Kirjoittaja Aihe: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen  (Luettu 75694 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa C5power

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 55
  • Peukkuja: 0
C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« : Kesäkuu 19, 2010, 13:44:30 »
Autokuume vaivaa ja tarvis lisätilasta. Mietinnässä joko 1.8 tai 2.0 bensa ja tuo BMP vaihteisto kiinnostaisi. Mietityt mallit ajokilometriltään 70 000- 90 000km. Nyt kysyisinkin kokemuksia tuosta vaihteistosta ja yleensäkin auton laadusta nuilla kilometreillä (kuin ruosteherkkä). Te jotka semmoisen omaatte niin kertokaapa autokuumeessa riutuvalle. Kiitos!!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2012, 21:10:49 kirjoittanut PicassoHDI »

xara2002

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2010, 12:39:34 »
Itselläni on vm 2007 1,6 diesel automaatti ,olen ajellut vuoden eikä mitään moittimista,voin suositella mittarissa nyt 110 tuhatta ,ostettaessa 87 tuhatta

teranryh

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #2 : Heinäkuu 05, 2010, 22:47:09 »
Vaimo osti lokakuussa 2008 68tkm ajetun Xsara Picasson. Tänään se meni vaihtoon 2007 C4 Picassoon. Vanhassa ei ollut mitään ongelmia. Hyvin toimi muun muassa rankan talven. Ei ollut kertaakaan piuhan päässä. Hän vaihtoi uuden sukupolven C4 Grand Picassoon, vm. 2007, diesel. Auto on loistava ajaa, varustelu huippuluokkaa. Minä itse olen enemmän Mersu-mies, mutta uusi Picasso vie mennessään, on se niin upea auto! Viikonloppuna rullailin 350km, ja ajonautinto oli kerrassaan mahtava! Naftamittari ei juuri heilahtanut. Hienoja autoja!

Paulo

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #3 : Elokuu 06, 2010, 12:13:25 »
Itselläni C4 Grand Picasso 2.0 bensa BMP, hankittu uutena keväällä 2007. Vaihteistosta voisi sanoa sen verran, että varsinkin lämpimillä keleillä tuntuu pitkän ajamattomuuden jälkeen kytkin jotenkin nykivän; "ottaa kiinni, ei ota kiinni". Kun on ajettu jonkun matkaa, nykiminen loppuu. Vesipumpun laakerit meni huonoksi viime vuonna, vaihdettiin normihuollon yhteydessä. Takaluukun kahvan mikrokytkin tms. vaihdettu vuosi sitten. Seisontajarrussa oli jotain pientä kränää pari vuotta sitten. Ruostetta ei ole silmiin osunut. Mukava, tilava ja monikäyttöinen auto!

Mutta hei, mullakin on kysymys: mikä on C4 Grand Picasso 2.0 bensa BMP:n huolto-ohjelma? Muistelen, että 20000 km välein pitäisi huoltaa mutta kun se huoltokirja on niin epäselvä, että en saa siitä tolkkua...  :-\ Edellinen huolto vuosi sitten, mittarissa silloin 60000 km. Nyt ajettu 80000 km ja jotenkin tuli mieleen, että pitäiskö huollattaa.

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 263
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #4 : Elokuu 06, 2010, 13:41:38 »
Eikös se ole 20.000 km tai 1 v, joten huoltoon on jo kaksikin syytä.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #5 : Elokuu 09, 2010, 11:21:19 »
Onko C4 Picasson (5 paikkainen malli) keulan nyökkimiselle tehtävissä mitään? Ongelma poistuu kun vaihtaa kireemät iskarit eteen? Ajelin tila-autoja ja valinta vois olla ko.sitikka, mutta keulan painuminen jarrutuksissa ja taka-akselin kolina johdattelee muualle.

