Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)

Aloittaja berlingo citikka, syyskuu 27, 2007, 17:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kurtsi

Positiivisesti koetan itsekin suhtautua kanssakulkijoihin, mutta toisinaan meinaa vain akku tyhjentyä ,kun niin kovin negatiivista virtaa tulee vastaan.
Paljon on ihmisiä jo, joilla pää kääntyy ja osaavat sovittaa liikkumisensa toisten lomaan sujuvasti. Omassakin pyörässä peili ,että ehtii nopeiden alta pois, samoin kävellessä laitaa pitkin samasta syystä.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Pasi A S

Kuulun näihin trikoohousuja käyttäviin fillarilla kuntoileviin hurjastelijoihin.Ajaessani ajoradan laidassa, täälläpäin autot tööttää.Ihan aiheesta, koska vieressä menee  pyörätie. Ajaessani pyörätiellä lenkistäni katoaa teho, on pakko sovittaa vauhti koirantaluttajien väistelyyn.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - heinäkuu 20, 2013, 09:54:38
Kuulun näihin trikoohousuja käyttäviin fillarilla kuntoileviin hurjastelijoihin.Ajaessani ajoradan laidassa, täälläpäin autot tööttää.Ihan aiheesta, koska vieressä menee  pyörätie. Ajaessani pyörätiellä lenkistäni katoaa teho, on pakko sovittaa vauhti koirantaluttajien väistelyyn.

Mun mielestä siitä ei olisi kovin suuri haitta, jos tuollainen nopea pyöräilijä ajaisi autokaistalla, muutoinkin tykkäisin, että liikenteessä nopeudet vähän laskisi (kaupungeissa) ja ihmiset enemmän ottaisi toisiaan huomioon, tuomalla maantiepyöräilijät autoteille tulisi enemmän hyötyjä kuin haittoja.

Muissa maissahan ihan hyvin mahtuu pyöräilijät autojen sekaan.

Toisaalta eihän moottoripyörällä eikä autollakaan saa harjoitella kilpa-ajoa yleisen liikenteen seassa, olisihan sekin yksi näkökulma, että pyöräilijöidenkin pitäisi moista varten mennä kilparadalle, ehkä voitaisiin luoda jotain uusia pyöräilykeskuksia?

Siinäkin asiassa on monia puolia, mutta nykytilanne ei ole kenenkään kannalta optimaalinen.

Pasi A S

Pyörätiellä on vilkasta menoa. Täällä menee yksi pyörätie tuonne maaseudulle, se on kuntoilijoiden ja koiran ulkoiluttajien suosima. Siihen sekaan mahtuu lapsiperhe jossa pikku tenava painattelee apupyörien kera. Rullasuksi hiihtajää, rullaluistelijaa ja sauvakävelijaaä jne liikkujaa löytyy.Taitaa olla niin että pyörätie ja jalkakäytävä lakeja kirjoiteltiin pyöräilijän ja kävelijän näkökulmasta, ei muiden pyörillä varustettujen liikkujien? Tarvis varmaan lakeja päivitellä. Aluksi hirvitti autojen sekaan fillarilla mennä, mutta nyt hirvittelen enempi luistelutyylillä autojen seassa suksivaa rullasuksihiihtäjää.Suksi käy kapealla maantiellä pitkästi autokaistan puolella. Olen pitkään fillariini tuloksetta etsinyt sivuviiriä, sellaista esiin taitettavaa.

olli__o

Tietysti kuulostaa hienolta jos tehdään joka juttuun pilkun tarkat säännöt ja lait - mutta ei se kai silti ratkaise kauhean paljon mitään kun ei niitä nykyäänkään noudateta tai tietääkö käyttäjä itse tai kuka toinen edes muistaa jonkun kapineen nähdessään noudattaako se nyt pyöräilijän sääntöjä vai kävelijän tai jotain muuta. Lain kannalta esimerkiksi vaikka potkupyöräilijä ja potkulautailija on erilaisessa asemassa - mutta minä en ole varma erottaisinko kumpi on suojatielle astumassa tai pyöräilemässä, entäs sitten Segway tai joku muu eksoottisempi kapistus :) (Jos jotain sattuu, niin ehkä tietysti jälkikäteen oikeudessa on kiva tietää kumman vika oli, siinä toki säännöt auttaa)

