Xsara - Kuskin oven lukko jumissa

Aloittaja Cit222, helmikuu 26, 2010, 18:09:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Cit222

Auto: Xsara vm.1998.

Eli kuskin oven lukko on juntturassa. Avaimella ei saa ovia lukkoon eikä auki...itse asiassa avain ei käänny olenkaan lukkopesässä.Erittäin hyvällä tuurilla avain saattaa kääntyä ja ovet menee kiinni/auki normaalisti. Keskuslukitus toimii täysin muuten, kun esimerkiksi repsikan puolelta laittaa avaimella ovet kiinni. CRC:tä oon ruiskutellu lukkoon mut ei vaikutusta.
Olisiko kyse, että lukkopesä tai avain on niin kulunut, ettei enää pelitä? Voisiko Ongelma ratketa ihan uuden avaimen teettämisellä?

quai_de_javel

Ongelma ratkeaa kun puhdistat sen lukkopesän. On käytön puutteesta täynnä töhnää.

AJA70

Itellä samoja ongelmia lukkojen kanssa, avain ei meinaa mennä lukkopesään.
Mikäs ois paras konsti saada putsattua lukkopesä? Oon kokeillu lukkoöljyä avaimeen ja pesään, sit päähkiny avaimen ja uusiksi.

Cit222

Juu, käytin auki tuon oven...verhoilut veks ja lukkopesäkäteen. Voitelua ja paineilmaa. Ei sitten millään alkanu pelittään...joku mekaaninen vika siinä on. Avain tai pesä kulunu. Silleen kun vinossa lykkää sitä avainta sisään niin saattaa toimia. Ei tuolle lukolle taida mitään voida tehdä.Täytyy tässä vielä korjailla käteen jääny takaoven kahva :) Sit auto markkinoille kun ei tule itsellä paljon ajeltua.

jerrypa

Siis sinulla ei luultavimmin ole vara-avainta, joka olisi paremmassa kunnossa kuin kaukosäädiavain, vai onko. Jos on niin kokeile sillä. Vika saataa olla tosiaan myös liian kuluneessa avaimessa.

Itselläni lukkopesä jumitti likaisuuttaan. Annoin lukkopesälle aseöljyä (pesee ja kestää -55C) ja lämpöä, niin se lähti toimimaan. Käytän nykyään vara-avaita ja lukko on pysynyt hyvässä hapessa.

pemiru_75

ota uudestaan se lukkopesä irti ja anna sille vähän kopukkaa molempiin päihin samalla ruutaten crc:tä ja avainta liikutellen..mulla alko toimimaan ja ihan oikein tuolla menetelmällä

Peteku

Jos oikein jumissa, laita johonkin astiaan esim CRC:tä ja upota lukko sinne, anna vaikuttaa yön yli, pitäis hapetumat yms irrota. Sitten painetta. Aseöljyn kera lähdet herkistelemään lukkopesää. Melkein kuin ruokaohje :)
Luulis toimivan, jos ei niin sitten kait on uuden osan hankinta..?

quai_de_javel

Ultraäänipesuri olis kova sana tuohon puhdistukseen.

Markkanen

Itselläni oli samanlaista ongelmaa ja syynä oli lukon sisältä katkennut jousi. Sain korjattua väliaikasesti lukon kuminauhalla ja vieläkin toimii