C2 - Etujousi poikki

Aloittaja TeamEetu, huhtikuu 02, 2010, 13:37:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Renee

Tuota kannattaa kysä Veholta /Autoboniltaa kun siellä tuo tulkintaa sanosin on aika erikoista.Mitä itse henkilökohtaisesti tutustuin välillä ei korvata ja hups sitten korjataan ja korvataan.

IlDuce

UPS, otsikon mukaan C2 jousista kyse, ei C3. Sama ongelma kaikilla.

Auto tuli kuntoon nopeasti, kiitos hyvin palvelevan korjaamon. Hintaa työlle tuli 290,-. Vaihdettavaa jousen lisäksi tuli kallistuksenvakaajan välitanko (koiranluu), oli taipunut ja vakionopeusnivelen suojakumi. Itse nivel ehjä.

Taidan kärsiä nahoissani, noita vaan katkeilee. Onneksi ei pamahtanut ajossa ja lennättänyt perheen pikkusitikkaa kohti rekan keulaa.

oddjob58

Yleensä kannattaa vaihtaa/vaihdattaa molemmat jouset. Säilyy jousto-ominaisuudet samanlaisina kummallakin puolella.
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Renee

Joo olen samaa mielta ainaa sama akseli laitetaan kerrallaa kuntoon se toinen jousi voi myöskin katketa sellaisessa paikassa jossa ei suotavaa. Nekään suojelusenkelit eivät aina ole valppaana.

FINDS3

Vaihdoin viime viikolla autoa C4:stä DS3:seen ja päivä vaihdon jälkeen kiinnitin huomion kolisevaan ääneen vasemmalla edessä. Epäilin koiranluun olevan väljä ja vein auton takuuhuoltoon aamulla. Sain äsken puhelun huollosta jossa kerrottiin että iskari on antanut periksi ja se pitää vaihtaa uuteen. Tietääkö kukaan onko veholla iskareita hyllyssä vai joutuuko odottamaan pari viikkoa, että tulee ranskasta?
Citroen DS3 1.6 THP 156
Citroen C4 2.0i 08

jarmot

Lainaus käyttäjältä: C4bro - maaliskuu 24, 2014, 13:06:18
Tietääkö kukaan onko veholla iskareita hyllyssä vai joutuuko odottamaan pari viikkoa, että tulee ranskasta?
Eikö tuo nyt helpoiten selviäisi soittamalla Veholle?
Perheen autot:
MeganeII 1.9 dci 2008, Grand Scenic 1.5 dci 2011, Pulsar 1.2 2017, C5 Aircross 1.6 2020, Corolla hybrid 2022

FINDS3

Lainaus käyttäjältä: jarmot - maaliskuu 24, 2014, 13:19:40
Lainaus käyttäjältä: C4bro - maaliskuu 24, 2014, 13:06:18
Tietääkö kukaan onko veholla iskareita hyllyssä vai joutuuko odottamaan pari viikkoa, että tulee ranskasta?
Eikö tuo nyt helpoiten selviäisi soittamalla Veholle?

Takuuhuollon hommia, kuhan ajattelin kysyä kun olin malttamaton (meni hermo sijaisautoon eli VW Golf+:aan). Ei ollut veholla iskareita joten tilasivat ranskasta. Toimitusaika 2 viikkoa, joten täytyy vielä ainakin viikko ajella rauhallisesti siihen asti että saa ehjän iskarin.
Citroen DS3 1.6 THP 156
Citroen C4 2.0i 08