Xsara - Takaluukun sähköissä häikkää

Aloittaja laeylee, marraskuu 15, 2009, 11:46:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

laeylee

Osaisiko joku antaa vinkkiä, että mistä vika johtuu?

Oireet alkoi sillä, että jarrua painaessa alkoi pyyhkijä liikkua ja lisäjarruvalo vilkkui himmeästi. Seuraavaksi alkoi luukussa oleva avausnappula temppuilemaan. Nyt ei toimi pyyhkijä ollenkaan, luukku aukeaa vain avaimessa olevasta napista ja jarruvalo pelaa vain jos on pyyhkijänmoottorissa johto kiinni.

Voisiko johdot jossain kohdin lyödä läpi, kun jarruvalo ja pyyhkijä oireilevat keskenään? Mittasin liittimien välit ja johdot oli ainakin ehjät.

Lukon nappi ei toimi lainkaan nyt ja hyppylankaa kokeilin niin ei silläkään auennut. Mittasin avausnappulan niin se ainakin toimii. Voisiko tässäkin olla läpilyönti johdoissa vikana?

Mistähän saisi 2002 malliin korjausoppaan?

jatako

99.9% todennäköisyydellä vika / oikosulkupaikka /katkos  on haitarikumisen läpiviennin sisällä. Siis siinä kohtaa missä johtonippu menee varsinaisesta korista takaluukkuun. Varsinkin jos farmarista kyse. Siellä on varmaan johtoja nirhautunut poikki. Joko tinailet niitä siinä haitarinkumin sisällä tai jos kunolla haluat korjata niin laitat ehjää johtoa siihen läpiviennin lähettyville ja jatkat johtosarjaa liikkumattomassa paikassa.

laeylee

Niin mulla kävi mielessä, mutta ajattelin ensin kysellä varmuutta asialle. Mahtuukohan sen Läpiviennin sisään 0.75johdot jos ne uusis kaikki, kun purkaa kerran. Takalasille on syytä varmaan säilyttää johtokoko.

jerrypa

Minkä paksuiset johdot mahtuu haitarin sisään?

KariM

Meneekö haitarikumialueelle seuraavakin, en ole vielä itse päässyt tarkistamaan? 99 farkkuxsarassa takapyyhin alkaa putsaamaan takalasia noin 20min ajon jälkeen. Ei siis tapahdu heti kylmiltään.

jatako

Lainaus käyttäjältä: jerrypa - helmikuu 02, 2011, 08:32:00
Minkä paksuiset johdot mahtuu haitarin sisään?

Siellä on useamman kokoisia johtoja. Ohkaisemmat muistaakseni ihan olematoman ohuita ja takalasilämppärille ja maadoitukseen taitaa mennä jotain 4mm jöötiä. Uskoisin, että johtojen kestämiseen vaikuttaa muovieristeen elastisuus varsinkin pakkasella ja kuparisäikeiden halkaisia (mitä pienemmistä säikeistä pudottu johdin, sitä joustavampi rakenne). Mulla oli muistaakseni katkenneet juuri ne paksuimmat ja taipumattomimmat johdot.