onko kellään käyttökokemuksia forten puhdistusaineesta

Aloittaja pasi.r@pp.nic.fi, tammikuu 10, 2006, 10:28:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Cmdr.Riker

Kokeilin aikoinaan X1R:ää -95 Xantian moottoriin (ajettu 105 000 km) ja automaattilaatikkoon (4HP18). Mitään radikaalia mullistusta en siinä huomannut, koneen käyntiääni parani toki selvästi. Siitä, paraniko moottorin teho ei varmaa dynolla testattua tietoa ole, pelkkä perstuntuma, että ehkä parani hieman. Vaihteistossa ei plussaa, ei miinusta. Kulumista aineen myös mainostetaan estävän, joten voisi kuvitella että aine lisäisi koneen ikää. Nykyisen Peugeot 605:n automaattivaihteiston pienen D-päällä paikallaan seisoessa tulevan tärinän aine poisti myös. Samalla vaihtui kyllä automaattiöljy Shellin Donax TA:sta Castrolin öljyyn. Vaihdoin öljyt kolme kertaa käyden välissä aina pienen ajolenkin ja viimeisellä vaihtokerralla lisäsin öljyn joukkoon em. aineen.

Tuotetta mainostetaan vaan vähän höpöhöpö-aineiden kaltaisesti, eli niin että kerrotaan ylimalkaisesti tuotteen sisältävän parhaita niitä ja parhaita näitä kumminkaan selostamatta tarkemmin. Ja litku on mielestäni kalllista. 

Forte-puhdistusta olen minäkin harkinnut, olisi vaan mielenkiintoista kuulla käyttökokemuksia monelta suunnalta.

Samppa

Kiitoksia X1R kokemuksista. Pitää käydä tsekkaan, että paljonko litku maksaa täällä päin. Jos kovin kallista, niin pitää harkita ostoa pariin otteeseen.

Vaikuttaisi, että jotain vaikutusta moottorin puhdistuksesta on ollut käyntiääniin varsinkin kylmemmällä koneella. Tänään -15 asteessa kävi heti melko sievästi. Seuraan tilannetta pidemmällä aikavälillä. Teho tms. ei noussut, niin että olisi huomannut.

Muutes, mitä kertoo kytkimen kunnosta se, että kylmällä koneella startatessa (kytkin pohjassa) ja sen jälkeen kytkimen nostaessa pyrkii auto lähtemään liikkeelle (vaihde vapaalla). Mistä tällainen on seurausta? Kun kytkin on ollut hetken ylhäällä, niin ei auto enää pyri eteenpäin.

Jallu

LainaaMuutes, mitä kertoo kytkimen kunnosta se, että kylmällä koneella startatessa (kytkin pohjassa) ja sen jälkeen kytkimen nostaessa pyrkii auto lähtemään liikkeelle (vaihde vapaalla). Mistä tällainen on seurausta? Kun kytkin on ollut hetken ylhäällä, niin ei auto enää pyri eteenpäin.

Jäykät öljyt lodjussa. Mulla on tehnyt nuin kaikilla autoilla, kun on riittävän kylmä.

Kytkimessä tuskin on mitään vikaa.  :)

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Jallu - maaliskuu 02, 2006, 14:37:11
LainaaMuutes, mitä kertoo kytkimen kunnosta se, että kylmällä koneella startatessa (kytkin pohjassa) ja sen jälkeen kytkimen nostaessa pyrkii auto lähtemään liikkeelle (vaihde vapaalla). Mistä tällainen on seurausta? Kun kytkin on ollut hetken ylhäällä, niin ei auto enää pyri eteenpäin.

Jäykät öljyt lodjussa. Mulla on tehnyt nuin kaikilla autoilla, kun on riittävän kylmä.

Kytkimessä tuskin on mitään vikaa.  :)

ok, kiitoksia tiedosta. Mulla ei aiemmat autot oo aivan noin selvästi ainakaan tätä tehneet, mutta ne ovatkin olleet noita persoonattomia jaappanin tekeleitä... ::)