Xantia - uuden omistajan kysymyksiä

Aloittaja yason, maaliskuu 16, 2010, 11:07:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

yason

Terve, tulipa ostettua -99 mallinen Xantia ja koitan nyt alkuun selvitellä, onko autossa jotain erityistä korjauksen tarvetta. Ensiksi on tosin sanottava, että helvetin kiva tällä Xantialla on ajella, näin Saabista sitikkapuolelle vaihtaneen näkökulmasta! Oikean vähemmistömerkin valitsin, siis ;-)

En ole Citroënia aiemmin omistanut, joten kysymyksistäni saattaa olla osa ihan perusjuttujakin. Olen jonkun verran lukenut tätä foorumia jo ja törmännyt erilaisiin selityksiin, mutta lyhykäisetkin vastaukset näihin auttais saamaan kokonaiskuvaa autosta. Linkkejä sopiviin selityksiin saa myös laittaa, jos ei jaksa kirjoittaa ;) Pistän myös jatkokysymyksiä tähän samaan ketjuun, jahka löydän lisää ihmeteltävää.

- Pitäiskö auton nousta tasaisesti? Mulla nousi ensin etupää ja sitten paljon myöhemmin takapää. Noh, jumppasin autoa pihalla ylös ja alas, ja sitten alkoikin perä nousta ensin ja etupää sen jälkeen. Onks tosta haittaa?

- Nouseminen yläasentoon kestää ainakin puolisen minuuttia, varmaan enemmänkin. Täällä on puhuttu 20 sekunnista? Noustessa Xantialla on miettimistaukoja, ensin se saattaa hurista 5-10 sekuntia tekemättä mitään, ja alkaa sitten nostaa toista päätä johon menee 5-10 sekuntia, sitten taas odottelee 5-10 sekuntia, ja toinen pää nousee lopuksi. Normaalia käyttäytymistä?

- Mulle ei ole ihan selvää, kuinka paljon korkeamman ajokorkeuden ja renkaanvaihtoasennon välillä pitäis olla eroa? Kummassakin asennossa mahtuu about mun nyrkki renkaan päälle ja renkaanvaihtoasentoon vaihtaminen nostaa autoa _ehkä_ vielä aavistuksen verran korkeammalle, mutta vain aavistuksen: vaikea arvioida, ehkä se nytkähtää ylemmäs mutta ainakaan senttejä se ei nouse. Olisko tossa mahdollisesti sen valkoisen korkeudenasetus muovikepukan herkistelyn paikka? Matalin asento ja normaali ajoasento kyllä toisaalta löytyvät ihan nätisti.

- Noustessa ylös kuuluu tuk-tuk-tuk ääntä, joka sitten rauhoittuu ja hiljakseen harvenee, kun auto on saavuttanut määritellyn korkeuden. Liittyiskö hydepumppuun? Ja onks toi tavallista, vai onko pumppu lähestymässä eläkeikää?

- Auton pompottaminen onnistuu joka kulmasta, eli ilmeisesti jousipallot on riittävän hyvin iskussa. Milläs muulla tavalla vois testailla noita hydepuolen ja jousituksen juttuja? Luin jostain, että kun istuu takaluukun reunalle, niin takapään pitäis nousta hetken päästä ylös vakiokorkeuteen -> ei mulla kyllä noussut mitenkään mainittavasti, jotain pihahti jossain... Toi varmaan tarkoittaa, että jotain pitäis vaihtaa?-)

- Toi polttoainehöyryjen takaisinkeräysventtiili tai mikä lie siellä etukulmassa on varsin äänekäs vaikka onkin kait harmiton tapaus. Onks tohon jotain patenttiratkaisua, jolla sen saa hiljaiseksi? Onko se irti ja pitäis kiinnittää uudestaan, vai pitääkö se vaan eristää johonkin kumiin tms., ettei pauku korville?

- Kierroslukumittari näyttää about 1000rpm liian vähän. Ei haittaa sikäli, mutta jos tohon on jokin kikkakolmonen, niin voisin yrittää väkertää kuntoon?