Eikä ne pyöräilijätkään yhtään sen paremmin noudata lakeja kuin kävelijät tai autoilijat (samanlaiset ihmiset liikkuu kaikilla vehkeillä): täälläpäin ainakin kaupunkipyöräilijät pyöräilevät jalkakäytävillä ja tulkitsevat suojateitä ja liikennesääntöjä vähän miten sattuu, jos edes tuntevät niitä. Yleinen harhaluulo tuntuu olevan että heillä on aina etuajo-oikeus (pyöräillen) jos joku vaikka vähänkin hidastaa autolla suojatietä lähestyttäessä (kuten kuuluisi) tai vaikka fillarille palaisi punainen valo.

jtbo

Ainoa mitä pitäisi päivittää on yleinen asennoituminen, liikenteessä ei oikein voi ajatella, minä, pitäisi aina ajatella, että me.

Vaan kun elämässä kovasti painostetaan parempaan tuottavuuteen ja tehokkuuteen, kilpailuun yms. niin ihmisten ajatusmallit tietty on sitten sen mukaisia, liikenteessäkin pitää pärjätä ettei jää huonommaksi kuin muut.

Vaan kun liikenteessä jää huonommaksi vain kun sattuu niitä virheellisiä olettamia ja ei olekkaan jätetty varaa virheisiin.

Ei siellä montaa sääntöä tarvittaisi jos asenne olisi kohdallaan, mutta ei se ole eikä koskaan tule olemaan, jonkun mielestä se ei haittaa jos vähän maistissa ajaa (2 promillea vaikkapa), joku toinen katsoo että hän voi kulkea täyttä lain sallimaa jokaisessa paikassa ja tilanteessa, onhan niillä muilla velvollisuus väistää.

Oma paikkansa siinä kaikessa kokonaisuudessa pitäisi osata nähdä ja tosiaan ymmärtää sitä kokonaisuutta ja mennä sen kokonaisuuden ehdoilla, tosin sellainen ei ole muodissa, kun ihan koulua myöten opetetaan tuijottamaan asioita hyvin kapea-alaisesti ja palvomaan sääntöä, sen sijaan että opetettaisiin pohtimaan ja asennoitumaan tilanteen mukaan.

Kaiken kaikkiaan ihmiset ovat tässä omien mielitekojensa uhreja, koska halutaan kaikenlaista ja sen mahdollistamiseksi pitää olla nopea ja tuottava, ei voi käyttää aikaa harkintaan, kun se ei tunnu tehokkaalta vaikka usein sillä säästäisi niin paljon.

Toisenlaisella elämänasenteella hyvin helposti ei sitten kelpaa, kun ei ole 'sitoutunut' tai jotain yhtä älytöntä.

Siltikin jos jokainen itse ottaa toiminnan haltuunsa ja alkaa toimimaan toisin, niin silloinhan maailma muuttuu, ej se muutu odottamalla, joten itse sitä pitää asennoitua toisin ja ehkä jonain päivänä joku toinenkin hoksaa idean, joku päivä ehkä alkaa olemaan merkittävä osa enemmän ajattelevia ja muutkin huomaa homman jujun, jolloin maailma hitaasti taas muuttuu, ehkä terveempään?

Liikenteessä ainakin todella iso prosentti onnettomuuksista katoaisi, pienellä malttamisella.

Tosin tuskin mun elinaikana  ;D

Niin, liikenteessähän tulee vain esille helposti ongelmat yleisessä elämään asennoitumisessa, moni ongelma ei ole vain liikenteessä siis ongelma, kun kokonaisuuden tasolla tarkastellaan noita juttuja, aina se yksilön oman navan juuri sen hetken etu ei ole etu pitkässä juoksussa jne. vrt. nämä ohittelijat jotka pakottavat muut pientareille, toinen samanlainen kun tulee vastaan, niin ei tarvitse kiirehtiä hetkeen, jos koskaan sen jälkeen, muilla elämän saroilla seuraukset ovat lievempiä.

