ACRySport kesätapahtumat 17.4-11.9.

Aloittaja Cituning, helmikuu 25, 2010, 12:10:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Citronella82

Lainaus käyttäjältä: gsaX3 - helmikuu 25, 2010, 21:21:51
Sportti-ryhmäänhän pääsee myös alkuperäistä sporttisemmaksi rakennettu auto.... ei muuta kun pakoputkenpäätä tms vaihtamaan. Sporttiluokassa muistaakseni nähty mm saxo 1.1,tosin kireellä alustalla. :laugh:

Jaa modifiointiko vaan riittää?  En oikein usko...ei ainakaan tehoboxi riitä, onhan se moottori siis ihan eri näköinen kun siellä on tulitikkurasian verran lisää tavaraa ja naru  :P Tuskin toi luokkaa vaihtais vaikka katon jatkeex lipan laittaisinkin. No laitan sen kyl joka tapauksessa jossain vaiheessa.

Kenguru

Moottoripyörien ratapäivillähän on usein jaotteluna juurikin hidas keskinopea ja nopea luokka ja niihin sitten mennään ihan kuljettajan omalla päätöksellä. Tällainen menettelyhän toimii silloin hyvin kun kuljettaja itse osaa arvioida omat ajotaitonsa. Mutta niinhän ei aina tietysti ole...

Mielestäni jaottelun pitäisi olla jollain tapaa joustavampi ja ottaa jotenkin huomioon kuljettajan taidot / nopeus. Nimittäin vaikka omassa kesäkulkimessa on turbo ja se menee sport-luokkaan niin olen varma että vaikkapa Cituning vakio visan ratissa ohittelis radalla meikäläistä mennen tullen :D

Tuleva kesähän kait näyttää sitten miten nämä meidän luokittelut natsaa sitten muiden autokerhojen luokitteluihin..
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

gsaX3

"Sport-ryhmään voi saada pääsyn myös muilla kuin luokitelluilla malleilla,tämä kuitenkin edellyttää että autoa on rakennettu alkuperäistä urheilullisemmaksi". Näin luki citikka lehdessä 2.2003, jossa oli kutsu ensimmäiseen ratatapahtumaan. Järjestäjä lienee sen viime kädessä tulkitsee, mutta eiköhän se aika joustavaa ole. "Perus perheautojahan" suurin osa sport-ryhmän autoista on. ;D

Cibx

no niin tämä olikin jo tiedossa hyvän aikaa sitten. Hieno juttu!!  nyt pitää eli on pakko hommata joku kireä ratapurkki kesäksi 205, 5, clio, 306,ax, zx
Käyttiksenä Mebbe E220 Cdi Avantgarde
Ex -autot,  2xBx 16v serie2, Bx14, 16Gtix2, 16TRSx3, 19Trs, C5 2.2Hdi break, Xm 2.1 td-98 & 2.0i-90 ja pari Visaa, Ford Transit, Volvo V40, Mb C200cdi, Skoda Octavia 2.0tdi

Jeth

Lainaus käyttäjältä: Cibx - helmikuu 25, 2010, 22:17:25
no niin tämä olikin jo tiedossa hyvän aikaa sitten. Hieno juttu!!  nyt pitää eli on pakko hommata joku kireä ratapurkki kesäksi 205, 5, clio, 306,ax, zx

tai Activa ;D

Mun valkoinen BX TD oli hyväksytty sport ryhmään, mutta ei sitten tullut lähdettyä radalle kuiteskaa :/
2cv6 -71

XsaraVTR84

Lainaus käyttäjältä: Tepi - helmikuu 25, 2010, 17:04:19
Olen itse sillä kannalla, että Sport/Classic-luokittelun voisi unohtaa aikajaottelun mielessä. Kuskit voisi itse päättää haluaako ajaa "täysillä" vai vähän leppoisammin, ts. nopea/hidas rata-aika. Viime syksynä Kemoralla tilaa oli niin paljon, että siellä mahtui vaikka kaikki ajamaan yhtäaikaa.