Kapteeni Camembert

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #6 : Helmikuu 08, 2011, 10:24:15 »
Oma GC4P ostettu vuosi sitten ja mittarissa on nyt 27 000 kilsaa. Ei muuta moitteen sanaa, paitsi takapaksi, joka jysähti kiinni lähes heti auton hankittuani (tuttu vika edellisestä Xsara Breakista, jossa sama tapahtui 2 kertaa 3 vuoden aikana). Syynä C4GP:ssä johtojen hapettumisen sijaan takalaatikon muovinivelteisen(!) kahvan hajoaminen. Vaihtoivat Vehossa takuuseen, eikä vissiin takuun ulkopuolellakaan ole kauhean kallis operaatio. Mutta jos on käytettyä ostamassa ja takapaksin kahva "heiluu ja lonksuu", niin on menossa rikki tuotapikaa.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #7 : Helmikuu 08, 2011, 20:51:52 »
Onko C4 Picasson (5 paikkainen malli) keulan nyökkimiselle tehtävissä mitään? Ongelma poistuu kun vaihtaa kireemät iskarit eteen? Ajelin tila-autoja ja valinta vois olla ko.sitikka, mutta keulan painuminen jarrutuksissa ja taka-akselin kolina johdattelee muualle.
Muistaakseni on olemassa ratkaisu- vaihtaa toiset jouset eteen..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Touché!

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #8 : Maaliskuu 21, 2011, 10:44:23 »
Nyt on iskenyt C4 Picasso-kuume. Etsinnän alla on siis normaali C4 Picasson tai Grandi exclusivana ja ilmajousilla. Muutamat asiat tosin mietityttävät ja laitanpa näitä ihmettelyn ja mietinnän aiheita laiskuuttani tänne. Laittakaa kommentteja asiaoista tietävät!

1) Nykyinen auto on C5 II 2.0 automaatti Break. Etsinnän alla on Picasso automaatilla tai robotilla. Onko automaatista robottiin siirtyminen ollut ahdistava kokemus?

2) Miksi näitä robottivaihteistoja yleensä valmistetaan. Mikä on niissä on ideana, jos ne ovat niin paljon automaattia ankeampia?

3) Millainen maavara on Picassossa? Normaali vai hieman korkeampi.

4) Onko jousitus siedettävä kissoilla ajelleelle?

5) Tarkastettavia vikakohteita koeajossa vm 2007?

6) Normi-Picasson tavaratila verrattuna C5-breakiin? Onko paljon pienempi?

7) Onko Grandissa ja normi-Picassossa muita eroja kuin tilat?

citroënisti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #9 : Kesäkuu 23, 2011, 21:28:20 »
C4 Picasso 1.6 hdi + bmp robotti on hyvä yhdistelmä ainakin omasta mielestäni. En vaihtaisi enää automaattiin paitsi pakosta. Robotti on niin paljon taloudellisempikin. ;-)

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #10 : Elokuu 15, 2011, 11:47:14 »
Nyt on iskenyt C4 Picasso-kuume. Etsinnän alla on siis normaali C4 Picasson tai Grandi exclusivana ja ilmajousilla. Muutamat asiat tosin mietityttävät ja laitanpa näitä ihmettelyn ja mietinnän aiheita laiskuuttani tänne. Laittakaa kommentteja asiaoista tietävät!


6) Normi-Picasson tavaratila verrattuna C5-breakiin? Onko paljon pienempi?

7) Onko Grandissa ja normi-Picassossa muita eroja kuin tilat?

Toi kohta 6:
Vaihdoin toukokuussa Xsara picasson C4GP:n
- katsoin normi C4 picassoa, ainakin mittanauhan mukaan siinä oli pienempi takaloosteri kun xsarassa, joten se normi C4 Picasso unohdettiin, joten tiedä muista eroista mitään.
- oma on nyt exlucive- varustetasoa, tosin ei ole panoraamakattoa, eikä xenoneita, eikä navigaattoria, muuten tosi kattava setti.
- diisselin kun ostin, sain kaukoWebaston
- ja automaati on ihan eri planeetasta kun robotti
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Aladobix

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #11 : Syyskuu 13, 2011, 23:32:11 »
Perhekoko on kasvanut ja ylittää nyt isojen farkkujen käyttökelpoisen kuljetuskapasiteetin (2 aikuista + 3 lasta turvaistuimissa + 2 koiraa). Yksinkertaisella kokeilumenetelmällä on eliminoitu yksi "tilava" automalli toisensa jälkeen.

