C5 vetokoukku

Aloittaja hullumies, kesäkuu 04, 2008, 10:41:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Citikka99

Lainaus käyttäjältä: jarmot - huhtikuu 20, 2013, 21:45:04
Olen vähän miettinyt että jos laittaisi koukun autoon. Harvoin sille oikeasti tarvetta on, mutta aina silloin tällöin kumminkin. Halvalla kun pitäisi päästä, niin asennus itse ja kilkkeet esimerkiksi ebaysta. Mutta kun ebaysta etsii niin vaikealta tuntuu löytää sopiva. Vaihtoehtoina näkyy estatea, hatchbackiä ja saloonia. Johtosarjaa on monenlaista...  Eli mikähän kannattaisi tilata jos valintaperusteina olisi irroitettava koukku, sellainen johtosarja mikä menee heittämällä kiinni, toimii peruutustutkan kanssa (tai saahan tutkan kyllä napistakin pois päältä) ja on tietysti e-hyväksytty? Mitään uusia vaunuja ei ole tarpeen vedellä, peruskärryä vain.

Tarve ei tosiaan ole suuri eli hautaanko koko ajatuksen?

Auto on siis C5II 2005 V6, ei-farkku.

Suosittelen katsomaan netistä vetokoukku-hakua. Itse asennutin 2011 vetokoukun C5:een  Koukkupaja nimisessä yrityksessä (toimii monella paikkakunnalla). Irrotettava vetokoukku tykötarpeineen ja asennuksineen maksoi saman verran kuin joissakin kaupoissa pelkästään vetokoukku. Koukuksi halusin Kovilin laitteen. Muitakin vaihtoehtoja olisi ollut.  Toimii peruutustutkan kanssa ellei perävaunu ole kytketty. Tosin en pidä koukkua tarpeettomasti paikoillaan.

jarmot

Kiitos vinkistä. Laitoin tuonne tarjouspyynnön.

Katselin myös täältä: www.towequipe.co.uk Postikulut Suomeen olisi 35 £. Mitä eroa on C5II:n kohdalla Saloon ja Hatchback -korimalleilla? Towequipen sivuilla löytyy kyseiset korimallit, joihin menee eri koukku.
Perheen autot:
MeganeII 1.9 dci 2008, Grand Scenic 1.5 dci 2011, Pulsar 1.2 2017, C5 Aircross 1.6 2020, Corolla hybrid 2022