Kirjoittaja Aihe: C5 - Sytytystulppien vaihto  (Luettu 30950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 235
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #75 : Tammikuu 06, 2017, 09:37:49 »
Onhan moponetissä oikeita tulpan kärkivälimittojakin
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 527
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #76 : Tammikuu 06, 2017, 10:08:49 »
Olihan nuo teidän tulpat ihan kauhean näköisiä! Elekee helevetissä ajako niillä halvoilla tulpilla sitä 60tkm mitä Citroen suosittaa! Itse olen ostanut Motonetistä noita Denson Twintip tulppia ja toimi hienostija nyt on nuo Bosch SuperPlus FR8SC+ "+42" ja toimii erittäin hienosti. Paskojen tulppien pitäminen vaikuttaa suoraan polttoainekulutukseen ja puolan kuormitukseen. Hitto jos tulpat maksaa sen 4-7€ kpl, niin jälleen ihan väärä paikka säästää niissä ja ajaa 60tkm. Ei kun aina 20tkm kohdalla vaihtoon, tai edes tarkistaa ettei elektrodit ole pyöreät, kuten noissa teidän kuvissa. Tai sitten jos pitää pitää pitkää tulpanvaihtoväliä, niin ostakaa sinne iridiumit ne kestää sen 60tkm.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 655
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #77 : Tammikuu 06, 2017, 10:52:23 »
Tällä hetkellä ja jo kauan olleet Boschin FR78:t. 1.8 16V Xantiassa. Parhaat tähän mennessä. Kärkivälit vaan tarkistettu alkuunsa. Kärkivälimittana sopiva poranterä.

Poissa chewitsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 143
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere C5
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #78 : Tammikuu 06, 2017, 20:47:34 »
Olihan nuo teidän tulpat ihan kauhean näköisiä! Elekee helevetissä ajako niillä halvoilla tulpilla sitä 60tkm mitä Citroen suosittaa! Itse olen ostanut Motonetistä noita Denson Twintip tulppia ja toimi hienostija nyt on nuo Bosch SuperPlus FR8SC+ "+42" ja toimii erittäin hienosti. Paskojen tulppien pitäminen vaikuttaa suoraan polttoainekulutukseen ja puolan kuormitukseen. Hitto jos tulpat maksaa sen 4-7€ kpl, niin jälleen ihan väärä paikka säästää niissä ja ajaa 60tkm. Ei kun aina 20tkm kohdalla vaihtoon, tai edes tarkistaa ettei elektrodit ole pyöreät, kuten noissa teidän kuvissa. Tai sitten jos pitää pitää pitkää tulpanvaihtoväliä, niin ostakaa sinne iridiumit ne kestää sen 60tkm.

Joo 30tkm kohdalla alkaa antipollution-ilmoitusta tulemaan. Saattaa johtua myös öljystä tulpanreiässä. Tulppana NGK LFR5B (=7113 autodoc/partsilla).

Poissa Sit-iikka

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #79 : Tammikuu 06, 2017, 22:47:34 »
Onhan moponetissä oikeita tulpan kärkivälimittojakin

Verkkokaupasta en löytänyt, vaikka haeskelin parhaani mukaan? Myymälään on turhan paljon matkaa. Arvostaisin jos joku löytäisi.

Toivottavasti Valeon tulpat ei oo paskatulppia, päädyin Motonetin tuotteeseen koska autoni näkyy olevan kasattu Valeon osista varsin pitkälle. Mitään kokemuksia ei ole tulpista, ja autoistakin tosi vähän. Paikallinen tarvikeliike möisi Championeja, mutta tilaukseen nekin menisi.
Citroën C5 2.0I SX Berline 2004
Citroën Xsara Picasso 1.6 2006
-
Ekkönää rääkkääkkää sitä sitikkaa? No rääkkäänhän mää, ekkönää nää...

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 527
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #80 : Tammikuu 06, 2017, 22:47:49 »
No kyllä se ihan varmaan alkaa tulla noin pyöreillä kärkielektrodeilla jotka on täysin erimittaisia ja ne kärkivälit on joka pytyssä erimittaisia. Jos on niin varaton, ettei voi laittaa euroa per 1000km eli uudet tulpat 20tkm väliein, niin ei varmaan kannata ajaa autolla.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa Samo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 290
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #81 : Tammikuu 06, 2017, 23:30:32 »
Valeon RE13HC-9 oli C5 2.0:ssa toimiva. Muistaakseni nuo Bosch Super FR8ME on nyt C4:ssa tuolla uudemmalla 2.0 koneella.

