C5 III - Tuulilasin pyyhkijöiden toiminta.

Aloittaja c5tomaatti, kesäkuu 18, 2010, 11:43:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

c5tomaatti

Olenko hölmö, enkö osaa toimia oikein, vai onko uudessa c vitosessa (2010) mielestäni kovin typerä tuulilasin pyyhintoiminta? Esimerkki: sataa hiljalleenn vettä ja haluan pyyhkäistä tuulilasin kuivaksi. Painan viikseä alas ja a vot pyyhkimet pyyhkäisevät kerran. Tätä voi tehdä lukemattomia kertoja, mutta jos vahingossa kytket jonkun asennoista 1,2 tai 3 toimintaan, niin menetät samalla kertapyyhkäisyn. Kun olet käyttävinäsi kertapyyhkäisyä, niin sillä toimenpiteellä aktivoit automaattisen lasinpyyhintoiminnan. Kun palautat viiksen asentoon 0, purat automaattitoiminnan ja taas kertapyyhkäisyllä aktivoit toiminnan. Sanoisin, että saatanan ärsyttävä toiminta, varsinkin jos auton tuulilasi on käsitetelty V1 diamont-käsittelyllä. On muuten tosi hyvä.

jansku

Lainaus käyttäjältä: c5tomaatti - kesäkuu 18, 2010, 11:43:58
Olenko hölmö, enkö osaa toimia oikein, vai onko uudessa c vitosessa (2010) mielestäni kovin typerä tuulilasin pyyhintoiminta? Esimerkki: sataa hiljalleenn vettä ja haluan pyyhkäistä tuulilasin kuivaksi. Painan viikseä alas ja a vot pyyhkimet pyyhkäisevät kerran. Tätä voi tehdä lukemattomia kertoja, mutta jos vahingossa kytket jonkun asennoista 1,2 tai 3 toimintaan, niin menetät samalla kertapyyhkäisyn. Kun olet käyttävinäsi kertapyyhkäisyä, niin sillä toimenpiteellä aktivoit automaattisen lasinpyyhintoiminnan. Kun palautat viiksen asentoon 0, purat automaattitoiminnan ja taas kertapyyhkäisyllä aktivoit toiminnan. Sanoisin, että saatanan ärsyttävä toiminta, varsinkin jos auton tuulilasi on käsitetelty V1 diamont-käsittelyllä. On muuten tosi hyvä.
Sama homma C4...meni hetken ennenkuin tottui ko. toimintaan...

PicassoHDI

Sadetunnistin toimii omassa autossa ainakin niin hienosti, että tihku, normaali ja nopea pyyhintä on ihan turhia. Tuollainen toiminta on viiksessä ollut kohta 10 vuotta. Voisi tietty kehittää sellaisen, että olisi:  kertapyyhkäisy ,0, sadetunnistin, tihku, hidas, nopea.

Kaizu

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - kesäkuu 18, 2010, 15:12:10
Voisi tietty kehittää sellaisen, että olisi:  kertapyyhkäisy ,0, sadetunnistin, tihku, hidas, nopea.
Siis melkein samanlainen kuin C5:ssa ainakin ykköskoppaisessa on?

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - kesäkuu 18, 2010, 16:18:08
Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - kesäkuu 18, 2010, 15:12:10
Voisi tietty kehittää sellaisen, että olisi:  kertapyyhkäisy ,0, sadetunnistin, tihku, hidas, nopea.
Siis melkein samanlainen kuin C5:ssa ainakin ykköskoppaisessa on?

Ykkös-kakkoskoppaisessa oli sellainen, että kertapyyhkäisy oli ihan oma toiminta ja automaatti piti sitten kytkeä erikseen. Onneksi olkoon, jos jollakin automaatti toimii kuin mielikin. Minulla on neljäs c5 eikä missään automaatti toimi kuin ajatus. Jos olisi herkkyyden säätö valittavissa, kuten esim mersussa, skodassa jne, asia olisi aivan toinen. Minulla ainakin joka autossa pyyhinautomaatti menee joskus aivan sekaisin. Hyvä, ettei pyyhkimet lähde lentoon. Vaihtaisi koska tahansa vanhaan kunnon säädettävään jaksotoimintaan, jos vain olisi mahdollista.

Mato Matala

Mä oon huomannut sadetunnistimessa sellaisen piirteen, että vauhdin noustessa 50 km/h sadetunnistimen herkkyys kasvaa ja sulat viuhtoo täysiä kolme kertaa. Todella rasittava piirre, jos nopeus taajamassa seilaa 40-60 väliä mutta kun pitää vauhdin alle tai yli viidenkympin niin homma toimii. Muutenkin tuntuu, että mitä kovempi vauhti, sitä paremmin tunnistin toimii.