Pienemmillä automäärillä tuonkin jaottelun voi pistää romukoppaan ja laittaa kaikki ajamaan yhtäaikaa. Rata-aikaa on kuitenkin niin paljon, että aina siellä löytyy kaikkien taito-/nopeustasolle sopiva väli mennä ajamaan. Muistaa vain katsella peileihin ja käyttää vilkkua toisen ohi päästämiseksi.
Tämä kuulostaa kyllä ihan fiksulta, tuskin noissa rata-ajoissa nyt mitään yli 500hv ranskiksia pahemmin on ettei alta kerkiä poies. ^-^ Varmasti siis pärjää jos osaa katsoa peileistä jos nopeampaa kuskia on tulossa takaa niin ajaa sivuun ja päästää reilusti ohi sen ja jatkaa omaa rauhallista/vauhdikasta ajoa.  8)

XsaraVTR84

Lainaus käyttäjältä: gsaX3 - helmikuu 25, 2010, 22:06:12
"Sport-ryhmään voi saada pääsyn myös muilla kuin luokitelluilla malleilla,tämä kuitenkin edellyttää että autoa on rakennettu alkuperäistä urheilullisemmaksi". Näin luki citikka lehdessä 2.2003, jossa oli kutsu ensimmäiseen ratatapahtumaan. Järjestäjä lienee sen viime kädessä tulkitsee, mutta eiköhän se aika joustavaa ole. "Perus perheautojahan" suurin osa sport-ryhmän autoista on. ;D
Eli tälläkin hyrskyttimellä olisi siis teoreettinen mahdollisuus päästä tuohon sport luokkaa ?

XsaraVTR84

Kelpaisko:

http://www.blocket.se/boden/Citroen_AX_GTI_25463039.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/halland/Peugeot_306_GTI_25226484.htm?ca=11&w=3&last=1

Cibx

Lainaus käyttäjältä: Jeth - helmikuu 25, 2010, 22:29:39

tai Activa ;D

Hmm..  budjetti on tiukka valitettavasti max. 2000 € se SP3:n polttas persettä, täytynee hakea pois.  Olipas hyvän näköinen Axu ruotsissa myynnissä.  Muuten hydevehkeet on poissa laskuista  :-\
Käyttiksenä Mebbe E220 Cdi Avantgarde
Ex -autot,  2xBx 16v serie2, Bx14, 16Gtix2, 16TRSx3, 19Trs, C5 2.2Hdi break, Xm 2.1 td-98 & 2.0i-90 ja pari Visaa, Ford Transit, Volvo V40, Mb C200cdi, Skoda Octavia 2.0tdi

XsaraVTR84

Hiukan ohi aiheesta mut tänään tuli nuo acryn tarrat postissa ja mietin vaan että minne olisi fiksuinta laittaa se tarra ? Ajattelin myös että jos hommaisi tuon takalasitarran siis tuommoisen: http://www.citikka.com/acry/kuvat/acryst01_iso.jpg noiden muutaman citikka sport tarrojen kaveriksi.  ;)

Citronella82

Lainaus käyttäjältä: XsaraVTR84 - helmikuu 27, 2010, 00:09:48
Hiukan ohi aiheesta mut tänään tuli nuo acryn tarrat postissa ja mietin vaan että minne olisi fiksuinta laittaa se tarra ? Ajattelin myös että jos hommaisi tuon takalasitarran siis tuommoisen: http://www.citikka.com/acry/kuvat/acryst01_iso.jpg noiden muutaman citikka sport tarrojen kaveriksi.  ;)

Siis meinaatko tossa linkissäs olevaa pitkää tekstitarraa? ??? Mulla ei muita tarroja olekkaan kiinni puikulassa, teksti takalasissa vasemmassa alareunassa. Tuli samassa kuoressa niiden parin pyöreähkön tarran kanssa joita en oo vielä päättäny listeröidä...ehkä joku päivä ne on taimmaisissa sivulaseissa kii..tai sit ei :P

XsaraVTR84

Lainaus käyttäjältä: Citronella82 - helmikuu 27, 2010, 00:32:55
Lainaus käyttäjältä: XsaraVTR84 - helmikuu 27, 2010, 00:09:48
Hiukan ohi aiheesta mut tänään tuli nuo acryn tarrat postissa ja mietin vaan että minne olisi fiksuinta laittaa se tarra ? Ajattelin myös että jos hommaisi tuon takalasitarran siis tuommoisen: http://www.citikka.com/acry/kuvat/acryst01_iso.jpg noiden muutaman citikka sport tarrojen kaveriksi.  ;)

Siis meinaatko tossa linkissäs olevaa pitkää tekstitarraa? ??? Mulla ei muita tarroja olekkaan kiinni puikulassa, teksti takalasissa vasemmassa alareunassa. Tuli samassa kuoressa niiden parin pyöreähkön tarran kanssa joita en oo vielä päättäny listeröidä...ehkä joku päivä ne on taimmaisissa sivulaseissa kii..tai sit ei :P
Juuri sitä meinaan...  :) Kolme tarraa tuli siinä kuoressa ja sen yhden ison sinisen tarran aattelin ehkä iskeä tuohon sivulasiin kiinni kun sinne se ainakin sopisi vai oliko ne pienet tarrat mahdollisesti niitä jotka tuonne takasivulasiin pitäisi liimata ?