Vien Xanttuni 220tkm huoltoon tällä tai ens viikolla (edellinen omistaja oli auliisti teettänyt kaikki huoltokirjan mukaiset huollot, niin jatkan perinnettä), niin arvostaisin, jos joku sitruunatietäjä spottaa noista ylläolevista ongelman, joka kannattais korjata välittömästi, ettei tule vuoden päästä isompaa remppaa.

toivoopi y,
onnellinen sitikanomistaja
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

mjk47830

Lainaa- Pitäiskö auton nousta tasaisesti? Mulla nousi ensin etupää ja sitten paljon myöhemmin takapää. Noh, jumppasin autoa pihalla ylös ja alas, ja sitten alkoikin perä nousta ensin ja etupää sen jälkeen. Onks tosta haittaa?
Normaalia..

Lainaa- Nouseminen yläasentoon kestää ainakin puolisen minuuttia, varmaan enemmänkin. Täällä on puhuttu 20 sekunnista? Noustessa Xantialla on miettimistaukoja, ensin se saattaa hurista 5-10 sekuntia tekemättä mitään, ja alkaa sitten nostaa toista päätä johon menee 5-10 sekuntia, sitten taas odottelee 5-10 sekuntia, ja toinen pää nousee lopuksi. Normaalia käyttäytymistä?
Ei kuulosta vielä liian pitkältä nousuajalta, mutta aina nousee nopeammin jos vaihtaa uudet LHM+ -nesteet. Jos ei ole tietoa milloin on viimeksi vaihdettu, niin ilman muuta vaihtoon. Samalla hydraulijärjestelmän suodattimien pesu. Ei ole kallista ja kuuluu rutiinihuoltotoimenpiteisiin.

Lainaa- Mulle ei ole ihan selvää, kuinka paljon korkeamman ajokorkeuden ja renkaanvaihtoasennon välillä pitäis olla eroa? Kummassakin asennossa mahtuu about mun nyrkki renkaan päälle ja renkaanvaihtoasentoon vaihtaminen nostaa autoa _ehkä_ vielä aavistuksen verran korkeammalle, mutta vain aavistuksen: vaik
Se korkeampi ajoasento ja renkaanvaihtoasento on sama. Normaali ajoasento on se pykälä heti alimman asennon jälkeen.. Korkeimmassa asennossa saa ajaa max 40 km/h. Alimmassa ei saa ajaa ollenkaan. Eli autossasi on siis käytännössä vain nämä kolme maavara-asentoa.

Lainaa- Noustessa ylös kuuluu tuk-tuk-tuk ääntä, joka sitten rauhoittuu ja hiljakseen harvenee, kun auto on saavuttanut määritellyn korkeuden. Liittyiskö hydepumppuun? Ja onks toi tavallista, vai onko pumppu lähestymässä eläkeikää?
Oikein. Ääni kuuluu hydraulipumpusta. Maavaraa muuttaessa on normaalia, että pumppu naksuttaa tiheästi. Oikean asennon saavutettuaan pumpun naksumistiheys saa kuitenkin olla minimissään noin puoli minuuttia. Jos on tiheämpi, niin varaajapallo vaihtoon (edullinen toimenpide.). Muutoin ei pumppu tykkää -> palaa lopulta enemmän rahaa.

Lainaa- Toi polttoainehöyryjen takaisinkeräysventtiili tai mikä lie siellä etukulmassa on varsin äänekäs vaikka onkin kait harmiton tapaus. Onks tohon jotain patenttiratkaisua, jolla sen saa hiljaiseksi? Onko se irti ja pitäis kiinnittää uudestaan, vai pitääkö se vaan eristää johonkin kumiin tms., ettei pauku korville?
venttiili nakuttaa lokasuojaa vasten, ominaisuus löytyy suunnilleen kaikista xantioista. Ääntä voi vaimentaa eristämällä venttiilin niin, että se ei osu mihinkään..

Lainaa- Kierroslukumittari näyttää about 1000rpm liian vähän. Ei haittaa sikäli, mutta jos tohon on jokin kikkakolmonen, niin voisin yrittää väkertää kuntoon?
Luultavasti mittariston kierroslukumittarin juotokset ovat ajan mittaan auton tärinän vuoksi murtuneet. Jos vaan viitsii purkaa mittariston, niin korjaus on varsin helppo. Itse korjasin viime kesänä jumittavan nopeusmittarin. Hommassa meni purkamisessa ja kasaamisessa eniten aikaa..

