Xsara II - HDI ei käynnisty ym. sähkövikaa

Aloittaja murikka, tammikuu 27, 2010, 18:04:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murikka

Auto: Xsara 2.0 HDI vm.2003

Onkohan kellään lukijalla haisua, löytyykö kys auton kytkentäkaaviota mistään.
Autossa sähkövika, ei käynnisty, ei pelaa valot, puhaltimet, ikkunannostimetja jotain muutakin pimeänä.
Sulakkeet auton silsältä ja konepellin alta tarkastettu, kunnossa.
Olisiko vika konehuoneen puoleisen sulakekotelon pohjassa?
Onko kellään vinkkiä, mistä hakea.
Testeri ei tällaista paljasta.

Ralle

tossa toi heinäsen linkki, siitä ollee apuva ;)
http://ftp.psyborg.rpg.pl/xsara/Citroen%20Xsara%20-%20Haynes%20Manual/

tuleeko mihinkään sähköä?
Ootko tosiaan kattonut ton akun ja sen liittimet? Tuntuu noi akut kuolevan tänä talvena aika tiheään ainakin pätkä ajossa....

PicassoHDI

murikka

En tiedä testeristä sen enempää kertoa, auto on paikallisessa pienkorjaamossa, testeri lienee OK.
Ei kysymyksessä ole akku vaiva, vaan virta häviää "jonnekkin" ts jää välille, ainakin sulakerasian pohjaa epäillään toistaiseksi, virtapuolella lienee muitakin paikkoja , jonne virtanen katoaa?

murikka

Voiko virtalukonhäiriö-ajonesto aiheuttaa moiset vaivat?
Merkkiliikkeestä varattu aika 9.2.

murikka

Auton sähkövaivat aiheutti "akun säästötila", joka kytkeytyy päälle kuulemma jännitetehon laskiessa, ongelma ei korjautunut ennen auton käynnistystä, vaiikka akku ladattiin.
Varsinainen syy auton sammumiseen oli kolmessa suuttimessa esiintyvä ohivuoto ja kaiketi pakkanen sekä ilmaongelmat? Ainakin polttoaine suodattimelle tuleva letku tiputteli pakkasella tipan silloin tällöin.
No nyt tankissa on Fortea, katsotaan korjautuuko sillä.
Ei kaiketi  170 h kilometrissä pitäisi vielä suuttimien sipata?
Onkohan kellään vastaavia kokemuksia ja voisiko tuo mahd ilman pääsy järjestelmään aiheuttaa nuo suutin vaivat.
Vai "liian taloudellinen" karstoittava ajotapa?

CitikasC4

No se on ainakin varmaa, että ilma on kuolemaksi dieselille. Pieninkin ilmavuoto aiheuttaa välillä vaikeitakin ongelmia käynnin suhteen. Kaikki ilmavuodot pitäisi saada selville ja tukkia. Mikään aine ei niitä ilmaongelmia poista.

Eikä 170tkm pitäisi vielä suuttimien kanssa olla ongelmia. Mullakin maasturissa 495tkm mittarissa ja ensimmäinen suutinhuolto on edessä ;D

Egr saattaa tietysti karstoittaa kivasti imusarjaa, mutta en nyt sitä ensimmäisenä syyttäisi.

Peteku

Kerro ihmeessä kokemukset forten käytöstä sitten! Mullekkin sanottiin että pitäis suuttimet vaihtaa, kun ei -18 asteessa lähtenyt käyntiin, (-14 lähtee palmun alta..) tosin mulla asia parani hieman kun tankkasin nesteellä varmuudella talvilaatuista dieseliä. Myöhemmin kun pakkaset taas nousi, ei lähtenyt ilman lohkista käyntiin.. Itse ostin motonetistä STP merkkistä lisäainetta, minkä pitäisi myös puhdistella suuttimia yms, tankillisen jälkeen ei parannusta käynnistymiseen pakkasella. Autolla ajettu 256Tkm.

murikka

No nyt olen parisataa kilometriä ajannut, eikä auto ainakaan vielä ole oireillut millään tavoin.
Käynnistyy hyvin ainakin -8 pakkasessa.
Katsotaan vielä.
Mutta toinen probleema, miten puolin paristo on virta-avaimessa?
Olen kyllä yrittänyt saada toimimaan kumminkin puolin, muttei onnistu.
Eikös se ollut niin, että virta päälle ja painetaan jotain säätimen nappia jonkun aikaa, vai muistanko väärin?

CitikasC4

BTW: Onkos kukaan ajatellut, että vikaa voi olla myös pikahehkuissa? Normaalisti pikkupakkasilla ette edes ehdi valoa nähdä, kun hehkut on jo sammunut, mutta kovemmilla pakkasilla on oleellista, että kaikki hehkut toimii. Ilman hehkuja saatte sahata maailman tappiin niitä CR-koneitanne.

Peteku

Lainaus käyttäjältä: murikka - helmikuu 07, 2010, 20:30:54
No nyt olen parisataa kilometriä ajannut, eikä auto ainakaan vielä ole oireillut millään tavoin.
Käynnistyy hyvin ainakin -8 pakkasessa.
Katsotaan vielä.
Mutta toinen probleema, miten puolin paristo on virta-avaimessa?
Olen kyllä yrittänyt saada toimimaan kumminkin puolin, muttei onnistu.
Eikös se ollut niin, että virta päälle ja painetaan jotain säätimen nappia jonkun aikaa, vai muistanko väärin?

Nyt kun on kovemmat pakkaset, niin onko fortesta ollut mitään huomattavaa vaikutusta käyntiin lähtemisen kannalta?

murikka

Kyllä kai se Fortepesu auttoi vaivaan.
Auto käynnistyy lämmittämättä lähes -20 asteessa ja katsastuksessa savukaasu arvot todella pienet, jotain 0,4.
Ei kai silloin suihkuissa hirveästi vikaa ole.