Igor

Mulla olis yks tommonen pitkä tarra ylimääräsenä, Activassa kun oli tarra valmiin ostettaessa. :) Niin siis samassa kuoressa se mullekin tuli kun ne muut tarrat. Mutta semmosta ACry Sport -tarraa olisin kyllä vailla...

- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa

XsaraVTR84

Lainaus käyttäjältä: Igor - helmikuu 27, 2010, 01:04:59
Mulla olis yks tommonen pitkä tarra ylimääräsenä, Activassa kun oli tarra valmiin ostettaessa. :) Niin siis samassa kuoressa se mullekin tuli kun ne muut tarrat. Mutta semmosta ACry Sport -tarraa olisin kyllä vailla...
Takalasista löytyy tuommoiset tarrat "Citroen motor sport" sekä "Citroen sport" : http://www.tarrapaikka.net/product_catalog.php?c=48 niiden keskelle aattellut sitten tuota acryn takalasitarraa.  :) Kröhm, sporttinenhan tämä autohan ei nyt kulun puolesta hirveästi ole mutta kuski ainakin on.  ;D

Citronella82

Lainaus käyttäjältä: XsaraVTR84 - helmikuu 27, 2010, 01:11:51
Takalasista löytyy tuommoiset tarrat "Citroen motor sport" sekä "Citroen sport" : http://www.tarrapaikka.net/product_catalog.php?c=48 niiden keskelle aattellut sitten tuota acryn takalasitarraa.  :) Kröhm, sporttinenhan tämä autohan ei nyt kulun puolesta hirveästi ole mutta kuski ainakin on.  ;D

Jaa on vai? Aitooko, uiko vai ravaako rinkiä? Paljo cooper? ;D ;D

Paraski kyseleen, mun suuri urheilullisuus rajottuu salilla rehkimiseen (ei juoksumattoja tms. hölöttelyä mistä ei tule kipeex) ja ratsastukseen (hevosel on neljä jalkaa, se on parempi juoksemaan ku minä).. :D

XsaraVTR84

Lainaus käyttäjältä: Citronella82 - helmikuu 27, 2010, 01:16:52
Takalasista löytyy tuommoiset tarrat "Citroen motor sport" sekä "Citroen sport" : http://www.tarrapaikka.net/product_catalog.php?c=48 niiden keskelle aattellut sitten tuota acryn takalasitarraa.  :) Kröhm, sporttinenhan tämä autohan ei nyt kulun puolesta hirveästi ole mutta kuski ainakin on.  ;D

Paraski kyseleen, mun suuri urheilullisuus rajottuu salilla rehkimiseen (ei juoksumattoja tms. hölöttelyä mistä ei tule kipeex) ja ratsastukseen (hevosel on neljä jalkaa, se on parempi juoksemaan ku minä).. :D
Jaa, nooo enpä nyt tiedä kehtaako sitä ees tässä ruveta kertomaan, niin hävyttömän vähän se kuitenkin on ja enkä nyt tiedä oliko se edes juoksua enimmäkseen semmoista löntystämistä paitsi alun spurtti tuli tehtyä noin 100m.  :-[ Puolustukseksi pitää sanoa että se on juostu armeijassa ja elopainoa oli silloin reilut sata kiloa ( armeijan hillomunkit oli liian maittavia )... onneksi ei enää.  ^-^ Kesällä pitäisi varmaan taas alottaa "se" urheilu kun viimeksi sitä harrastaessa lähti noin 30kg...  ::) Toki tuli kyllä äskettäin hommattua  salomonin goretex talvijuoksukengät joten pitäishän tuo urheilun onnistui nytkin.