Ja onnittelut hyvästä autovalinnasta, jos kaikki huollot on tehty ajallaan, niin xantulla on ilo ajella!! :)

EDIT: Mittariston purkamisella tarkoitan siis sen irroittamista. Itse mittaristoa ei tarvitse purkaa ;)
C5III 2.0 Hdi -14 Berline Automaatti
Entiset:
C5II 2.2 Hdi -06 Berline Automaatti
Xantia 2.0 bensa -99 Berline Automaatti
Xantia 1.8 bensa -95 Berline Manuaali

Seppo

Lainaus käyttäjältä: mjk47830 - maaliskuu 16, 2010, 18:16:38
Lainaa- Mulle ei ole ihan selvää, kuinka paljon korkeamman ajokorkeuden ja renkaanvaihtoasennon välillä pitäis olla eroa? Kummassakin asennossa mahtuu about mun nyrkki renkaan päälle ja renkaanvaihtoasentoon vaihtaminen nostaa autoa _ehkä_ vielä aavistuksen verran korkeammalle, mutta vain aavistuksen: vaik
Se korkeampi ajoasento ja renkaanvaihtoasento on sama. Normaali ajoasento on se pykälä heti alimman asennon jälkeen.. Korkeimmassa asennossa saa ajaa max 40 km/h. Alimmassa ei saa ajaa ollenkaan. Eli autossasi on siis käytännössä vain nämä kolme maavara-asentoa.

Lisätään vielä että ihan uutena (tehtaalla) kai ylemmässä ajoasennossa
ja renkaanvaihtoasennossa pitäisi olla joku ero. Käytännössä ne ovat
vanhoissa autoissa samat. Ehkä korkeuden perussäätö (työkaluilla) voisi
vaikuttaa asiaan mutta ei taida maksaa vaivaa. Onkohan kukaan tehnyt?

Joni2402

Omassa xantiassa ei auttanut kiekkamittarin tinailut, mutta jos ja kun tiedät normaalin tyhjäkäynti kierrosnopeuden, nykäiset vain sen osoittimen irti mittaristosta ja laitat osoittamaan oikeaa kohtaa..
Nykyiset: c5 x7 tourer 2.0hdi ja volvo v50 2.0d Entiset:C5 break -05`, Xantia 99`exclusive break

Teuski

Lainaus käyttäjältä: yason - maaliskuu 16, 2010, 11:07:59
Kierroslukumittari näyttää about 1000rpm liian vähän. Ei haittaa sikäli, mutta jos tohon on jokin kikkakolmonen, niin voisin yrittää väkertää kuntoon?

Ne tuhat kierrosta on täällä mun Xantun mittarissa, tervetuloa hakemaan! ;)
Ihmettelinkin että mistä hemmetistä noi ylimääräiset 1000rpm tulee...
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

yason

Lainaa- Pitäiskö auton nousta tasaisesti? Mulla nousi ensin etupää ja sitten paljon myöhemmin takapää. Noh, jumppasin autoa pihalla ylös ja alas, ja sitten alkoikin perä nousta ensin ja etupää sen jälkeen. Onks tosta haittaa?
Normaalia..

Ok. Ylös asti se kuitenkin pääsee ;)

Ei kuulosta vielä liian pitkältä nousuajalta, mutta aina nousee nopeammin jos vaihtaa uudet LHM+ -nesteet. Jos ei ole tietoa milloin on viimeksi vaihdettu, niin ilman muuta vaihtoon. Samalla hydraulijärjestelmän suodattimien pesu. Ei ole kallista ja kuuluu rutiinihuoltotoimenpiteisiin.

Pitää vielä sekuntikellolla mittailla, niin tiedän sitten. Jotenkin tahmealta se vaikutti, mutta toisaalta eipä tota miksikään hissiksi liene suunniteltukaan.

Tietoa on LHM+ -nesteiden vaihtoajankohdista; litkujen vaihto ei tulis huolto-ohjelman mukaan ihan vielä vastaan tälle mun Xantulle, mutta jos sen vaihdon voi tehdä itse parkkipaikkaolosuhteissa suhteellisen helposti, niin voisinpa lämpimikseni vaihtaa uudet nesteet, kun ne litkut ei kalliita ole. Tosin eipä se huollossakaan varmaan tolkuttomia voi maksaa...