No sieltä se ongelma lähtee, jos ei riittävissä määrin osata itse säädellä toimintaamme, niin sitten tulee kieltoja ja rajoituksia, jolloin yhä vähemmän kivaa. Sähköpyörien lisääntyminen kaupungissa voi tarkoittaa tulevaisuudessa sitä, että siellä väylille tulee tiukat nopeusrajoitukset ja nopeusvalvonta, jos ei itse osata ottaa vastuuta ja välillä kulkea hitaammin, aivan kuten autoille tuli nopeusrajoitukset, kun ei osattu kantaa vapaiden nopeuksien tuomaa vastuuta.

Niin se vain toimii tämä maailmamme, vaikka jokainen rajoitus on kärsimys ja tuska, kun jokainen on varmaan ajanut 80km/h liki uudella täysin tyhjällä ja suoralla tiellä, jossa ennen sai ajaa sataa, sitä ennen vapailla nopeuksilla, ei vaan ymmärretty liikkua suht samalla kohtuullisella tilanteeseen sopivalla nopeudella ja meni vapaudet.

Tällä tavalla pitäisi ymmärtää kuinka jokaisen päivittäiset valinnat muokkaavat maailmaa, vaikka välitöntä yhteyttä ei aina näyttäisi olevankaan ja välttämättä juuri se oma teko ei suoraan vaikuttaisikaan, se asennoituminen on jutun avain ja se vaikuttaa, aina jossain, johonkin.

Sen jos jokaisen Suomalaisen saisi ymmärtämään, niin meillä olisi hyvin erilaienn maailma.

Marjo

Tapahtui eilen mutkaisella ja mutkamäkisellä mökkitiellä:

Tielle oli juuri pari päivää sitten ajettu reilusti sepeliä ja ainakin omasta mielestäni siinä ajaminen oli aivan kauheeta ja autokin vilkutteli luistonestovaloa useasti. Pidin vauhdin siinä 50-60 km/h ja kurveissa välillä päästin allekin viidenkympin. Perään liimautui sitten VW Transporter ja hetken aikaa roikkui siinä kärsimättömän näköisenä, mutta en ikimaailmassa uskonut että se lähtis pyyhkimään ohi, lapsikin kun oli kyydissä...! Vaan niimpä vaan se yks kaks ilmestyi rinnalle, hirvee suditus niin että kiviä satoi ja hillitön pöly lensi ja tietenkin ajoi sitten vielä tosi lähelle siihen eteen ennen kun kaahas horisonttiin!! Perässä sillä pomppi vielä peräkärry, joka varmasti omalta osaltaan lisäsi kivien sinkoilua!

Hyvä luoja että mä olin raivoissani ja pelästynytkin...! Sitten vähän matkan päästä tultiin viidenkympin alueelle, jossa on pari taloa ja kai joku kyläkoulu ja kuinkas ollakaan, se paku olikin yhden rivarin pihassa!  >:D Kaarsin paikalle ja näin jälkeenpäin ajatellen olisi ollut kiva nähdä ulkopuolisen silmin se tarmo millä marssin pakulle ja tempaisin apukuskin oven auki (sivuhuomautuksena, perhe ei ollut enää autossa ;) ) ja annoin äijän kuulla kunniansa... Hänen puolustuksensa ja syytöksensä mua kohtaan oli se, kun mä ajoin herranjumala viittäkymppiä kun siinä on kasikympin rajoitus...! Tampion mielestä sillä ei ollut asiaan mitään vaikutusta, että muutenkin hankala tie oli paksussa sepelissä, hoki vaan että ei helvetti kasikympin alueella ajella viittäkymppiä. Annoin palautetta myöskin siitä kivien lennätyksestä ja sanoin, että rekkari on ylhäällä ja lasku tulee perässä jos löydän jotain jälkiä. Lopuksi huomautin "ystävällisesti" että sulla oli kaikenlisäks lapsi kyydissä ja ajat kuin heikkopää tollasella tiellä. Siinä kohtaa äijän naama venähti eikä keksinyt mitään muuta sanottavaa kuin että "nyt... nyt rouva, kuule, menepä itsees... kuule mene itsees nyt hei, sä ajoit viittäkymppiä" :D Joo, minähän se pahin pahis olin, koska olinhan viivästyttänyt hänen matkantekoansa arviolta minuutin pari ja sitten vielä puutuin lapsiasiaankin :P

