Kirjoittaja Aihe: Takakorkeudensäätimelle suoja?  (Luettu 2297 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa portos

• "C2"
  • **
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Takakorkeudensäätimelle suoja?
« : Helmikuu 01, 2006, 16:32:14 »
Laitetaans tämä keskustelu tännekin puolelle:

Onko kukaan taiteillut takakorkeudensäätäjähässäkälle suojaa? Kävi tässä mielessä, että kun se sen sijainti on niin huono, että kaikki paska yms. ikävä sen päälle suoraan lentää, niin miksi ei suojaisi sitä?

Jostain muovirasiasta tai vastaavasta taitelilisi suojaboksin sille, jolloin rapa ja suolat ei pääsisi herkkiä liikkuvia osia tärveleen niin helposti.

Kyllä kai tätä on joku joskus jo ajatellut, joten mikä tuossa ideassa on vikana, ettei sitä ole toteutettu? :mrgreen:

André Citroën

• Vieras
Re: Takakorkeudensäätimelle suoja?
« Vastaus #1 : Helmikuu 01, 2006, 16:50:10 »
Tuo olisikin tosi hyvä idea, jos joku "Pelle Peloton" lähtisi toteuttamaan tuota. Tulos olisi varmasti menestys.  :)

Poissa Pate

• "C8"
  • Peukkuja: 13
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
« Vastaus #2 : Helmikuu 01, 2006, 17:16:42 »
Jostain muovirasiasta tai vastaavasta taitelilisi suojaboksin sille, jolloin rapa ja suolat ei pääsisi herkkiä liikkuvia osia tärveleen niin helposti.

Olisko metallinen parempi? Sitä pystyisi muokkaamaan paremmin ja kestää taivuttelua...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2006, 17:18:14 kirjoittanut Pate »
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

miqsu

• Vieras
« Vastaus #3 : Helmikuu 01, 2006, 21:00:17 »
Metallinen tai muovinen, kumpikin varmasti hyviä materiaaleja, tärkeämpää on kiinnityksen toteutus ja suojan muoto.

Itse ajattelisin, että muovinen on turvallisempi ajatellen takana-ajajia, kun ei noista tee-se-itse - viritelmistä koskaan tiedä...

Taidankin huomenna käydä nosturilla... Toivottavasti muistan ottaa kameran mukaan, jos jotain onnistuisi kehittelemään.

Poissa portos

• "C2"
  • **
  • Peukkuja: 1
« Vastaus #4 : Helmikuu 02, 2006, 14:27:29 »
Metallinen tai muovinen, kumpikin varmasti hyviä materiaaleja, tärkeämpää on kiinnityksen toteutus ja suojan muoto.

Itse ajattelisin, että muovinen on turvallisempi ajatellen takana-ajajia, kun ei noista tee-se-itse - viritelmistä koskaan tiedä...

Taidankin huomenna käydä nosturilla... Toivottavasti muistan ottaa kameran mukaan, jos jotain onnistuisi kehittelemään.

Itellä kun ei oo kunnon huoltotiloja, niin siksipä nakkasinkin tänne, että jos jollakulla ois ideaa siihen...
Ja kun tuo takasäädin on taas ruvennu itellä hieman takkuaan, niin ajattelin, että seuraavan kerran kun ruinaan huoltopaikan lainaan, niin voisi puhdistamisen ja voitelun jälkeen jonkinlaisen suojuksen siihen viritellä. Lähinnä ajattelin jotain tosi yksinkertaista, että tällainen pässikin osaisi   ;D