Ok, hyvä tietää. Kerkesin jo vähän ihmetellä.

Noi rajoitukset luinkin ohjekirjasta. Siellä oli kuvakin noista eri korkeuksista, mutta siitä oli vaikea nähdä, miten se luonnossa nousee paitsi ylimalkaisesti. Kuinkas usein tota kannattaa muuten käytännössä jumpata alas ja ylös? Ohjekirjassakin tais olla mainintaa, että jos ei tuota korkeudensäätöä käytä, niin voipi jumitella myöhemmin. (Tää muuten selittää sen, miks aina aiemmin olen ihmetellyt parkkipaikalla odottelevien sitikkakuskien nostelevan toisinaan autoaan...)

Mistä muuten tunnistaa, onko Xantussa comfort-pallot vai tavalliset?

Oikein. Ääni kuuluu hydraulipumpusta. Maavaraa muuttaessa on normaalia, että pumppu naksuttaa tiheästi. Oikean asennon saavutettuaan pumpun naksumistiheys saa kuitenkin olla minimissään noin puoli minuuttia. Jos on tiheämpi, niin varaajapallo vaihtoon (edullinen toimenpide.). Muutoin ei pumppu tykkää -> palaa lopulta enemmän rahaa.

Okei, pistän tyhjäkäynnille ja tarkistan vielä tämän.

venttiili nakuttaa lokasuojaa vasten, ominaisuus löytyy suunnilleen kaikista xantioista. Ääntä voi vaimentaa eristämällä venttiilin niin, että se ei osu mihinkään..

Nonih, tämä tehdään kyllä. Kiitoksia.

Lainaus käyttäjältä: Seppo - maaliskuu 16, 2010, 18:47:43
Käytännössä ne ovat vanhoissa autoissa samat. Ehkä korkeuden perussäätö (työkaluilla) voisi vaikuttaa asiaan mutta ei taida maksaa vaivaa. Onkohan kukaan tehnyt?

Ok, hyvä tietää. No, ainakin nykyisellään saan tuossa ylemmässä ajoasennossakin renkaat irti (lähiviikkoina noi kesäkumit vaihtuukin alle...), joten kun toi ei kerran ole mikään iso ongelma, niin jääköön mun Xantiassa silleen.

Lainaus käyttäjältä: Joni2402 - maaliskuu 16, 2010, 18:51:09
Omassa xantiassa ei auttanut kiekkamittarin tinailut, mutta jos ja kun tiedät normaalin tyhjäkäynti kierrosnopeuden, nykäiset vain sen osoittimen irti mittaristosta ja laitat osoittamaan oikeaa kohtaa..

Olen antanut itseni ymmärtää, että ton mittariston saa suhteellisen helposti irti tai ainakin auki. (Toisin oli Saabissa.) Mikäs se tyhjäkäyntinopeus tommosessa Citroënin perus-2.0i16v -koneessa se on? 800? 900? 1000?

Lainaus käyttäjältä: Teuski - maaliskuu 16, 2010, 19:45:52
Ne tuhat kierrosta on täällä mun Xantun mittarissa, tervetuloa hakemaan! ;) Ihmettelinkin että mistä hemmetistä noi ylimääräiset 1000rpm tulee...

Hah! ;D

t:y
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

mjk47830

LainaaMistä muuten tunnistaa, onko Xantussa comfort-pallot vai tavalliset?
Niissä palloissa on jokin merkintä, lukee muistaakseni jotain *****co (co=comfort). Tarkkaan en tiedä, kun ei itsellä comfortteja ole..

LainaaMikäs se tyhjäkäyntinopeus tommosessa Citroënin perus-2.0i16v -koneessa se on? 800? 900? 1000?
Kierrosnopeus tyhjäkäynnillä 850 rmp.
Entiset:

Joni2402

Jep, helppo se on avata, minäkin sain auki ja ehjänä :D
Nykyiset: c5 x7 tourer 2.0hdi ja volvo v50 2.0d Entiset:C5 break -05`, Xantia 99`exclusive break

ealab

LHM vaihtosuositus n. 60 tkm:n välein. Sanoo ohjekirjat mitä hyvänsä. Myös vaihteistoöljyt?. Molemmista omiakin kokemuksia, joten suosittelen.

yason

Lainaus käyttäjältä: ealab - maaliskuu 17, 2010, 07:58:56
LHM vaihtosuositus n. 60 tkm:n välein. Sanoo ohjekirjat mitä hyvänsä. Myös vaihteistoöljyt?. Molemmista omiakin kokemuksia, joten suosittelen.