Citronella82

Lainaus käyttäjältä: XsaraVTR84 - helmikuu 27, 2010, 01:34:22
Lainaus käyttäjältä: Citronella82 - helmikuu 27, 2010, 01:16:52
Takalasista löytyy tuommoiset tarrat "Citroen motor sport" sekä "Citroen sport" : http://www.tarrapaikka.net/product_catalog.php?c=48 niiden keskelle aattellut sitten tuota acryn takalasitarraa.  :) Kröhm, sporttinenhan tämä autohan ei nyt kulun puolesta hirveästi ole mutta kuski ainakin on.  ;D

Jaa, nooo enpä nyt tiedä kehtaako sitä ees tässä ruveta kertomaan, niin hävyttömän vähän se kuitenkin on ja enkä nyt tiedä oliko se edes juoksua enimmäkseen semmoista löntystämistä paitsi alun spurtti tuli tehtyä noin 100m.  :-[ Puolustukseksi pitää sanoa että se on juostu armeijassa ja elopainoa oli silloin reilut sata kiloa ( armeijan hillomunkit oli liian maittavia )... onneksi ei enää.  ^-^ Kesällä pitäisi varmaan taas alottaa "se" urheilu kun viimeksi sitä harrastaessa lähti noin 30kg...  ::) Toki tuli kyllä äskettäin hommattua  salomonin goretex talvijuoksukengät joten pitäishän tuo urheilun onnistui nytkin.

Mä oon tasan kerran juossu sen teininä, kehkoputken tulehduksessa parin viikon jälkeen kuurin alotuksesta :P Joten lienee annetaan anteeks et jäi alle 2200...Komeesti henki vinkui jo ekan kierroksen jälkeen ;D Ja sen jälkeen ei ole kiinnostanut juosta muuten kun sateella autolle turvaan :P pianoa en o saanu ku nostettua urheilulla, lienee six ku muulloin ei "ehi" syömään kun ei ole pakko... ::)

Igor

Eli Räyskälässä kiihdytetään 100m jalan, ja Alastarossa juostaan coopperi, ja tehdän sport/classic -jako niiden mukaan... :P

Citronella82

Lainaus käyttäjältä: Igor - helmikuu 27, 2010, 01:53:33
Eli Räyskälässä kiihdytetään 100m jalan, ja Alastarossa juostaan coopperi, ja tehdän sport/classic -jako niiden mukaan... :P

Mites kuntourheilu ny autourheiluun sekaantui muuten ku ot puheissa? :D Mä otan sit kyl vetoapua, joku puikulan puikkoihi ja köytän itteni koukkuun.

Ja pihkat, isken Muulin perään, meen siihe istumaan ja vilkuttelen juoksijoille :P

Igor

Joo ei oo pelkoo että mä juoksisin. En ees omista lenkkareita. Joskus -95 kävin pari kertaa juoksemassa, se riitti.

Koukkuun ei sit kyllä köytetä ketään... ;)

Citronella82

Lainaus käyttäjältä: Igor - helmikuu 27, 2010, 02:12:34
Joo ei oo pelkoo että mä juoksisin. En ees omista lenkkareita. Joskus -95 kävin pari kertaa juoksemassa, se riitti.

Koukkuun ei sit kyllä köytetä ketään... ;)

Haaaah haa :P

Looz

XsaraVTR84

Lainaus käyttäjältä: Looz - helmikuu 27, 2010, 02:44:11
Harmillisen kaukana ovat.  :-\
No ainakin tuo botniaring on noin 350km päässä täältä joten sinne on jo ihan mukavasti matkaa... yöpymispaikkakin olis hyvä jos semmoinen järjestyy. :)

XsaraVTR84

Noihan tarroihin liittyen semmoista että ittellä sattuu nuo tummennukset olemaan autossa niin ne estää että ne sisälle tarkoitetut tarrat ei näy minnekkään kun tänään kokeilin joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää tuo suuri sininen acryn tarra jonka voi ilmeisesti laittaa ulkopuolelle...

S_a_m_i

Terve tänne sitruunaväelle! Rekisteröidyin tänne ihan vaan infotakseni teidän harrastajakuntaa jne. Olen siis Sportpugin edustajana täällä ja me ollaan Renault Tuning Finlandin ja Renault Club de Finlandin kesken suunniteltu ranskanpullapatonkien yhteisiä tapahtumia jo muutaman vuoden ajan. Nyt vihdoinkin löydettiin aktiivinen ja asiasta kiinnostunut sitikkapuolen ry, joten päätimme, että järjestetään tänä vuonna tapahtumien määrältä ennätysvilkas kesä, jossa on samanhenkistä väkeä myös teidän puolelta.