Jäljelle näyttää jäävän C4 Grand Picasso. Sisätilaratkaisuiltaan fiksu, mutta paratiisissakin on käärmeitä:

1) Penkit ovat todella heppoista tekoa, onneksi kuitenkin ihan siedettävät istua. Olen kolunnut n. 10 muuten hyväkuntoista autoyksilöä kaupoissa. Näistä noin viidessä on täysin räjähtänyt kuskin penkin reunus ja lopuissakin käsin kokeiltuna pehmustevaahto sisältä säpäleinä. Onko joku jolla tuo on kestänyt? Auttaako uusiminen vai hajoaako uusikin? Olen päätellyt että täytyy olla todella kallis remppa koska yksikään omistaja ei ole korjannut? Kovasti myös kiinnostaa onko (harvinainen) sähkösäätöinen kuskin jakkara rakenteeltaan yhtään parempi- esim. Pökö 407 sähköpenkit ovat toppauksiltaan jämäkämmät istuimet kuin lussut peruspenkit.

2) Exclusiven varustelu kiinnostaa, mutta ilmajouset eivät juttujen mukaan ole kovinkaan huoltovapaat. Kaasunestejousituksen huolettomuutta ei voi saada, mutta pitäisikö pysytellä rautajousissa jos haluaa vain toimivan perheauton?

3) Vaihteisto. Käsivaihteisen on saanut vain hinnat alkaen-moottorilla joka on aika alamittainen. Valtaosa tarjolla olevista yksilöistä on BMP-laatikolla jonka toiminta ajan saattoon arveluttaa aika lailla. Automaattiaski taas on ilmeisesti aina AL4 jota ei juurikaan kehuta missään. Mistä näistä osaa sanoa onko kaikki kunnossa?

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #12 : Syyskuu 14, 2011, 00:03:19 »
Osta Aladobix uusi ja ota siihen huolenpitosoppari niin et pety. :)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #13 : Syyskuu 14, 2011, 12:09:48 »
Perhekoko on kasvanut ja ylittää nyt isojen farkkujen käyttökelpoisen kuljetuskapasiteetin (2 aikuista + 3 lasta turvaistuimissa + 2 koiraa). Yksinkertaisella kokeilumenetelmällä on eliminoitu yksi "tilava" automalli toisensa jälkeen.

Jäljelle näyttää jäävän C4 Grand Picasso. Sisätilaratkaisuiltaan fiksu, mutta paratiisissakin on käärmeitä:

3)Vaihteisto. Käsivaihteisen on saanut vain hinnat alkaen-moottorilla joka on aika alamittainen. Valtaosa tarjolla olevista yksilöistä on BMP-laatikolla jonka toiminta ajan saattoon arveluttaa aika lailla. Automaattiaski taas on ilmeisesti aina AL4 jota ei juurikaan kehuta missään. Mistä näistä osaa sanoa onko kaikki kunnossa?
Mulla on kyllä automaatti omassa(2.0 HDI, -08), muttei AL4...6-pykäläinen
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Freeman

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #14 : Lokakuu 09, 2011, 18:21:43 »
Ostin C4GP:n pariviikkoa sitten. Kävin katselemassa noin 4 eri autoa. Enimmillään C4GP: llä oli ajettu 279tkm. Penkki oli ihan ok. Näin myös yhden 90tkm ajetun taksin penkin, mikä oli ehjä, mutta kuluneemman oloinen. Ostamassani autossa oli kilometrejä reilut 60tkm ja penkki uutta vastaavassa kunnossa.

Autoon olen todella tyytyväinen. Jos jotain muuttaisin, niin etuistuimiin istuintyynyyn enemmän pituutta (reisille tukea).
Auto on AL4 laatikolla, mikä ei todellakaan vastaa 6-pykäläistä, mutta ajaa asiansa. Öljynvaihdot ilmeisesti kannattaa tehdä.
Muutama vuosi sitten en halunnut C5 sitikkaa Al4 laatikolla, vaan käsivaihteiston valitsin. Nyt ilmeisesti ajotyyli enemmän aikuistunut.
AL4 ajaa asiansa rauhallisesti ajettaessa. Revittelijöille se on kuin suolaa haavoihin.

