Tilannepäivitys: ketjun aloittamisesta näyttääkin olevan jo liki vuosi.
Nyt alla Michelin energy saver-kummit. Ero Hankookeihin 185/80-15 käytännössä olematon, tosin antavat kovallakin paineella mukavamman kyydin. Hankookit paukuttaa asfaltin saumoissa, jos painetta on 2.8. Sama nyt Michelineissä.
Tänään moottorin ECU päivitettiin uudella softalla. Nyt kulkee! Ykkösellä nousee keula kuin aku ankka-sarjiksissa.

Kakkosellakin vetää tosi vakuuttavasti, kunnes neula nousee yli 3500. Pitää pyytää vielä tuota aluetta vahvistamaan, nykyisellään kun ohituksissa heittää kakkosen ja silloin moottori nousee tuonne tehottomalle alueelle. Kolmosen pesään mennessä alkaa taas hyvä veto. Tasaisessa ajossa mittarin mukaan 110km/h näyttäisi myös hetkellinen kulutus tippuneen hiukan. Keskikulutuksesta saa infoa vasta pidemmällä aikavälillä.
Seuraava operaatio on FAP-näköispönttö ja ehkä jonkinasteinen rautakankiviritys myös takavaimentimeen, jousituksen madallus (aerodynamiikka) ja sitten myöhemmin budjetin salliessa isompi fööni koneeseen, taikka nykyisen turbon runkoon hieman isommat ahdin+turbiini.
Painoa ei autosta oikein voi vähentää. Asiasta viisastuneena hävitin itsestäni 10kg

mutta sen vaikutus kulkuun oli aika mitäänsanomaton...