Mites on sitikka toiminut?

Aloittaja Pinpal, lokakuu 01, 2008, 14:08:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xari

4800km mittarissa ja vikaa on enemmän kuin kerkiää korjaamaan mut eivät onneksi (suuremmin) ajoa haittaa :)

jtbo

Tänään tuli päästettyä polttoaine vähän vähiin ja tuntui sitikka itsekseen vähän kiihdyttelevän, joten kurvasin ekan huoltsikan pihaan ja täytin tankin, tämän jälkeen aina hetken matkaa ajettua, kun painaa jarrua vilkkurele napsahtelee, ei napsahtele jos on vilkku päällä eikä jos polkee jarrua useita kertoja peräkkäin, vain vauhdissa ja pitää hetken matkaa ajaa.

On tuon ZX:n sähköt jotain käsittämätöntä.

Voisikohan olla virtalukossa jotain tai onkohan tuossa jotain keskusälyä, jossa voisi olla joku häikkä?

Pakko kai se on vaihtaa kulkinetta talveksi, ei tuohon ole nyt oikein luottoa.

CitXsan97

Lainaus käyttäjältä: jtbo - elokuu 04, 2009, 20:17:08
Pakko kai se on vaihtaa kulkinetta talveksi, ei tuohon ole nyt oikein luottoa.

Tässä juuri Teille hyvä talviauto, halavalla http://www.nettiauto.com/saab/9000/2692642  ;D

jtbo

Lainaus käyttäjältä: CitXan97 - elokuu 05, 2009, 06:37:45
Tässä juuri Teille hyvä talviauto, halavalla http://www.nettiauto.com/saab/9000/2692642  ;D

Ei sitä Baasia uskalla ostaa, pian iskee se sairaus päällensä ja se on sitten menoa :D

Taidan nykiä takaluukun sähköt levälleen, jospa se kaiken pahan alku ja juuri olisi siellä, kun takaluukku ei keskuslukolla mene lukkoon vaikka ovet pääsääntöisesti meneekin, tosin eivät aukea keskuslukolla, jos sieltä löytyisi vaikka joku riivanhenki, otettava valkosipulikin varoilta mukaan ;D

meri

Hyvin toimis muuten mutta alkaa olla ralliauto, ainaki äänen perusteella ;D Pakoputki meinaan on hajoamispisteessä tai ehkä ennemmin putoamispisteessä, siispä auto on taas nätisti parkkiruudussa odottamassa aikaa parempaa.. Oliskos teillä muuten ideoita missä se kannattais korjauttaa Uudenmaan alueella?   ::)

Citikka99

Yllättävän hyvin. Varsinaiset korjauskulut 165000 km:n matkalla 600 euroa (yhden etupyörän laakeri ja jakopään hihnan, vesipumpun, kiristimen ja moniurahihnan vaihto). Ilmastoinnin huolto 99 euroa. Renkaat, pakoputket ja normaali huoltokulut (suodattimet, öljyt, jarrupalat jne.), katsastukset ja vakuutukset eivät ole summassa mukana. Saa nähdä miten jatkossa. Niin auto on Xantia Break -99

Renee

Mittarissa on vasta 185tkm vm 04  C3.
Eli vasta sisäänajo vaihe menossa.Hyvin tähän mennessä on menty .Mutta ei noista tiedä,vasta kun yli 300tkm ajelee tietää millaisen peli tuli hommattua.

Muista aina mollata että toi  käytetyn hinta pysyy kohtuulisena.

Pate

LainaaMutta ei noista tiedä,vasta kun yli 300tkm ajelee tietää millaisen peli tuli hommattua.

Minun molemmilla ranskalaisilla on ajettu yli 300tkm ja toisella siis yli 400tkm.  Kaikilla ranskalaisilla autoilla, jotka olen omistanut on ollut lopulta mittarissa yli 300tkm. Kokemuksen mukaan hintaansa nähden parempaa ostosta ei voi tehdä.
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

Renee

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Pate - kesäkuu 29, 2013, 12:37:40
LainaaMutta ei noista tiedä,vasta kun yli 300tkm ajelee tietää millaisen peli tuli hommattua.

Minun molemmilla ranskalaisilla on ajettu yli 300tkm ja toisella siis yli 400tkm.  Kaikilla ranskalaisilla autoilla, jotka olen omistanut on ollut lopulta mittarissa yli 300tkm. Kokemuksen mukaan hintaansa nähden parempaa ostosta ei voi tehdä.
Niin. Tuon ajosta poistuneen Xm:n mittarissa oli 63****km, ja purkaessa raatoa mittarin sisältä tuli vastaan Ruåtsiksi kirjoitettu lappunen, päivätty noin kymmenen vuoden taakse, jossa neuvottiin ettei kannattaisi enempää poisruuvata... Kun tämä väitti ottaneensa pois 420***km... Jos tuo on samaisesta mittarista poistettu, niin purkuvaiheessa raadolla olisi siis ollut reipas miljoona taulussa...

