C1 - Maalivikaa

Aloittaja mie, marraskuu 14, 2009, 22:41:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mie

Enpä tiedä meneekö oikeaan otsikkoon mutta kitistään tänne, modet siirtäkööt pois.

Mulla on 2006 C1 ja takaovi alkaa ruostumaan "keskeltä" parista paikasta - haiskahtaa siis että pelti on ollut paskainen maalattaessa. Oulun Veho otti kuvat jne, mutta Sitikan tehdas ilmoitti että ei oo takuu ku 3 vuotta, eli jouduin kuluttajasuoja-asiamiehen pakeille. Toivottavasti homma hoituu sitä kautta.

Pointti siis että vaikka kyseessä ei ole "puhdas" sitikka, on se silti mun ensimmäinen ja viimeinen. Mietin juuri teettäväni isot tarrat kylkeen missä kehun ko. merkkiä - vai onko joku sitä mieltä että pitää olla varautunut siihen että alle nelivuotias auto ruostuu?

Perkele, helpotti  >:(

Aakku

Lainaus käyttäjältä: mie - marraskuu 14, 2009, 22:41:57
Enpä tiedä meneekö oikeaan otsikkoon mutta kitistään tänne, modet siirtäkööt pois.

Mulla on 2006 C1 ja takaovi alkaa ruostumaan "keskeltä" parista paikasta - haiskahtaa siis että pelti on ollut paskainen maalattaessa. Oulun Veho otti kuvat jne, mutta Sitikan tehdas ilmoitti että ei oo takuu ku 3 vuotta, eli jouduin kuluttajasuoja-asiamiehen pakeille. Toivottavasti homma hoituu sitä kautta.

Pointti siis että vaikka kyseessä ei ole "puhdas" sitikka, on se silti mun ensimmäinen ja viimeinen. Mietin juuri teettäväni isot tarrat kylkeen missä kehun ko. merkkiä - vai onko joku sitä mieltä että pitää olla varautunut siihen että alle nelivuotias auto ruostuu?

*erkele, helpotti  >:(
Jälkiviisashan voipi aina olla. Auto olisi kyllä kannattanut tarkastaa itse huolella ennen takuun umpeutumista. Kyllä siellä oireilut varmaan jo näkyivät.

Merkkiä toki voi vaihtaa, mutta joutunet ojasta allikkoon jos vaihdat saksalaiseen. Ainakin VW konsernin autoissa on paljon maaliongelmaa. Tosin esim. Audi antaa pitkän takuun. Työkaverin Audi mm. ylimaalataan takuuna 5 vuoden iässä.
Japanilaiset on luku sinänsä

Citroën 2CV AZ Berline -56

Samone

Mazda kutoset ovat ruostuneet järjestään jo kolmen vuoden ikäisinä.

Jankos

Ei oo ensimmäinen toyota mikä tuollalailla puhtaasta paikasta ruostuu puhki... Eli taitaa yhteistyötehtaalla olla toyotan laadunvalvonta ja tekniikat käytössä.
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: Jankos - marraskuu 15, 2009, 11:42:56
Ei oo ensimmäinen toyota mikä tuollalailla puhtaasta paikasta ruostuu puhki... Eli taitaa yhteistyötehtaalla olla toyotan laadunvalvonta ja tekniikat käytössä.

Ettei olisi vaan nastapölyä ?

Joerkka

Tai sitten joku amiskuski tyypittänyt autoja Hangon vapaasatamassa huonoin tuloksin, firmoja siellä jotka paikkailevat "kuljetusvaurioita"...ei ehkä tehtaan speksejen mukaisesti.
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Gusse

Lainaus käyttäjältä: mie - marraskuu 14, 2009, 22:41:57

Ikävästi näyttäisi siltä, että nykyään pitää olla tuohon varautunut. Ainakin jos on uskominen ruotsalaisten tekemiin tutkimuksiin, vielä pahimpia siinä taisivat olla mazdat ja fordit.
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

Renee

Muutama kysymys onko viestin aloittajalla auto ollut uudesta lähtien käytössä ja ne merkkihuollot on tehty asiallisesti,tämä koritakuun piiriin varmaakin kuuluu että auto tarkistetaan huollossa että ei mitään alkavaa ruostumissa havaittavissa.Jos on tehty joku kuljetusvaurio korjaus niin kyllä siellä maahantuojalla on dokumenttia.Muista sinulla ei ole mitään hävittävää tässä hommassa.Loppujen lopuksi pienistä summista kyse,mutta jos haluataan antaa huonoa mainosta liikkeestä ulospäin niin sallitakoon tälläinen "hölmöläisten" homma.Muistatte kun valoa kannettiin sisään säkeissä.Aloita tällä keskustelu sinä luulit ostaessa auton että maalipinta pysyy hyvän hoidon ansiosta kiiltävänä ja virheettömänä jopa 4 vuotta.Minulla on auto vm 95 maalipinta kiiltää ja ei ruostetta missään.Toivotan onnea .