Olispa nyrjäyttänyt ojaan sen pakunsa niin olis saanut se kyydissä ollut (oletettavasti) vaimo hoitaa sättimispuolen... Mun ukko jos ajais noin, niin en tiedä mitä tekisin, varmaan olis saanut jättää mut ja lapsen kävelemään sillä sekunilla, oli matka perille miten pitkä tahansa.
C5 2.0 HDi Dynamique Business Tourer 2011

Seevitska

^ Volkkarikuskit ovat, anteeksi yleistys, järkyttäviä kusipäitä. Omalle kohdalle on sattunut paljon vastaavia tilanteita Volkkarikuskien taholta, Audikin jää kakkoseksi. Useimmilla vielä perhettä kyydissä, siinä taas annetaan takapenkkiläisille mallia että miten sitä pitää ajella. Nopeusrajoitukset tarkoittavat näiden urpojen nupissa pienintä sallittua nopeutta, keliä/olosuhteita ei oteta huomioon.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Marjo

mulla ei tollasta mielikuvaa ole vw-porukasta jäänyt, enempikin ne on vähän semmosia hajuttomia ja mauttomia, kun ne autotkin on jotenkin tosi persoonattomia ja tylsän konservatiivisen näköisiä ;) Siksi varmaan niin pirusti yllätyinkin, kun se vw-paku lähti ruopimaan ohitse, koska jos taustapeilistä olis näkynyt esim bmw tai audi, niin en olis hämmästynyt yhtään vaan osannut odottaa jotakin sellaista raivokuljettajaa :P

Xari

Lainaus käyttäjältä: Marjo - heinäkuu 29, 2013, 11:45:36
Tielle oli juuri pari päivää sitten ajettu reilusti sepeliä ja ainakin omasta mielestäni siinä ajaminen oli aivan kauheeta ja autokin vilkutteli luistonestovaloa useasti. Pidin vauhdin siinä 50-60 km/h ja kurveissa välillä päästin allekin viidenkympin. Perään liimautui sitten VW Transporter ja hetken aikaa roikkui siinä kärsimättömän näköisenä, mutta en ikimaailmassa uskonut että se lähtis pyyhkimään ohi,

Ihan kohdallaan tuo uuden vitosen ajettavuuskaan ei taida olla jos se noissa oloissa vilkuttelee luistonestoa ja pakut menee ohitse :P

MarieCurie

Taidan olla tavallista rauhallisempi tai sitten vaan terveen varovainen, kun en ole koskaan mennyt opettamaan ketään liikenteessä törttöillyttä. Nykyään saa kyllä vähän miettiä mitä sanoo ja kenelle, ettei saa väkivaltaista vastausta päin naamaa tai tuulilasia...  ???

Marjo

no Xari ei tainnut olla paikalla ajamassa ko. tietä...?? ;) Siellä oli paikoitellen todellakin paljon sitä sepeliä ja kurveissa vielä kivasti kasaantunut, että sai tarkasti pysytellä jo hiukan puhdistuneella / painautuneella uralla, jos sellainen sattui olemaan. Ja ei mun mielestä ole todellakaan vitsailun saatika kaahailun aihe, mutsini on vetänyt auton ympäri ja kiveä päin, kun lähti just tollaselta sepeliltä, oli senttien päässä ettei olisi äiti ollut päätä lyhyempi. Ja on omakohtaisiakin kokemuksia siitä miten tuntuu melkein kuin jäällä olis kun sopivasti lähtee sepeli luistamaan alla... Mut jokainen toki tyylillään. Voihan se sit olla niinkin että paskat ajo-ominaisuudet on jos ei noissa olosuhteissa pystynyt vetämään vähintään sitä kahdeksaakymppiä kurveista yms huolimatta :P Ja kuski sit vähintäänkin yhtä paska kun ei saa pidettyä hanskassa kovemmassa vauhdissa ;D