Viimeksi sulkia vaihtaessa ostin Boschin "rungottomat" versiot ja niillä toi tunnistin toimii jopa hyvin. Aiemmin olin säädettävän tihkun kannalla, mutta nyt alan jo pärjätä ton sadetunnistimen kanssa. Tänään ajoin 700 km ja keli vaihteli poudasta kaatosateeseen, oisinkohan noin 10 kertaa koskenut pyyhkimenviikseen, muuten auto-asennossa.

PicassoHDI

Uusissa on ainakin kertapyyhkäisy. Vedetään viikseä itseen päin . Pidempi vetäminen käynnistää sitten pissapojan. Ohjekirjassa oli tästä maininta.

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - helmikuu 28, 2011, 08:45:08
Uusissa on ainakin kertapyyhkäisy. Vedetään viikseä itseen päin . Pidempi vetäminen käynnistää sitten pissapojan. Ohjekirjassa oli tästä maininta.

Vaan ei taida olla 2010 mallisissa. Meillä ainakin tulee tulee heti vettä lasille.

PicassoHDI

Lainaa2. Suuri pyyhintänopeus
1. Normaali pyyhintänopeus
Int. Tihkupyyhintä
0. Pysäytys
AUTO Automaattipyyhintä
 Pyyhintä pyyhkäisy kerrallaan: vedä
kytkintä itseäsi kohti lyhyellä painalluksella.
Lasinpesulaite: vedä kytkintä itseäsi päin
painamalla pitkään.

kjs

Lainaus käyttäjältä: c5tomaatti - helmikuu 28, 2011, 22:24:55
Vaan ei taida olla 2010 mallisissa. Meillä ainakin tulee tulee heti vettä lasille.

Piti ihan kokeilla omassa 2010 mallissa. Kun ihan aavistuksen vetää vipua nopeasti itseen päin niin kuinka ollakaan, pyyhkäisee mutta ei pese. Mutta jos vähänkin liikaa vetää vipua itseen päin niin sitten menee taas desi tai kaksi pesunestettä josta iso osa pitkin nokkapeltiä yms kun Xenoneille ruiskutettava neste roiskuu pitkin poikin.

Sinänsä en koe mitään ongelmaa siinä automaattipyhkimisessä, pelaa joitain lumiräntäsateita lukuunottamatta erinomaisesti joten sitä käytän, kuten jo 11 edellistä vuotta Xantiassakin.

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: kjs - maaliskuu 04, 2011, 09:26:05
Lainaus käyttäjältä: c5tomaatti - helmikuu 28, 2011, 22:24:55

Piti ihan kokeilla omassa 2010 mallissa. Kun ihan aavistuksen vetää vipua nopeasti itseen päin niin kuinka ollakaan, pyyhkäisee mutta ei pese. Mutta jos vähänkin liikaa vetää vipua itseen päin niin sitten menee taas desi tai kaksi pesunestettä josta iso osa pitkin nokkapeltiä yms kun Xenoneille ruiskutettava neste roiskuu pitkin poikin.

Sinänsä en koe mitään ongelmaa siinä automaattipyhkimisessä, pelaa joitain lumiräntäsateita lukuunottamatta erinomaisesti joten sitä käytän, kuten jo 11 edellistä vuotta Xantiassakin.

Milloinkas olet ostanut tuon autosi? Minä ostin kesäkuun alussa ja meidän pirssissä kertapyyhkäisy ei toimi.
Onhan tietysti mahdollista, että THP:ssa ja dieselissä on eri softat.

PicassoHDI

Voi olla eroa viiksipaketissa/softissa. Tuo on tullut ainakin nyt näihin 2011 malleihin joissa on sadetunnistin.

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - maaliskuu 10, 2011, 13:15:06
Voi olla eroa viiksipaketissa/softissa. Tuo on tullut ainakin nyt näihin 2011 malleihin joissa on sadetunnistin.

Senpä takia ajattelinkin kysyä kjs:ltä, milloin on autonsa ostanut, kun kerran on 2010 vuosikertaa.

MpN

Omassa pirssissä ei ainakaan kerta pyyhkäisy toimi, vedet lasille vaikka kuinka nopeasti pyyhintä yrittää vetää.

kjs

Lainaus käyttäjältä: c5tomaatti - maaliskuu 10, 2011, 17:17:46

Senpä takia ajattelinkin kysyä kjs:ltä, milloin on autonsa ostanut, kun kerran on 2010 vuosikertaa.

Huhtikuussa 2010.
Mutta kyllä siinä saa kieli keskellä suuta sitä viikseä hipaista ettei vettä tule lasille.

