojojen moottorit räplättävät kuin Zetorit (panee hakusanaksi VVT-pyörä). Samoin muutamia vitosen 2-litraisia koneita käynnistäessä ääni oli hetken aikaa kuin vanhassa pikikirnussa. Niissäkin osassa voiman tunne oli hukassa alakierroksilla, eli ilmeisesti sen huono toiminta jotain vaikuttaa. Turha laite kaikkiaan.

Sitikkapuoskari

VVT pyörä ei ole PSA koneissa mikään ongelma, muutama on vaihdettu.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

JuhaM

Vieläkin on C4 picasso kuume. 4 citroenia ollu tähän mennes että merkki sinänsä tuttu, kiinnostus nimenomaan grand mallia kohtaan kova, vähän mietityttää kuitenki kun suurin osa noista on bmp vaihteistolla, ei sen vaihteiston ominaisuudet ajossa, vaan lähinnä tekninen kestävyys joitakin kuitenki tuntuu hajonneenkin aika vähilläkin kilometreillä, toisaalta aika moni tälläkin palstalla sanoo että ovat todella luotettavia, kunka tämä asia nyt sitte on, uskaltaako tommosen ostaa ajettunu +100 000 km? Toimiiko tuo talvella esim. 20 asteen pakkasessa kylmiltään niin ettei muutaman kk päästä lennä öljyt mäkeen kun kylmä öljy pullauttanu tiivisteet pihalle? Onko joku tietty vuosimalli yms. Jota kantsis välttää, ns. Sekunda erä tms?

HiTec

Eikös tuota wanhempaa koria ole myös ihan perinteiselläkin automaatilla? Lienee kestävämpi, mutta ainakin varmasti mukavampi vaihtoehto kuin BMP. Toki tuo uusi ETG voisi olla myös vaihtoehto, mutta taitaa olla vasta tuossa uusimmassa korissa näitä ???
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05