Moi,
olisi tarkoitus uusia farkku xsara 2.0HDI -02 iskarit ja jouset. Olen yrittänyt etsiä tietoa mitkä iskarit + jouset / alustasarja tässä toimisi hyvin, vähän huonolla tuloksella. Laskea en haluaisi joten alustasarjan tulisi olla vakio mitoilla. Olen saanut seuraavanlaisia tarjouksia tähän mennessä, mutta ei mitään hajua toimiiko ko. sarjat mitenkään farkku xsarassa (vai myykö myyjä taas vain)...
* GTS Performance Kit - alustasarja 420€ (madallus 30/00mm)
- KYB iskarit
- K.A.W jouset
* GTS -iskunvaimentimet + Lesjöforss jouset = 410€ (vakio korkuiset jouset)
* vakio iskarit ja jouset (LIP) saisin paikallisesta 550€ (asennettuna)
Saksasta saisi halvalla alustasarjoja mutta en äkkiseltään löytänyt mistä ja kun ei tiedä mitä etsisi niin vähän hankalaa... kertokaapa paikkoja jos olette tilanneet saksasta?
Ja pääkysymyksenä olisi siis että mikä on toimiva alusta farkku xsarassa?
Mitä alustalta vaaditaan? Jos se ei saa madaltaa, niin kannattaa pysyä vakio jousissa ja hankkia kunnon iskarit, sekä tarkistaa puslien kunto.
Jos madallus on kuitenkin sallittua, niin tuo Patonkikuskin ehdotus voisi olla budjetti vaihtoehto, tosin HDI:n mylly on jonkin verran painavampi, joten madallusta saattaa tulla liikaakin.

Itsellä on madallusjousista kokemusta FK:n, H&R:n, Weitecin ja Eibach:n ja jostain halpiksesta, jonka merkkiä en muista, sekä KW:n ja FK:n Coilovereista. Weitecit oli pintakovat/kovat ja epämukavat, kuten tuossa aiemmin mainittiin. FK oli alla kahdessa autossa, kummassakaan ei madaltanut mitä luvattiin, mutta muutoin olivat ihan ok, jämäkkä, mutta kuitenkin suht mukavat. Nuo halpikset olivat karmeat, auto tuntui pomppivan joka suuntaan. H&R olivat hyvät, ehkä hiukan jäykähköt omaan makuuni. Nyt alla Eibachin sarja (tuli toisen FK:n tilalle), sopivan mukavat ja jämäkät, seuraavaan tulee myös Eibachit. Eka FK:n sarjan tilalle tuli sitten hyvityksenä FK:n korkeussäädettävä. Madalluksen sai kyllä haluamakseen, mutta luoja, että se oli kova ja jäykkä ajaa, oikea kivireki. Kolmossautossa on alla KW:n Variant 2 ja eroa tuohon aiemmassa autossa olleeseen FK:n viritykseen on kuin yöllä ja päivällä. Kaikki, poislukien nuo yhdet, olivat/ovat mutkatiellä elementissään. Omien kokemuksien pohjalta unohtaisin nuo KAW, Lesjöforss, LIP ja muut "halpis" jouset ja panostaisin hieman enemmän ja hankkisin kunnon vieterit.
Nyt Eibachien kavereina on pakettiversion KYB:n kaasuiskarit (Motonetista sai edullisesti), jotka ovat samat kuin HDI Xsaran vakiot. Nämä ovat toimineet normaalissa käytössä hyvin yhteen. Jos kaipaa jäykempää, niin nuo GTS virittämät KYB:t voisivat olla ok vaihtoehto, näitä aion itse kokeilla Eibachien kavereiksi ykkösautoon. Onhan sitten vielä säädettävät Koni sportit, mutta hintakin on sitten toinen. Tuolta aion itse hankkia vermeet:
http://www.tij-power.com/ Kaveri tilasi itselleen tuolta sarjan ja kaikki meni hyvin. Merkkiliikkeestä ei pahemmin ole osia tultu haettua, hinnat ovat yleensä aika suolaisia.