Ja vielä kuulee väitteitä ettei tämänmerkkiset mitään kestä..?

Ja joo, tuon korvaajan mittarissa oli ostaessa 413***km. Kummallisia laitteita..?
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

kimmoa

Mittarissa 448tkm ja tuulilasi + äänieristeet piti vaihtaa. Ei halpa lysti. Kait silti kohtuullinen kustannus / ajokilometri kun on tännekin asti kestänyt.

Pienet riesat kestää kun auto on mukava. Ajoin eilen töihin Saabilla (30km/sivu). Tuntui kuin olis ajanut pikkufiiatilla taikka morris minillä. Sitikka kulkee kuin siivillä tuohon verrattuna.

Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Yvette

c5 2,0 automaatti 2003 viat/korjaukset välillä 160-200.000:
* magneettiventtiilit automaattilaatikkoon
* pakoputki
* jarrulevyt ja -paloja joka kulmaan, jarrusatulat pahasti hapettuneet, pitäis rempata
* nopeusmittarin askelmoottori
* kuskin puolen oven sisäkahva
* akku ja puola
* pyöränlaakereita eteen ja taakse
* apulaitehihna kahdesti, kiristimineen
* takalasi ei aukea
* lukuisia antipollution-ilmoituksia, öljyn muutos 5w-30 :een on poistanut ne
* akku purkaantui parissa päivässä, tietyn sulakkeen poisto lopetti sen
* jarrujen kitinää

Mutta muuten on sitikka oikein hyvin toiminut sitikka.

maximi

Xsara Break -02 exclusive, 2.0i bensa. Ostettu -08 aj. 117tkm, nyt 187 tkm (juu, ajan aika vähän...). Tähän asti vaihdettua/korjattua:

• Etujarrulevut + palat (+takajarrujen herkistys/puhdistus), ~125 tkm
  • Takaluukun kahvan korjaus (itse suoritettuna).  ~130 tkm
  • Ilmastoinnin täyttö 140 tkm (oli vielä kolmasosa kylmäaineesta jäljellä)
  • Kytkinpaketti (painelaakeri sanoi sopimuksen irti), 156 tkm
  • 2:n oven johtosarjan korjaus (tinasin itse), ~170 tkm
  • Laturi, ~175 tkm
  • Oikean puoleinen koiranluu, ~180 tkm
  • Takajarrulevut + palat, ~180 tkm
  • 1 kpl lomareissulla yön aikana tyhjentynyt rengas, 187 tkm (tätä ei tosin voida lukea auton viaksi  :))
  • 2 kpl sisäpuhaltimen säätöyksiköitä. Toinen ~120 tkm (myyjän piikkiin), toinen nyt ennen juhannusta (~184 tkm)
  • Syyläri, 150(?) tkm
Varsinaisia isompia vikoja ainoastaan laturi ja kytkin. Muuten pelkillä kulutusosilla ollaan päästy. Olen ihan tyytyväinen. Pari katsastushylsyä tullut, molemmat OBD-testistä (ne antipöllöt...).

Tehtävää on vielä jäänyt mm:

• Kuljettajan ja takamatkustajan toisen oven johtosarjojen korjaus
  • Hansikaslokeron vaihto, avauskahva "jäi käteen". Osa löytyy jo, en ole viitsinyt laittaa paikoilleen vielä kun haitta on ainoastaan kosmeettinen.
  • Tuulilasi pitäis varmaan jossain kohtaa vaihtaa, aika naarmuinen on ja pari kiveniskemääkin löytyy...
  • ...ja normaali 200 tkm huolto remminvaihtoineen...

edit: sisäpuhaltimen etuvastukset + syyläri lisätty.
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

Pasi A S

Kohta 240 tkm ajettu xsara Picasso,1.6 hdi,viat:
-yksi pyöränlaakeri uusittu
-parkkitutka (peruutin itse sököksi)
-webasto rikki
-ilmastointia on täytelty
-egr kuulemma väärässä asennossa,ei sytytä häiriövaloa
eipä muuta,vähävikaisin auto mikä minulla on ollut

tommi

Xantia 1,9 TD Break -96. Ml. 460 000 km.

Ostin vuonna 2000, olen ajanut itse noin 300 000 km.