Kärkivälin saa vaikka tällä kuntoon https://www.motonet.fi/fi/tuote/806211/Scala-rakotulkki-005-1mm20-kpl
Tällainen on tuossa näppärä kun tulpat on siellä aika syvällä https://www.motonet.fi/fi/tuote/761913/Sytytystulppahylsy18-mm-12magneetti
En muista kokoa, mutta tuolta löytyy muitakin kokoja.

Suurinpiirtein joka toinen öljynvaihto olen ranskiksiin yleensä tulpat vaihdellut tai tarvittaessa useammin. Ihan näppituntumalla "rannemomenttiin" olen vääntänyt eikä vielä ole karkuun päässeet. ;D
Pidä räikästä kiinni lähempää hylsyä niin ei mene vahingossa kierteet sileäksi.
Nyt: -06 C4 ja -88 jellona. Ennen: 7 Pugattia ja 4 Sitruunaa

Poissa Sit-iikka

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #82 : Tammikuu 07, 2017, 15:12:26 »
Kärkivälin saa vaikka tällä kuntoon https://www.motonet.fi/fi/tuote/806211/Scala-rakotulkki-005-1mm20-kpl
Tällainen on tuossa näppärä kun tulpat on siellä aika syvällä https://www.motonet.fi/fi/tuote/761913/Sytytystulppahylsy18-mm-12magneetti
En muista kokoa, mutta tuolta löytyy muitakin kokoja.

Kiitos, enpä osannut hakea termillä rakotulkki :) . Vaikka millä muulla yrittelin... Laitetaan samaan tilaukseen.

-iikka
Citroën C5 2.0I SX Berline 2004
Citroën Xsara Picasso 1.6 2006
-
Ekkönää rääkkääkkää sitä sitikkaa? No rääkkäänhän mää, ekkönää nää...

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 235
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #83 : Tammikuu 07, 2017, 17:51:52 »
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/411dcF1CKJL._SL500_AC_SS100_.jpg

Hommaa tommonen saat kunnollisen oikea tarkoitukseen sopiva
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Mti

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 104
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #84 : Tammikuu 13, 2017, 11:39:03 »
Kärkivälin saa vaikka tällä kuntoon https://www.motonet.fi/fi/tuote/806211/Scala-rakotulkki-005-1mm20-kpl
Tällainen kuului ennen työkalupakin perusvarustukseen, kun säädettiin venttiilinvälyksiä ja katkojankärkiä harva se viikko. Itselläkin tallessa vielä ekan Taunuksen ajoista :).  Eipä tuolla nykyautoissa paljon muuta käyttöä enää ole kuin sytytystulppien kärkivälin tarkistus.
C5 2.0i Exclusive Break AT -07, GC4P 1.6 THP156 BMP6 -12
ex:  C5 2.0i SX -02, Xantia 2.0i SX -94

Poissa Catmatti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #85 : Tammikuu 15, 2017, 19:47:11 »
Tänään tuli tulpat vaihdettua C femmaan V6 vanhoilla oli 120tkm takana, Boschin platinat, eikä ollut sitten mitään kulumisen merkkejä! No nyt laitoin Boschin tupla platinat niin varmasti kestää paalaukseen asti :) :)
C5 II V6 Aut.Exl.-04

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 655
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #86 : Tammikuu 16, 2017, 09:41:17 »
Kokemukseni mukaan platinoista kului keskikärki kuopalle, eristeen sisään. Silloin kärkiväli oli jotain? Näin jopa n. 20tkm aikana. Warressa, jossa oli kärjetön sytkä. Mutta muuten nämä tulpat olivat oikeastaan siihen ainoat oikeat.

