Kommentoin tuota ebay-kauppaa ja saksan kauppaa yleisesti.
Viimeisen viiden vuoden aikana olen itselleni ja parille kaverille hoidellut mitä ihmeellisimpiä juttuja pääosin saksasta mutta osan muistakin maista (itävalta, belgia, UK, USA).
Saksaan olen maksut hoitanut yleensä etukäteismaksulla suoraan tilille ja muut paypal:n kautta.
Yhtään ainutta ongelmaa ei ole ollut kaupanteossa! Keskisaldo oli vielä keväälle asti noin 500 e / kk ja tavara oli 10-500 euron hintaista. Kallein tavara mitä tilattiin oli lastenvaunut ja vaimon saumurikin taitaa olla kalleimmasta päästä ja eipä se minin eatonikaan halpa ollut. Kaupankäyntejä tuolta olen siis tehnyt kymmeniä.
Varsinkin ebaysta (eurooppa, jenkki) tuo kaupankäynti on turvallista, kunhan nyt hiukan katsoo myyjän profiilia. Jos esimerkiksi myyjälle on muutamassa päivässä rekisteröitymisen jälkeen tullut hirveä määrä palautteita niin kannattaa epäillä.
Ainoa mikä tuossa kaupankäynnissä aiheuttaa harmitusta on suomen postimaksut, saksasta kun tulee samaan hintaan tavarat kotiovelle kun täällä lähetettynä ne joutuisi hakemaan postista...
Mitä taas tulee boksien hintoihin niin tuo noin 100 euroa ei mielestäni ole paha hinta koska siinä on kuitenkin liittimet, johdot, koteloinnit, takuut jne. Mutta nämä suomikauppiaiden hinnat on kyllä liian kovat koska valmistaja myy alle puoleen hintaan samaa kamaa. Mutta tyhmä ei ole se joka pyytää...
AMH-boosterista voin kertoa että suoraan olen muutaman boksi tilannut ja hienosti on kaupankäynti heillekin pelannut.
Ja mitä taas tulee flashaamiseen niin eihän tuo ohjelmointikaapelikaan juuri mitään maksa, postikuluineen alle 200e. Ja kun löytää oikeat paikat mistä ostaa filet niin ei nekään huimissa summissa ole.