Vaihdetut osat:

-Kolme raidepäätä
-Kaksi koiranluuta
-kolme puslaa etualatukivarsiin
-Kolme pyöränlaakeria
-Kaksi kierrosta jousipalloja
-Toinen etujousitolppa
-Varaajapallo
-Hammastangonsuojakumi, vas.
-Jarruletkut eteen
-yhdet käsijarruvaijerit
-Kahdet jarrulevyt eteen
-Kolme kierrosta paloja eteen, taakse yksi.
-Stefat jakopäähän
-Laturin hiilet
-kaksi apulaitehihnaa
-Kaksi jakoremmiä
-Virtalukko
-Mittariston ja airbagin johtojen tinaus
-Ovien johtojen korjausta
-Lämmityslaitteen moottorin rasvailua
-Pakoputki on kaksi kertaa hitsattu

-Kuljettajan oven lukko vaatisi uusinnan vai menisikö tiukennuksella vielä, pyörii enimmäkseen tyhjää.

-Tietysti polttimia vaihdeltu, ja rekisterikilven valon hapettumaa korjailtu.
-Kolmas akku.

+Normaalit öljynvaihdot, moottoriin 15-18 tonnin välein.

Sanoisin että luja on.

parsakaalimurhaaja

Usein kuulee lausetta että parhaat ranskalaiset saa grilliltä. Saxo on kyllä niin näppärä pikkuinen hiustenkuivain ettei mitään rajaa. Kääntyy niin pienessä tilassa että työpaikalta löytyy aina parkkipaikka, kun muut autot ei niihin mahdu.

Katsastussetä kehotti vaihtamaan jarrurummut vm. 2000 Saxoon 181000km jälkeen. Tarttui myös papereissaan ikuisuuskysymykseen eli airbagin valon vilkkumiseen. Kaksi korjaamoa on jo asiaa ihmetellyt, eivätkä ole saaneet asiaa korjattua. Vaikka olen heille täällä palstalla olevat korjausohjeetkin vienyt. Pitänee itse kääriä hihat ja suojata kynsilakat ja kolvata se kuntoon, jos ei rahalla kerta saa.

Vähän on kyllä että ranskalainen+sähkövika=totta. Polttimoita saa olla vaihtamassa puolen vuoden välein kaikkialle, airbagin valo vilkkuu, laturin "tein itse, säästin"-viritelmä antaa akkuvalon loistaa ja luoda jouluista tunnelmaa kojelautaan. Penkinlämmittimet ei oikein pelittänyt, mutta sen taisivat viimeksi korjata.

Kokonaisuutenaan auto on ollut melko edullinen, kun hankintahinta oli 1600€ ja kahden vuoden aikana olen remppaillut samalla summalla. Autosta korjattu käsijarru, takalasin pyyhkijä, laakerit, pallonivelet, jarrurummut ja pikkuista ylläpitohommaa kuluvien osien tiimoilta.  :)

RUF

Mie luulen että oli EHKÄ viimenen sitikka. Vaikka oli ja on 100% merkkihuoltokirja niin voi hyvää päivää. Eihän nämä mitään maksa ja sen takia ei voi hirveästi vaatia niin siltikin välillä vituttaa.  Mukava auto on santtia jos ei olisi kokoajan jotain. Kehonsiirtovälineeni luultavasti vaihtuu. Camryyn. Siille ei todistettavasti tehdä mitänn muuta kuin öljynvaihtoa ja jarrupaloja.

Renee

Tuota saanko antaa neuvon isäni joskus teki hevoskauppoja,joskus se huonokäytöksinen polle sattui siihen kärryjen eteen .Meni äitin kasvimaat ja muuta kivaa lisäksi.Totesi vain joskus tulee hyvä kauppoja joskus huonoja.Tämän muistaa myös autokaupoissa niin aina pärjää.Onnea toivoo hän.

Muumuupapa

Nyt on 10 vuotias C5 ollut minulla kuukauden ja täytyy sanoa että on ollut pieni pettmys. Ostin auton lähinnä ajankuluksi jotta olisi jotakin räplättävää. Mutta auto toimii kuin ajatus.

Alussa ehdin innostua pienestä suhinasta, joka kuului kojelaudan takaa, mutta sekin osoittautui huonosti asennetun raitisilmasuodattimen aiheuttamaksi. Pissapojan pumpun irroittelin vain todetakseni sen olevan jäässä.

Olen innosta täristen yrittänyt kuunnella mahdollisia kolinoita tai laakerien jurinaa, mutta auto on täysin äänetön. Sähkölaitteet toimivat. Käynnistyy hyvin. Kuluttaa kohtuullisesti. Lämpenee hyvin. Ei vetele. Kiihtyy hyvin. Jousitus toimii moitteetta.