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 527
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #87 : Tammikuu 16, 2017, 16:03:41 »
Tänään tuli tulpat vaihdettua C femmaan V6 vanhoilla oli 120tkm takana, Boschin platinat, eikä ollut sitten mitään kulumisen merkkejä! No nyt laitoin Boschin tupla platinat niin varmasti kestää paalaukseen asti :) :)

Itse käytin V6 koneessa iridiumeja koska kestävät vielä platinaa paremmin. Toki ne vanhat platinat oli vielä ihan siistit vaihtohetkellä. Siltikin sitä ihmettelee, että platina / iridium kestää ranskalaisessa 120tkm ja japanilaisessa vain 60-80tkm =).
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 670
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #88 : Tammikuu 16, 2017, 16:53:11 »
Auto on C5 2003 1.8. Tulpilla oli ajettu n.50tkm ja ajattelin vaihtaa. Ostin boschin suositustulpat Motonetistä ja säädin kärkivälinkin jopa ja piti ne sitten nopeasti vaihtaa. Puolapakettipa ei suostunutkaan irtoamaan. Varmaan tunnin sitä ähkin irti ja yritin kammeta pikku ruuvarilla raosta. Sitten kun se lähti, niin 2 tulpanhattua jäi osittain tulppakoveroon ja 2 muuta oli huonossa kunnossa. Niitä sitten sieltä ongin ja revin pikkusilla kärkipihdeillä pois. Pimeäkin tuli ja lumisade. Onneksi olin Moton pihassa ja kävin epätoivosena kysymässä, olisiko pelkkiä tulpanhattuja myynnissä. Ei tietenkään. Ostin sitten uuden puolapaketin.

Sinänsä hyvä, koska auto rupes kerran motarilla käymään kolmella. Ajoin kumminkin perille, koska määränpää oli muutaman kilometrin päässä. Sen jälkeen ei ole enään käynyt kolmella. Muutaman kerran on kyllä tyhjäkäynti vähän laskenut liian alas. Nyt toimii hyvin. Toivotaan, että toimiii kauan. Ei se tulppien vaihtokaan aina ole niin helppoa. :)

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 527
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #89 : Tammikuu 17, 2017, 17:53:41 »
Auto on C5 2003 1.8. Tulpilla oli ajettu n.50tkm ja ajattelin vaihtaa. Ostin boschin suositustulpat Motonetistä ja säädin kärkivälinkin jopa ja piti ne sitten nopeasti vaihtaa. Puolapakettipa ei suostunutkaan irtoamaan. Varmaan tunnin sitä ähkin irti ja yritin kammeta pikku ruuvarilla raosta. Sitten kun se lähti, niin 2 tulpanhattua jäi osittain tulppakoveroon ja 2 muuta oli huonossa kunnossa. Niitä sitten sieltä ongin ja revin pikkusilla kärkipihdeillä pois. Pimeäkin tuli ja lumisade. Onneksi olin Moton pihassa ja kävin epätoivosena kysymässä, olisiko pelkkiä tulpanhattuja myynnissä. Ei tietenkään. Ostin sitten uuden puolapaketin.

Sinänsä hyvä, koska auto rupes kerran motarilla käymään kolmella. Ajoin kumminkin perille, koska määränpää oli muutaman kilometrin päässä. Sen jälkeen ei ole enään käynyt kolmella. Muutaman kerran on kyllä tyhjäkäynti vähän laskenut liian alas. Nyt toimii hyvin. Toivotaan, että toimiii kauan. Ei se tulppien vaihtokaan aina ole niin helppoa. :)

Jos vaihtas useammin, niin ei kerkiis kaikki paikat jumiutua ;)
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 670
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #90 : Tammikuu 17, 2017, 21:54:45 »
Auto on C5 2003 1.8. Tulpilla oli ajettu n.50tkm ja ajattelin vaihtaa. Ostin boschin suositustulpat Motonetistä ja säädin kärkivälinkin jopa ja piti ne sitten nopeasti vaihtaa. Puolapakettipa ei suostunutkaan irtoamaan. Varmaan tunnin sitä ähkin irti ja yritin kammeta pikku ruuvarilla raosta. Sitten kun se lähti, niin 2 tulpanhattua jäi osittain tulppakoveroon ja 2 muuta oli huonossa kunnossa. Niitä sitten sieltä ongin ja revin pikkusilla kärkipihdeillä pois. Pimeäkin tuli ja lumisade. Onneksi olin Moton pihassa ja kävin epätoivosena kysymässä, olisiko pelkkiä tulpanhattuja myynnissä. Ei tietenkään. Ostin sitten uuden puolapaketin.