Mä en näköjään osaa niin pahasti pelätä kanssaihmisiä, että olisin tossa kohtaa, keskellä kesäpäivää rivarin pihassa asutusalueella jossa oli muitakin ihmisiä näköpiirissä, nähnyt tarvetta harkita kahdesti, että menenkö antamaan palautetta. Jos se paku olisi ollut jossakin yksinäisen omakotitalon pihassa keskellä ei mitään ja jos se ukko olisi ollut yksin tai miesporukassa liikenteessä, niin sit olis varmasti itsesuojeluvaisto sanonut että parempi antaa olla ;) Tai jos oltais oltu täällä pk-seudulla missä tuntuu että pelkkä Tikkurilan asemalla käveleminen keskellä päivää voi helposti olla hengenvaarallista...

Seevitska

^ Olin tuossa parisen viikkoa sitten Koillismaalla metsässä yhdellä hiekkatiellä, marjapaikkoja katselemassa. Nopeutta oli noin 20km/h, todennäköisesti hieman allekin. Edessä oli jyrkähkö mutka vasemmalle, käänsin tyynesti rattia niin perähän siinä lähti alta. Jos olisi ollut yhtään enemmän nopeutta, niin olisi varmaan mennyt ojaan koko kosla.

Ei ole leikin asia tämä, hiekka/kivi/sepeli kyllä luistattaa autoa.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

kurtsi

Omakohtaisesti voin C5:en ajo-ominaisuuksista noilla 225 leveillä tallukoilla kommentoida, että kuulalaakerisoralla on todella irti tiestä. Tosin puhtaalla kovalla hiekkatiellä menee sitten kuin juna oikeilla raiteilla.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

jtbo

Mulla on sellainen kirjanen, 40-luvulta, siinä opetetaan esimerkiksi sellaista, että pölisevään aikaan talojen kohdalla hidastetaan nopeutta, ettei pölistellä täyttä haipakkaa, siinä kerrotaan myös paljon muita hyviä tapoja, mutta kansakoulu kun romutettiin niin taisi ne opitkin kadota?

Itse ajoin kerran sepelitiellä 60-70km/h ja tuli sitten kivi renkaan kyljestä läpi, ei ollut hyvä ajaa niin reilusti, ei, kyllä se aina kostautuu jossain.

Luulenpa, että jos miespuolinen yksilö olisi samat sanat sanonut, niin ehkä olisi ollut toinen ääni kellossa, noita 'järjen jättiläisiä' kyllä tässä maassa riittää, ihan on ehtymätön luonnonvara, on tullut kohdattua ihan autolastillinen moisia viisaita, kun hyvää hyvyyttäni erehdyin menemään mainitsemaan siitä, että vastaantulijan penkka pölisi, kun talvikelissä oikoivat pimeissä mutkissa niin pahasti ja tukkirekkojakin tuli vastaan suht tiuhasti. No luonto korjaa osan, toivottavasti ei vaan muita mene siinä sivussa, tosin aika pitkästi nykymaailmassa on pyritty varmistamaan, että täysi idioottikin pärjää, eikä paljoa omaa vastuuta enää velvoiteta ottamaan.

Vaan olisi se hyvä jos noita vanhoja käytösapakirjoja pitäisi vielä opiskella ja niitä tapoja edellytettäisiin, ehkä useampi ottaisi toiset huomioon eikä vain ahnehtisi omalle navalle enemmän viis muista asenteella.

kurtsi

Joo, itsekkyys.
Mistä lie se tullut suomalaiseen elämään ja juurtunut lähtemättömän syvään? Seiskytluvulla tuli kansakoulu aloitettua, koulussa mielestäni väsymykseen asti painotettiin me-henkeä. Tai sitten peruskoulu ,tuo oppimisen este, itsekkyyden edistäjä.

Mut sitikkakuskit osaa antaa elintilaa toisillkin.

Xari

Morris Marina oli aika holtiton peli irtosoralla aikoinaan.