Näin on: huoltokirjassa on justiinsa tuo vaihtoväli ja leimat löytyy, joten päättelin, että vaihdot 60tkm -> 120tkm -> 180tkm -> 240tkm, ja mullahan oli vasta 220tkm mittarissa. Samoin tomaattilootan öljyt tulee vaihtoon nyt huollossa, ovat justiinsa olleet reilut 40tkm sisällä.

Kuiteista päätellen osat ja litkut ei sitikkaan paljoa maksa, mutta niitä kuluu; työstä tulee usein se laskun toinen puolikas. Onkos PK-seudulla suositeltavia sitikkakorjaamoita? Nykyistä on käytetty Rekaralla, joka ainakin mainostaa olevansa sitikkaan erikoistunut paikka. Työn veloitus tosin on 60 euroa tunti, mutta jos osaavat hommansa, niin tunteja ei mene niin paljon ja tietävät muutenkin, miten sitikan erikoisuuksia huolletaan - kokemuksia, mielipiteitä?

EDIT: ohjekirjan mukaan LHM+ -vaihtoväli 120tkm, joten väärin muistin. Kuriositeettina: Jarrunesteissä oli 60tkm huoltoväli, mutta eihän tuossa sitikassa ole jarrunestettä? Eikös ne jarrut pelaa sillä samalla hydrauliikalla?

y

Teuski

Lainaus käyttäjältä: mjk47830 - maaliskuu 16, 2010, 22:42:22
LainaaMikäs se tyhjäkäyntinopeus tommosessa Citroënin perus-2.0i16v -koneessa se on? 800? 900? 1000?
Kierrosnopeus tyhjäkäynnillä 850 rmp.

Entäs 1.8 16V?
Jos sitä innostuis itsekin nyppimään viisaria...

mjk47830

sama 850 mun käsittääkseni molemmissa.
Entiset:

ealab

Kun on kyse II- koppaisen mittaristosta, niin polttimoiden uusimisen ja ?viisarien käännön yhteydessä on syytä putsata mittarikoneistojen kontaktijalat ja niiden vastapelurit, tinanastat piirilevyllä, metallinkirkkaiksi. Saattaa olla mustumia kontaktikohdissa. Ja jos jokin itse mittarikoneisto on viallinen, tilalle sopii koneisto minkä osoittimen takaa vaan, jos on sopiva varaosamittaristo. Polttimoista on syytä uusia jo vähänkin tummuneet, niillä on jo käyttötunteja takana. Näitä ovat taustavalopolttimot ja muut, jotka palavat aina samoin. Muilla merkkivalopolttimoilla ei hätää.

yason

Lainaus käyttäjältä: yason - maaliskuu 16, 2010, 22:31:54
Okei, pistän tyhjäkäynnille ja tarkistan vielä tämän.

Dohdih, pistin Xantian päälle ja annoin käydä jonkun aikaa. Tuktuk-äänien vuoroväli tasoittui n. 8-9 sekunnin kohdalle, elikkäs varaajapallo menee käsittääkseni vaihtoon. Sainkin huollon Rekaraan tiistaille, saavat vaihdella nesteitä kanssa näin alkuun. Uupunut varaajapallo selittää ilmeisesti senkin, että takapää ei nouse, kun istahtaa takaluukun reunalle?

Toinen kysymys: mistä hitosta Xantiaan löytää pyyhkijänsulkia? Tuntuu että huoltoasemilla ja Prismoissa yms. olevat Boschin ja Valeon sulat kattavat kaikki muut mallit kuin Xantian. Tuurilla löysin uudet Boschin etusulat jostain tuplapaketista, jotka oli Shellillä laitettu johonkin sekalaisten sulkien 50% alennuskoriin. Takasulka pitää vielä vaihtaa, jahka löydän sopivan. Jos ei ala löytyä, niin mittaan vanhan ja ostan jonkun samanmittaisen perussulan tilalle.