Freeman

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #15 : Lokakuu 09, 2011, 18:25:39 »
Vielä lisää edelliseen. Tuo ajamani 279tkm ajettu C4gp ei ollut millaskään kilometreistään. Auto oli Diesel, automaattilaatikolla. Muistaakseni ei ollut 6-vaihteinen, vaan neljä (AL4?).
Liikkeelle lähdettäessä vaihteistö hieman täristi, mutta vaihdot olivat ok. Alusta oli normaalin tuntuinen, mutta terävissä montuissa jotkut muoviosat hieman antoivat nitinää.

Kaikenkaikkiaan sain luotettavan kuvan autosta.

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #16 : Lokakuu 19, 2011, 19:06:24 »
Paljonko noissa 1.6 ja 2.0 hdi koneisissa malleilla on vetokyky merkitty rekisteriotteeseen?
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa C4GP

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 62
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #17 : Lokakuu 24, 2011, 14:12:43 »
C4GP 1.6HDi rekisteriotteeseen on kirjattu jarrullisen kärryn maksimipanoksi 1180kg - huomasin vaan tuon kun vuokrasin venetraileria.

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #18 : Lokakuu 24, 2011, 15:55:27 »
Paljonko noissa 1.6 ja 2.0 hdi koneisissa malleilla on vetokyky merkitty rekisteriotteeseen?
2.0 HDI automaatilla 1500 kg
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #19 : Joulukuu 12, 2011, 15:45:10 »
Kiinnostaisi vaihtaa tuo C5 tuono C4 picassoon. Mutta tämäkin auto on ollut kesästä asti myymättä? Kuitenkin kohtuu hintainen.

http://www.nettiauto.com/citroen/c4-picasso/4303026
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2011, 16:48:42 kirjoittanut Topelius »
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #20 : Joulukuu 12, 2011, 16:41:28 »
Kiinnostaisi vaihtaa tuo C5 tuono C4 picassoon. Mutta tämäkin auto on ollut kesästä asi myymättä? Kuitenkin kohtuu hintainen.

http://www.nettiauto.com/citroen/c4-picasso/4303026
Ei näköjään käy kaupaksi nuo C4GP. Itsekin ostin exliisarin (Helsingissä ollut) Hämeenlinnasta...siellä oli toukokuussa kolme kappaletta noita.
Pitäis varmaan ostaa seuraavaksi Toyota, koska naapurillahan on sellainen...
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 150
  • Peukkuja: 23
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #21 : Joulukuu 12, 2011, 19:03:01 »
Jonkun marketin pihassa C4GP:n korkeutta ihastellessa tuli kyllä mieleen, että tuollainen voisi olla kiinnostava vaihtoehto seuraavaksi autoksi, kunhan joskus vaihdon aika koittaa.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #22 : Joulukuu 12, 2011, 20:41:32 »
Itsellä myös harkinnassa grand c4 picasso toiseksi autoksi. Varustetasoksi se paras.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #23 : Tammikuu 08, 2012, 11:35:34 »
....Auto oli Diesel, automaattilaatikolla. Muistaakseni ei ollut 6-vaihteinen, vaan neljä (AL4?)....
Kaikenkaikkiaan sain luotettavan kuvan autosta.

Tietääkseni vain 2.0 litraisesen bensakoneen kanssa automaattina oli tuo mainittu nelipykäläinen AL4, joka sittemmin poistui THP moottorin myötä. 2.0 HDi:n parina on vastaavasti japanilaisen Aisinin 6-vaihteinen automaattiaski, joka on laajalti käytössä PSA:n lisäksi mm. Toyotalla, GM:llä, Hondalla jne.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #24 : Maaliskuu 15, 2012, 16:21:48 »
Näköjään kaikki autoliikeet / yksityiset eivät osaa laittaa Grand C4 Picassoa oikealle alueelle myyntiin:

http://www.nettiauto.com/citroen/c4-picasso/
http://www.nettiauto.com/citroen/grand-c4-picasso/