2000 kilometriä on jo takana ja alan hermostua. Seuraavaksi hankin vikatesterin. Ehkä sillä löytyy jotakin. Pakko löytyä. Puheet ranskalaisten huonosta laadusta eivät voi olla vailla totuuspohjaa.

mn41

Tosi positiivista. Lisää tällaisia kommentteja. Kyynisenä ihmisenä kuitenkin epäilen, että et ole vielä ihan perillä kaikesta. Toivottavasti testeri auttaa ja alustan tutkiminen voi myös helpottaa. Meillä samanikäinen elokuussa 2013 hankittu ei ole tuottanut samanlaisia  pettymyksiä.

Greyhound

15tkm ja noin 1,5 vuotta takana, kertaakaan ei ole jääty välille eikä varsinaisia ajoa estäviä vikoja ole ollut :) Autolla ajettu nyt 190tkm ja vm. 2003

Vaihdetut osat:
- öljyt+suodatin 2 kertaa
- ilmansuodatin
- raitisilmasuodatin
- umpio eteen, sähköinen korkeudensäätö ei pelannut
- jäähdytin
- käsijarruvaijerit
- jarrusatula vasemmalle taakse seisontajarrumekanismin hajottua
- takaiskarit
- sarja kesärenkaita
- jarrupalat eteen sekä taakse kertaalleen
- toinen ajovalopolttimo edestä palanut, vaihdoin molemmat (Osram UltraLife)

Pitkähkö lista tuli, mutta eihän auto ole mikään uusi ja kulutusosiahan ne vaan on eikä montaa noista tarvi vaihtaa uudelleen toivottavasti pitkään aikaan :) Eniten harmittaa kun ajovaloumpio ja syyläri piti vaihtaa.
:-\

Pekka L

Hyvin on toiminut, ja miksei, niin vähän ajettuja yksilöitä nämä tämänhetkiset vielä ovat.

ensimmäinen Picasso ostettu meille 11/2011 mittarissa silloin 74 tkm ja nyt 120 tkm
toinen Picasso ostettu 03/2013 mittarissa silloin 100 tkm ja nyt 118 tkm

Huollot ja korjaukset näihin kahteen:
- yhdet koiranluut
- yksi jakohihnan vaihto
- pari öljynvaihtohuoltoa, ei tarvetta lisätöille huolloissa.
- ajovalopolttimoita aika monta, mutta onpahan nopea ja helppo vaihtaa.

Vikoja tai toimintahäiriöitä ei ole vielä osunut kohdalle. Toimintavarmuudeltaan Xsara Picasso lienee yksinkertaisuudessaan yksi parhaista Citikan malleista. Automaattivaihteistoa ja dieseliä tekisi mieli, mutta kun nämä toimii niin hyvin ettei saa hyvää syytä vaihtaa.

Meillä on neljällä eri PSA-autolla ajettu 2006 vuodesta tähän päivään yhteensä noin 280 tkm ja koko ajan huolettomasti ja halvalla. Puheet on ympärillä loppuneet jo vuosia sitten ja onpa ruvennut lähipiirissä muillakin vaihtumaan Nissanit Citikoihin.
Viimeksi on asioitu autokorjaamolla säännöllisemmin silloin kun erehdyin hetkeksi ostamaan Hyundai i30:n, mutta onneksi kuluttaja-asiamiehen avustuksella saatiin se vikojen vuoksi palautettua takaisin kauppaan ja sain jatkaa matkaa vanhalla Pösöllä.
Pihasta ja tallista löytyvää kalustoa: Renault Laguna 2.0 dci 16v. Aut. Dynamique -09, Renault Laguna 1.5 dci -08, Citroen Xsara Picasso 1.6i 16v -06, Peugeot 306 1.9 XRTD sedan -97, Renault 19 1.4 GTS HB -89, Suzuki Savage LS 650 -87, Yamaha XS 650 -77

seniori-analyytikko

Xsara 02 1,6 automaatti farmar , ostettiin marraskuussa , nyt 2,5 kuukautta ja 9000 km koe ajoo, hihnat uusittu pyöränlaakeri vaihdettu , pakoputki hitsattu, keskuslukitus paranee kokoajan kun pakkanen kiristyy , eilen yli 10 pakkasta ja joka kerta ekalla painamisella lukkoon ( n.8 kertaa) aika hyvin jos noilla korjuilla pääsis kevääseen nyt mittarissa 87 000 km.

oddjob58

vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

jtbo

Joskus kesällä sitä siirsin vähän ja on sitten ollut kuukausikaupalla ihan koskematta. Eipä sille mitään käyttöä ole. Pöytäsirkkeliin kai pitäisi vaihtaa.