Muuten tykkään tosta ranskanihmeestä enemmän vaan joka kerta, kun sillä ajan, heheh :o)

Seppo

Lainaus käyttäjältä: yason - maaliskuu 18, 2010, 15:58:23
Toinen kysymys: mistä hitosta Xantiaan löytää pyyhkijänsulkia?

Motonetistä ainakin Valeon sulkia saa yksin kappalein. Muistaakseni
n. 17 euroa/kpl. Jotain rimpulamerkkiä taitaa saada vitosellakin :)

ealab

Sulat voi valita pituuden mukaan. Paketeissa on usein mukana erilaisia sovitteita. Biltemasta olen usein ostellut vettä hylkiviä, ok. Muista sitten:  LHM uusitaan (60tkm:n välein)jarrujen ilmaamisineen, uutta lientä niillekin. Takasäädin voi olla jumissa LHM- lian/liian vanhan takia. Yleensä kyllä pitää odottaa hetki, ei nouse heti.

yason

Onkos noi kaikki uudemmat Xantiat Activoita vai onko Xantia ja Xantia Activa kaks eri mallia? Mistä tietää, onko tuossa tavallinen hydejousitus vai vielä lisänä aktiivijousitus tai miksi sitä nyt sanotaankaan?

Teuski

Xantioita on kolmella alustalla, on perinteisellä hydejousituksella, hydractive 2:lla ja sitten on se activa.

Kaikki uudemmat ei ole activoita, eikä edes hydractiveja.

Activaa on vain berlinenä, yleensä 2.0 TCT tai V6 koneella. Activassa on aktiivinen kallistuksenesto (sekä myös H2).

Hydractive on parempi malli perinteisestä hydejousituksesta, mun käsittääkseni ainakin exclusiveissa on kaikissa H2.
Hydractiven erottaa tavallisesta ainakin siitä, että kojelaudassa on jousenkuvalla varustettu nappi, uudemmissa ainakin siinä harmaassa (tai puukuvioisessa) listassa.

Näin mun käsittääkseni, viisaammat saa korjata.

mmigu

En tiiä mihin tän olisin laittanu, jotenl aitan tänne. Eli onko kaikissa citroeneissa toi sama juttu, että käsijarru on eturenkaille? Aika hölmö juttu ku tossa tulevassa xantiassa sit vissiin on :S ei voi kunnon kässärikäännöksiä harrastaa  :-\  :laugh:

mjk47830

:D Juu, kaikissa Xantioissa ja BX:ssä muistaakseni on käsijarru etupyörissä. Muista sitikoista ei ole kokemusta, toistaiseksi.. :P
Entiset:

Teuski

Lainaus käyttäjältä: mmigu - maaliskuu 20, 2010, 18:31:31
En tiiä mihin tän olisin laittanu, jotenl aitan tänne. Eli onko kaikissa citroeneissa toi sama juttu, että käsijarru on eturenkaille? Aika hölmö juttu ku tossa tulevassa xantiassa sit vissiin on :S ei voi kunnon kässärikäännöksiä harrastaa  :-\  :laugh:

Just tänään oli etupyörillä olevasta käsijarrusta hyötyä, takuuvarmasti olis muuten ollut jumissa paksussa loskakerroksessa :)

quai_de_javel

Lainaus käyttäjältä: mmigu - maaliskuu 20, 2010, 18:31:31

Kaikissa hydesitikoissa käsijarru vaikuttaa etupyöriin.

kasanteri

Lainaus käyttäjältä: quai_de_javel - maaliskuu 20, 2010, 19:05:07
Kaikissa hydesitikoissa käsijarru vaikuttaa etupyöriin.

Onko tähän joku erityinen syy?

yason

Lainaus käyttäjältä: quai_de_javel link=topic=11241.msg75229#msg75229Kaikissa hydesitikoissa käsijarru vaikuttaa etupyöriin.

Miks? Onks tää vaan suuressa ranskalaisessa yksimielisyydessä päätetty näin vai liittyykö se oikeasti hydetyksiin jotenkin?

Kässärikäännökset onnistuu kyllä sitten, kunhan pakittaa kovasti?-) Tai sitten voi vain pyöritellä pelkällä taidolla: http://www.youtube.com/watch?v=9XiiYopR2T0 — ihan nätin näköstä sladia.