Teillä on ykkössivulla ollut aika paljon spekulaatiota miten ajovuoroja etc järjestetään. Tarkoitushan on, että kaikki asiasta kiinnostuneet pääsevät radalle ja kaikille jää hauskat kokemukset ratapäivistä. Meillä ei ainakaan yllä mainittujen kerhojen kesken ole pipo pahemmin kiristänyt päätä eli tähän mennessä kaikki asiat on sovittu todella leppoisasti yhteisymmärryksessä. Tässä kun kesäkausi varsinaisesti pyörähtää käyntiin ja ennen kuin tapahtumat alkavat rullata niin me pidetään kaikkien ry:iden toimihenkilöiden kesken pieni miitti, jossa käydään läpi yhteiset pelisäännöt ja käytännön asiat. Tärkeimmät asiat infotaan teille jäsenille mahdollisimman ajoissa mutta pienet yksityiskohdat sovitaan miitissä. Tämä miitti voidaan pitää esim. tuntia ennen ensimmäistä ratatapahtumaa tms. Anyway, tästä tiedotetaan taas ajoissa teidän yhteyshenkilö(-it)ä.

Aikaisempina vuosina meillä on ollut kaikentasoiset autot 1.1:stä ... +300hv autoihin radalla samaan aikaa, eikä kenelläkään ole ollut pahaa sanottavaa siitä. Osa väestä ajaa "tosissaan" ja osa vain hakee parhaita ajolinjoja, jolloin maksimivauhti ei ole kovin huima ollut. Siellä pysyy siis varmasti mukana kaikentasoisilla autoilla. Kaikilla on kuitenkin peilit autossa, silmät päässä ja rento meininki radalla, jotta voi päästää takana tulevan nopeamman auton nätisti ohi. Radalla ei oikeastaan koskaan ole ollut ruuhkaa, joten kaikki ovat mahtuneet nätisti radalle. Yleensä tapahtumien alussa ja lopussa autoja on ollut radalla jonkun verran mutta nuo ajoajat on jakaantuneet aika monelle tunnille, joten tilaa on tähän mennessä ollut aivan riittävästi. Välillä rata on jopa ollut tyhjä kymmeniä minuutteja.

Laitelkaapa uutena osapuolena mitä toiveita teillä on tapahtumien suhteen niin yritän tässä toimia tiedonvälittäjänä kaikkien osapuolien kesken. Meidän on tärkeää kuunnella kaikkien kerhojen jäseniä, jotta saadaan järjestettyä sellaisia tapahtumia, joissa kaikki viihtyy ja kaikilla on kivaa! Jäsenillehän nämä tapahtumat järjestetään.

Mitä yöpymiseen tulee Räyskälässä niin siellä on kentältä (15km säteellä) lähiseudulla aika monta paikkaa, jossa voi yöpyä. Halvin on varmasti Riihimäen kaupungin virkistysalueella Riihisalossa (hae Googlella) (kannattaa kysyä ottavatko "ulkopaikkakuntalaisia" vastaan => uskoisin ettei ole mitään ongelmia) ja pari kilometriä lähempänä on Laakasalo (hae Googlella) (jos ei ole konkassa... ::))
Myös Botnialle ollaan järjestetty yöpymistä, mutta siitä lisää myöhemmin :) EDIT: Majoitukset ovat maksaneet tyyliin pari-kolmekymppiä nassulta (tosin kokemukset Botnialta) mikä ei liene liikaa täysylläpidosta :) Tämän vuotisista hinnoista ei ole täyttä varmuutta vielä.

Me ollaan sovittu, että ratatapahtumissa kaikki radalla olijat + kyytiläiset käyttävät turvallisuussyistä kypärää. En tiedä mikä teidän käytäntö on ollut mutta jatkaisimme tällä turvallisuusnäkökulmalla tänä kesänäkin.

EDITEDIT: Jos teillä on jotain kysyttävää SP-RTF-RCdF -kerhojen yhteisistä tapahtumista menneiltä vuosilta niin heitelkääpä kysymyksiä vaikka privalla niin pyrin vastailemaan parhaani mukaan. Myöskin jos teillä tulee mieleen jotain uudentyylisiä tapahtumaideoita niin niitäkin kaivataan, jotta voisimme tarjota jatkossa vieläkin monipuolisempia tapahtumia :) Tässä on takataskussa vielä lisääkin erilaisia tapahtumaideoita mutta kerrotaan niistä lisää kun saadaan jotain konkreettista aikaiseksi. Ideoita kaivataan vielä paljon lisää :laugh: