Kirjoittaja Aihe: C5 - Depollution system faulty  (Luettu 24761 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Putkimies22

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 303
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 II HDi Break Porsche 928
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #50 : Helmikuu 09, 2012, 13:55:18 »
Mulla ilmestyi ks ilmoitus 2,2hdi c5:sa. Kulkupuoli ei ole muuttunut miksikään, mutta ois kiva tietää mistä tuo johtuu.

Edit jaa sepä katosi kun polkaisi kaasua kunnolla pari kertaa paikoillaan. Mikä lie ::)

2,0 HDi -05 ja samainen oire. Ei vaikuta mitenkään kulkupuolee. Löpöä tosin menee tässä nurkissa pyörimiseen sellainen vajaa 7 l sadalla. Maantiellä (talvella) n 6 l. Hiukan pihimmäksi tuota kyllä ajattelin.
Vikavalo sii spalaa lähes tauott anyt, näytössä vialhtaa depollution fault käynnistettäessä. Mistä luit tuon vikakoodin?
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #51 : Helmikuu 09, 2012, 16:36:40 »
Tankkaa tankki täyteen. Onko tankki alle puolenvälin ? Moottori tulisi ajaa kunnolla lämpimäksi ja katsoa hetkellisestä kulutuksesta koska poltto lähtee päälle. Hetkel.Kulutus nousee litran/kaksi. Ajoa polton ollessa päällä n.10km ja mielellään kierroksia koneessa, että tulee sitä lämpöä joka polttaa hiukkaset.

Poissa Putkimies22

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 303
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 II HDi Break Porsche 928
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #52 : Helmikuu 09, 2012, 22:22:11 »
Tankkaa tankki täyteen. Onko tankki alle puolenvälin ? Moottori tulisi ajaa kunnolla lämpimäksi ja katsoa hetkellisestä kulutuksesta koska poltto lähtee päälle. Hetkel.Kulutus nousee litran/kaksi. Ajoa polton ollessa päällä n.10km ja mielellään kierroksia koneessa, että tulee sitä lämpöä joka polttaa hiukkaset.

Tämä oli siis ohje kuinka päästä eroon tuosta häiriötilasta? Mikämikä poltto?  ???

Tankkaan kyllä aina täyteen kun tankkaan, ajan sitten varoitusvaloon saakka ellei satu tulemaan törkeän halpaa tankkauspaikkaa ennen sitä :D
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

PicassoHDI

  • Vieras

Poissa Joni2402

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 318
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #54 : Helmikuu 20, 2012, 21:28:16 »
-05vm 2.0 A herjannut depollution faultia pari viikkoa, ei ole hävinnyt moottorin kuva mihinkään.. oireina dieselmäinen käyntiääni tyhjäkäynnillä, mutta ajolleen eikä muutenkaan ole mitään muuta outoa.. Missä vika muhinee?
Nykyiset: c5 x7 tourer 2.0hdi ja volvo v50 2.0d Entiset:C5 break -05`, Xantia 99`exclusive break

Poissa atur

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #55 : Helmikuu 20, 2012, 22:35:01 »
Minun C5 -00 2.0 oireili seuraavasti:
- tyhjäkäynnillä sinä aikana kun putsasin ikkunoita alkoi auto käydä oudosti, täristi
- tuli ne normit antipollution ja catalytic faultit
- eka kerralla vika hävisi itsekseen ja juuri tankkauksen jälkeen
- muutama viikko tuosta ilmeni jälleen ja käynnistysongelmiakin. Lähti toki käyntiin, mutta kovin epävarmasti.
- käytin Raahen Suzuautossa, koodit luettiin, sytytyspuola uusiksi ja pari relettä oli voittunut.
- tuon jälkeen käynnistyminen parani, mutta kerran tuli kostealla säällä tuo antipollution fault, hävisi jälleen kun kävin tankilla.
- Nyt on testi menossa, en anna tankin mennä kovinkaan tyhjiin, vaan tankkaan useammin. Vielä ei ole mitään uutta vikaa tullut eikä tuota vikailmoitusta.
- Näitä kun on ollut niin olen nyt tilaamassa androidpuhelimeen vikakoodinlukijaa
- Pakko sanoa, että kyyti on muuten ollut todella jouhevaa. Pienet miinukset pienoisesta tunnottomuudesta ohjauksessa. Lienee osin syytä liikkeestä saaduista halpistalvirenkaistakin. Kulutus pysynyt alle 8 l/100km. Keskuslukitus oireili tuossa -30-35 pakkasissa,mutta näin hieman oletinkin kun tätä palstaa olen lukenut. Oireet ovat hävinneet. Hyvin on tullut rahalle vastinetta tuon hintaluokan autoksi :)

Poissa atur

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #56 : Helmikuu 27, 2012, 23:06:48 »
No niin. Sitten saittuuttani annoin polttoaineen tason tippua 1/4 tankista. Ja sieltä ne aamulla jälleen putkahti ne tutut faultit. Ja tankille. Ja ajoa muutamat kilometrit. Ja kas, ne vikailmot hävis. Aloinkin miettiä, oliko tuossa syy miksi myytiin tankki täyteen tankattuna. Lieneeköhän taustalla vakavakin ongelma. Ostin auton ennen joululomia ja nyt on ajettu vajaa 7000 km. Suzu-autossa on kyllä yksi sytytyspuola. Aloin nyt miettiä onkohan eroa 95/98 bensan välillä.

Poissa theme

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #57 : Huhtikuu 09, 2012, 02:07:58 »
Ilmottaudun samaan vikakerhoon. Vika tuli aamulla suurinpiirtein heti käynnistyksen jälkeen.
Ostin joku kukausi sitten uuden akun ja siihen loppui vaiva. Vanhalla lähti kyllä käyntiin, jopa kovilla pakkasilla ilman lämmitystä, mutta jostain täältä luin, että huono akku voisi aiheuttaa em ongelmaa.

Mittasin yhtenä aamuna akun napajännitteen joka oli 11,6V.=>akkukauppaan

ps.ostin jonkun halvimman 55Ah akun. Saas nähdä, mitä ensi talvi tuo tullessaan (myyjä kyllä kertoi tuon olevan riittävä bensavehkeeseen)

 

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #58 : Lokakuu 14, 2012, 19:56:05 »
Jaahas. Hyvin alkoi taival C-femman kanssa. Tänään moottoritielle kiihdyttäessä depollution system faulty ja sen jälkeen fiilis niinku olis yksi pytty pelistä pois, tehot hukassa ja kone ravistaa. Tsekkasin Torquella vikakoodit ja se antoi koodin p1338, netin mukaan ainakin VAG:n autoissa viittaisi nokka-akselin asentotunnistimeen tai jotain??? Mitähän tuo meinaa? Kuinka paljon kevyemmän lompakon kanssa mahdan pajalta poistua :(
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #59 : Lokakuu 14, 2012, 20:01:25 »
Jos ostit auton autoliikkestä, niin liikkeen piikkiin. Ilmoita asiasta automyyjälle.
Tuo P1338 vikakoodi tarkoittaa PSA autoissa ME7.4.5. Cylinder No.2 misfires. Puola varmaan sökö. n. 40-50 euroa uusi.

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #60 : Lokakuu 14, 2012, 20:05:36 »
Joo sinne ajattelin ensimmäisenä soitella huomenna. Ongelma on vaan siinä, että tuo auto on haettu yli sadan kilometrin päästä. Kuinkahan nuo suhtautuvat siihen jos/kun sen kumminkin täällä joudun fiksaamaan?
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #61 : Lokakuu 14, 2012, 20:09:14 »
V6 koneella voi ajella vaikka siinä puola on rikki. On sen verran fixusti tehty, että sammuttaa sen sylinterin suuttimen jossa puola rikki. Ei autoa tarvitse sinne liikkeeseen viedä. Sanot, että viet sen merkkihuoltoon ja sillä selvä. Autoliike ottaa yhteyttä merkkihuoltoon ja antaa korjausluvan.

Pikaisen hätäfixauksen voit tehdä. Nosta moottorin päältä suojamuovi pois. Ota etumaiset puolan sähköliittimet irti ja tarkista ettei ole hapettumaa. Irroita etumaiset puolat ja laita takaisin kiinni. Laita sähköliittimet kiinni. Suojamuovi takaisin koneen päälle ja kokeile toimiiko. Puolapaketit on ainakin eteen helppo vaihtaa. Takapuolat vähän hankalempi kun pitää purkaa. Youtubessa on ohjeet.


Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #63 : Lokakuu 14, 2012, 20:15:32 »
Joo tarvii soitella huomenna liikkeeseen. Taidan mennä fillarilla duuniin silti, en viitsi tuolla ylimääräistä ajella.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 430
  • Peukkuja: 15
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #64 : Lokakuu 14, 2012, 20:22:57 »
Ainakin vanhemmat (-01 C5 V6) antaa herjaa "Catalysator fault" puolan hajotessa, eli mahtaakohan sammuttaa polttoaineen ruiskutusta kyseiseen sylinteriin?

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #65 : Lokakuu 14, 2012, 20:26:48 »
Tuo ei antanut mielestäni muuta kuin tuon Depo-faultin. Liekö kakkoskoppaisessa fiksummin asiat sitten?
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #66 : Lokakuu 14, 2012, 20:46:41 »
Missäs järjestyksessä nuo sylinterit tuossa menee, eli osuuko tuo kakkossylinterin helpolle vai v*ttumaisemalle puolelle moottoria?
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #67 : Lokakuu 14, 2012, 21:33:41 »
Edessä on 1,2 ja 3 ja takana 4,5 ja 6.

Poissa -pk-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 140
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #68 : Lokakuu 14, 2012, 23:08:39 »
Älä tuosta huolestu, suhde vakiintuu kunhan saat nämä perusmurheet järjestykseen. Ensimmäisellä varsinaisella ajomatkalla teki omanikin samoin, siitä nilkuttaen Motonetin pihalle ja puola vaihtoon - olin eri forumeilta jo osannut varautua ilmiöön. Loput tilasin tuolta http://tinyurl.com/8vd6zub - ja samalla tulpat kun ei ollut tietoa milloin oli vaihdettu. Tulppien osalta ainakin säästö oli melkoinen 8,95 vs. 15,90 (Motonet), samat Boschin iridiumit. Postikulut 24,95 - mutta reilusti plussalle jäin sen hetken vaihtoehdoilla. Kesällä 2010 oli myynnissä vain mustapäisiä Valeoita, nyt väittävät vaaleapäisten Delphien olevan pitkäikäisempiä. Minkälainen lienee Beru jota aiemman linkin kauppa tarjoaa? Tuolta http://tinyurl.com/98cnxyw näyttää saavan Delphejä - postikulut 17,90 Suomeen.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 430
  • Peukkuja: 15
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #69 : Lokakuu 14, 2012, 23:56:20 »
Turun seudulla olisi vanhoja puolia tarjolla siirtoajoon (samalla kertaa vaihdettu kaikki, ehjiä muistaakseni 4? mutta saattavat jo olla hieman sekaisinkin ehjät ja yksi rikkinäinen, toinen rikkinäinen on ainakin selkeä, kun on avattu...)

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #70 : Lokakuu 15, 2012, 05:52:35 »
Kiitos tarjouksesta, ovatko missä kaukana? Ajattelin nyt kumminkin töihin nilkuttaa tuon kanssa kun veho on ihan työpaikan naapurissa. Jos vaikka saisin myyjäliikkeen kustantamaan puolanvaihdon.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 430
  • Peukkuja: 15
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #71 : Lokakuu 15, 2012, 07:56:30 »
Laitoin yksityisviestiä...

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #72 : Lokakuu 15, 2012, 17:43:27 »
Joo o. Kakkossylinterin puolahan se oli poikinut. Veholla vaihtoivat puolan ja tulpan Satakunnan Autotalon piikkiin. Olipas jännä tunne kun tilillä oli saman verran rahaa marmoritiskiltä lähtiessä kuin siihen tullessa :D
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #73 : Lokakuu 15, 2012, 19:42:17 »
Kannattaa muuten tilata varuiksi yksi vara puola jos joskus hajoaa. Autoon mukaan ja vaihtotyökalu myös. Jos joskus reissussa simahtaa, niin äkkiä vaihtaa uuden tilalle.

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #74 : Lokakuu 15, 2012, 20:29:41 »
Joo kävin itse asiassa Motonetista hakemassa, työkalu täytyy tosiaan vielä hommata.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."