Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 I ja kaukoavaimen ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut Teuski tänään kello 06:41:27 »
Tavallisessa avaimessa on sisällä perinteinen musta siru. Kaukoavaimessa on piirilevyllä kela, jota ei ilmeisesti ole kytketty mihinkään muualle levyllä. Oletettavasti se on paljas ajonestosiru, eihän sen tarvitse olla mitenkään kytköksissä kaukosäätimen elektroniikkaan.

Avainkoodin kai saisi myös Servicestä oikeanlaisilla oikeuksilla? Olisiko kenelläkään sellaisia?
Lexian avainten paritus tuskin kirjoittaa itse sirulle mitään, joten tuskinpa toiseen autoon koodattu siru on mitenkään "tyhjää" erilaisempi. Onko kukaan koskaan kokeillut, onnistuuko minkä tahansa sopivan sirun parittaminen Lexialla, myös käytettyjen?

Kokeilin ohjekirjan mukaista paritusta niin kiinalaisella kuin toisen auton alkuperäisellä kaukosäätimellä, mutta tuloksetta. Pattereiden kuntoa en vielä varmistanut.
Orkkiskakessa tuo kela/siru on paikallaan, kiinanavaimessa vain tyhjät kiinnikkeet. Sitä se edellinen omistaja kai oli yrittänyt siirrellä...
Kiinanavaimen kuoressa on sisällä sen kelan kohdalla perinteisen sirun mentävä kolo jollaista ei aidossa kaukoavaimessa ole.

Pitäisikö minkä tahansa sopivan kaukosäätimen paritus onnistua tuosta vaan ilman eri välineitä, vai tekeekö se Lexian avainten paritus myös kaukosäätimille jotain?
Oletettavasti kuitenkaan ei, niitähän voisi parkkipaikalla paritella vapaasti kun ihmiset käynnistelevät autojaan ;)
2
C5 III ja DS5 / Vs: Caster kulmat, nelipyöräsuuntaus
« Uusin viesti kirjoittanut Teuski tänään kello 06:17:05 »
Tässä tapauksessa varmaan pitäisi ihmetellä, miksi se ohjearvo on selvästikin väärä :)
3
C5 I ja C5 II / Vs: Hiilien vaihto....
« Uusin viesti kirjoittanut läjjeejä tänään kello 00:08:38 »
valeoon onnistuu
4
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Katsastustarinoita
« Uusin viesti kirjoittanut Xari Tammikuu 16, 2018, 23:56:49 »
Miettiä voi, mistä on kysymys, jos ei ammattitaitoinen korjaamoyrittäjä muka löydä vikaa alapallosta kun auto on korjaamolla nimenomaan sellaisten vikojen etsimiseksi. Onneksi tiedän millä konttorilla autoa käytettiin, eikä muuten käytetä ikinä enää...

Konttorilla on vähän erilaiset laitteet kuin korjaamolla, ei taida korjaamolla olla samanlaisia ravistimia joilla katsuri väljää etsii.

Mitä sitten muualla, ainakin Belgiassa autot katsastetaan korjaamolla ja valvonta on pistokokein, auto kun ilmoitetaan katsastetuksi ohjelma arpoo osan erilliseen jälkitarkastukseen joka tehdään välittömästi.
5
C5 III ja DS5 / Caster kulmat, nelipyöräsuuntaus
« Uusin viesti kirjoittanut Royalpelle Tammikuu 16, 2018, 22:35:26 »
Eli kysymys koskee caster kulmia. Mistähän johtuu että autossani caster kulmat on molemmilla puolilla tasaisesti 4.35, kun testerin antama ohjearvo on 5.3 +- 0.30. Kaikissa tämän sukupolven C5 :ssa jonka kulmalaput googlesta löysin ne on olleet samat noin 4.3, vaikka ohjearvot ulkomaisissakin lapuissa on annettu 5-6 astetta. Sitähän ei käsittääkseni voi edes säätää. Myös edellisen omistajan teettämässä pyöränsuuntauksessa vuonna 2015 caster on ollut 4.35. Kaikki muut kulmat ovat ok.

Auto on vm 2012 C5, hydractive, 103kw hdi, sedan,
manuaali.
6
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III X7 - Oven karmin tiiviste
« Uusin viesti kirjoittanut Aapo Tammikuu 16, 2018, 22:09:53 »
Okay, siihen ei kokemusta...
7
C5 III ja DS5 / Vs: Katsastustilastojuttua
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Tammikuu 16, 2018, 21:54:07 »
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/peugeotin-ja-citroenin-etuakselistolle-uudet-katsastusohjeet
Löysin sattumalta tälläisen. Mielenkiintoista tekstiä. Tutustukaa.
Niinhän se on, mutta ei ihan tuore tapaus enää, tuolla on C5:n ohje:
https://www.trafi.fi/filebank/a/1337778115/ac2302ebdc744a65079ff425dca75f8e/9745-CITROEN_FRIP-nivelen_tarkastusohje.pdf

Mutta nivel on myös aika huono pitämään vettä (ulkona nivelestä, sisällä se pysyy jos pääsee), tuulilasin linkeistä on kadonnut photobucketin muuttuessa kuva, jossa on ruosteinen kuppi, jossa ikävän ruosteisia laakerinrullia... Eli joskus se on syytä oikeastikin vaihtaa ja joskus taas ei.

Ja aikaisempaa keskustelua:
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=7156.0
8
Myytävät autojen osat/lisävarusteet / Vs: Citroen C5 1.6HDI 2009.vuosi varuosiksi
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Tammikuu 16, 2018, 21:41:00 »
Vastaus riippuu ehkä myös riippuen mitä kertoo ja kysyy ja mitä vastaaja luulee kysyttävän.
Eli vääränkätisen liikenteen lamput eivät kelpaa, ei Suomessa Englantilaiset, eikä myöskään toisinpäin. Kuvio on epäsymmetrinen ja valokuvio nousee ylöspäin ojanpuolelle, koska siellä ei ole vastaantulijoita häikäistymässä. Ojan ja vastaantulijan puolet vaan vaihtavat keskenään paikkoja riippuen kummalla puolella tietä ajetaan.

Osassa lähivalo-xenoneita on ollut myös käännettävä hanikka, jolla puolen saa valittua, muistaisin jostain Citikastakin kuulleeni? Voisi kai periaatteessa olla molempiin tapoihin yhtä hyvin (tai huonosti) soveltuvat valo, mutta niitä ei kai juurikaan? ole nykyautoissa, mutta mitenkäs nämä adaptiiviset/matriisivalot on mahdettu määritellä lakipuolelta?
9
C5 III ja DS5 / Vs: Katsastustilastojuttua
« Uusin viesti kirjoittanut Royalpelle Tammikuu 16, 2018, 21:31:12 »
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/peugeotin-ja-citroenin-etuakselistolle-uudet-katsastusohjeet
Löysin sattumalta tälläisen. Mielenkiintoista tekstiä. Tutustukaa.
10
Myytävät autojen osat/lisävarusteet / Vs: Citroen C5 1.6HDI 2009.vuosi varuosiksi
« Uusin viesti kirjoittanut CelaVii5 Tammikuu 16, 2018, 21:02:04 »
Katsastus sanos, että jos on EU merkki valol, sit see kelpaa.

Lyhyiden valokuvio vaan on vääränmallinen kun suunniteltu vasemmanpuoleiseen liikenteeseen. Ainakin kaikki hakutulokset ebay.com 6206H9 -hakusanalla viittaa Brittein saarille, joten ei nuo umpiot oikein tänne sovellu muutoin kuin projektiaihioksi.  :-\
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10