Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
C5 I ja C5 II / Vs: Citroen C5 II 2.0 Nakutus
« Uusin viesti kirjoittanut toiras tänään kello 02:39:14 »
VVT-pyörä siellä nakuttaa.Eli nokkaakselin ajoituksen säätö.
2
BX, Xantia, XM / Vs: Xantia nykii
« Uusin viesti kirjoittanut jounine Heinäkuu 20, 2017, 23:09:02 »
Hiukan päivitystä ongelmaan.
Nykiminen on pahentunut ja tapahtuu kaikilla nopeuksilla, mutta ei jatkuvasti. Nykiminen muistuttaa hiukan autokouluauton lähtöä - rytkyttää oikein kunnolla.
Auto on myös sammunut muutaman kerran pysähdyttäessä. Joutokäynti on kyllä oikeinkin tasaista, mutta on noussut 950 kierroksesta noin 1000 kierrokseen.
Voisiko vajaa puoli vuotta sitten vaihdettu tyhjäkäyntisäädin olla jo rikki vai mikä moisen pahenevan nykimisen mahtaisi aiheuttaa?


 
3
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Uusin viesti kirjoittanut ajl Heinäkuu 20, 2017, 23:03:26 »
Takapuskuri jumpattu irti, meni puoli tuntia taskulampun valossa. Irroitus siis syystä että vetokoukun raudat oli just liittimen edessä eikä mahtunut riittävän montaa kättä sen irroitukseen. Farmarissa kärry yläasentoon ja akun napa irti, oikealta pyörän takaa puskurin alta parkkitutkien liitin auki. Se on jollain klipareella ripustettu, pitää ehkä vetää eteenpäin.  Tavaratilan sisäpuolelta sivuluukut auki, takavalojen liitin irti ja sen takaa muovinen siipiruuvi auki, koputellaan valot irti suoraan taaksepäin. Puskurin alta sivuilta löytyy pari T20 ruuvia, ja pyöräkotelosta pari lisää. Näiden jälkeen nykäistään pyöräkotelossa oleva huopa raolleen ja alta löytyy vielä yksi T20. Takana puskurin alapuolella lähes keskellä on lärpäke joka on 10 mm mutterilla kiinni pohjassa. Vaihdetaan T30 ja sisäkautta kotelosta josta löytyi valojen liitin näkyy ihan kylkipellin vieressä parin muovipiikin välissä T30 ruuvi, takaluukun reunojen alla on kaksi hyvin näkyvästi syvennyksessä ja viimeisenä takakapyörän kaaren saumassa on alhaalta ylöspäin yksi T30. ruuvin aukaisun jälkeen saumasta kammetaan ruuvimeisselillä muoviklipsiä niin että puskurin reunan saa hiukan raolleen sivulle. Sen jälkeen sitten kämmenpohjalla taputellaan puskuria taaksepäin ja se on sitten siinä. Tämä on tuoreesta ulkomuistista kirjoitettu enkä vastaa jos joku juttu unohtui.

Sen jälkeen etsitään puolen tunnin ajan että mihin laitoin sen edellispäivänä ostetun anturin, ei muuta mielikuvaa kuin että nosti sen johonkin tosi hyvään paikkaan ja kun se lopulta löytyy eteisen ikkunalaudalta verhon takaa, todetaan että on liian pimeää jatkaa.

Anturissa on sen varsinaisen pyöreän elementin ympärillä kumirengas joka pitää muistaa vaihtaa vanhasta uuteen.
4
C5 I ja C5 II / Vs: Citroen C5 II 2.0 Nakutus
« Uusin viesti kirjoittanut Mergus Heinäkuu 20, 2017, 21:53:00 »
Ohessa nyt myös siis koneen käyntiääntä kylmänä (hieman eri kulmastakin kuvattuna). Tuossa en siis ainakaan itse havaitse sitä naputusta.

5
C5 I ja C5 II / Vs: Citroen C5 II 2.0 Nakutus
« Uusin viesti kirjoittanut Mergus Heinäkuu 20, 2017, 21:06:37 »
hmm. tuo värinänvaimennusrulla voisi tietenkin olla yksi varteenotettava vaihtoehto, ja voisi sinänsä sopia kilometrienkin puolesta (nyt mittarissa about 197 tkm) Jakohihnan vaihto tehty 50 tkm / 5v sitten, eli sinänsä siinä pitäisi olla vielä aikaa jäljellä. Koskaan ei tietenkään voi tietää...

Jotenkin tuossa kuitenkin häiritsee juurikin se, että kylmänä tuota ääntä ei tule vaikka kuitenkin se selvästi tuntuu olevan yhteydessä moottorin käyntikierroksiin.

Ääni tosiaan tuntuu kuuluvan myös livenä selvästi apukuskin puolelta, ja enemmän ohjaamon puolelta, joka sinänsä voisi tukea teoriaa että se tulisi jostain sieltä hihnakotelosta. Tuo ajoituksensäätölaitteisto on ollut itselläkin mielessä(/pelkona). Jotenkin tuntuisi (mutuna) että siinä voisi teoriassa olla jotain yhteyttä myös koneen lämpötilaan? Muutoin taas kuvittelisi että tekniikka menisi suhteellisen pitkälti kierrosluvun mukana... Mutta tiedäpä näitä.

Pitää kokeilla ensi viikon alusta tuota öljyntäyttökorkin poisottoa, ja äänen muuttumista kun pääsee taas auton äärelle. Fasiliteetit (kadun varsi) ei juurikaan suosi suurempaa auton purkamista, mutta jos ei tuolla muutu niin sitten pitänee alkaa ottamaan apulaitehihnaa pois / avaamaan jakokoteloa ja kattomaan joskos sieltä löytyisi irtonaisia osia....
6
C5 I ja C5 II / Vs: Citroen C5 II 2.0 Nakutus
« Uusin viesti kirjoittanut JC5IEDM Heinäkuu 20, 2017, 20:30:34 »
Mitenkäs tuo ääni muuttuu, jos ottaa öljyntäyttökorkin pois?
7
Ostetaan / Vs: hdi katalysaattori
« Uusin viesti kirjoittanut JTee Heinäkuu 20, 2017, 20:28:11 »
Taas tarttis... ei kauaa kestäny edelline
8
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: c4 1.6hdi huohottaa
« Uusin viesti kirjoittanut mazajar Heinäkuu 20, 2017, 20:18:43 »
juu elikkä auto on vm2007 ajettu 270 000 ei ole lastutettu eikä tietääkseni ole nostettu paineita turbossa ja DPF voi olla tukossa en tiedä vielä mutta otan selvää
9
C5 I ja C5 II / Vs: Citroen C5 II 2.0 Nakutus
« Uusin viesti kirjoittanut kaselin Heinäkuu 20, 2017, 19:34:14 »
Apulaitehihna pois ja kuuntelua jos tulee jakopäästä koppa auki ja kuikuilua. Hyd.välyksentasaimet voi äännellä kanssa .
10
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / SIIRRETTY: citroen C4
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Heinäkuu 20, 2017, 19:25:32 »
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10