Kirjoittaja Aihe: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille  (Luettu 187180 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wenski

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #75 : Marraskuu 26, 2010, 21:41:31 »

kiitos runsaslukuisista vastauksista ;)!

vastaanpa siis itselleni. vika oli jäähdytysnesteen vähyydessä. sitä meni peräti kolme litraa kun rupesin täyttämään. vuotokohta löytyi syylarin yläosasta konehuoneen puolelta. eli tuskinpa on mikään ainakaan siihen osunut. olisiko valmistevika. vuoto on ollut niin pieni ettei ole vuotanut lammikkoa auton alle, siksi en edes huomannut kyseistä juttua ennenkuin rupesi puhaltamaan kylmää.

Joel

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #76 : Joulukuu 12, 2010, 20:23:29 »
Itsellä pitkästä aikaa Citroen alla :)
Mutta nyt heti kaupanteon jälkeen ilmeni tuota samaa vikaa, että apparille tulee vain kylmää ja kuskille sitä, mitä säädetään.
Ilmeisesti myyjäliikkeen kanssa aloitetaan "painiminen" tuon vian korjaamiseksi ???

Missäs Joensuun seudulla tuota voisi korjuuttaa ja paljonko tuo lysti maksaa?

Auto on C5 2.0  rek. 10/2005.

Poissa metronomi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #77 : Joulukuu 12, 2010, 20:35:17 »
Siel on läppien tapit menneet poikki; tyyppivika, jota Autobon ei korvaa takuuseen enää. Omassa vaihto makso tonnin pintaan, ko se kojelauta joudutaan purkamaan pois. Osat ei maksanu oikee mitään, mut työ... merkkiliike olis ottanu melkeen tuplat.  :mrgreen: Siis näi Poris.

Poissa metronomi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #78 : Joulukuu 12, 2010, 20:44:50 »
Tietysti kuluttajasuojalain mukaan, jos kohde on olennaisesti huonompi kuin voisi iän ja kilometrien perusteella odottaa, niin myyjällä on vastuu virheestä edellyttäen, että ostaja on tarkastanut käytetyn tuotteen riittävän huolellisesti.... katso Finlex.fi/ajantasainen lainsäädäntö/38/1978, tuotteen virhe T: juridiikan ope

Poissa ExXm

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 185
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #79 : Joulukuu 13, 2010, 14:33:27 »

tk3

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #80 : Joulukuu 23, 2010, 21:58:13 »
No niin. C5 II -05 aloitti tuon kylmää apukuskille ilmiön. Ei tunnu menevän ohi. Ketjua kun lukee, jää vähän epäselväksi minkätasoisiin kustannuksiin pitäisi valmistautua. Jyväskylässä ollaan ja täällä on kyllä luotettava merkkikorjaamo (ei myyjäliike). Osaan toki viedä pajalle ja kysyä mitä maksaa, mutta lähinnä  kyse on siitä, kannattaako tyytyä ensimmäiseen esim. 1,5 keuron korjaussuunnitelmaan.

Poissa kaso70

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 86
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #81 : Joulukuu 23, 2010, 22:43:46 »
kustannuksista ..kokkolassa Auto Åströmillä maksaa n.600-650 koko paketti (työt,osat)

Poissa -VJ-

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenilla vuodesta -94
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #82 : Joulukuu 25, 2010, 12:55:22 »
Nyt sitten minullakin alkoi sitikka puhaltaa kylmää kuljettajan puolelle. Pitää yrittää saada huoltoliikkeeseen remonttiaikaa. Tuttava pari viikoa sitten korjautti, maksoi 570 eur Tornion huoltoliikkeessä remontti.

Hänellä 2005 C5II 2,2 HDi ja minulla 2007 C5II 2,0 HDi.

On kyllä mielenkiintoista etteikö muka tällainen vika mene tehtaan virhevastuun piikkiin, kun taitaa liki jokaisessa autossa tulla sama eteen? Seuraava autoni taitaa olla Kia!!
C3 Aircross BlueHDi 100

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #83 : Joulukuu 25, 2010, 14:14:50 »
Tästä olen jo monta kertaa sanonut.
Lämppärin korjaus on tehtaan jatkotakuulistalla. Mikäli auto ei sovi annettuihin rajoihin voidaan saada maahantuojalta hyvitystä korjaukseen. Vaatikaa huoltoanne selvittämään!!
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa -VJ-

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenilla vuodesta -94
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #84 : Joulukuu 25, 2010, 15:43:34 »
48kk/ 200000 km asti on jatkotakuu. Jos pääsee läpillä tulee täysi hyvitys- jos laitetaan lämppärin kotelokin menee osittaiskorvattavaksi.

