C4 - Lämppärin kenno/liitos vuotaa?

Aloittaja C4vm2005, tammikuu 12, 2010, 14:38:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

powerage

Ensimmäiseen C4 johon vaidoin O-renkaat aikaa meni jotain 1h. Nyt olen jo vaihtanut lähes kymmeneen C4 O-renkaat hommaan menee alle 20min. Täällä paikallinen monimerkkikorjaamo oli laskuttanut asiakasta O-renkaiden vaihdosta (perusmallin O-renkaat) lähes 500€.
C5 II 2.0 HDI Berline AM6
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C5 II 2.0 16V Berline man.
C4 1.6 16v Berline man.
ex C5  I 2.0 16V SX Berline, C5 I 2.0 16V Break,  Xantia 1.8 16V

Lucifer red lemon

Joo, näyttäää siltä, että purkaisivat koko kojelaudan :-(

Voisin teettää homman sinulla vai tiedätkö luotettavaa korjaamoa Espoossa tai Kirkkonummella ?

Homma näyttää yksinkertaiselta, mutta mulla ei ole tiloja sen tekemiseen.

powerage

Lainaus käyttäjältä: Lucifer red lemon - maaliskuu 10, 2023, 13:53:45
Joo, näyttäää siltä, että purkaisivat koko kojelaudan :-(

Voisin teettää homman sinulla vai tiedätkö luotettavaa korjaamoa Espoossa tai Kirkkonummella ?

Homma näyttää yksinkertaiselta, mutta mulla ei ole tiloja sen tekemiseen.

Remontin pystyy helposti tekemään vaikka parkkipaikalla. Minulla Espooseen matkaa jotain 400km...
C5 II 2.0 HDI Berline AM6
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C5 II 2.0 16V Berline man.
C4 1.6 16v Berline man.
ex C5  I 2.0 16V SX Berline, C5 I 2.0 16V Break,  Xantia 1.8 16V

Lucifer red lemon

Oho :-(

No vähän kaukana sitten...

Oisko ketään lähempänä?

Meillä parkkipaikka niin tiiviisti suunniteltu, että hädin tuskin pääsee ovesta sisään...

Kuivailen lattiaa sanomalehtipapereilla. Ilmeisesti aika kauan kastunut kumimaton alla. Ei kuitenkaan lammikkoa...Ajo onnistuu kun välillä lisää nestettä...

Ei paniikkia, mutta olisi mukavaa, jos joku täällä päin hoitaisi homman. Maksan kyllä.

Merkkihuolto ei ole vielä vastannut kyselyyni...

Mistä niitä o-renkaita kannattaisi kysellä? Sitronen  vastasi, että ei ole...

Jasu

Mulla saattaa olla tuonkokoisia jemmassa, tarkistan vielä minkä kokoisia ovat ja jos on oikeita niin nehän tulee kirjekuoressa. Entiseltä työmaalta pelastin, yhtä olin vailla, laittoivat kourallisen. Ja ovat EPDM:ää ne...

Tänään ei enää jaksa lähteä tallia penkomaan, vaikka tiedänkin (hyvin poikkeuksellista) missä ovat. Jos ei mitään kuulu, muistuttakaa, lähimuistin kanssa kun on lievää suurempia murheita...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

Lucifer red lemon

Laitoin tilaukseen Latviasta setin, jossa on O-renkaiden ohella myös koko lämmitysmatriisi. Alle 30 egeä kuljetuksineen niin päätin kokeilla.
Tässä odotellessa kuivailen edelleen lattiaa...
Sen verran haluaisin vielä varmistaa ennen kun lähden asentamaan, että onko niissä putkissa, jotka tulevat rungon läpi tiivistyskohtaan joustovaraa? Videolla tuntuivat antavan myöten, mutta haluaisin välttää murtumat ynnä muut mokat...
Millaisia torx-päitä/hylsyjä tarvitaan noihin avaamisiin?
Yhdellä ruuvilla putki kiinni rungossa, yhdellä putket kiinni, yhdellä lämmitin kiinni?

Jasu

On niillä putkilla ainakin muissa malleissa ollut varaa liikkua. Kestää liikutella putkia vaikka mihin suuntaan kun yksittäiset kiinnikkeet on vaan irti...

Kävin penkomassa tallia, eivät olleet renkaat siellä missä piti, vain kaksi löytyi. Saman kokoinen rengas, mikä ES9 V6-moottorin vesiputken tiivistyksessä lohkoon, siksi noita tuli haalittua, vaan missähän se pussi on missä on useampia renkaita...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

Lucifer red lemon

No niin.
Löytyi sopiva torx ja sain kiristettyä sitä messinkiruuvia.
Vähän oli väljää, joten mahdollista, että falskasi sieltä.
Tässä ketjussa kuitenkin joku aikaisemmin totesi, että kiristys ei ollut auttanut...
Joten nyt sitten tarkkailemaan, vuotaako vielä...
Se torx-koko muuten on sama kuin kennon kiinnityksessä. Tarvii vain jatkovarren