Mut jos joku tuollaisella soralla haluaa ohitse niin se kannattaa laskea ihan "reilusti" menemään, pudottaa siltä ensin vauhdin pois ajamalla keskellä tietä ja sitten sivuun, ja se menee noin sit ohi riittävän hitaasti >:D

Itä-Latvian teillä joku *yssän pelle veti saman lailla tietyömaalla ohitse, tuloksena kivestä lommo lokarissa, 10 cm ylemmäksi ja olis ollut tuulilasi sisällä >:(

Pasi A S

Picassoni on asvaltti tietyömaalla 30 km/h alueella ohitettu ja ohittajan autosta lentänyt kivi jätti jälkensä lasiin.Eniten kummastutti suhtautuminen työturvallisuuteen,ohittaja tempaisi tietyömaasta aiheutuneen jonon ohi,vastaan tulijat väistväti pientareelle.Vastaantulijoiden hitaampi vauhti esti rytinän.Harmittelin kun liikenteenohjaajakaan ei saanut kaistapään rekkaria ylös.Näitä riittää.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - heinäkuu 30, 2013, 08:13:55
Picassoni on asvaltti tietyömaalla 30 km/h alueella ohitettu ja ohittajan autosta lentänyt kivi jätti jälkensä lasiin.Eniten kummastutti suhtautuminen työturvallisuuteen,ohittaja tempaisi tietyömaasta aiheutuneen jonon ohi,vastaan tulijat väistväti pientareelle.Vastaantulijoiden hitaampi vauhti esti rytinän.Harmittelin kun liikenteenohjaajakaan ei saanut kaistapään rekkaria ylös.Näitä riittää.

Mun mielestä moisilta pitäisi poistaa lopuksi ikää ajo-oikeus, eiköhän noita kortillisia ole aivan tarpeeksi jo muutenkin, mun puolesta kortin voisi ottaa pois kyllä aika monelta, mutta ehkä se aikaa myöten korjautuisi tuo touhu sidettävälle tasolle  :)

C5 wannabe

Lainaus käyttäjältä: Marjo - heinäkuu 29, 2013, 11:45:36
Tapahtui eilen mutkaisella ja mutkamäkisellä mökkitiellä:

Tielle oli juuri pari päivää sitten ajettu reilusti sepeliä ja ainakin omasta mielestäni siinä ajaminen oli aivan kauheeta ja autokin vilkutteli luistonestovaloa useasti. Pidin vauhdin siinä 50-60 km/h ja kurveissa välillä päästin allekin viidenkympin. Perään liimautui sitten VW Transporter ja hetken aikaa roikkui siinä kärsimättömän näköisenä, mutta en ikimaailmassa uskonut että se lähtis pyyhkimään ohi, lapsikin kun oli kyydissä...! Vaan niimpä vaan se yks kaks ilmestyi rinnalle, hirvee suditus niin että kiviä satoi ja hillitön pöly lensi ja tietenkin ajoi sitten vielä tosi lähelle siihen eteen ennen kun kaahas horisonttiin!! Perässä sillä pomppi vielä peräkärry, joka varmasti omalta osaltaan lisäsi kivien sinkoilua!

Hyvä luoja että mä olin raivoissani ja pelästynytkin...! Sitten vähän matkan päästä tultiin viidenkympin alueelle, jossa on pari taloa ja kai joku kyläkoulu ja kuinkas ollakaan, se paku olikin yhden rivarin pihassa!  >:D Kaarsin paikalle ja näin jälkeenpäin ajatellen olisi ollut kiva nähdä ulkopuolisen silmin se tarmo millä marssin pakulle ja tempaisin apukuskin oven auki (sivuhuomautuksena, perhe ei ollut enää autossa ;) ) ja annoin äijän kuulla kunniansa... Hänen puolustuksensa ja syytöksensä mua kohtaan oli se, kun mä ajoin herranjumala viittäkymppiä kun siinä on kasikympin rajoitus...! Tampion mielestä sillä ei ollut asiaan mitään vaikutusta, että muutenkin hankala tie oli paksussa sepelissä, hoki vaan että ei helvetti kasikympin alueella ajella viittäkymppiä. Annoin palautetta myöskin siitä kivien lennätyksestä ja sanoin, että rekkari on ylhäällä ja lasku tulee perässä jos löydän jotain jälkiä. Lopuksi huomautin "ystävällisesti" että sulla oli kaikenlisäks lapsi kyydissä ja ajat kuin heikkopää tollasella tiellä. Siinä kohtaa äijän naama venähti eikä keksinyt mitään muuta sanottavaa kuin että "nyt... nyt rouva, kuule, menepä itsees... kuule mene itsees nyt hei, sä ajoit viittäkymppiä" :D Joo, minähän se pahin pahis olin, koska olinhan viivästyttänyt hänen matkantekoansa arviolta minuutin pari ja sitten vielä puutuin lapsiasiaankin :P