Olisi 45 kk / 260000 km. Ei taida onnistua hyvitys?
C3 Aircross BlueHDi 100

jari

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #85 : Joulukuu 25, 2010, 16:57:12 »
No niin. Samat vaivat vänkärin puolella. Koelautaa en ala purkamaan ja tuskin takuukaan koskee 2005 malleja. Katselin yhtä laittamaanne kuvaa tosta surullisesta paskakeksinnöstä. Oliskohan mahdollista leikata raakasti reikä lämppärin kylkeen ja ottaa läppä sitä kautta pois ja laittaa uusi tilalle ja liimata palanen lämppärin kylkeen takas...?  Äkkiä näyttäs konsti onnistuvan vänkärin puolelta. Hanskalokero vaan pois ja reikä kylkeen.....................

- Jari -

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #86 : Joulukuu 25, 2010, 17:18:35 »
En kyllä lähtisi reikiä tekemään kylkeen. Ammattimiehelle päivän työ.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

jari

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #87 : Joulukuu 26, 2010, 21:46:14 »
Niin, eihän se reiän tekeminen ole varsinaisesti järkevä ratkaisu, mutta tuskin kukaan olisi maksanut markka-aikana yhdestä lämmityslaiteremontista 3000-4000 markkaa tai ylikin...
Samalla rahalla tehtiin moottoriremonttejakin.
Mitähän lienee liikkunut suunnittelijan päässä, kun rakennutti auton paskaläjän ympärille...

-Jari-

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #88 : Joulukuu 27, 2010, 08:00:53 »
Tuo on niin kovin yleistä nykyään. Toki aikanaan CX:n lämppärinkennoremppa aloitettiin irroittamalla etupenkit :) Sittemmin tehtiin luukkuja sahalla..
Mutta läppien vaihtoon ei kannata sahaa käyttää. Ja edelleenkin tuo homma menee joko täysin tai osittain takuuna.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #89 : Joulukuu 27, 2010, 10:30:38 »
Korjaisivat sen itse ongelman mikä rikkoo sen läppäakselin. Läppien ja akselin vaihto ei poista itse ongelmaa vaikka sen vahvistaisi, niin ei kestä.

jari

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #90 : Joulukuu 27, 2010, 11:15:08 »
Tuosta CX: stä....
Yli 20 vuotta oli 3 kpl CX malleja mulla ja yhteen piti vaihtaa lämppärin kenno, kun joku oli laittanut uuden kennon paikoilleen ilman superloni tiivistettä. Vuoti kylmää kennon sivusta.
Ei niitä penkkejä tarvinnut irroitella. Tietysti ne voi irroittaa jos intoa on, mutta lämppärin vaihdossa ei tarvi.

Menee vähän ohi alkuperäisen kysymyksen, mutta CX; n kanssa moni teki omaperäisiä remontteja ( ehkä minäkin C5; n lämppärin kanssa   :) ), mutta mutta:
Pohjois Pohjanmaalla vaihtoivat CX; n takarenkaita paikallisella korjaamolla. Auto oli toki yläasentoon nostettu, mutta ihmeteltiin kun renkaat eivät sopineet tulemaan pois. Takapyörän aukkoja peittävät "fender skirtsit" oli paikoillaan. Niiden lukkotappi oli rälläköity poikki siitä oven takaa kolmiopalasen ja kyseisen pyörän aukkoa peittävän "fender skirtsin" välistä. Eipä oltu maltettu takaovia aukaista...
Etuparkki/vilkkupolttimoita vaihdettaessa pitää kuulemma irroittaa koko puskuri, kun lampun lasi on asennettu sisältä päin...Tosin kätevämpi tapa on painaa lasia sisäänpäin ja vapauttaa lukkoklipsi...
Koelaudan keskellä (uudemmat mallit) on pienet tavaralokerot, jotka aukeavat kivasti meisselillä vääntäen. Helpompi tapa on painaa lokeron luukun etuosasta, niin luukut toimii jatkossakin...
Etu alatukivarren puslan pultti kun tartuupi ajan myötä kiinni, niin ainoa keino on kuulemma katkaista auton etupää alaosasta kokonaan... Pultin voi kyllä lämmittää kuumaksi ja sen pultin päässä olevaan 8 mm kierteeseen saa laitettua isku-ulosvetäjän...On huomattavasti helpompaa näin.

Juuri näin, kuten PicassoHDI sanoi. Ihmeellistä tekohengitystä ja epämääräistä korjausta. Miksi ei puututa asian ytimeen. Onko mtn järkeä purattaa lämppäriä kokoajan???? Koko paketti vaan uusiksi korjattuine tyyppivikoineen, eikä mitään ongelman siirtämisiä... Parkkitutkiinkin laitettiin vähän nokkapaskaa suojaksi ettei pääse kosteus tiivisteestä sisälle...Itse kun olin utelias ja kurkkasin, millä tutkat tiivistettiin... Onkohan tarkoitus vaan siirtää ongelmia ja koettaa siten saada tyyppiviat takuun ulottumattomiin...............................................................................