Sinänsä hyvä, koska auto rupes kerran motarilla käymään kolmella. Ajoin kumminkin perille, koska määränpää oli muutaman kilometrin päässä. Sen jälkeen ei ole enään käynyt kolmella. Muutaman kerran on kyllä tyhjäkäynti vähän laskenut liian alas. Nyt toimii hyvin. Toivotaan, että toimiii kauan. Ei se tulppien vaihtokaan aina ole niin helppoa. :)

Niimpä niin... :)
Jos vaihtas useammin, niin ei kerkiis kaikki paikat jumiutua ;)

Poissa Kaarlo

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 83
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #91 : Tammikuu 22, 2017, 01:44:22 »
Ei näytä olevan tuon puolan kiinni jumittaminen siitä kiinni että harvoin vaihtaa. Karvan yli vuosi sitten vaihdoin sekä puolapaketin ja tulpat. Nyt piti taas tulpat vaihtaa tänään mutta puolapaketti ei irronnut millään. Liittimen pää olisi lähtenyt mutta jakohihnan puoleinen pää imi niin kovaa kiinni ettei toivookaan. Vähän sain nousemaan mutta ei irronnut millään. Meisselilläkin yritin auttaa, mutta ei. Sorkkaraudallako pitäis vääntää? Ihan pieni mies en ole mutta ei näköjään näppi voimat riittäneet. Onko jollain hyvää vinkkiiä millä konstilla tuon saisi irti? Mieluummin kokonaisena kuin paloina. Edellinen lähti ihan helposti, kuten myös perheen c4:stä.
xsara picasso 2,0  -01, C5 2,0i -04, C4 2,0i -05

Poissa Sit-iikka

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #92 : Tammikuu 22, 2017, 11:35:22 »
Vihdoin sain tulpanvaihtoprojektin tehtyä. Tiukassa oli puolapaketti täälläkin, etenkin jakohihnan puolelta. Mutta kun ensin nosti hiukan toista päätä, niin tongilla eri kohdista varovasti vetämällä ja nitkuttamalla irtosi lopulta ehjänä.

Tilaamani tulppahylsy oli 18 mm, ja siis liian iso kun 16 mm piti olla. Tokmannilta löytyi vitosella T-mallinen nivelletty tulppa-avain, sillä irtosi vanhat ja kiinnittyi uudet - liian kireälle ei tuolla voi vääntää, toivottavasti tarpeeksi kuitenkin.

Vanhat tulpat ei välttis olleetkaan yli-ikäiset. Merkki NGK LFR5B, jotka on edelleen MotoNetin luettelon mukaan passelit. Kärkivälit 0.9 mm. Siistin näköisetkin, paitsi että edestä katsoen vasemmanpuolimmainen tulppa oli reiässään ollessa päältä öljyinen - olisiko ollut löysällä kun tuntui irtoavan helpommin kuin muut? Uudet siis Valeon RE13HC-9, kärkivälin muutin 0.9 --> 1.1 mm.

Vaihdolla oli kaiketi väliä. Kotoa kuutostielle käännyttäessä on pian vastassa kunnon mäki, johon pitää kiihdyttää rivakasti ettei jää jalkoihin, ja nelosella mentävä. Nyt kiipesi viitosellakin vauhdin hyytymättä. Nykimisiäkään en havainnut, näitä on esiintynyt lämpimänä kahden-kolmenkympin vauhdissa kun nostaa jalan kaasulta. Samoin yllättävät kiekkojen nousut ja kiihtymiset lämpimänä samassa tilanteessa. Vuoroin nykäisee, vuoroin kiihtyy... Noh, voihan olla että nuo johtuu jostain muusta - katellaan ja ootellaan sormet ja varpaat ristissä.

-iik
Citroën C5 2.0I SX Berline 2004
Citroën Xsara Picasso 1.6 2006
-
Ekkönää rääkkääkkää sitä sitikkaa? No rääkkäänhän mää, ekkönää nää...

Poissa Kaarlo

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 83
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #93 : Huhtikuu 10, 2017, 22:49:52 »
Jumittavan puolapaketin sain irti kun pujottelin kevyen kuorman sidonta liinan paketin alta ja tein siitä lenkin mistä sai hyvän otteen. Tuosta Puolastahan ei oikein tahdo ainakaan jakopään päästä hyvää otetta.  Menin sitten laittamaan Boschin tulpat ja siinäpä sitten virhe, ei ainakaan tuo minun femmani syö boschilaisia kynttilöitä. Todella pahoja kylmäkäynti ongelmia, antipollutionia ja vikakoodeina mm. Random misfire on multible cylinders yms. Vaihdoin tulpat uudestaan ja tällä kertaa valeot. Näyttäisi kylmäkäynti murheet kadonneen. Käy muutenkin paremmin kuin noilla boscheilla.
xsara picasso 2,0  -01, C5 2,0i -04, C4 2,0i -05

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 655
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #94 : Huhtikuu 11, 2017, 08:07:55 »
Mitkä Boschit. Homma kun riippuu tulppatyypistäkin.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 655
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #95 : Huhtikuu 11, 2017, 08:13:16 »
Onhan moponetissä oikeita tulpan kärkivälimittojakin

Verkkokaupasta en löytänyt, vaikka haeskelin parhaani mukaan? Myymälään on turhan paljon matkaa. Arvostaisin jos joku löytäisi.