Olispa nyrjäyttänyt ojaan sen pakunsa niin olis saanut se kyydissä ollut (oletettavasti) vaimo hoitaa sättimispuolen... Mun ukko jos ajais noin, niin en tiedä mitä tekisin, varmaan olis saanut jättää mut ja lapsen kävelemään sillä sekunilla, oli matka perille miten pitkä tahansa.

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Aapo

"Mut jos joku tuollaisella soralla haluaa ohitse niin se kannattaa laskea ihan "reilusti" menemään, pudottaa siltä ensin vauhdin pois ajamalla keskellä tietä ja sitten sivuun, ja se menee noin sit ohi riittävän hitaasti "

Juuri näin!

Marjo

mitenkäs tollasen hermoheikon tyypin rauhotat sillä, että ajat niin hiljaa ja keskellä että sillähän menee hermot vaan entisestään... Ja sit kun raivopäänä täytyy ruovittaa ohitse ja koukata ihan keulan eteen, niin miten se "vauhdin poisleikkaaminen" asian ratkaisis? Mä kun ajelin pahimmillaan alle 50 niin se olis kyllä päässyt ohitse vähemmälläkin raivolla (kun kerran oli sitä mieltä että siinä tiellä on turvallista ylipäätään lähteä ohitse...), mutta kun piti oikein näyttää ja kostaa. Ei sitä road ragea millään taltuteta, ainakaan sillä että kupataan entistä pahemmin ja ajetaan vielä lisäks niin keskellä et siinä sit jo vaarantaa itsensäkin, kun noilla mutkaisilla hiekkateillä on niitä vastaantulijoitakin ;)

Jos olisin arvannut että sillä käpy palaa minuutissa, kun ei pääse kohkaamaan haluamaansa liian kovaa tilannenopeutta, niin olisin pysäyttänyt autoni sopivaan paikkaan ja päästänyt ohitse. Mutta kun en ehtinyt oikein tosissani ajatellakaan sitä vaihtoehtoa ja kun tiesin että se hiekkaosuus ei enää kauaa kestä, niin jatkoin vaan matkaa, että päästään pois. Ei kait sitä nyt jokaisen taakse tulevan auton takia pidä alkaa heti vetää tiensivuun... :)

Kenguru

Voisikos kuitenkin olla sellainen tilanne että tälle transporter kuljettajalle ei se hiekkatie ollut pelottava pinta ajaa, ja hän ei vaan halunnut ajaa reilua alinopeutta vaan ohitti hitaampaa kulkevan ajoneuvon? Olisin aivan varmasti itsekkin toiminut ihan samoin. Siihen että palasiko kaistalle liian eteen ei oikein voi ottaa kantaa. Mutta ohituksethan suoritetaan muutenkin reippaasti eikä jäädä siihen rinnalle roikkumaan ja aiheuttamaan turhaa vaaratilannetta.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

Pasi A S

Noh ehkä hiekkatiellä uskaltaa nostaa nopeutta siten että reippaasti ohi mennään ja teillä jossa tietää että kameraa ei ole. Nykyisin ohitukset kestää. Kaksi vakkarilla kulkevaa autoa, nopeus eroa ohittavalla +3 km/h ja sillä sitten jurnutetaan rinnalla, lujempaa ei ohittava kamera alueella aja :)

Putkimies22

Motarilla meinasi viropojan golf tulla liittymästä kylkeen. Takakautta sitten ohituskaistalle ja ohi. Vieressä istunut kaunis neitonen näytti ohimennessään tomerasti keskisormea. Sillä lailla.
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3