-Jari-







Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #91 : Joulukuu 27, 2010, 13:55:36 »
Korjaisivat sen itse ongelman mikä rikkoo sen läppäakselin. Läppien ja akselin vaihto ei poista itse ongelmaa vaikka sen vahvistaisi, niin ei kestä.
On ne ainakin meidän jäljiltä kestäneet ;)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

tk3

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #92 : Joulukuu 29, 2010, 12:20:09 »
No niin. C5 II -05 aloitti tuon kylmää apukuskille ilmiön. Ei tunnu menevän ohi. Ketjua kun lukee, jää vähän epäselväksi minkätasoisiin kustannuksiin pitäisi valmistautua. Jyväskylässä ollaan ja täällä on kyllä luotettava merkkikorjaamo (ei myyjäliike). Osaan toki viedä pajalle ja kysyä mitä maksaa, mutta lähinnä  kyse on siitä, kannattaako tyytyä ensimmäiseen esim. 1,5 keuron korjaussuunnitelmaan.

Jatkoa tälle. Yllämainitun liikkeen kustannusarvio korjaukselle on 1200 euroa. Eikä maahantuoja tule yhtään vastaan. Kysyn vielä paikallisesta merkkimyyjäliikkeestä, mutta missä mahtaisi olla Jyväskylää lähin paikka jossa asia hoituu halvemmalla.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #93 : Joulukuu 29, 2010, 19:18:50 »
^ Automeca seinäjoki.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #94 : Joulukuu 29, 2010, 19:36:01 »
^ Automeca seinäjoki.
Joo ei mee tuohon vaikka kuinka laskisi.. alle tonnin vaikka itse maksaas ja aina on saatu n. 200e Auto-Bonilta. Olikohan kysyttykään?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Hihu

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #95 : Tammikuu 03, 2011, 00:23:52 »
Lämppäriongelmia myös Tampereella. Ennen Joulua meni apukuskin puoli ja nyt Joulureissun paluumatkalla kuljettajan puoli. Citroen C5 - 03/2006/80tkm.

Vehon korjausarvio 900€ ja Veholla eivät suostu edes lappuja täyttämään, että voisi korjauskuluja maahantuojalta/valmistajalta hakea. Töiden vastaanottaja (huoltopäälikkö tai joku työnjohtaja)  löysi pitkän listojen plarauksen jälkeen pidennetyn takuun läpille ja laski että jatkotakuu on ummessa ja mitään korvaushakemuksia ei tehdä. Aikaisemman tyyppivian (väyläkaapeli katkeaa kun se on vedetty liian ahtaan reiän kautta) kanssa sama juttu - mitään takuita Veho ei eteenpäin hoida.

Kai tässä pitäisi olla alkuperäinen ostaja ja vain Vehon asiakas että viitsivät mitään tehdä. 
-No itse ainakin varmistuin nyt lopullisesti siitä että yhtäkään autoa en Vehosta osta - en uutta enkä vanhaa...
 

miksal

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #96 : Tammikuu 26, 2011, 16:30:21 »
juu, minullakin vänkärin puolella paleltaa ja näillä keleillä auto ei oikein edes lämpene puolitehoisena. Citroen-huolto (V-S autohuolto) Raisiossa remppa maksaa 720 euroa, varaosa maksaa n. 120 euroa. Onko vaikea itse hoitaa homma? onko jollain räjäytyskuvia tai vinkkejä, niitä ottaisin kiitollisena vastaan.

ainiin malli on c5 II 10/05 1.6 hdi

Poissa xere

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 67
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #97 : Tammikuu 26, 2011, 20:50:10 »
120ekee mokomista muovi lärpäkkeistä!!! Osien tekeminen puristevaluna maksaa varmaan joitakin senttejä...
Todella lyhyt näköistä tehtaan puolelta rahastaa tyyppivialla. Saati sitten koko remontti 1500€!!! Ei ihme että käytettyä C5,sta saa todella halvalla. 

Poissa Tuutilullaa1

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 17
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #98 : Tammikuu 27, 2011, 12:52:36 »
Lainaus Sitikkapuoskarin vastauksesta: Joo ei mee tuohon vaikka kuinka laskisi.. alle tonnin vaikka itse maksaas ja aina on saatu n.200e Auto-Bonilta. Olikohan kysyttykään?.   
 Kysäisin kun korjautan juuri Koivuhaassa vastaavaa ongelmaa, tekevät kyllä kyselyn tehtaalta mutta epäilytti kun en ole ensimäinen omistaja ja Auto-Bonin vastaantulo jäi vielä "hämäräksi". Millähän perusteella tuo Auto-Bonin hyvitys lienee saatu, olisi kiva tietää?? (Suhteillako?)  ! Auto II koppainen C5 vm 2005 ajettu 107 000 km. Läpän akseli oli kuulema poikki, korjaussarjassa on molemmat puolet joten vaihtavat molemmat.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #99 : Tammikuu 27, 2011, 13:08:29 »
Ei tarvitse uusia läppiä laittaa eikä paljoa tarvitse edes purkaa. Tuon vian nyt korjaa pätkällä alumiini profiilia ja liimalla, + omaa aikaa useampi tunti, kustannukset jäävät muutamaan euroon ja kestää paremmin kuin uusi. Katkennut akseli on melko helppo kohdistaa, erityisesti sopivaa kulmalistaa suuntaus apuna/lopullisena vahvikkeena käyttäen.