Toivottavasti Valeon tulpat ei oo paskatulppia, päädyin Motonetin tuotteeseen koska autoni näkyy olevan kasattu Valeon osista varsin pitkälle. Mitään kokemuksia ei ole tulpista, ja autoistakin tosi vähän. Paikallinen tarvikeliike möisi Championeja, mutta tilaukseen nekin menisi.

Valeot ovat merkkituotteita. Sillä ei ole väliä mikä liike myy. Eikä silläkään, mikä systeemi on. Sellainen "merkkiuskollisuus" on vain uskon asia. Kunhan on sopivat kynttilät. Omat kokemukset Championeista, suosituksen mukaisista, ei toiminut Xantiassa. Valeon 3-kärkinen ok ja Bosch FR78 ok. Siis tässä 1.8 16V:ssä.

Poissa Kaarlo

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 83
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #96 : Huhtikuu 12, 2017, 09:03:28 »
Boschit jotka minulla ei toimineet olivat FR8SC+ +42 valmistettu kiinassa. Valeot jotka laitoin ja jotka ennen tuota bosch yritystäkin olivat, ovat RE13HC-9 valmistettu tsekeissä. Aikaisemmin tuolla ketjussa joku kehuikin noita boscheja, mutta ei kyllä pelittänyt meikäläisen kotterossa. Ero noihin valeoihin on kuin yöllä ja päivällä. Ota näistä sitten selvää, henkimaailman juttuja. Molemmat on moponetistä ostettuja. Boscheihin taivuin kun valeot sattui olemaan loppu. Taidan pitäytyä noissa valeoissa. Palstalla on ollut keskustelua kärkivälin mittaamisesta mitä erilaisemmilla tavoilla. Itse hoidan tuon perinteisesti rakotulkilla jolla kärkivälin saa asetettua luotettavasti oikealle välille.
xsara picasso 2,0  -01, C5 2,0i -04, C4 2,0i -05

Poissa Kaarlo

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 83
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #97 : Huhtikuu 12, 2017, 09:14:11 »
Ai niin ja kone jossa noita tulppia käyttelen on EW10J4 eli 2,0 100kw vuodelta 2004
xsara picasso 2,0  -01, C5 2,0i -04, C4 2,0i -05

Paikalla Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 302
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #98 : Huhtikuu 12, 2017, 10:27:39 »
Onkohan Valeot Briskin tekemät, kun on laadukas Tsekki merkki?
Ostin aikoinaan Valeot Biltemasta C5:een. Sitten Biltemasta loppui Valeot ja rupesivat myymään Briskejä, ostin sellaiset ja toimivat hyvin. Millin kärkiväli muistaakseni oli hyvä kompromissiratkaisu, kun suositeltiin 0,9-1,1 mm.

Boschin monikärkisiä olen pariin viimeisimpään laittanut, ei ongelmia. Eipä noi oikein nykyään tunnu edes kuluvan, jos vertaa uutta ja 60 tkm ajettua kynttilää keskenään.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa ukonvaaja

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 397
  • Peukkuja: 1
  • C5 1,8 Break -03
Vs: C5 - Sytytystulppien vaihto
« Vastaus #99 : Huhtikuu 13, 2017, 00:55:41 »
Ei käyneet nuo Boschin suositellut mallit minunkaan kotteroon (1.8), oli käynti ja kiihtyvyys vähän sitä sun tätä alusta alkaen ja yksi hajosikin aika pian (posliinikaulus putosi kipinän ympärille). Nyt on jo pitkään ollut Eyquem RFN 52 HZ 3A joka on ilmeisesti ensiasennuskynttilä, hyvin pelaa vaikka taitaa huolto-ohjelman mukainen vaihtoaika jo lähestyä. Yksi setti odottaa kyllä hyllyssä kun pelottelivat ettei noita enää tehdä, tiedä sitten pitääkö paikkansa? Muutamia näkyy eBayssa olevan.