Mutta edelleen olen silti sitä mieltä että mikä siinä automaatissa oikein pelottaa/kismittää?
Minusta se on mainio keksintö ja toimii hyvin.
Jos sataa, miksi haluaisin tehdä useita kertapyyhläisyyjä itse kun auto tekee sen puolestani?
Jos ei sada vaan haluan esim aamulla pyyhkiä yökosteudet lasista, se pyyhkäisee kerran ja jää odottamaan josko lasille tulis vettä - ei pyyhi uudelleen jos ei vettä tule.
Itse olen siihen täysin tyytyväinen.

PicassoHDI

Jos tuulilasilla on kalvomainen pinta, liian raakaa pesunestettä, huonot pyyhkijänsulat, niin sadetunnistimen toiminnassa on ongelmia. Varsinkin tuo kalvomainen pinta on todella hankala saada pois.

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: kjs - maaliskuu 12, 2011, 19:49:15
Lainaus käyttäjältä: c5tomaatti - maaliskuu 10, 2011, 17:17:46

Huhtikuussa 2010.
Mutta kyllä siinä saa kieli keskellä suuta sitä viikseä hipaista ettei vettä tule lasille.

Mutta edelleen olen silti sitä mieltä että mikä siinä automaatissa oikein pelottaa/kismittää?

Ei siinä mikään pelota, mutta kismittää kylläkin. Muutama pisara vettä ja pyyhkimet saavat "raivarin". Alkaa helvetinmoinen pyyhkiminen, kunnes aikansa viuhdottuaan palaa jonkinlaiseen järjestykseen. Kismittää myös se, että moista härveliä ei saa enää säädettyä (herkkyyttä) kuten joskus aiemmissa malleissa. Mielestäni se vaan ei toimi oikein.

Lainausta korjattu. //KariM

PicassoHDI

Näytti olevan mun 308 2010 pösössäkin tuo kertapyyhkäisy autom.sadetunnistin härvelissä. Kun nopeasti vetäsee viikseä niin pyyhkäisee kerran. Toki kertapyyhkäisyn saa kun painaa viikseä kerran alaspäin mutta tuolloin menee automaatti moodi päälle.

jarmoma

Ihan sama on minun 09 c5:sessa ja edellisessä 07 c4:sessakkii toellallaan meni hetki totutellessa siihen jo c4:seni aikana, ja sama toistui tuon uuden c5:seni kanssa myöskii. Mutta muuten oon satasen tyytyväinen tomaattiini

PicassoHDI

2011 mallin viikseen tehty varmaan parannusta kun maininta nyt ohjekirjassa.

KariM

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - helmikuu 28, 2011, 08:45:08
Uusissa on ainakin kertapyyhkäisy. Vedetään viikseä itseen päin . Pidempi vetäminen käynnistää sitten pissapojan.

Hiphei, tämähän toimii wanhassa ykköskoppaisessakin! Minua on aina harmittanut se, että sadetunnistin pitää vääntää "pois" kertapyyhkäisyä varten, mutta eihän sitä tarvitsekaan, riittää kun vain liipaisee nopeasti pissapojan suuntaan. Veto pitää vain olla tosi nopea.

Ei olisi tullut kokeiltuakaan ilman tätä foorumiketjua, kiitokset :)

BX19GT

Täytyypä testata. Mainintaa asiasta en uudesta ohjekirjasta löydä, lienee pientä automatiikan huijausta eli pesuri ei ehdi reagoida tosi nopeaan nykäisyyn. Mutta kaivattu ominaisuus tuo on jos toimii!
Hyvin kelluu;)

MpN

Nyt on harjoiteltu tuota kertapyyhkäisyä vetämällä viiksestä itseään kohti, toimii silloin tällöin  >:( (perkuleen herkkä 1/10 yrityksestä onnistuu).
Mutta kun automatiikka on päälle kytketty niin silloin saa kertapyyhkiminen toimimaan kun vetää viiksestä alaspäin  :).

PicassoHDI

Näpäytä viikseä nopeasti itseesi päin. Näin se toimii malleissa joissa ei ole vakiona tuota kertapyyhkäisyä. Sadetunnistin jos on päällä, niin viikseä alaspäin on kertapyyhkäisy, mutta tuostahan ei ole hyötyä jos sadetunnistin ei pelaa kunnolla. Tein yhteen autoon testin ja pesin sadetunnistimen alueen jarruspraylla ja sen jälkeen sadetunnistin toiminut ok. Jos pesuneste on liian raakaa, niin aiheuttaa kalvomaista pintaa ja tunnistin voi aiheuttaa sitten häiriötä pyyhkijöiden toimintaan.