Jankos

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - marraskuu 15, 2009, 12:19:00
Lainaus käyttäjältä: Jankos - marraskuu 15, 2009, 11:42:56

Ettei olisi vaan nastapölyä ?

Ei kun kaverin autossa eiku korollassa, oli ihan puhdas läpiruostunut reikä takaluukun alapuolisessa pellissä... En muista mikä malli jne. mutta ikää oli kunnioitettavat 2 vuotta tuossa kohtaa (ot: toyotahan se paras on kaverin mielestä vaikka tuota ennen oli jo koneremppakin tehty 45 tkm ajettuun) ja aikaa on siis muutama vuosi. Korjasivat sen ihan kiltisti vaihtamalla koko palan, ja ei kaverin tarvinnut edes kiukutella eli sekin taisi olla aika tuttu toimenpide.
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

mie

Huollot on tehty asiallisesti, huoltokirja tsekattiin jne.
En tiedä mitä nastapöly on mutta tuskin sitä tulee takaoven yläosaan tasaiselle pinnalle maalinpinnan sisäpuolelle niin että maali alkaa kuplimaan parista kohtaa?

En ole auton ensimmäinen omistaja mutta mielestäni sillä ei ole mitään merkitystä tässä asiassa.

PicassoHDI

Kyllä tuo omistajan vaihdos vaan vaikuttaa... ikävä kyllä.

Suutari

Ei tänne kuulu, mutta liittyy asiaan.... Noissa farkku xsaroissa 2 korisissa näyttää kaikista kuorivan maalit takaluukun lisäjarruvalon ympäriltä! Itellä huomasin ja ny oon niitä vaan huvikseni kattellu kun oon ohi kävelly että, 90% näyttää olevan samaa vikaa! Asiasta merkkiliikkeessä kyselin, että eikö tuollainen oo jo valmistusvirhe, kun esiintyy lähes kaikissa ja yleensähän valmistusvirheet korvataan takuuajan umpeutmisen jälkeenkin, jos on tyyppivika? Fordillahan vaihdellaan vieläkin focuksien ovia takuuseen, kun homma toimii.... Citikan merkkiliikkeessä asiaan suhtauduttiin vähän nihkeesti, olihan auto silloin jo 5 vuotta vanha... Eli taitaa niin sanottu "maalitakuu" olla lähinnä kestoltaan ns. Perävalotakuu :( Täältä foorumilta löytyy mun juttu kuvien kans. Kiinnitäkääs huomiota noihin, niin huomaatte, että niitä on lähes kaikissa farkku xsaroissa, mutta citikalla ei ilmeisesti haluta korvata tehtaalla huolimattomasti tehtyä työtä, kun kyseessä on vähänkin vanhempi auto. Harvassa uudessa autossa nyt yleensäkään on valmiiksi silminnähtäviä vikoja....

Laitetaan ny vielä linkki tuonne aijempaan keskusteluun, johon viittasin...

http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,4509.msg30356.html#msg30356

barfly

Lainaus käyttäjältä: Suutari - marraskuu 16, 2009, 21:31:26
Ei tänne kuulu, mutta liittyy asiaan.... Noissa farkku xsaroissa 2 korisissa näyttää kaikista kuorivan maalit takaluukun lisäjarruvalon ympäriltä! Itellä huomasin ja ny oon niitä vaan huvikseni kattellu kun oon ohi kävelly että, 90% näyttää olevan samaa vikaa! Asiasta merkkiliikkeessä kyselin, että eikö tuollainen oo jo valmistusvirhe, kun esiintyy lähes kaikissa ja yleensähän valmistusvirheet korvataan takuuajan umpeutmisen jälkeenkin, jos on tyyppivika? Fordillahan vaihdellaan vieläkin focuksien ovia takuuseen, kun homma toimii.... Citikan merkkiliikkeessä asiaan suhtauduttiin vähän nihkeesti, olihan auto silloin jo 5 vuotta vanha... Eli taitaa niin sanottu "maalitakuu" olla lähinnä kestoltaan ns. Perävalotakuu :( Täältä foorumilta löytyy mun juttu kuvien kans. Kiinnitäkääs huomiota noihin, niin huomaatte, että niitä on lähes kaikissa farkku xsaroissa, mutta citikalla ei ilmeisesti haluta korvata tehtaalla huolimattomasti tehtyä työtä, kun kyseessä on vähänkin vanhempi auto. Harvassa uudessa autossa nyt yleensäkään on valmiiksi silminnähtäviä vikoja....

Laitetaan ny vielä linkki tuonne aijempaan keskusteluun, johon viittasin...

http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,4509.msg30356.html#msg30356

Jep!

Itselläni sama vika Xsarassa.
Aiheuttaja on takajarruvalon kehyksen (telineen, jossa lamput ovat kiinni) valupurseet, ei muuta ku santapaperilla purseet veks ja Noveroxia pintaruosteen päälle.

Gusse

Samantapainen ongelma kohta on myös ykköskoppaisten viitosfarkkujen takaluukussa. Siinä ongelma koskee rekisterikilven valojen kohdalla olevaa muovia, joka hinkkaa pellistä maalin pois.
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460